Návrat z pouště po šesti letech a 100 tisících hodinách práce. Qantas má znovu deset A380

Návrat posledního stroje umožní dopravci rozšířit kapacitu dálkových linek.
Letecká společnost Qantas obnovila provoz všech deseti letadel Airbus A380. Flotilu musel australský dopravce odstavit se začátkem pandemie Covid-19 a dlouho se zdálo, že už největší dopravní letadla světa v jeho barvách nevzlétnou.
Po zhruba sto tisících hodinách práce na údržbě a obnově interiéru se do provozu tento týden vrátil 17 let starý letoun VH-OQC pojmenovaný po Paulu McGinnessovi, jednom ze zakladatelů Qantas.
První let s cestujícími proběhl na lince ze Sydney do Los Angeles. Zařazení do provozu předcházely ještě technické přelety mezi Abu Dhabí a Los Angeles, kdy bylo letadlo ve vzduchu přes 17 hodin bez mezipřistání. Qantas musel uzemnit kvůli slabé poptávce po létání během pandemie letadla jen krátce poté, co prošla flotila A380 rozsáhlou modernizací interiéru.
Qantas již oznámil, že díky zařazení desátého letadla A380 do provozu může navýšit počty spojů na přelomu roku například na trase ze Sydney do Dallasu.
„Víme, že naši zákazníci A380 milují, jen za poslední rok s ním letělo přes milion lidí. Díky návratu všech A380 do provozu můžeme navýšit kapacitu na linkách ze Sydney do Dallasu a Johnnesburgu,“ řekl šéf Qantas International Cam Wallace.
A380 společnosti Qantas létají v konfiguraci 14 míst v první třídě, 70 v byznys třídě, 60 v premium economy a 341 v ekonomické třídě. Qantas nedávno oznámil, že chystá ještě modernizaci první třídy.
Drážďany – Sydney nonstop. A380 má za sebou nejdelší let v historii, ale bez lidí












