Cestovní ruch Dopravci Železnice

Návrat vlaků na česko-polskou hranici. V sobotu začíná linka Wrocław – Adršpach

Motorová jednotka SA 134 při zkušební jízdě v Meziměstí. Foto: GWTR
Motorová jednotka SA 134 při zkušební jízdě v Meziměstí. Foto: GWTR

Po patnácti letech se vrací provoz osobních vlaků na česko-polský hraniční přechod v Meziměstí. Začne víkendový provoz mezi městy v polském pohraničí a Královéhradeckým krajem.

Jde o výsledek dohody mezi společnostmi Koleje Dolnośląskie (KD), GW Train Regio a Královéhradeckým krajem a Dolnoslezským vojvodstvím. Podle ní budou jezdit čtyři páry vlaků z Trutnova do stanice Sedzislaw a čtyři páry vlaků mezi Wałbrzychem a Meziměstím a Adršpachem. Cílem je hlavně podpora cestovního ruchu. Celodenní jízdenka vyjde na 120 korun pro dospělé.

V případě linky z Trutnova pojedou vlaky přes Královec, Lubawku a Kamiennu Góru do stanice Sędzisław, kde bude zajištěn přestup na polské vnitrostátní vlaky společnosti Koleje Dolnośląskie (KD) ve směrech Jelenia Góra a Wrocław. Na trati z Trutnova pojedou čtyři vlaky, které budou odjíždět z Trutnova v 7:36, 11:34, 15:29 a 19:36.

Druhá linka je mezi Meziměstím a Wałbrzychem, kde pojedou vlaky čtyřikrát denně. Ranní spoj začne už ve Wrocławi a pojede až do Adršpachu, odkud se vrátí do Wałbrzychu. Pak dvakrát pojede jen do Meziměstí, poslední spoj má odvézt návštěvníky až do Adršpachu. Odjezdy vlaků z Meziměstí jsou v 9:23, 11:23, 15:23 a 19:18. Kompletní jízdní řády jsou na stránkách GW Train Regio.

Dopravce nasadí na nové linky motorové jednotky Pesa SA134. V minulých dnech už absolvovaly zkušební jízdy. Pojedou každý víkend od 28. dubna do 2. září. Mají jezdit i v české a polské státní svátky, například 3. května nebo
15. srpna.

Osobní vlaky přes přechod na Broumovsku jezdily naposledy v roce 2003, o deset let později skončil provoz nákladních vlaků.

I když se čeká hlavně zájem polských turistů, i pro české návštěvníky otevírá linka zajímavé možnosti návštěv v Polsku. Lákadlem může být například historické centrum města Jelenia Góra, zámek Książ, železniční muzeum Jaworzyna Śląska a v neposlední řadě i Wrocław. Nově zavedené vlaky zároveň spojí východní Čechy také se sítí polských dálkových vlaků společnosti PKP Intercity. Z Wrocławi je možné se dostat téměř do všech velkých měst v Polsku, například Varšavy, Lodže, Poznaně, Bydhošti, Gdaňsku, Štětína a mnoha dalších.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Hanys
Host
Hanys

A co Jeseník – Nysa ??

Gor
Host
Gor

Podle polských diskuzí je nové spojení do Adršpachu za cenu toho, že část vlaků Trutnov – KG bude jezdit GWTR s 810 a KG-Sędzisław údajně NAD, protože prý UTK nechce schválit 810 a do KG lze dojet na přeshraniční ujednání.

Velmi zajímavá je jízdní doba Kuźnice (Boguszów – Gorce Wschód, chcete-li) – Mieroszów – půl hodiny to jede nepříliš trénovaný hobík a to ještě musí překonat masiv Dzikowce, který vlak podjíždí tunelem….

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

GWTR jezdil „šukafónem“ do Siedzislawi už v minulých letech – ale možná na nějakou přechodnou výjimku.
Za to, že už roky existuje aspoň o letních víkendech mezistátní osobní železniční doprava přes hraniční přechod Královec – Lubawka, je třeba poděkovat především Ing. Ivankovi – bez něho by ty vlaky určitě zase už dávno nejezdily.

Matěj
Host
Matěj

Proboha přečtěte si to po sobě alespoň. Tolik chyb…Jinak dobrá zpráva. Spojení s Polskem chybí jako sůl.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Z Polska do Trutnova sezónní letní víkendový provoz (několik roků přímé vlaky z / do Jelení Hory) funguje až asi 10 roků a frekvence tam bývala slušná – letošní jízdní řád ovšem českým cestujícím příliš přát nebude, protože chybí dopolední vlak z Trutnova, který by byl rozumně stihnutelný ze vzdálenějších lokalit a odjezd v 11:34 hodin z Trutnova je pro většinu jednodenních výletů už příliš pozdní. A v Meziměstí zase vlaky do Polska budou ujíždět vlakům od Hradce Králové – takže „Tunel“ tentokrát, bohužel, mimořádně asi docela „trefil hřebíček na hlavičku“. Ale když hlavní část nákladů na ten provoz nese… Číst vice »

Tunel
Host
Tunel

A zase se vyhazují peníze za nesmyslnou osobní železniční dopravu, tohle by v klidu mohl odjezdit autobus. Rychleji a až 8x levněji.

Rado
Host
Rado

Re: Tunel
Pod článkem z Plzeňska jsem si myslel, že jste nasazen stavební firmou. Ale krátkozrakost Vašich příspěvků, přispěla k Vašemu ODHALENÍ.
Vy jste určitě Žemličkův žák, nebo jste s přílišnou zarputilostí chodil na jeho demagogické přednášky!?!
🙂 🙂

Pavel Novák
Host
Pavel Novák

Tuneláku, nemáte pravdu, autobus je levnější 28x ! Anebo dokonce 38x ?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Rado:
Kdepak, to není (přímý) Žemličkův žák – Žemlička v Pardubicích nepůsobil, ten měl po rozdělení Československa „hlavní stan“ ve svém Jindřichovu Hradci …

pavel klicpera
Host
pavel klicpera

A Pesy vypadají jako vlaky, ne jako tramvaje, co? 😀

Riki
Host
Riki

Jen houšť, takových propojení ….své cestující si to postupně najde a spíš bych řekl, že ve většině to budou poláci co si to oblíbí. My využíváme propojku Liberec – Szk. Poreba a dál do vnitrozemí našich sousedů a že se jejich železnice za roky zlepšila o míle, vidíme na vlastní kukadla 🙂

Johnny Gomez
Host
Johnny Gomez

Jj treba nadrazi ve Wroclavi je proste nadherny! Pro neznale je to maxi budova ve stylu neogitiky – tj. Ve stejnem styku jako nas zamek Hluboka.
Namesti je taky nadherny – vazne – zbytek mesta je divocina 🙂