Názor: Jak v létě předjedeme cyklistu? Odstup 1,5 metru bezpečnost na silnicích nezvýší
Cyklostezka mezi Horními Počernicemi a Běchovicemi. Foto: TSK. Foto: TSK
Poslanec Petr Dolínek v novele zákona navrhuje stanovit minimální odstup mezi autem a cyklistou při předjíždění na 1,5 metru. Přinášíme
Podle mě je důležité se řídit tímto pravidlem https://www.dopravniznaceni.com/Bezpecna-vzdalenost-b5456.htm a nic by se stát za mě nemělo..
Co asi pan Dolínek bere, nebo kouří? Dal bych si taky.
Jestli je pod tím podepsaný Rudolf Mládek a týká se to dopravy, nemůže to být nic jiného než blábol od stolu.
Lze jen doporučit vzít kolo ke hranici, dojet třeba do Lince a zpět a hned by viděl, jak se to dělá s tou podélnou bílou čárou. Jen v Čechách uvidíte, jak auta předjíždějí cyklisty přes plnou i v pravotočivé zatáčce.
Legislavivně vzato, co se týče té plné čáry, stačilo by předjíždění nemotorových vozidel (ručních vozíků, cyklistů, potahových souprav) a pojízdných pracovních strojů překlasifikovat na objíždění – jako už pravidla znají objíždění chodců. Při objíždění bruslaře nebo vozíčkáře se plná čára může překročit už dnes. Co se týče vhodného odstupu při objíždění nebo předjíždění, ten samozřejmě záleží i na rychlosti vozidel, stavu komunikace a spoustě dalších okolností. Pokoušet se do pravidel implantovat nějaký explicitní přehled, kdo koho má s jakým přesně odstupem objíždět nebo předjíždět, aby to bylo bezpečné, považuji za špatný a nesystémový nápad. Řidič prostě musí vždy počítat s… Číst vice »
Článek i diskusi jsem si pročetl a nechce se mi reagovat na jednotlivé příspěvky. Stručně řečeno se mi chce říci, nevymýšlejte kraviny a podívejte se do Německa (a to včetně finančních a právních předpisů pro řidiče ohrožující cyklisty). 1) Investujte do infrastruktury podél silnic I. třídy a frekventovaných kusů II. třídy do paralelních, svodidlem oddělených asfaltových cyklostezek šířky minimálně 2,25 m. V takovém případě může být na silnici osazena značka „cyklistům vjezd zakázán“ a je to řešení téměř 100% bezpečné. Nicméně pokud z takové silnice řidič auta odbočuje, musí stejně jako ve městě dbát extrémní opatrnosti až bude tuto paralelní… Číst vice »
Dobrý den, s Německem zkušenost nemám, ale před pár lety jsem byl na kolech v Rakousku a dost mile mě to překvapilo, jak dodržovali řidiči odstup a to dokonce v neděli odpoledne. Bylo to velmi příjemné.
V Sasku jsem jel vetsinou po cyklostezkach, ale v Bavorsku po silnicich a opravdu pokud ridic nemel opravdu jistotu, ze proti nic nejede, tak v 90 % nepredjizdel a jel v klidu za mnou.
A musim rict ze i madarsti ridici nemaji problem s predjizdenim a vzdycky jeli pomalu a cekali..narozdil o Cechu a Polaku.
Jeste bych dodal, aby se cyklostezky delaly z asfaltu a ne mlatove, ze sterku, zamkove dlazby apod, protoze, to je dobre tak jednorazovou cestu na par kilometru, ale ne na pravidelne dojizdeni…
Dolínek na Hrad. Vaši pumpičkáři.
To se dá elegantně vyřešit. Podélná souvislá se každých 158.35 cm přeruší mezerou 41.65 cm. Do mezery se umístní symbol bicyklu růžové barvy o velikosti 35 cm. Tím bude řidiči předjíždějícího vozidla povoleno čáru přejet. Řidič protijedoucího vozidla bude povinen uhnout co nejvíce vpravo, v případě potřeby i zastavit.
Jako vtip dobrý. Pokud to myslíte vážně, tak hrozná hovadina.
Ne, není to myšleno vážně. Ten symbol kola nebude růžový, ale červený.
Tak to ovšem zásadně mění úplně všechno …
A cyklisti budou jezdit z bodu A do bodu B v liché dny a z bodu B do bodu A ve dny sudé.
„zda nepovede k nevhodnému návyku dopravní značení nerespektovat“
V dobe kdy sem v autoskole delal ridicak se smelo prejizdet pres plnou caru (dokonce dvojitou) v pripade OBJIZDENI. Nejak jsem nezpozoroval ze by to na me vytvorilo navyk nerespektovat dopravni znaceni.
A jedouci cyklista je obvykle svou rychlosti spise podobny stojicimu autu nez jedoucimu autu.
Zákon by na cyklistu musel pamatovat jako na překážku provozu, kterou je nutno objíždět. Takto to v současnosti není.
Tak v podstatě všechna vozidla jsou překážkami provozu.
Ten odstup 1.5 m je totální kravina. Pokud by se to zavedlo a striktně dodržovalo tak tu na mnoha místech bude kolaps dopravy.
Zajimave, ze jsou zeme, kde to funguje i bez kolapsu dopravy.
Vzdyt to nikdo nebude premerovat. Lidi co jezdi na kole tenhle odstup uz dodrzuji sami od sebe. Ti co jezdi jako prasata tak budou jezdit dal protoze jim nikdo nedokaze poruseni. A je tu sance ze kloboucnici a dalsi lidi co jezdi striktne podle predpisu aniz by premysleli nebudou brnkat zrcatkama o rukavy cyklistu.
To máte pravdu. Ale strejdové v klobouku jsou schopni se za cyklisty vléci dlouhé km aniž by je předjeli. Když chybí slušnost a vzájemná tolerance, tak žádný zákon nepomůže. A tento návrh je kontraproduktivní. V našich podmínkách přispěje jen ke zpomalení dopravy a k ještě větším stresům na cestách.
A bude to platit oboustranně? Tj. pokud cyklista nebude mít 1,5m místa vedle sebe, nebude se moct cpát dopředu před semafory a křižovatkami?
Cyklista samozřejmě může kolonu před semaforem objet a zařadit se před auta, zvláště v Praze je před semafory i pro cyklisty často vyhrazené místo, pokud jste si nevšiml.
Nesouhlasím s tím, aby mě nějaký pumpička mohl předjet před křižovatkou a nedodržet boční odstup 1.5m. Co když mi poškrábe mého miláčka?
Máte mít miláčka v autě a ne ho vystrkovat z okna.
No u nas pred tyzdnom bola nehoda, kde sa motorkar rozhodol prave obist kolonu aut. Na hlavnej ceste zastali auta, aby umoznili vyst autam z vedlajsej cesty. Motorkar sa rozhodol necakat, ale pustil sa obiehat kolunu po stredovej ciare a sundal ho sofer ktory vychadzal z tej vedlajsiej cesty.
Tady není o čem. Měl dát přednost vozidlům na hlavní. Nedal.
a já myslel, že v přižovatce se nepředjíždí…
To je v pravidlech poněkud nedořešené. Sice se tak nějak předpokládá, že se cyklista nějak dostane do toho čekacího boxu pro cyklisty, ale jestli to prodírání popojíždějícími řadami aut je souběžnou jízdou, nebo objížděním, nebo předjížděním, a jestli se cyklista má prodírat, zprava, nebo zleva, a jestli přitom pro něj neplatí obecná pravidla pro jízdu v jízdních pruzích, to se v pravidlech nedočtete. Oni taky tvůrci těch pravidel provozu většinou nebývají žádní intelektuálové.
Nejsem si vedom ze pred semafory je povoleno predjizdeni z prava pro cyklisty. Jenom vyvolavate konflikty a snazite se rozdelit ucastniky silnicniho provozu na nepratelske svazy.
Pro vsechny na silnicich bude lepsi kdyz se lidi budou vzajemne tolerovat. Rvacky je lepsi provozovat v hospode nebo k tomu urcene posilovne.
Ale je, stejně jako pro ostatní jednostopá vozidla.
Zkuste mi to v těch pravidlech někde najít. 🙂 Jestli jste je tedy někdy viděl.
Ano viděl, a omlouvám se, neřekl jsem to úplně správně, nejspíš to platí jen pro cyklisty:
Paragraf 57 zákona 361/2000 Sv
4) Pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou při pravém okraji vozovky, může cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém okraji vozovky nebo krajnici, pokud je vpravo od vozidel dostatek místa; přitom je povinen dbát zvýšené opatrnosti. To neplatí, odbočuje-li vozidlo vpravo a dává-li znamení o změně směru jízdy.
A co autem, co takový autobus třeba, že….
Ja bych treba chtel vedet jak to bude fungovat na mistech jako zde https://goo.gl/maps/gSd2auvZWdfZEoPN6 . Pojedu autem po tom ostruvku, nebo ho muzu predjet v mensi vzdalenosti, protoze ma svuj pruh nebo pojedu autem za nim pres pul mesta dokud on nebo ja neodbocim jinam.
Když má vlastní pruh tak to asi není předjíždění, ne?
To je otazka jak se to bude posuzovat, blby je, ze tenhle pruh se obcas strida jenom s takovym tim cyklokoridorem, coz neni samostatny pruh, docela chapu ridice, ze se v tom uz nevyznaji, to co se ted maluje na silnice za pasti, to je fakt k breku
Ještě lepší je, když je silnice, souběžně s ní široká cyklostezka a místní úřední inteligent na tu silnici nechá napatlat cyklopruh nebo piktogramy. Kdo nevěří, může se podívat na několik míst v Pardubicích.
Tak jet po Pardubicích na kole je zážitek, když už je stezka, tak samé přerušení kvůli zastávkám MHD, takže člověk musí sesedat furt, to samé přechody, nemohou tam domalovat i pruh pro cyklisty, stezky samý výmol.
To může být nouzové řešení právě té blbosti ve vyhlášce, podle které je člověk na kole povinen použít i smíšenou stezku nacpanou pěšíma tak, že se tam nedá bezpečně projet, nebo stezku postavenou úplně nepoužitelně, i když vedle je skoro prázdná silnice. Jakmile je na silnici i jen tenhle blbej piktogramovej koridor, je s tou cyklostezkou podle vyhlášky rovnocenná a člověk si může vybrat. Je to v podstatě to jediný, k čemu jsou tyhle koridory dobrý a jedno z mála, k čemu jsou dobrý ty fyzicky neoddělený pruhy.
Nikoliv. Cyklopiktokoridor není nijak nadřazen povinnosti cyklisty použít cyklostezku nebo cyklopruh. A neřeší to žádná vyhláška, ale zákon o silničním provozu, § 57 odst. 1. Vyhláška tak maximálně stanoví, jak se co značí.
Nejen tam. Postavila se cyklostezka kombinovaná s chodníkem. Po mnoha letech se vyměnily značky a na silnici přibyly piktogramy. Po silnici jezdí trolejbus…
A on tam už trolejbus jezdit kvůli cyklopruhům nemůže, nebo v čem je problém?
Špatně. Navíc místo na silnicích pro předjíždění není. Dokonce to došlo tak daleko, že někde najdete dopravní značku na silnicích zákaz vjezdu cyklistům. Auta patří na silnici, cyklista na cyklostezku, chodec na chodník. A tím, že se objevila elektrokola bylo dílo zkázy na silnicích dokonáno. S odstupem 1,5 metru souhlasím, ale u kamionů bych dal víc.
Auta patří na silnici – to máte naprostou pravdu. Jak to ale vysvětlit řidičům, kteří s oblibou parkují na chodnících, a leckdy tak, že auto musíte obejít vstupem do silnice. A řeší se vzdálenost předjíždění chodců? Ne? A proč ne?
Když jsou parkovací místa u krajnice bez náhrady zrušena často díky pumpičkopruhům…. jinak to stojící auto na chodníku je většinou o dost méně ohrožující vůči chodci než pumpička na chodníku.
A vy máte pocit , že když si koupíte auto tak vám společnost musí zajistit místo na parkování? Když si koupím letadlo mám chtít po obci ranvej? Parkuje na místech k tomu určených . A když to není zrovna před domem tak si pořiďte své parkovací místo . Auto , to je starost. Stání na chodníku není li dovoleno značkou je zakázané. Zabiráte autem 8m čtverečních veřejného prostoru. To je povinnost všech okolo vás tolerovat? Těch rozjezdenych trávníku , promackanych chodníku , atd , to bude platit kdo?
Pokud si auto stoupne na chodník tak, že vám na chodníku místo nezbude, a musíte ho obcházet po silnici, jak to popisuji, tak to není až tak bezpečné. A to nejsem vozíčkář, nechodím o holi a ani nevozím kočárek.
A když je tam značka IP 11d až IP11g?
Krom toho co melete o přejdíždění chodců? Ti mají chodit po opačné sraně silnice. Že vy tu legislativu vůbec neznáte, ale o to víc se vztekáte?
Medved patri do zoo. Jestli si skutecne myslis, ze silnice je jen pro auta, tak udelej ostatnim ucastnikum provozu laskavost a nikdy nesedeh za volant.
„ale zda nepovede k nevhodnému návyku dopravní značení nerespektovat“ … no tak nevím jak jinde v republice, ale v okolí mého bydliště se toto děje již nyní. Plná čára „nic neznamená“, žlutá čára znamená „tady zaparkuj své BMW“, značka 50 na bílém pokladu v červeném kolečku je „pro kočárky“, a jelikož jezdím na skůtru, tak se tento dopravní prostředek prostě musí předjet stůj co stůj a předjíždí se zásadně, když jede v protisměru auto. Takže za mě je to jen další populistická volovina, která se nebude dodržovat a kterou nebude nikdo vynucovat, protože policie na cestách jaksi vidět není.
Kdo bude viníkem nehody, když při předjíždění plné čáry autor článku naboří auto v protisměru? Mno autor příspěvku nemůže být viník, ten přeci při předjíždění nemá povinnost kontrolovat protisměr.
Proč jedeš do protisměru, když tam vidíš auto ?!
Anebo , proč předjíždí , když nevidí co se děje za 50 metrů za zatáčkou ? Takových volantůbez předvídavosti a s pocitem že budou osazení o 7 sekund života je… Plný silnice . Jo prej to jsou ,,sportovně založení řídíči,, . –
Ono je dost trapné, když cyklista jede do kopce rychlostí 10 km/h a a ten kopec má dva kilometry. Obzvlášť vůči cestujícím v autobusu. To není 7 sekund, ale 7 minut, kdyby ho autobus nepředjel.
Já teda nevím, ale když předjíždím cyklistu, téměř vždycky přejedu plnou čáru (když tam je), protože se snažím tu vzdálenost 1,5 metru dodržovat. Rozhodně nepředjíždím, když je málo místa…
Jak kdo. Dělám to taky tak, protože nikdo neví, zda se třeba nezačne vyhýbat nějaké díře, nebo podobně, ale viděl jsem spoustu střelců, kteří tě líznou zrcátkem třeba o 10 cm.
Pri vsi ucte mam pro p. Mladka jednu radu.
At si sedne na kolo a zkusi si jet po silnici plne ceskych ridicu. Holt kde chybi slusnost, musi prijit predpis.
Tak to taky nesmíš jezdit na tom kole uprostřed, že…
Vy jste osel…
Kdyz je silnice sama dira a neomezim tim protijedouci, tak muzu klidne uprostred.
o vikendu jsem byl na kole kolem Vranovske prehrady, silnice na Vysocine parada, ale hned za znackou kraj Vysocina se s vami louci (a buhuzel i kvalitni silnice), zatacek Jihomoravskeho kraje horsi silnice jsem snad nevidel, polovina silnice nepouzitelna, ze i auta jezdila v protismeru…
90% cyklistů neznají dopravní značky a taky trpaslíci hodně jezdí na kole.
* trpaslík = dítě bez helmy
90% těch cyklistů má řidičák. Ta neznalost předpisů je dost nebezpečný předpoklad pro situaci, kdy si sednou za volant.
stačí obyčejná lidská ohleduplnost
která pokud není přirozená tak by měla být vyžadována zákonnou normou
Ano, ale tuto normu pak také musí někdo kontrolovat a vyžadovat její dodržování.
Dresari taky nesmi jezdit vedlebe/v chumlu a co je nam to platny…
Je lepší předjet rodinku jako traktor (vteřinu celým autem v protisměru, no a?) nebo když řidič auta za posledním cyklistou nevidí co se děje před prvním cyklistou?
Takze najednou jsou pripady, kdy zakony neplati?
Zákony platí vždy . Škoda že mnoho řidiču jsou hlupáci považující řízení za své právo . Těch dohadů u Kauflandu kdy ani nejsou schopni jezdit podle pravé ruky…
To si vyridte s Leinadem…
To jste se špatně učil v autoškole . Skupina 6 a více cyklistů může jet max po dvou vedle sebe . Pak nejsou natažení na 100 metrech . Ale zabírají tolik co traktor.
Opravdu je to reakce na mne?
Jeste drobnost. Sami kolari si to evidentne nemysli:
https://www.kolotipy.cz/2020/04/13/tip-mohou-na-silnici-jet-cykliste-vedle-sebe/
Se vtekají, že někomu vadí, když porušují zákon. Inu kolomamrdi.
Vy jste pravidla provozu v životě neviděl a místo toho máte jen poudačky stréca instruktora. 🙂
Souhlasím, kdy to ovšem cyklounům docvakne?
Povolení přejetí bílé souvislé čáry považuji za dobrý nápad, protože na předjetí cyklisty jedoucího 20 km/h je potřeba kratší vzdálenost než na předjetí osobního auta jedoucho např. 70 km/h, takže předjetí cyklisty může být bezpečné i v místech, kde by předjetí auta již bezpečné nebylo (samozřejmě za zachování pravidla, že předjíždějjící nesmí ohrozit předjížděmého a vozidla v protisměru). Naopak mi vadí stanovená hodnota bezpečného odstupu nezávisle na rychlosti předjíždějícího vozidla. Stanovení konkrétní hodnoty samo o sobě považuji za účelné, protože stávající stav, kdy je v legislativě dáno něco ve smyslu „řidič je povinen udržet bezpečný boční odstup od předjížděného cyklisty“,… Číst vice »
Co se tyce te povinnosti pouzivani, je to ted tak, ze cyklista musi pouzit i tu smisenou stezku pro chodce a cyklisty, pokud vede jeho smerem, coz muze byt problem, pokud je totalne precpana chodci, cyklista ma kolo nevhodne na povrch dane cyklostezky, nebo by treba kvuli kratickemu useku po stezce musel dvakrat prekonat tu silnici, protoze obousmerna cyklostezka vede po jeji druhe strane. Jasne, jsou useky, kde je kvalitni a dostatecne kapacitni cyklostezka po ruce a je potreba na ni cyklisty ze silnice dostat. To se ale da snadno vyresit zakazem vjezdu kol na tu silnici a nemuseli by… Číst vice »
To jake ma kolo, je ciste problem cyklisty. Koupi-li si kolo na velodrom, ma jezdit na velodromu. A vymluvy na chodce jsou jen vymluvy. Klasicke pumpickarske pokrytectvi.
a logicky kdyz mam silnicni kolo, tak tedy musim jezdit po silnici 🙂
U souběžné cyklostezky bývá často problém, že na rozdíl od silnice se musí dávat co chvila přednost. Takto aspoň bude tlak na to, aby se cyklostezky stavěly tak, aby jejich užití byla automatická volba, zejména bez os..ů typu Cyklistů, veď kolo.
Typická tvorba legislativy v ČR za posledních 20 let. Nulová diskuze, rovnou s tím do zákona a to nejlépe obejít vládu a příslušný resort a hezky za tepla poslanecká iniciativa. K zákonu je pochopitelně zcela naobtíž přikládat zdůvodňující zprávu apod. Není divu, že to takto „tlačí“ poslanec „tradiční“ parlamentní strany, která je, co se týče dopravy, u kormidla (spolu s jinými dinosauřími stranami) už příliš dlouho. Ten názor je určitě diskutabilní a chtělo by to dopravní výzkum, přípravu atd. (ale co není urváno hned, jakoby nebylo, že). Za současného rychlostavu, určitě ne. Správci komunikací jsou na to pomalí, aby předvídali… Číst vice »
Poslanec má zákonodárnou iniciativu, takže z tohoto pohledu je to absolutně v pořádku.
A vláda ke každému návrhu zákona a ke každému pozměňovacímu návrhu dává své stanovisko, čili vládu a resort obejít fakt nejde. Že vláda někdy neumí poslance přesvědčit, to je jiná věc – je sněmovně podřízená.
Já školím cyklisty, co nejedou po cyklostezce, když tam je, ostřikovačemi.
Ja skolim Pejpeze a podobny culibrky kopancem do dveri.
Až tím způsobíte nehodu cyklisty, budete možná litovat.
Takovým „školitelům“ a jiným psychopatům by měl být řidičák nadosmrti odebrán.
Tvé děti na tebe musí být pyšné
Jeho děti do toho netahejte, on také Vaše nikam netahá. Pravdou je, že volové jsou na obou stranách. Kolikrát by si řidič zasloužil sebrat řidičák na doživotí, ale někdy i cyklisté (jízda vedle sebe, jízda uprostřed jízdního pruhu apod.) by také někdy měli dostat „klackem do špic“. Mě se vloni stalo, že jsem přehlídl cyklistu. Byl schovaný za autem, které mě pouštělo při odbočování, protože chtělo tam, odkud jsem já vyjížděl. Díky svému učiteli v autoškole se vždy při odbočování doleva řadím vlevo, co nejblíže středové čáry, takže jsem cyklistu (který auto mezitím objel zprava a mířil si to pěkně… Číst vice »
Tak vám dám taky řadu , předpisy platí vždy a pro každého . V tomto případě je cyklista mimo vinu když pojížděné auto bliká do levá . Nebliká , je cyklista vul . A nikdy se nenechte pouštět. Dávání přednosti tím kdo ji dávat nemá je hloupý alibisticky zvyk. Vyjedete mu do cesty , on se rozjede neb má přeci přednost a bum . A pak? Vždyť mi mával abych jel . Ne já odháněl mouchu… To je reálný , řešeny příběh. Dvě děti měli zkažené prazdniny
přednosti jsou hodně zneužívané, ale alibismus těch, co najíždí do křižovatky z vedlejší a nechají se „pustit“, aniž by do té křižovatky viděli, už stál životy a zdraví hodně lidí.
Jasně, když najíždím z vedlejší a někdo mě pustí, je potřeba opatrnost a musím si být skutečně jistý, že mě fakt pouští. Ale aby to člověk nikdy nevyužil, to je kravina. Co když je na tý hlavní pár hodin v kuse kolona, jak je v některejch místech běžný? To tam za tu dobu z tý vedlejší nemá najet nikdo?
„je hloupý alibisticky zvyk“
Takže mám vjet do křižovatky a za ní neporačovat, protože se na vedlejší nevejdou dvě auta? Vy jste teda „logik“.
pokud nemáte rozhled, nesmíte vjet do křižovatky…. § 22 odst. 3 zákona o silničním provozu. Pokud odbočujete vlevo, můžete, ale nesmí tam být plno.
Definici přednosti v jízdě jste asi taky nikdy nečetl, co? Vy jste si evidentně v autoškole prohlížel jen obrázky. To, že se účastníci provozu mezi sebou rozumně domluví, není nijak v rozporu s předností v jízdě – ta opravdu neznamená, kdo „pojede první“, byť ten její historický název a infantilní testové úlohy k takovému výkladu mohou svádět.
Možná by vám neškodilo kratší školení českého jazyka.
Líh do oka? Hmm , to jsi ale idiot
I kdyby ten cyklista měl po té stezce jet a jejím nepoužitím spáchal přestupek, který je ovšem celkem neškodný, přijde ti v pořádku jej ohrozit a spáchat tím přestupek daleko závažnější.
Názor v rozporu s Besipem, pravidly silničního provozu a zkušenostmi z dopravně bezpecnejsich ( západních) zemi.
Jaký názor nám prinesete příště, třeba Klausův na globální oteplování? Byl by zhruba na stejně úrovni….
Nazoristovi bych doporučil návštěvu Švýcarska na kole.
„Kdo například bude viníkem nehody při srážce s vozidlem v protisměru, bude-li se riskující řidič, co přejel dopravní značku „Podélná čára souvislá“ hájit tím, že při předjíždění jen dodržel vzdálenost 1,5 metru od cyklisty?“
Samozřejmě, že v takovém případě je na vině řidič. Předjíždějící se má starat o to, co se děje před ním. Pokud nemůže bezpečně předjet, je povinen zpomalit a počkat, až to bezpečné bude. Je to jako s jakýmkoliv jiným vozidlem. Kombajn taky normální řidič nepředjíždí, pokud si není jistý, že se může dostat bezpečně před něj.
Nejvystiznejsi příspěvek . Ti co se s autem cpou kam nevidí a pak tlačí Koláře do škarpy přečíst prosím petkrat
Mno srovnávat šířku cyklisty s kombajnem… To tam jsou 4 vedle sebe?
Za mne by se konečně mělo začít trestat i cyklisty za neustálé porušování dopravních předpisů. Neustále narážím na neosvětlené cyklisty ve tmě, cyklisty jedoucí po silnici první třídy, když vedle mají souběžnou cyklostezku. Takové co podjíždějí vozy hromadné dopravy zprava a jsou schopni ještě řvat na řidiče autobusu. Spousta jich jezdí v jednosměrce v protisměru, kdy tato ulice nemá povolenou tuto jízdu.
Přijde mi, že cyklisti jsou kolikrát nesmírně hájení, přitom velmi často jsou to oni, kdo by zasloužili nějaké ty blokové pokuty od policie
Nad českým řidičem i cyklistou bohužel musí být bič, jinak kašle na předpisy a zákony. U cyklistů by stačilo, kdyby se za přestupky na kole dávaly trestné body jako při přestupku v autě. Okamžitě by si začali dávat pozor cyklisté, kteří mají řidičák, protože vybodovat se za přestupky na kole by asi nechtěli. No a pro ty, kteří řidičák nemají, by se mohla účtovat nějaká taxa, třeba pokuta 100 000 za dosažení 12 bodů během 12 kalendářních měsíců. A že by toho někteří dosáhli hodně rychle, především červená na semaforu a dávání přednosti mnohým cyklistům absolutně nic neříká.
„Takové co podjíždějí vozy hromadné dopravy zprava“ Ale to je přece povolené. Je vidět, že Jiří 3 nezné dopravní předpisy viz § 57 odstavec (4) Pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou při pravém okraji vozovky, může cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém okraji vozovky nebo krajnici, pokud je vpravo od vozidel dostatek místa; přitom je povinen dbát zvýšené opatrnosti. To neplatí, odbočuje-li vozidlo vpravo a dává-li znamení o změně směru jízdy.
To je pravda, důležité jsou ovšem tři body, které mnozí cyklisté nechápou: 1) pokud je vpravo od vozidel dostatek místa – někteří cyklisté jsou schopni se narvat do 30centimetrové mezery mezi autobus a obrubník a pak ještě držkovat, že „je autobusák nechce pustit“. Aniž by jim došlo, že v dnešních úzkých pruzích ten autobus nebo náklaďák víc místa na obě strany nemá. 2) To neplatí, odbočuje-li vozidlo vpravo a dává-li znamení o změně směru jízdy. – Mnozí cyklisté nechápou, že řidič odbočující vpravo jim nemusí dávat přednost a náraz do pravého boku vozidla je nehoda z jejich viny. 3) z… Číst vice »
A řidiče to **re, že musí čekat, protože nemají kolo.
Řidiče autobusu. Jasně má jet nakole, rozeřranec jeden. A náklaďák? 20 tun nákladu se přece veze zbytečně, má jet taky na kole.
Řidiče sere, že když mu takový blbec narazí zboku do auta, tak je pak řidiči kolikrát houby platný doklad o tom, že cyklista je viník a řidič poškozený. Cyklista totiž leckdy nemá pojistku, platit opravu auta odmítá, případně ještě prudí, že se při nehodě zranil a to už jako trest stačí (aniž by chápal, že náhrada škody není trest). Takže si řidič nechá auto opravit za svoje, pošle to k soudu, pak musí proběhnout všechny zákonné lhůty a pak se čeká rok nebo i víc, než exekutor najde dostatek zabavitelného majetku a v dražbě ho prodá, aby z toho mohl… Číst vice »
Tak Dolínek nám přestal škodit v Praze, ale za to se do toho pustil ve sněmovně. Tenhle člověk, který v životě nikdy nic pořádného nedělal, je typický představitel úpadku ČSSD.
Jak se pozná, že někdo dělá něco pořádného?
uvidíš li před sebou cyklistu, dojeď k němu na vzdálenost „akorát“ a pořádně zatrub. Většinou uhne. 🙂 hlavně pokud máš pořádnej klaxon!
Hovada zjevně nejsou jen mezi cyklisty. 😉
Nebo úlekem spadne, nejlépe pod kola.
Jasně , chceš mít problém , zatrub za cyklistou jehož srdíčko tepe o 100 úderu více než volantovo. Dostane leknutí , infarkt spadne mu pod kola , . To je ukázka řidiče , který by neměl projít psychotesty a za volantem by měl sedět akorát v garáži.
Chce to ještě poladit – před zatroubením dodržovat raději bezpečný boční odstup, aby při možném pádu nepoškodil karoserii nebo nezasvinil podběhy… a po předjetí oblíbené ostřikovače na osvěžení…
Cyklisti jsou něco jako (otravné) menšiny. Chtějí samá práva a ohledy, ale základní povinnosti a pravidla nedodržují…
To je nemístné zobecnění podobné výroku „Češi kradou“.
Ok, boomer…
Další poznatek k tématu: Zrovna nedávno vyšla studie, že které vyplývá, že předjíždění cyklistů je v mnoha případech zcela zbytečné. Cyklisté nezpůsobují ani kolony ani zvýšení exhalací. https://www.forbes.com/sites/carltonreid/2020/07/01/cyclists-dont-cause-congestion-must-get-in-front-maneuvers-by-motorists-pointless-finds-study/
To je pravda, cyklisti úplně zbytečně předjíždí.
Nejhorší so ti, co předjedou před horizontem a pak cestou dolů jedou jak s hnojem a zdržují.
Jistě, takže autobus má přijet o hodinu později, protože nepřejížděl cyklistu. Bylo to jen pitomých 25 km mezi městy, kde železnice nevede, nevedla a v příštích 50 letech nepovede.
PS: A když jsem na kole předjížděl ty pomalejší, tak jsem dělal co přesně špatně?
No já bych hlavně navrhoval, pokud bude zákonné dodržet 1,5m dištanc kolem biciklisty aby jim byl zakázám vjezd tam kde mezi středovou plnou čárou a krajnic je méně než 4,5m místa. Jinak se biciklista stane překážkou provozu. A taky jim zakázat jízdu v jednosměrce v protisměru.
Myslím si, že i mnohý cyklista považuje návrh přejíždět plnou čáru za nesmysl „přes čáru“. Naopak mám někdy pocit, že jistí automobilisté považují za zdržení vše, co jim brání jet až dvojnásobkem povolené rychlosti, a že se z toho mnozí mohou zbláznit. (Neobhajuji teď jízdu kolařů v hejnech přes celý pruh.)
A když tam ten cyklista vjede, zaprvé jak to změří a zadruhé co má dělat? Vrátit se a zkusit to jet jinudy, ztratit hodinu a zjistit pak že druhá cesta taky nejde projet? A co u silnic bez čar, po takových vedou cyklostezky nejčastěji. O víkendu jsem jel většinu krušnohorské hřebenovky číslo 23, na silničce u Načetína v poměrně mírné zatáčce to jeden motorkář klopil tolik že 1,5 metru ode mě nedodržel ani v protisměru. A kus předtím jsem zíral že asi 2 km se jede po silnici I/7, naštěstí jsem jel z kopce, ale vjet tam třeba s dětmi… Číst vice »
Cykloturistická trasa po silnici první třídy je na pěst, podobně jako ukazatel posílající kamiony tranzit na silnici třetí třídy.
… coz teprve cyklotrasa po dalnici (to fakt existuje!).
Neexistuje
Vsadime se?
pred par lety jsem jel po cyklotrase u Ceskeho Sternberku a ejhle, most pred D1 zbourany, objizdka pro auta po dalnici a cyklista ma delat co? jet take po dalnici? Dost casto se stava, ze pri nejake oprave silnice, se na cyklotrasy nehledi a zadna objizdka pro cyklisty se nevyznaci…
„Kdo například bude viníkem nehody při srážce s vozidlem v protisměru, bude-li se riskující řidič, co přejel dopravní značku „Podélná čára souvislá“ hájit tím, že při předjíždění jen dodržel vzdálenost 1,5 metru od cyklisty?“
To je neskutečně hloupá otázka. Samozřejmě viníkem bude řidič vozidla, který předjížděl. I kdyby byla tato novela přijata, stále by platilo, že řidič nesmí předjíždět, jestliže by ohrozil nebo omezil protijedoucí řidiče nebo ohrozil jiné účastníky provozu na pozemních komunikacích.
JJ, celý ten názor je snůška hovadin, ale tahle z nich teda vyčnívá. Jeho ani nenapadne, že jsou situace, kdy by prostě cyklistu, stejně jako jiného pomalého účastníka provozu, předjíždět neměl a radši by za ním měl počkat, až bude mít místo na bezpečné předjetí…
A proč ohrožují cyklisti tak rádi a často chodce?
Úplně stejná otázka, jako proč jsou někteří lidé (pěší, na kolech i v autech) arogantní. 😉 Nejsem si jist, zda „tak rádi a často“ není jen subjektivním pocitem pisatele. Většinou si totiž všimneme nápadné anomálie spíše, než nenápadného chování se dle pravidel.
Za jeden měsí jsem dvakrát viděl cyklistu, který vjel do křižovatky na červenou, kus jel v protisměru a pak to vzal na chodník. A to tam jezdím 2x do týdne. Asi to dělá pravidelně, jinak si takovou náhodu nedokážu vysvětlit. Semafor je před zastávkou tramavaje a zastávka je před křižovatkou.
Dokonce me jeden cyklista z*ebal, když jsem mu řekl „příště prosímvás po silnici“ na 90 cm širokém chodníku.
Nevím, co to má společného s tím, co jsem napsal.
Protože jsou arogantní a bezohlední. Stejně jako řidiči aut ohrožující chodce na přechodu, chodci skákající řidičům pod kola zpoza zaparkovaných aut, atd atd.
To je teda debilní příspěvek. Co to je Asociace pro veřejnou dopravu? Krátká kontrola na internetu. Dopravní sekce Hospodářské komory ČR. Vladimír Dlouhý. Aha, tak už jsem doma.
Přesně, z toho příspěvku čumí snaha za každou cenu „nepochopit“ jednoduchou věc. Navíc o stát vedle už cosi podobné zavedli, takže jde i o harmonizaci předpisů se sousedy.
My nemáme komunikace jako sousedi, musíme tedy opisovat jejich předpisy o to méně často.
Hlavně by mělo být zakázáno značit nebo dotovat cyklopruh ve vzdálenosti menší než 1,5 m od zaparkovaných vozidel.
Zaparkovaných na veřejném prostranství? Máte pocit že zábor těchto míst máte předplacené? Parkuje na parkovišti. Nebo v garáži . Nemáte? Tak proč si porizujete auto . To jako když budu mít krávu musí ji všichni tolerovat v parku u kašny?
No i auta a infrastruktura pro ně jsou potřeba. Je fakt, že desítky let se v infrastruktuře i předpisech auta nesmyslně upřednosťovaly a je nejvyšší čas to napravit, ale snažit se je odstranit úplně je taky blbost. Kde se to v pohodě vejde, ať maj klidně dál vyznačený parkovací stání na ulici.
Značit jim ty parkovací místa tak, že pak cyklopruh vede dveřní zónou, je samozřejmě blbost taky.
Proč rovnou podsouváte špatné parkování, jakobyste ignoroval existenci parkovacích míst podél vozovky označených příslušnou značkou. A že jich. Znáte jen to u supermarketu?
Vy asi nebudete nejostřejší pastelka v penálu, Adame. Pokud mi vadí, že jsou značeny cyklopruhy na místech, kde nejsou bezpečně použitelné, jak jste z toho vyvodil, jestli si pořizuju auto?