Drážďany – Sydney nonstop. A380 má za sebou nejdelší let v historii, ale bez lidí

Airbus A380 společnosti Qantas. Foto: AirbusAirbus A380 společnosti Qantas. Foto: Airbus

Letecká společnost Qantas překonala rekord v nejdelším letem bez mezipřistání s největším osobním dopravním letadlem Airbus A380. Z Drážďan do

Letecká společnost Qantas překonala rekord v nejdelším letem bez mezipřistání s největším osobním dopravním letadlem Airbus A380. Z Drážďan do Sydney zvládlo letoun cestu  za 18 hodin a 26 minut.

Na nový rekord na twitteru upozornil účet A380FanClub. Průběh letu je na Flightradar24.com.  V Drážďanech probíhá velká modernizace interiéru letadla. Piloti s letadlem registrace VH-OQH překonali vzdálenost 16 105 kilometrů.

https://twitter.com/a380fanclub/status/1207914489485639680

 

Podle Qantasu nešlo o součást testovacích letů v rámci akce Project Sunrise, při kterém aerolinky zkoumají vliv ultradálkových letů na posádky a cestujících.

Dosud nejdelším komerčním letem A380 je linka Emirates z Aucklandu do Dubaje, která letí 17 hodin a 5 minut. Nejkratší je rovněž v režii Emirates: z Dubaje do Muscatu.

Qantas nechává v Drážďanech proměnit interiér všech svých 12 A380. Zatímco některé aerolinky se superjumba zbavují, Qantas si je dál nechá. Cestujícíc se v letadle dočkají nových sedaček i uspořádání ve všech čtyřech třídách, úpravami prošel i salonek. Nově je celá horní paluba vyhrazena pouze pro prémiové třídy. Souvisí to s největší změnou: počet míst v ekonomické třídě klesl o třicet sedaček, naopak ve třídě premium economy je nově namísto 35 celkem 60 míst.

V letadle je po modernizaci 14 míst v první třídě, 70 v byznys třídě (o šest navíc), 60 v premium economy + 25) a 341 v ekonomické třídě (-30). Celkově tak letadlo přepraví 485 cestujících, před modernizací to bylo 484.

Podle šéfa Qantasu Alana Joyce modernizace zajistí, aby byly mezi cestujícími A380 stále tak oblíbené. „Jde stále o jeden z hlavních typů naší dálkové flotily. Díky spolupráci s Airbusem se nám podařilo uspořádat nově celou palubu efektivněji než dosud a využili jsme lépe prostor celého letadla,“ uvedl Joyce. Ten už dříve ale uvedl, že i když jsou letadla oblíbená, jejich provoz je drahý. Pro firmu je levnější provoz dvou dreamlinerů na stejné trase, kde nasadí jednu A380.
Qantas nasazuje A380 na linky do Londýna, Los Angeles, Dallasu a v sezóně do Hongkongu.

Tagy A380 Qantas Ultradálkové lety
15 komentářů