Zase to dělení na rezidenty a nerezidenty. Jako kdyby práva rezidentů měla být větší než práva ostatních. Tohle je mi principiálně proti srsti. A pak jsou mi proti srsti také ulice plné aut, ať už parkujících, nebo jezdících. Řidiči by měli platit přiměřenou částku (třícifernou) za využívání komunikací a parkovacích míst za každý den, rezident nerezident. Parkovat není základní lidské právo.
Tomáš679.2
2 let
Návštěva za 10Kč na hodinu s limitem 120h ročně. Paráda. Takže kdo bude chtít jet 2x do měsíce za příbuzným na víkend tak je to 1152h.
Provozní doba modrých zón je obvykle v pracovní dny, mimo provozní dobu není parkování v modré zóně regulováno.
Fousek
2 let
Volby se blíží…
Tomáš679.2
2 let
Zase to parkování. Mě by zajímalo, kdy budou od placení parkovného v KNL osvobozeni držitelé parkovacích průkazů O7. Třeba v Jičíně se předkládá průkaz ZTP a rovněž v Praze (Motol), tak proč ne v Liberci? A když už se za to platí měla by být vyhrazena alespoň místa.
Ono obecně je slušné při používání zkratek při jejím prvním použití v nějakém textu jí rozepsat. Čekat, že lidé z celé republiky, nebo třeba Pražané (jsme pod článkem o parkování v Praze) budou znát nějakou lokální zkratku označující Krajskou nenocnici Liberec je trošku naivní…
A přiznám se o O7 čtu také poprvé, byť třeba co je ZTP a ZTP/P jsem třeba věděl…
A rovněž jsem mohl napsat, že parkovné se v přiloženém dokumentu nachází na stránce 6.
David
2 let
Fascinuje mě kolik komentátorů si myslí, že je dobré mít bezplatné parkování. To vážně všichni preferujete ulice plné zaparkovaných aut namísto ulic k životu, kde si můžou hrát i vaše děti? Vytáhněte někdy paty za hranice a podívejte se jak mohou ulice vypadat jinak.
A není lepší nechávat děti hrát si spíše v parku než na ulici? Pak stačí aby někdo neviděl před své vozidlo a neštěstí je na světě. Neučme děti, že ulice jsou vhodným místem na hraní. Něco jiného je oblast obytné zóny. Teď si představte, že by jako mávnutím kouzelného proutku zmizela všechna zaparkovaná vozidla z ulic a ráno byste se možná divil co by to způsobilo za problémy. No tedy zítra asi ne, ale v pondělí zcela určitě.
Ne, myslím, že je lepší když jsou ulice v místech kde lidí bydlí vhodné i pro pohyb dětí. Myslim, že je dobré když můžete v ulici trávit čas. Nemusíte jít hend do extrému, s tím, že zmizí všechna auta, ale bylo by fajn, kdyby zmizela alespoň nějaká. A to jak nechat zmizet nějaká je třeba dražší parkování, které může dát vzniknou soukromým parkovištím, která se momentálně nevyplatí stavět protože je parkování na ulici prakticky zadarmo.
Dříve bylo možné si na ulicích hrát, ale to bylo hlavně proto, že nebyl takový provoz. Pokud odstraníte zaparkovaná vozidla (ty nikoho neohrožují) tak Vám stejně zůstanou vozidla po/ v těchto ulicích se pohybující a ty ohrožením jsou. Proto jsem psal co jsem psal. Tím, že nebude možné parkování ztížíte mnoha lidem život, ale neodstraníte to co v těch ulicích hrajícím si dětem může ublížit. Musel by jste tam omezit i provoz nějakým vhodným omezením. A s těmi parkovišti. Parkoviště je další asfaltová či jinak zpevněná plocha, která ve městě nikomu neprospěje. Však si na to vzpomene možná hned o… Číst vice »
Také bych byl pro, aby na ulicích bylo méně aut. Jenže to by developeři při rekonstrukcích a hlavně nové výstavbě museli budovat podzemní garáže. A to stojí peníze. A proč by si snižovali zisky, když nemusí… Vím, že nejen ve Skandinávii mají auta pod domy a ne na ulici a prostor využívají například pro zeleň a dětská hřiště.
Třeba v Brně existuje vyhláška, která nutí zřídit při výstavbě nová parkovacá místa. Jenže je to udělané tak, aby se to dalo obejít. Stačí si pronajmout garáž do 800m a po kolaudaci nájem ukončit.
Tahle parkovací minima pro novou výstavbu máme. Dokonce ve světě patří ktěm přísnějším. A je to velmi škodlivý mechanismus, který silně prodražuje nové byty, brání výstavbě v prolukách a menších volných místech ve městě, způsobuje nešikovné roztahování měst do šířky (je to např. jedna z těch věcí, které brání tomu, aby se daly „kopírovat“ ty nejžádanější a nejoblíbenější čtvrti). A zástavbu ve větších projektech tlačí do typů, které městu moc neprospívají…
Stepan
2 let
Obecně vzato, držitelům rezidenčních karet by se doba parkování jejich vlastního vozidla mělo odečíst z celkového ročního limitu, který připadne na jednoho rezidenta. Tak by to bylo logické a spravedlivé.
Asd
2 let
Dobrý nápad. Ještě lepší by byl, kdyby někdo rozumný celou tu saskarnu zrušil.
Jarda
2 let
Aneb jak potrestat člověka za to, že si dovolil vlastnit auto.
Jo tak zábor obecního prostoru jo? Ale uklízet v zimě obecní je v pořádku, že? Zaplať Bůh, že existují stále města kde sice člověk uklízí v zimě obecní, ale zaparkovat může kdekoliv (samozřejmě na místech k tomu určených) na vymezenou dobu a jen s použitím „hodin“ (časového kotouče).
Nikde. Jenže pokud si nechcete zlámat nohy je to třeba. Povinnost uklízet třeba chodník před svou nemovitostí již neplatí, ale přesto to mnoho lidí musí dělat.
Se divím, že se automati neprestehuji do New Yorku nebo do Tokya, to jsou podle nich ráje na zemi 🙂
P. S. to píšu jako člověk, který nesnáší jezdit po Praze i po Brně autem a radši tahá nákupy na zádech v MHD.
Jo, kdyby zmizela naráz všechna motorová vozidla do nenávratna. To by se pak děly věci. Kolik lidí by bylo bez práce, kolik firem bez příjmu mezi nimi i stát, MHD přeplněná tak, že by musely být posíleny spoje na které nejsou zase nejsou řidiči. Rohlíky nikde, chleba nikde, pošta nikde, balíky nikde, ranění a nemocní budou chodit pěšky….ale hlavně, že budou prázdné ulice.
Tak nějak. Netvrdím, že mnoho jízd po městě je zbytečných že by mnozí mohli více chodit pěšky či použít MHD. Na druhou stranu jsme si zvykli na nějaký životní standard a úroveň ekonomiky, která se bez aut prostě neobejde.
MildaIV
2 let
Socialismus v praxi.
Stepan
2 let
Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě, že…
Tov
2 let
Tomáš
Martin
2 let
Užitečnější by byl podobný kredit pro majitele parkovacích oprávnění, který by jim platil jinde v Praze. Systém modrých zón v současné podobě v Praze je zhůvěřilost. Ochrana centra je logická a normální všude, ale snad žádné jiné město jimi tak nezamořilo i naprostou periferii. Naprostá hovadina, když obyvatel jedné periferní části nemůže zaparkovat o pár set metrů dál v sousední periferní části. Řešením je snad povolení k parkování pro obyvatele s trvalým pobytem v Praze na celém jejím území. (s výjimkou centra) Opravdu si nemyslím, že Prosečák ohrozí parkování obyvatele Letňany, natož Butovičáka, tím, že tam bude smět parkovat také.
Trvalý pobyt v Praze má i mnoho dojíždějících, například si nechají svůj byt a ten pronajímají. Takže by to k ničemu nebylo. Navíc to není pro parkování všude po Praze, ale parkování rezidentů.
Presne tak. Samotny poplatek za parkovani nikoho moc nezajima, podstatne jsou prachy z rozpoctoveho urceni dani, ktere je vazano na to, kde ma clovek trvaly pobyt.
Takze ackoliv jsem byl rezident po nekolik let, na parkovaci opravneni jsem narok proste nemel.
Do toho jeste digitalni diskriminace na modrych zonach, kde nejsou automaty… cele zle.
A jiný s trvalým pobytem, který si dovolí nevlastnit auto, ale půjčovat si jej, je trestaný, že může parkovat jen ve smíšené zóně a za 240 Kc za den, tedy v širším centru, nevím jak je to v uplnem centru.
Fakt nevidím důvod, proč by v Letňanech měl být Butovičák preferován před řekněme obyvatelem z Přezletic nebo z Veleně. Základní chyba je prostě v tom, že se ulice používají jako skladiště soukromých automobilů a že si lidé kupují auto nebo s ním někam dojíždějí, aniž by tam měli zajištěné řádné parkování. Ale nedává smysl preferovat toho řemeslníka nebo příbuzného nebo zaměstnance, který dojíždí z druhého konce města, před tím, kdo dojíždí z nedaleké obce mimo Prahu. Spíš naopak.
Právě proto, že se to týká Prahy a hlavním cílem by mělo být eliminovat množství dojíždějících aut a zvyšovat jejich počet v ulicích, což Veleňák způsobí, kdežto přemístění aut z Proseka do Letňan počet aut na území ne.
Předpokládám že za prací. Pak mohou dojíždět VHD nebo jim má parkování zajistit jejich zaměstnavatel. Nevím, co s tím mají mít společného pražští rezodenti.
Nejen za prací. Mám takový pocit, že třeba do Motola jezdí lidé na vyšetření z širokého okolí a možná i z Brna a mají tam být na čas. To mají jezdit VHD? Ha ha ha
Nejen za prací. Ale i za spoustou dalších věcí, kteří ti lidé nejsou schopni zajistit v místě svého bydliště. Pokud by modrá zóna byla jen na 1, tak se ti lidé rozptýlili po celé Praze a byl více méně klid. Takto se vytlouká klín klínem a lidem se komplikuje a prodražuje život.
A dojíždění do Letňan z Butovic nebo Proseka je snad nějak záslužnější nebo potřebnější než dojíždění z Veleně? Nebo to auto z Butovic zabere v Letňanech méně místa než auto z Veleně?
O proseku mi ani nemluvte. Tam všude modro a parkovací automat aby člověk pohledal. Ale jen co člověk zastavil, aby se rozhlédl už tam kroužilo dozorové auto ověšené kamerami.
Fajn. A proč tam tedy mohou parkovat tato vozidla a jiná ne? Je to trochu mimo, ale …dnes jsem byl nucen jet za RZ EL. Nedělá ono lidem tahle auta tak trochu problém řídit? Plynulá jízda mimo obec problém, brždění při vjezdech do obcí problém a mimo obec 75-80km/h. Ale hlavně, že se bude nadávat na stará vozidla jako na brzdy provozu. Opět se ukázalo, že být/nebýt brzdou provozu nezávisí ani tak na vozidle, ale na tom mezi opěradlem a volantem. A jestli je nutné jezdit tímto stylem aby člověk prodloužil dojezd tak potěš.
Ve světě je to naprosto běžné. Dokonce je naprosto běžné, že se za parkování platí všude ve městě, že neexistují bezplatná stání.
Ani teď vám nikdo nebrání zparkovat na druhé straně města, jen musíte za parkování zaplatit.
Jaromír Beránek
2 let
V článku je zásadní chyba. Za Piráty jsme do návrhu prosadili, aby byl parkovací kredit k dispozici všem rezidentům, nikoli pouze držitelům parkovacích oprávnění v ZPS. Předem díky za opravu.
Zkuste si najít § 16 zákona o obcích, o kterém jste zjevně v životě neslyšel. Na principu občanství je obec založena, od toho se i jmenuje. Naopak státní příslušnost je až druhotným a přeneseným významem slova „občanství“.
PS: Mel bych dodat, ze „nesmysl“ je to jen z hlediska toho praktickeho pouziti. Jinak to ma samozrejme logiku a historicke duvody, ktere nezpochybnuji.
No já tedy nevím. Čestné občanství je věc měst a obcí, která ho mohou udělovat, ale občanství jako takové se snad prokazuje občanským průkazem České republiky a nikoliv města Jihlavy, Slaného atd.
Ve všech obcích ČR fakt občanství současně mít nemůžete. Teda můžete, ale pořád jen té jedné své obce, jíž jste občanem.
Míst pobytu můžete střídat spoustu, ale zákonný termín „místo trvalého pobytu“ označuje adresu, která se skutečným místem pobytu nemusí mít nic společného, v řadě případů to například může být sídlo ohlašovny nebo matriky, kde jste v životě nebyl.
Nevím, jaká nakonec byla jejich role, ale loni mi pan Scheinherr na stejnou připomínku, že by to mělo nemělo být omezeno na držitele rezidentských oprávnění, odpověděl, že tedy budou směřovat k oprávnění pro všechny. Tato výměna korespondence se odehrála bez účasti stran v zastupitelstvu.
David
2 let
Cena parkování v Praze je směšná. Kdybych chtěl zabrat ten prostor něčím jiným než autem, platil bych úplně jinou částku.
Já to platil svého času taky a nejvíc mne štvala ta byrokracie s tím, myslel jsem, že na prodloužení bude stačit poslat peníze, ale oni chtěli asi tři věci doložit 🙂 jestli jsem majitelem vozu, jestli bydlím atd…
1200 v Praze fakt nic není.
Vasek
2 let
Šach mat, město. Auta vyhrávají. „Jakmile bude cena příliš nízká, hrozí, že by lidé některé oblasti přetížili. V případě, že bude příliš vysoká, tak by mohli lidé začít hledat způsoby, jak placení parkovného obcházet.“
No je to velmi pravděpodobné v oblastech, kterých se tato opatření týkají. V Praze připadají zhruba dva lidi na jedno auto, ovšem na venkově kde má každý své a v širším centru Prahy je dost odlišná situace. Pokud mám soudit situaci v naší oblasti (Vinohrady), tak těch aut tu bude méně než 10 % k obyvatelům. Bytů tak 300, parkovacích míst cca 30 včetně garáží. A předpokládám, že v bytech bydlí obecně více než jeden. Ač ulice auty přetejká, auto tu má drtivá menšina osob. V Praze počet registrovaných aut silně vychylují ta firemní, část z nich vůbec v Praze… Číst vice »
V roce 2021 bylo v Praze registrováno 208 984 osobních aut (data z registru vozidel), počet obyvatel byl 1 335 084.
Je však nutné podotknout, že v Praze se pohybuje mnohem víc vozidel (cca milion) i mnohem víc lidí (cca 2 miliony).
Všichni občané jsou chodci, takže ti by měli mít nejvyšší prioritu, pak hromadná doprava a pak vlastníci aut, kteří zaberou deset metrů čtverečních, aby jejich plechový miláček mohl minimálně 95% času stát pod oknem za tři koruny na den. To je socialismus jak vyšitý.
Sám jsem již asi pět let chodec. Auta jsem se zbavil. Ale sortovat lidičky kdo má větší prioritu bych nechtěl. Taková je doba. Ano žijeme ve velkém městě, které dává práci i mimoměstským. A prostě hučí nám auta…letadla.. a v noci opilci pod okny.
Oni i ti co si koupili sve misto ci si ho plati na soukromem parkovisti… Takze tu mame partu privilegovanych, kteri plati mrzke poplatky za parkovne na ulici a jeste dostanou tenhle bonus…
Jj, celkove tohle parkovani pro navstevy nepovazuju za nutny, ty sazby za hodinu nejsou nijak extremni a v provozu auta, natoz v hodinovkach remeslniku, se dost ztratej. Ale vlastne proc ne. Ale kdyz uz, tak domacnosti bez vlastniho auta parkovanyho na ulici by tech kreditu mely dostat naopak vic, ne zadny.
To je vaše chybná úvaha. Návštěva může v modrých zónách už nyní pro parkování použít tzv. Virtuální parkovací hodiny. Nově se zavádí zvýhodněná možnost parkování pro návštěvy těch uživatelů, ze kterých má město nějaký výnos – tedy platí parkování za svoje auto. Pokud jiný za auto neplatí, logicky nedostane slevu pro parkování auta návštěvy.
Máte tam chybu. Z majitelů aut má město ztrátu, nikoliv výnos. Náklady na jedno místo (údržba, čistění) vyházejí na 5-7 tisíc ročně, z toho se pokryje parkovacím poplatkem maximálně čtvrtina pro rezidenty. Pro nerezidenty už bychom se možná dostali na nulu, ale ti tam parkují jen krátkodobě.
Z parkovacích míst se vybere půl miliardy. Do zavedení zón to byla nula. Takže město z toho má. I pokud by silnice byli zcela bez aut a neudržoval je a neuklízel, poplatek budete vybírat od chodců? Protože pokud ne budou vypadat jak ve středověku, plné bordelu a výkalů.
Údržbu a čištění ulic je nutno provádět bez ohledu na parkování aut. Největší bordel je kolem košů a popelnic, pak od psů a kuřáků a co spadá ze stromů.
Nebýt parkování, tak by to bylo mnohem jednodušší. Žádné složité plánování a koordinace, žádné přenosné dopravní značky a byrokracie kolem toho, mnohem méně náročná koordinace prací… Jinak v zásadě jsou dvě hlavní uklízecí sezóny: na konci podzimu bordel ze stromů a na konci zimy bordel ze zimního posypu. V civilizovaném městě by se ale mělo asi uklízet častěji, což parkování znemožňuje. Jo a mimochodem, když vidím tu „efektivitu“ práce a pracovní morálku těch čet při blokovém čištění a využití jejich pracovní doby, tak se vůbec nedivím, že to vychází na 7 tisíc ročně na jedno parkovací místo, kde po úklidu… Číst vice »
Takže abych dopředu na celý rok věděl, kolikrát přijede opravář pračky a jak dlouho mu to bude trvat, kolikrát instalatér, malíř,… a kolik kreditů mi zbyde pro tchýni („Jé, maminko, nezlobte se, ale letos ještě čekáme dvakrát instalatéra a jednou elektrikáře, tak mi na vás už žádný kredit nezbývá“ 🙂 )
To se to opravdu musí kupovat dopředu? Nestačilo by to platit až v případě potřeby s tím, že by každý měl těch 120 kreditů a jejich aktuální zůstatek by si zjistil podobně jako si zjišťuje třeba počet nasbíraných trestných bodů k řidičáku?
Chápal bych, kdyby byla podobná aplikace (nebo klidně i nějaké „submenu“ v téhle aplikaci), kam bych se přihlásil jako „rezident – držitel parkovací karty“, mohl bych vyplnit SPZku instalatéra, tchýně, milenky,…, zaplatil bych 10 Kč/h a z mého kreditního účtu by to příslušný počet kreditů odečetlo.
Když jich za rok spotřebuji 20, tak jich zaplatím 20. Když spotřebuju 120, tak jich zaplatím 120.
Současný návrh chápu tak, že si jich (dopředu) musím koupit 120 (nebo 60) a když jich spotřebuju jen 10, tak zbytek za rok propadne.
Zase to dělení na rezidenty a nerezidenty. Jako kdyby práva rezidentů měla být větší než práva ostatních. Tohle je mi principiálně proti srsti. A pak jsou mi proti srsti také ulice plné aut, ať už parkujících, nebo jezdících. Řidiči by měli platit přiměřenou částku (třícifernou) za využívání komunikací a parkovacích míst za každý den, rezident nerezident. Parkovat není základní lidské právo.
Návštěva za 10Kč na hodinu s limitem 120h ročně. Paráda. Takže kdo bude chtít jet 2x do měsíce za příbuzným na víkend tak je to 1152h.
Provozní doba modrých zón je obvykle v pracovní dny, mimo provozní dobu není parkování v modré zóně regulováno.
Volby se blíží…
Zase to parkování. Mě by zajímalo, kdy budou od placení parkovného v KNL osvobozeni držitelé parkovacích průkazů O7. Třeba v Jičíně se předkládá průkaz ZTP a rovněž v Praze (Motol), tak proč ne v Liberci? A když už se za to platí měla by být vyhrazena alespoň místa.
Parkovné:
parkovné ul. Husova – každá započatá hodina 16,53 Kč 3,47 Kč 21% 20,00 Kč
parkovné uvnitř areálu KNL – prvních 30 minut 0,00 Kč 0,00 Kč 21% Zdarma
parkovné uvnitř areálu KNL – každá další započ. půlhodina 20,66 Kč 4,34 Kč 21% 25,00 Kč
https://www.nemlib.cz/assets/uploads/2022/05/Cenik_Liberec_4.5.2022_zm._RHC-a-OKMI.pdf
Co znamená KNL?
Ono obecně je slušné při používání zkratek při jejím prvním použití v nějakém textu jí rozepsat. Čekat, že lidé z celé republiky, nebo třeba Pražané (jsme pod článkem o parkování v Praze) budou znát nějakou lokální zkratku označující Krajskou nenocnici Liberec je trošku naivní…
A přiznám se o O7 čtu také poprvé, byť třeba co je ZTP a ZTP/P jsem třeba věděl…
Omlouvám se. Nedošlo mi to. Ale z přiloženého odkazu je to patrné. Příště se polepším. Parkovací průkaz O7 je běžně používaná zkratka
https://www.zakruta.cz/dopravni-znaceni/specialni-oznaceni-vozidel/o7/parkovaci-prukaz-oznacujici-vozidlo-prepravujici-osobu-tezce-zdravotne-postizenou/
A rovněž jsem mohl napsat, že parkovné se v přiloženém dokumentu nachází na stránce 6.
Fascinuje mě kolik komentátorů si myslí, že je dobré mít bezplatné parkování. To vážně všichni preferujete ulice plné zaparkovaných aut namísto ulic k životu, kde si můžou hrát i vaše děti? Vytáhněte někdy paty za hranice a podívejte se jak mohou ulice vypadat jinak.
A není lepší nechávat děti hrát si spíše v parku než na ulici? Pak stačí aby někdo neviděl před své vozidlo a neštěstí je na světě. Neučme děti, že ulice jsou vhodným místem na hraní. Něco jiného je oblast obytné zóny. Teď si představte, že by jako mávnutím kouzelného proutku zmizela všechna zaparkovaná vozidla z ulic a ráno byste se možná divil co by to způsobilo za problémy. No tedy zítra asi ne, ale v pondělí zcela určitě.
Ne, myslím, že je lepší když jsou ulice v místech kde lidí bydlí vhodné i pro pohyb dětí. Myslim, že je dobré když můžete v ulici trávit čas. Nemusíte jít hend do extrému, s tím, že zmizí všechna auta, ale bylo by fajn, kdyby zmizela alespoň nějaká. A to jak nechat zmizet nějaká je třeba dražší parkování, které může dát vzniknou soukromým parkovištím, která se momentálně nevyplatí stavět protože je parkování na ulici prakticky zadarmo.
Dříve bylo možné si na ulicích hrát, ale to bylo hlavně proto, že nebyl takový provoz. Pokud odstraníte zaparkovaná vozidla (ty nikoho neohrožují) tak Vám stejně zůstanou vozidla po/ v těchto ulicích se pohybující a ty ohrožením jsou. Proto jsem psal co jsem psal. Tím, že nebude možné parkování ztížíte mnoha lidem život, ale neodstraníte to co v těch ulicích hrajícím si dětem může ublížit. Musel by jste tam omezit i provoz nějakým vhodným omezením. A s těmi parkovišti. Parkoviště je další asfaltová či jinak zpevněná plocha, která ve městě nikomu neprospěje. Však si na to vzpomene možná hned o… Číst vice »
Také bych byl pro, aby na ulicích bylo méně aut. Jenže to by developeři při rekonstrukcích a hlavně nové výstavbě museli budovat podzemní garáže. A to stojí peníze. A proč by si snižovali zisky, když nemusí… Vím, že nejen ve Skandinávii mají auta pod domy a ne na ulici a prostor využívají například pro zeleň a dětská hřiště.
Třeba v Brně existuje vyhláška, která nutí zřídit při výstavbě nová parkovacá místa. Jenže je to udělané tak, aby se to dalo obejít. Stačí si pronajmout garáž do 800m a po kolaudaci nájem ukončit.
A o tom to je. Když se postaví 50 bytů tak by mělo být postaveno 100 parkovacích míst. S bylo by po problémem s parkováním.
Tahle parkovací minima pro novou výstavbu máme. Dokonce ve světě patří ktěm přísnějším. A je to velmi škodlivý mechanismus, který silně prodražuje nové byty, brání výstavbě v prolukách a menších volných místech ve městě, způsobuje nešikovné roztahování měst do šířky (je to např. jedna z těch věcí, které brání tomu, aby se daly „kopírovat“ ty nejžádanější a nejoblíbenější čtvrti). A zástavbu ve větších projektech tlačí do typů, které městu moc neprospívají…
Obecně vzato, držitelům rezidenčních karet by se doba parkování jejich vlastního vozidla mělo odečíst z celkového ročního limitu, který připadne na jednoho rezidenta. Tak by to bylo logické a spravedlivé.
Dobrý nápad. Ještě lepší by byl, kdyby někdo rozumný celou tu saskarnu zrušil.
Aneb jak potrestat člověka za to, že si dovolil vlastnit auto.
Můžete si platit vlastní stání v garáži a nikdo vás „trestat“ za zábor obecního prostoru nebude.
Jo tak zábor obecního prostoru jo? Ale uklízet v zimě obecní je v pořádku, že? Zaplať Bůh, že existují stále města kde sice člověk uklízí v zimě obecní, ale zaparkovat může kdekoliv (samozřejmě na místech k tomu určených) na vymezenou dobu a jen s použitím „hodin“ (časového kotouče).
Kde je povinnost uklízet v zimě obecní?
Nikde. Jenže pokud si nechcete zlámat nohy je to třeba. Povinnost uklízet třeba chodník před svou nemovitostí již neplatí, ale přesto to mnoho lidí musí dělat.
Pokud byste si koupil raketoplán, tak vás zase město potrestá tím, že ho nebudete smět zadarmo parkovat na magistrále.
Mistni AutoMati uderka uz Vas tepe.
Se divím, že se automati neprestehuji do New Yorku nebo do Tokya, to jsou podle nich ráje na zemi 🙂
P. S. to píšu jako člověk, který nesnáší jezdit po Praze i po Brně autem a radši tahá nákupy na zádech v MHD.
Jo, kdyby zmizela naráz všechna motorová vozidla do nenávratna. To by se pak děly věci. Kolik lidí by bylo bez práce, kolik firem bez příjmu mezi nimi i stát, MHD přeplněná tak, že by musely být posíleny spoje na které nejsou zase nejsou řidiči. Rohlíky nikde, chleba nikde, pošta nikde, balíky nikde, ranění a nemocní budou chodit pěšky….ale hlavně, že budou prázdné ulice.
Tak nějak. Netvrdím, že mnoho jízd po městě je zbytečných že by mnozí mohli více chodit pěšky či použít MHD. Na druhou stranu jsme si zvykli na nějaký životní standard a úroveň ekonomiky, která se bez aut prostě neobejde.
Socialismus v praxi.
Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě, že…
Tomáš
Užitečnější by byl podobný kredit pro majitele parkovacích oprávnění, který by jim platil jinde v Praze. Systém modrých zón v současné podobě v Praze je zhůvěřilost. Ochrana centra je logická a normální všude, ale snad žádné jiné město jimi tak nezamořilo i naprostou periferii. Naprostá hovadina, když obyvatel jedné periferní části nemůže zaparkovat o pár set metrů dál v sousední periferní části. Řešením je snad povolení k parkování pro obyvatele s trvalým pobytem v Praze na celém jejím území. (s výjimkou centra) Opravdu si nemyslím, že Prosečák ohrozí parkování obyvatele Letňany, natož Butovičáka, tím, že tam bude smět parkovat také.
Trvalý pobyt v Praze má i mnoho dojíždějících, například si nechají svůj byt a ten pronajímají. Takže by to k ničemu nebylo. Navíc to není pro parkování všude po Praze, ale parkování rezidentů.
Neni to parkovani rezidentu, je to parkovani osob s trvalym pobytem.
Presne tak. Samotny poplatek za parkovani nikoho moc nezajima, podstatne jsou prachy z rozpoctoveho urceni dani, ktere je vazano na to, kde ma clovek trvaly pobyt.
Takze ackoliv jsem byl rezident po nekolik let, na parkovaci opravneni jsem narok proste nemel.
Do toho jeste digitalni diskriminace na modrych zonach, kde nejsou automaty… cele zle.
Jinymi slovy mesto pomoci parkovani bezostysne vydira obcany, aby si bezduvodne namastilo kapsu. Viceurovnovy korupcni system funguje bezvadne..
A jiný s trvalým pobytem, který si dovolí nevlastnit auto, ale půjčovat si jej, je trestaný, že může parkovat jen ve smíšené zóně a za 240 Kc za den, tedy v širším centru, nevím jak je to v uplnem centru.
Fakt nevidím důvod, proč by v Letňanech měl být Butovičák preferován před řekněme obyvatelem z Přezletic nebo z Veleně. Základní chyba je prostě v tom, že se ulice používají jako skladiště soukromých automobilů a že si lidé kupují auto nebo s ním někam dojíždějí, aniž by tam měli zajištěné řádné parkování. Ale nedává smysl preferovat toho řemeslníka nebo příbuzného nebo zaměstnance, který dojíždí z druhého konce města, před tím, kdo dojíždí z nedaleké obce mimo Prahu. Spíš naopak.
Právě proto, že se to týká Prahy a hlavním cílem by mělo být eliminovat množství dojíždějících aut a zvyšovat jejich počet v ulicích, což Veleňák způsobí, kdežto přemístění aut z Proseka do Letňan počet aut na území ne.
A zamyslel jste se někdy nad tím, proč ti lidé jezdí do Prahy?
Předpokládám že za prací. Pak mohou dojíždět VHD nebo jim má parkování zajistit jejich zaměstnavatel. Nevím, co s tím mají mít společného pražští rezodenti.
Nejen za prací. Mám takový pocit, že třeba do Motola jezdí lidé na vyšetření z širokého okolí a možná i z Brna a mají tam být na čas. To mají jezdit VHD? Ha ha ha
Nejen za prací. Ale i za spoustou dalších věcí, kteří ti lidé nejsou schopni zajistit v místě svého bydliště. Pokud by modrá zóna byla jen na 1, tak se ti lidé rozptýlili po celé Praze a byl více méně klid. Takto se vytlouká klín klínem a lidem se komplikuje a prodražuje život.
A dojíždění do Letňan z Butovic nebo Proseka je snad nějak záslužnější nebo potřebnější než dojíždění z Veleně? Nebo to auto z Butovic zabere v Letňanech méně místa než auto z Veleně?
O proseku mi ani nemluvte. Tam všude modro a parkovací automat aby člověk pohledal. Ale jen co člověk zastavil, aby se rozhlédl už tam kroužilo dozorové auto ověšené kamerami.
Můžete parkovat v rámci celé Prahy bez omezení, s autem se značkou EL.
Plati to i pro „znacky na prani“? Pocitam, ze eltodo, resp. tedka novy provozovatel dohledoveho systemu, nema pristup do registru vozidel…?
Docela by mne to lakalo na pruzkum bojem 🙂
Zřejmě se předpokládá, že provozovatel dohledového systému je schopný rozpoznat 7 znaků od 8 znaků.
https://www.mdcr.cz/Media/Na-pravou-miru/Znacku-na-prani-lze-rozlisit-jednoznacne
Opravdu? To by se ale dalo nazvat protekcí či znevýhodněním na základě zdroje energie.
Pro vozidla s poznávací značkou série „EL“ není nutné vydávat parkovací povolení – vozidla mohou zdarma parkovat na modrých/rezidentních a fialových/smíšených parkovacích zónách v Praze.
https://www.parkujvklidu.cz/cs/vydej-parkovacich-opravneni-pro-vozidla-s-hybridnim-a-elektrickym-pohonem/
Fajn. A proč tam tedy mohou parkovat tato vozidla a jiná ne? Je to trochu mimo, ale …dnes jsem byl nucen jet za RZ EL. Nedělá ono lidem tahle auta tak trochu problém řídit? Plynulá jízda mimo obec problém, brždění při vjezdech do obcí problém a mimo obec 75-80km/h. Ale hlavně, že se bude nadávat na stará vozidla jako na brzdy provozu. Opět se ukázalo, že být/nebýt brzdou provozu nezávisí ani tak na vozidle, ale na tom mezi opěradlem a volantem. A jestli je nutné jezdit tímto stylem aby člověk prodloužil dojezd tak potěš.
Ve světě je to naprosto běžné. Dokonce je naprosto běžné, že se za parkování platí všude ve městě, že neexistují bezplatná stání.
Ani teď vám nikdo nebrání zparkovat na druhé straně města, jen musíte za parkování zaplatit.
V článku je zásadní chyba. Za Piráty jsme do návrhu prosadili, aby byl parkovací kredit k dispozici všem rezidentům, nikoli pouze držitelům parkovacích oprávnění v ZPS. Předem díky za opravu.
Díky, takto to bylo v ČTK (to se prosadilo až na zastupitelstvu nebo už v materiálu do rady?)
Skutecne VSEM REZIDENTUM nebo zase jen osobam s trvalym pobytem?
Rezident je asi jen rezident. Občanství taky nemůžete mít ve dvou obcích současně.
Rezident je ten, kdo nekde bydli.
Obcanstvi v obci je zajimavy novy koncept. Obcanstvi je vazane na stat.
Zkuste si najít § 16 zákona o obcích, o kterém jste zjevně v životě neslyšel. Na principu občanství je obec založena, od toho se i jmenuje. Naopak státní příslušnost je až druhotným a přeneseným významem slova „občanství“.
Jiste, ten nesmysl s „obcanem obce“. V praxi se nikde jinde nevyskytujici slovni obrat.;o)
PS: Mel bych dodat, ze „nesmysl“ je to jen z hlediska toho praktickeho pouziti. Jinak to ma samozrejme logiku a historicke duvody, ktere nezpochybnuji.
No já tedy nevím. Čestné občanství je věc měst a obcí, která ho mohou udělovat, ale občanství jako takové se snad prokazuje občanským průkazem České republiky a nikoliv města Jihlavy, Slaného atd.
Ten obrat se vyskytuje všude tam, kde je relevantní. Pokud jste ho dosud nezaregistroval, není to nic, čím byste se mohl chlubit.
https://www.epravo.cz/m/top/clanky/obcanske-pravo/prava-obcana-obce-podle-noveho-zakona-o-obcich-1125.html
https://www.ochrance.cz/uploads-import/Publikace/Doporuceni_Prava_obcanu.pdf
https://frankbold.org/poradna/fungovani-obci-a-uradu/zapojeni-verejnosti/zapojeni-verejnosti/rada/prava-obcanu-obci-a-kraju
Ve vesnici je to vesničan, v obci občan, v městysu městysan, ve městě měšťan a …. v Praze Pražák :-).
A ve státě státník.
Občanství mám ve všech obcích ČR, ale místo pobytu mám jen jedno. A domovské právo bylo snad již dávno zrušeno, ne?
Ve všech obcích ČR fakt občanství současně mít nemůžete. Teda můžete, ale pořád jen té jedné své obce, jíž jste občanem.
Míst pobytu můžete střídat spoustu, ale zákonný termín „místo trvalého pobytu“ označuje adresu, která se skutečným místem pobytu nemusí mít nic společného, v řadě případů to například může být sídlo ohlašovny nebo matriky, kde jste v životě nebyl.
Nevím, jaká nakonec byla jejich role, ale loni mi pan Scheinherr na stejnou připomínku, že by to mělo nemělo být omezeno na držitele rezidentských oprávnění, odpověděl, že tedy budou směřovat k oprávnění pro všechny. Tato výměna korespondence se odehrála bez účasti stran v zastupitelstvu.
Cena parkování v Praze je směšná. Kdybych chtěl zabrat ten prostor něčím jiným než autem, platil bych úplně jinou částku.
Ano není to dedikované místo jen pro mě, ale řekněme, že pokud mám auto a celý rok ho nepoužiju, tak mi to místo nikdo nevezme.
Jj, uz jsem videl par dodavek v podstate trvale zaparkovanych pred obchodem jako prirucni sklady. Proc platit zbytecne vyssi najem.
Před nějakými 20 lety se za pronájem pozemku na cokoliv taky platilo, ale parkování na ulici bylo zadarmo. A proti „zadarmo“ to už směšná částka není.
Já to platil svého času taky a nejvíc mne štvala ta byrokracie s tím, myslel jsem, že na prodloužení bude stačit poslat peníze, ale oni chtěli asi tři věci doložit 🙂 jestli jsem majitelem vozu, jestli bydlím atd…
1200 v Praze fakt nic není.
Šach mat, město. Auta vyhrávají. „Jakmile bude cena příliš nízká, hrozí, že by lidé některé oblasti přetížili. V případě, že bude příliš vysoká, tak by mohli lidé začít hledat způsoby, jak placení parkovného obcházet.“
Město je pro občany a občané jsou vlastníky aut. Máte problém to pochopit?
Vlatníků aut bude mezi všemi občany Prahy zcela jistě menšina.
Odkud jste čerpal to vaše „zcela jistě“. Zjistil jste aspoň kolik je v Praze registrovaných aut a jaký je zde počet domácností?
No je to velmi pravděpodobné v oblastech, kterých se tato opatření týkají. V Praze připadají zhruba dva lidi na jedno auto, ovšem na venkově kde má každý své a v širším centru Prahy je dost odlišná situace. Pokud mám soudit situaci v naší oblasti (Vinohrady), tak těch aut tu bude méně než 10 % k obyvatelům. Bytů tak 300, parkovacích míst cca 30 včetně garáží. A předpokládám, že v bytech bydlí obecně více než jeden. Ač ulice auty přetejká, auto tu má drtivá menšina osob. V Praze počet registrovaných aut silně vychylují ta firemní, část z nich vůbec v Praze… Číst vice »
V roce 2021 bylo v Praze registrováno 208 984 osobních aut (data z registru vozidel), počet obyvatel byl 1 335 084.
Je však nutné podotknout, že v Praze se pohybuje mnohem víc vozidel (cca milion) i mnohem víc lidí (cca 2 miliony).
Kde jste k tomuto údaji přišel? Když v roce 2020 bylo v Praze registrováno 925 716 osobních aut a celkově motorových vozidel 1 160 982.
Všichni občané jsou chodci, takže ti by měli mít nejvyšší prioritu, pak hromadná doprava a pak vlastníci aut, kteří zaberou deset metrů čtverečních, aby jejich plechový miláček mohl minimálně 95% času stát pod oknem za tři koruny na den. To je socialismus jak vyšitý.
Sám jsem již asi pět let chodec. Auta jsem se zbavil. Ale sortovat lidičky kdo má větší prioritu bych nechtěl. Taková je doba. Ano žijeme ve velkém městě, které dává práci i mimoměstským. A prostě hučí nám auta…letadla.. a v noci opilci pod okny.
A před těmi pěti a víc lety jste chodec nebyl? To se podaří málokomu.
Nechtěl pochopit. Že?
A každý má právo zaparkovat před domem, kde bydlí, že?
Ja takove pravo nemam, dokonce mi to mesto zakazalo.
Ne, něco takového jsem neuváděl.
Tady je potřeba jasně říci, že je to jen návrh a jak to bude nakonec vypadat a zda vůbec bude něco vypadat je v tuto chvíli ve hvězdách …
Takže domácnosti bez auta, které všem „šetří“ na ulici jedno místo, zůstanou bez nároku na návštěvy? To není úplně domyšlené.
Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán!
Oni i ti co si koupili sve misto ci si ho plati na soukromem parkovisti… Takze tu mame partu privilegovanych, kteri plati mrzke poplatky za parkovne na ulici a jeste dostanou tenhle bonus…
Můžete poprosit hodného souseda
Jj, celkove tohle parkovani pro navstevy nepovazuju za nutny, ty sazby za hodinu nejsou nijak extremni a v provozu auta, natoz v hodinovkach remeslniku, se dost ztratej. Ale vlastne proc ne. Ale kdyz uz, tak domacnosti bez vlastniho auta parkovanyho na ulici by tech kreditu mely dostat naopak vic, ne zadny.
To je vaše chybná úvaha. Návštěva může v modrých zónách už nyní pro parkování použít tzv. Virtuální parkovací hodiny. Nově se zavádí zvýhodněná možnost parkování pro návštěvy těch uživatelů, ze kterých má město nějaký výnos – tedy platí parkování za svoje auto. Pokud jiný za auto neplatí, logicky nedostane slevu pro parkování auta návštěvy.
Máte tam chybu. Z majitelů aut má město ztrátu, nikoliv výnos. Náklady na jedno místo (údržba, čistění) vyházejí na 5-7 tisíc ročně, z toho se pokryje parkovacím poplatkem maximálně čtvrtina pro rezidenty. Pro nerezidenty už bychom se možná dostali na nulu, ale ti tam parkují jen krátkodobě.
Z parkovacích míst se vybere půl miliardy. Do zavedení zón to byla nula. Takže město z toho má. I pokud by silnice byli zcela bez aut a neudržoval je a neuklízel, poplatek budete vybírat od chodců? Protože pokud ne budou vypadat jak ve středověku, plné bordelu a výkalů.
Poplatkům od chodců se říká daně.
Ty motorista neplatí?
Údržbu a čištění ulic je nutno provádět bez ohledu na parkování aut. Největší bordel je kolem košů a popelnic, pak od psů a kuřáků a co spadá ze stromů.
Nebýt parkování, tak by to bylo mnohem jednodušší. Žádné složité plánování a koordinace, žádné přenosné dopravní značky a byrokracie kolem toho, mnohem méně náročná koordinace prací… Jinak v zásadě jsou dvě hlavní uklízecí sezóny: na konci podzimu bordel ze stromů a na konci zimy bordel ze zimního posypu. V civilizovaném městě by se ale mělo asi uklízet častěji, což parkování znemožňuje. Jo a mimochodem, když vidím tu „efektivitu“ práce a pracovní morálku těch čet při blokovém čištění a využití jejich pracovní doby, tak se vůbec nedivím, že to vychází na 7 tisíc ročně na jedno parkovací místo, kde po úklidu… Číst vice »
Náklady na jedno místo (údržba, čistění) vyházejí na 5-7 tisíc ročně
Jako kdyby se tam neparkovalo, tak by se ulice nemusely čistit? A údržba? Za ten kýbl modrý barvy?
Že tam dvakrát do roka projde houf metařů a sem tam do něčeho žďuchnou, aby se neřeklo. 🙂 A ještě to trochu oslintá nějaký samosběr.
Ano, max. 3 hodiny. Stejně tak rezident s trvalým pobytem, který si půjčí auto, na rozdíl od souseda, který auto užívá celoročně.
Nechápu, proč si nemohou platit běžnou návštěvnickou sazbu. Když přijede do jiného města než Prahy, tak musíte taky platit a nejsou to menší částky.
Ve vetsine tech jinych mest parkujete mimo nejexponovanejsi mista (nejuzsi centrum, typicky namest) obvykle zcela zdarma.
PS: A modre zony v Praze by asi taky malokdo kritizoval, kdyby byly omezene na P1.
Tak maminko a tatínku , koukejte rychle dobaštit ten řízek, zachvilku už máte po kreditu 😂
Takže abych dopředu na celý rok věděl, kolikrát přijede opravář pračky a jak dlouho mu to bude trvat, kolikrát instalatér, malíř,… a kolik kreditů mi zbyde pro tchýni („Jé, maminko, nezlobte se, ale letos ještě čekáme dvakrát instalatéra a jednou elektrikáře, tak mi na vás už žádný kredit nezbývá“ 🙂 )
To se to opravdu musí kupovat dopředu? Nestačilo by to platit až v případě potřeby s tím, že by každý měl těch 120 kreditů a jejich aktuální zůstatek by si zjistil podobně jako si zjišťuje třeba počet nasbíraných trestných bodů k řidičáku?
Zaplatit až v případě potřeby samozřejmě nadále máte http://mpla.cz/praha
A je to taky za 10 Kč/h? Asi ne.
Chápal bych, kdyby byla podobná aplikace (nebo klidně i nějaké „submenu“ v téhle aplikaci), kam bych se přihlásil jako „rezident – držitel parkovací karty“, mohl bych vyplnit SPZku instalatéra, tchýně, milenky,…, zaplatil bych 10 Kč/h a z mého kreditního účtu by to příslušný počet kreditů odečetlo.
Když jich za rok spotřebuji 20, tak jich zaplatím 20. Když spotřebuju 120, tak jich zaplatím 120.
Současný návrh chápu tak, že si jich (dopředu) musím koupit 120 (nebo 60) a když jich spotřebuju jen 10, tak zbytek za rok propadne.
Přes víkend třeba za nula Kč, bez formalit.
Ale jen ve smíšené zóně. A kolik toho stihnou řemeslníci za víkend?
O vikendu se na Vas drtiva vetsina remeslniku pochopitelne vy…kasle.
Ne, mimo provozní dobu i v modrých zónách, lze parkovat bez formalit.