Nebezpečná výpadovka z Plzně na sever se do příštího roku dočká rozšíření na čtyřpruh
Zahájení stavby I/27 z Plzně k Třemošné. Pramen: MDČR
Ředitelství silnic a dálnic ve čtvrtek zahájilo přestavbu silnice I/27 na severním okraji Plzně od Třemošenského rybníka k Třemošné. Úsek
Ono by hlavně nebylo ani od věci udělat něco se směrem na Domažlice. Na německé straně až po Furth supr čtyřpruh, který na naší straně přechází v pohlednou polookresku.
Připravuje se přeložka D5-Stod (včetně obchvatu) a obchvat Babylonu. Za Stodem už jsou hustoty dopravy nižší (pod 10 tis.).
Nebezpečné předjíždění? Co je společensky přínosnější, změnit výchovu řidičů, zdravotní nároky na řidiče, a zpřísnit represi, nebo (promile z celkové silniční sítě) směrově oddělit? Nemluvě o tom, že čtyřpruh indukuje další provoz i na návazných silnicích široko daleko.
Samozřejmě směrově oddělit, chování řidičů jen tak nezměníte. Společensky přínosné opravdu není nechat do sebe čelně narážet auta. Ten nový čtyřpruh možná minimum aut naindukuje, ale přijde vám lepší současný stav s přeplněnou stávající komunikací, popojíždějícími kolonami aut a zvýšenými emisemi? Nebo snad myslíte že kdyby se silnice zrušila uplně tak ty auta vymizí s ní?
Výborně, tak na promili z celkové silniční sítě uděláme středová svodidla. A pro zbývající desítky tisíc kilometrů silnic máte jaké řešení?
Výsledkem čtyřpruhu budou popojíždějící kolony a zvýšené emise. Jen se přemístí jinam, na návazné silnice. Každopádně celková suma aut, a tím i emisí, hluku, tepelného ostrova, atd. se zvýší.
A jaké je vaše řešení? Zrušit všechny víceproudé silnice a do té Plzně chodit pěšky?
Proboha, koukal jste do mapy? Nebo to jsou obecne plky o tom jak kvůli nove ctyrproudovce si franta a pepa co do ted auto nemeli, jsou rovnou koupit nove? Navic je dobre se podivat jak vypada treba trat Plzen – Zatec. Kouknete jaky je provoz na vypadovce na Most u Plzne. Ta ctyrproudovka tam mela byt nejpozdeji pred 10 lety.
Jasně, motoristi z širokého okolí si řeknou: jéé, tam je teď čtyřpruh, tak to vytáhnu stodvácu ze stodoly, značky z depositu a půjdu si tam indukovaně zajezdit.. Ach jo, zkuste trochu vnímat svět i jinýma, než svýma očima – proč ty lidi těma autama jezděj, co jim to přináší, co je to naopak stojí, jaké jsou alternativy – možná vám to rozšíří obzory a pochopíte, že zrovna po téhle silnici nikdo jen tak pro zábavu a potěšení nejezdí.
Co třeba lepší železnice tím směrem, když je tam takový přepravní proud?
Výborný nápad – stávající trať 160 je na prd jak pro osobní, tak pro nákladní dopravu; použitelná trať ve směru Plzeň-Most by se hodila. Bohužel k tomu, aby byla použitelná, by musela proběhnout prakticky novostavba, pro začátek z Plzně do Plas (se slušnou obsluhou Kaznějova, Třemošné a Horní Břízy). Bylo by tam pár tunelů a mostů, stálo by to pěkných pár miliard. Bohužel na síti SŽDC vidím potřebnější úseky, ale kdyby někdo začal mluvit použitelných příměstských vlacích do Plas , nejsem proti 🙂
On každý nemá tolik času jako třeba Vy aby se kodrcal na nádraží, z nádraží jel ,,spolehlivou,, železniční dopravou. Lidi v tomto století si cení hlavně svůj volný čas, proto vyžadují mobilitu.
prej nebezpečná, hlavně že navazující obchvat Třemošné nemá na sjezdu „střed“ a „sever“ ani odbočovací pruhy vpravo natož uvažovat o mimoúrovni…
Na tom středu se udělal podjezd pro pěší a cyklisty – což je dobře, ale snad se tedy brzo ve stejném duchu udělá i mimoúrovňové křížení. Těžko říct kolik mrtvol je třeba aby ŘSD přestalo tvrdit že je to v pohodě, ale už tam umřelo lidí dost…