Návrat vlaků na česko-polskou hranici. V sobotu začíná linka Wrocław – Adršpach
Motorová jednotka SA 134 při zkušební jízdě v Meziměstí. Foto: GWTR
Po patnácti letech se vrací provoz osobních vlaků na česko-polský hraniční přechod v Meziměstí. Začne víkendový provoz mezi městy v
A co Jeseník – Nysa ??
Podle polských diskuzí je nové spojení do Adršpachu za cenu toho, že část vlaků Trutnov – KG bude jezdit GWTR s 810 a KG-Sędzisław údajně NAD, protože prý UTK nechce schválit 810 a do KG lze dojet na přeshraniční ujednání.
Velmi zajímavá je jízdní doba Kuźnice (Boguszów – Gorce Wschód, chcete-li) – Mieroszów – půl hodiny to jede nepříliš trénovaný hobík a to ještě musí překonat masiv Dzikowce, který vlak podjíždí tunelem….
GWTR jezdil „šukafónem“ do Siedzislawi už v minulých letech – ale možná na nějakou přechodnou výjimku.
Za to, že už roky existuje aspoň o letních víkendech mezistátní osobní železniční doprava přes hraniční přechod Královec – Lubawka, je třeba poděkovat především Ing. Ivankovi – bez něho by ty vlaky určitě zase už dávno nejezdily.
Proboha přečtěte si to po sobě alespoň. Tolik chyb…Jinak dobrá zpráva. Spojení s Polskem chybí jako sůl.
Čtu to popáté a možná jsem slepý, můžete být konkrétní?
Z Polska do Trutnova sezónní letní víkendový provoz (několik roků přímé vlaky z / do Jelení Hory) funguje až asi 10 roků a frekvence tam bývala slušná – letošní jízdní řád ovšem českým cestujícím příliš přát nebude, protože chybí dopolední vlak z Trutnova, který by byl rozumně stihnutelný ze vzdálenějších lokalit a odjezd v 11:34 hodin z Trutnova je pro většinu jednodenních výletů už příliš pozdní. A v Meziměstí zase vlaky do Polska budou ujíždět vlakům od Hradce Králové – takže „Tunel“ tentokrát, bohužel, mimořádně asi docela „trefil hřebíček na hlavičku“. Ale když hlavní část nákladů na ten provoz nese… Číst vice »
A zase se vyhazují peníze za nesmyslnou osobní železniční dopravu, tohle by v klidu mohl odjezdit autobus. Rychleji a až 8x levněji.
Re: Tunel
Pod článkem z Plzeňska jsem si myslel, že jste nasazen stavební firmou. Ale krátkozrakost Vašich příspěvků, přispěla k Vašemu ODHALENÍ.
Vy jste určitě Žemličkův žák, nebo jste s přílišnou zarputilostí chodil na jeho demagogické přednášky!?!
🙂 🙂
Tuneláku, nemáte pravdu, autobus je levnější 28x ! Anebo dokonce 38x ?
Rado:
Kdepak, to není (přímý) Žemličkův žák – Žemlička v Pardubicích nepůsobil, ten měl po rozdělení Československa „hlavní stan“ ve svém Jindřichovu Hradci …
A Pesy vypadají jako vlaky, ne jako tramvaje, co? 😀
Jen houšť, takových propojení ….své cestující si to postupně najde a spíš bych řekl, že ve většině to budou poláci co si to oblíbí. My využíváme propojku Liberec – Szk. Poreba a dál do vnitrozemí našich sousedů a že se jejich železnice za roky zlepšila o míle, vidíme na vlastní kukadla 🙂
Jj treba nadrazi ve Wroclavi je proste nadherny! Pro neznale je to maxi budova ve stylu neogitiky – tj. Ve stejnem styku jako nas zamek Hluboka.
Namesti je taky nadherny – vazne – zbytek mesta je divocina 🙂