Nebe ovládli dopravci z Blízkého východu, tradiční jednička Lufthansa klesla na osmé místo
Boeing 787-8 Dreamliner. Foto: Qatar Airways
Do první desítky nejčastěji viděných strojů na českém nebi se dostali i nákladní dopravci DHL a MNG Airlines
Ta statistika může být poměrně zajímavě ovlivněná tím, že hodně dálkových letů ze středního východu do západní Evropy létá často zrovna přes nás. Taková ta klasická karavana přes Rumunsko, Černé moře, Irák dále. Naopak dálkovky ani asijských ani západních aerolinek přes nás příliš nelétají, berou to po ortodromě z daného místa rovnou „nahoru“ (takže jen Mnichov do Asie jde přes nás). A lety po Evropě jsou pořád v drastickém útlumu (kde dominují Evropské značky).
Qatar má ale i své CARGO, takže to dělá určitě největší procentuální část toho prvního místa, není to o cestujících. Je to tedy zkreslené, neporovnatelné z Lufthansou z března 2019, kde to ještě bylo o cestujících.
U Qatar airways je to jak ciste cargo, tak poloprazdna osobni letadla. V breznu jsem s nimi letel z Thajska. Z Bangkoku 50 pasazeru v economy v B777-300ER (pry je to tak kazdy den) a do Prahy 30 lidi v economy v Dreamlineru. Maji to ale plne carga a nejspis se jim to ve vysledku vyplati.
Vyplatí se jim to, protože zvýšili ceny, tím omezili výhody a bez ohledu na situaci je to stejně tvrdý byznys jako před Covidem. Musí se jim nechat, že se dokážou situaci přizpůsobit rychle.
Zvýšení cen myslíte pro cargo? Ať koukám na libovolnou ze svých oblíbených tras, letenky jsou levnější než ve 2019.
I DLH ,THY, UAE nebo jiné aerolinky mají cargo spíš jde o to že 50% letů QTR do evropy letí přes nás stejně tak i UAE ETD a THY
Už brzo to začne houstnout. 🙂
Kéž by.