Návrat vlaků mezi Brno a Blansko přinese zpoždění. České dráhy u části rychlíků z Prahy nechají starší soupravy

V Adamově byly osazeny dva nové mosty. Pramen: Správa železnicV Adamově byly osazeny dva nové mosty. Pramen: Správa železnic

InterPantery zajistí jen dvě třetiny spojů, musí na velké opravy a instalaci ETCS.

116 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Domis

Dojde k dnes už málo vídané homogenizaci souprav na trati a cestující si nemusí vzájemně závidět. 🙂 Béčka budou prostě všude
Os S2: 6x souprava B+B+BDs+B+B(+B), k tomu 1x 640, 1x 640+650, 2x 550
R19: 3x 660.1 (+někdy 660)
2x Aee+B+Bd+Bd+Bd+B(exA)+B(exA)

melm

Bude zajímavé sledovat, o kolik se budou ty béčka na Os opožďovat, z důvodu pomalé výměny substrátu…

Vladimir

Co se na tomto koridoru bude ještě stavi, že vlaky jezdí 3h. Pokud si pamatuji, tak cesta původně trvala 2.34.

Alibaba

Pardubice a Bezpráví (ten největší špunt v kapacitě).

David

Pro redakci – doplňte do dálkových vlaků také EC 270, poslední vlak přes Brno do Prahy.

Alibaba

V tabulkách 001, 002, 260 a 252 je veden EC270 až do Prahy po celý rok.

Roman G.

👍

Elb

Tak schválně, jestli až to budou za cca 20 let dělat znova, jestli už bude VRT do Prahy..

Adam

Tak spíš jestli až to budou za 20 let dělat znova, bude 1.TŽK konečně dokončen (měl být v roce 2000), včetně úseků Děčín hl.n.-Děčín-Prostřední Žleb a Kralupy-Nelahoves. Není bez zajímavosti, že přípravu posledně jmenovaného úseku zablokovali ekoteroristi z Dětí země, kteří prý žepezniční dopravu podporují.

https://detizeme.cz/zprava.shtml?x=2826618

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Tak to se už moc těším na cestu B.
Díky ČD!

Elb

Konečně si jeden normálně sedne, aniž by ho boční opěrky tlačily do zad a vycházel z vlaku celý rozlámaný, když nemá průměrnou výšku.

Ketchup1970

Bmz by se hodil, je lepší než A

Michael Smolík

Lepší béčko než Interpanter.

Lech Malý

No určitě lepší áčko, než průchoďák jednička v IP.

melm

Pokud pojede Aee a bude fungovat internet, tak ano

Jan

Na ČD je spoleh, že běžně dokážou relativizovat jakékoli snahy SŽ o několikaminutová zrychlení určitých úseků. Cestující za to už dávno zaplatili miliardami do koridorů a mnohaměsíčními nebo víceletými výlukami…

Martin z topírny

Za výlukové jízdní doby může právě SŽ. Místo abys trať otevřeli o pár dní dříve alespoň pro nákladní dopravu, která by jim koleje ošoupala a zajela, bude se tak činit s cestujícími, kteří budou nadávat.
Hlavně že na druhé straně za každou cenu museli na 10 pracovní dní otevřít dvoujkolejně BRNO hl.n. – Židenice

A přeorali tak na 10 dní opět celý jízdní řád.
Nějak SŽ neumí zvážit priority a následky

PS: a stahovačka v Maloměřicích zůstane i pro nový jízdní řád 🙂

Vlaky

Ne ..jízdní řády dělají SZ a v jejich kompetencí je krácení jízdních dob …likvidace přejezdu. Příklad trať rekonstrukce na 85km/ h jezdí se 60 přes přejezdy ..a mimo 70 km/h. Prostoje ve stanicích úplně zbytečně..a další.

Pavel Skládaný

Ještě než převládne všeobecná deprese a pesimismus nad problémy a la regionoha nemá palubní ETCS, tak bych přece jen rád připomenul, že končí stavba svým rozsahem mimořádná, velké množství stavebních objektů je opraveno či modernizováno a úpravy půjdou ve prospěch kapacity tohoto traťového úseku. Ocenit lze i dílčí zvýšení traťové rychlosti, např. přes Bílovice nad Svitavou bude možná dosud nevídaná rychlost 80 km/h, výborná je i peronizace Adamova a nový koncept zastávky Adamov-zastávka. A nový novohradský tunel je již podruhé nový, s krásným ostěním a zlepšeným profilem.

Dušan

Kapacity ano, ale pouze té výlukové, nebo se snad předmětnou stavbou nějak zmenší kilometrická vzdálenost mezi Adamovem a Maloměřicemi ? To samé se týká i třeba Rajhradu:-))

xyz

Přinejmenším peronizace Adamova má příznivý vliv na průjezd jakéhokoliv vlaku od Brna bez ohledu na stanicování vlaků směr Brno.

Což je příznivý vliv na propustnost tratě.

Pavel Skládaný

Zlepšení kapacity určitě přinese peronizace Adamova – odpadne občasná nutnost zastavovat vlak před Adamovem v případě odbavování osobního vlaku v Adamově. S tou odbočkou Svitava je skutečně otázkou, zda to může něco přinést i v běžném provozu mimo výluky; teoreticky možnost předjetí osobáku zastavujícího v Babicích rychlíkem po sousední koleji (pokud bude chvíli protisměr volný).

Lech Malý

Oceňuji Váš pozitivní přístup, přesto zavřít na víc jak rok úsek, který se před cca dvaceti lety z gruntu předělával, nepokládám za počin hodný ovací, na to mi ten nový Adamov a renovovaný nový tunel přijde jako hubené ospravedlnění toho opruzu přes Vysočinu.

PvvS

Zgruntu zdaleka ne. Na spodek se skoro nesáhlo..

Martin z topírny

Takže za pár let to mají znovu… 🙂

Ketchup1970

Takže , narodil se mi vnuk, než bude maturovat bude zas vyluka ?

Roman Jeschke

Na Blansko se nesáhlo, stejně jako na Rájec. Bezbariérový přístup na perón.

Lech Malý

Nové mosty, nic?

Lech Malý

V podstatě všechny spodní stavby mají na sobě letopočet 1998, rozhodně bych netvrdil ‚na spodek se skoro nesáhlo‘. Buďto to nepamatujeme, nebo šíříte nepravdu.

xyz

Ten „opruz přes Vysočinu“ je přinejmenším v osobní dopravě zapříčiněn něčím jiným (2leté výluky okolo Bezpráví), ostatně začal dříve a skončí později než ta roční výluka okolo Adamova.

Martin z topírny

Kdyby se to tenkrát udělalo pořádně, nemuseli to teď dělat znovu… včetně té výhybny…

Podruhé nový tunel za 20 let 🙂 není to paradox…a to oslavujete, nebo vyzdvihujete tu špatně provedenou práci v minulosti?

Granja

Tenkrát se jelo (zejména v poloperonizacích) na kouzelné slůvko ušetřit. Zda se v souhrnu opravdu ušetřilo…

Adam

Neušetřilo, i když poloperonizace aspoň zajistí kapacitu, tady byl průser, že stejně jako v Březové nebylo ani to. Ale jinak na koridoru samozřejmě nemají co dělat ani poloperony, stejně jako přejezdy, ty se taky přestaly rušit ve chvíli, kdy se přislo na to, že to je drahé a bylo potřeba pár průserů, aby se zase přišlo na to, že tam nemají co dělat.

Granja

Je to tak. Proto jsem to takto k úvaze položil. Ono když někdo vidí jen slůvko ušetřit, měl by si zároveň spočítat, zda neušetříme obrazně jednu korunu a přitom následně neproděláme milióny.

Lech Malý

V podstatě jediné, kde byly aspoň poloviční perony, byla Skalice s nadchodem, jinak nic: Opatov, Svitavy, Březová, Letovice, Rájec, Blansko…. na celé štrece vůbec nic. Z tohoto hlediska byla na danou dobu poloperonizace velký pokrok.

Domis

Co to plácáte? Poloperonizace proběhla ve 3 stanicích: Blansko, Skalice, Svitavy. Z techdejšího pohledu se tyto považovaly za nejdůležitější.

Roman Jeschke

Na koridoru velká ostuda. Na jednokolejkách jsou široké peróny a u nás 140 cm perónečky. Kde je bezpečnostní pruh ?

Roman Jeschke

Škoda, že dodnes není podchod či nadchod v Rájci. Kde je na dálnici přechod pro chodce ? Když vidím široké peróny na jednokolejkách a na koridoru utopené 140 cm perónečky, tak bych někoho nakopal.

Pavel Skládaný

Není pochyb o tom, že kdyby se to v 90.letech udělalo pořádně, mj. peronizace Adamova, tak se značná část dnešní akce ušetřila. Leč 90.léta byly tzv. klausovy úsporné balíčky. Tj. oslavovat lze snad jen to, že se vlastně dokončila řada nedodělků (byť raději nemysleme, za jaké peníze).

Lesan

Asi marně doufám, že bude v řazení vypsaném k veřejnosti (web, aplikace ČD) zohledněn reálný stav v brněnském depu. Tzn. nebudou vypsány soupravy složené z pouze Bee, Bpee a Aee (jako nyní na R9), které ve skutečnosti nepůjde sestavit (vozy buď nebudou v takové míře provozuschopné, nebo vůbec fyzicky přítomné), a bude denně jezdit A, BDs a šest B. Klasika místo Panteru je pro většinu cestujících pochopitelně mínus, ale vypsání klasiky s wifi, zásuvkami atd. a přistavení osmi Béček je z mého pohledu ještě víc nasrávací. Když už ty vozy nemám, tak rovnou přece postavim cestující před to, že je… Číst vice »

Martin z topírny

To ale můžete plakat u JMK a KORDISu, že jim nepřijely jejich vysněné růžové přenádherné jednotky…

Jinak by v Brně bylo jednotek dost.

ČD výpadek slibovaných krajských jednotek samozřejmě bude lepit, čím půjde.
Žádný dopravce nemá 30 jednotek jen tak v maštali, jenom proto, jestli náhodou se dodávka nových neopozdí.
Všechno se objednává dnes na knop, bez větší provozní zálohy.

Leinad

To není důvod slibovat kraviny na nekrajských vlacích.

Tukan

S těmy Ibalginy to nevidím úplně růžově. Turnusově sem budou zajíždět Plecháči s vozy B a BDs a o víkendu jedna dvojice 550tek..
Každopádně až budou přicházet 530ky, tak budou nahrazovat Plecháče se šrotem.

Martin z topírny

No proto ta růžová… začínám to celé chápat…když to nejede, bolí je hlava, co za to dát… když to jede, bolí hlava z toho pískání ty co jedou vevnitř.

Obě strany potřebují notnou dávku Ibalginu

a8n

Jo tak proto je reklamou na Ibalgin polepené celé Brno. 😀

Dušan

Čtyřvozovky jen tak nebudou, není to o schvalování nebo zkušebním provozu, ale o technologické chybě v jejím návrhu, co jsem slyšel..proto nejezdí ani jedna..nic. Reálný termín je konec roku 2023 když se něco vymyslí.

Jiří Kocurek

Na jednu stranu: HURÁ!
Na druhou stranu: A hned pos*ané. B249 a díra na koleje.

Martin z topírny

To ale můžete plakat u JMK a KORDISu, že jim nepřijely jejich vysněné růžové přenádherné jednotky…oni se byli v prsa, že jednotky budou…Budeme rádi, když bude tak nějak jezdit těch 6 prcků.

Jinak by v Brně bylo jednotek dost.

ČD výpadek slibovaných krajských jednotek samozřejmě bude lepit, čím půjde.
Žádný dopravce nemá 30 jednotek jen tak v maštali, jenom proto, jestli náhodou se dodávka nových neopozdí.
Všechno se objednává dnes na knop, bez větší provozní zálohy.

Michal Veselka

Jenom jedna věc EC 270 má příjezd do Brna 21:36 ne odjezd a po trati Česká Třebová – Brno asi nepojede když jezdí z Budapešti do Brna

M19

A zkusil jste se podívat do nového JŘ platného od neděle?

Tomáš Gottschalk

Takže po třech nebo kolika letech vlak mezi dvěma největšími městy v republice nadále naprosto nepoužitelný a nejrychlejší přepravou zůstává maršrutka blablacar.Vítejte v 21. století.

Jiří Kocurek

Opravu tedy nedělat, nechat to dojít do stavu jako podél Berounky? Nebo opravu dělat stylem Bezpráví, každý měsíc problém na půl dne?
Jaké jsou další možnosti vzhledem k přípravě VRT?

Lech Malý

Ona se trať podél Berounky bude na rok úplně zavírat?

Twix

Vzhledem k tomu, že i přes tu příšernou cestovní dobu jsou ty vlaky z Prahy do Brna dost plné, to asi nebude tak horké s tou naprostou nepoužitelností.

Elb

Vzhledem k tomu, že většina Brňáků to má mnohem blíž na Královo Pole než na hlavák, se jim ta cestovní doba zase tolik neprodloužila.

Tomáš Gottschalk

A jaká je alternativa? Většina busů jede přes Ježkov, kde to s JD vychází nastejno. Takže lidem stejně nic nezbývá. Kénik to částečně kompenzuje, ale např. žluťák tam nestaví.

Twix

Přesně tak, nezbývá a tak tím stejně jedou, reagoval jsem na tu naprostou nepoužitelnost.

Granja

Do odklonových vlaků přes Vysočinu je ve štatlu zakázáno nastoupit? Kdo takový zákaz štatlařům vydal?

Beny

Snad bude ten jízdní řád R19 na klasické soupravy aspoň přizpůsoben. Přijet se zpožděním a tímhle, není úplně vhodný.

Martin Grill

Kdyby ČD chtěly, mohly být Pantery připraveny. Jenže nechtěly, protože se zase na něco čekalo. O cestující jde totiž až v osmé řadě.

NightmareFreddy

Třeba máte pravdu, jen si nejsem jistý… i kdyby byly ty obnovy po dosažení počtu kilometrů a instalace ETCS proběhly (bez ohledu na odsoutěžení) dříve, tak by to neznamenalo, že ty jednotky rok nepojedou a tedy stejně budou muset cestující jezdit rok ve šrotech? Nebo když by to bylo v době výluky a lidé si zvykli část trasy busem, tak ten šrot nevadí? Nebo jak to přesně myslíte?

Apollo17

K čemu by byly připraveny? Jezdily od vyrobení a čekalo se až najedou 900 000 km, kdy mají absolvovat prohlídku R3. A to nastává v příštím roce ,kdy postupně projdou obnovou určené celky jednotek v PARS Šumperk, Takže se tam vystřídají všechny jednotky a při tom se provede i instalace ETCS.

Vtvt

Mohu se zeptat na zdroj Vašeho tvrzení, že InterPantery musí na opravy vyššího stupně po 0,9 mil. vlkm?

U aktuálně dodávaných RegioPanterů ČD udává 1,2 mil. vlkm ujetých mezi opravami vyššího stupně.

Vtvt

Děkuji. Čerpal jsem z údajů ČD (letošní smlouva s KHK) – viz poslední strana
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/22635199/P09_Seznam_kolejovych_vozidel_a_oprav-compressed.pdf?backlink=7de0c

Xapadlo

Uměl by někdo z expertů stručně vysvětlit, co jsou „konsolidační jízdy“?

Jiří Melich

To je pomalá jízda k tomu, aby si to tak nějak „všechno sedlo“. Myšleno na železničním spodku.

zesp

Laicky řečeno, je to určitá doba, kdy vlaky jezdí daným úsekem pomalu z důvodu ověření stability nového žel. svršku, správné GP koleje a souvisejících staveb. Po nové výstavbě může totiž stále docházet k „sedání“ (konsolidaci) náspů či žel. svršku, což se někdy může projevit až při plném provozu po zatížení vlaky a působením sil z toho plynoucích nějakou deformací, poklesem koleje apod. Proto raději pomaleji, než pak do nějakého takového „deformovaného“ místa najet plnou rychlostí a vykolejit (například).

Xapadlo

Děkuji moc za podrobné vysvětlení.

Lukáš Chytil

Když se udělá nová trať, tak musí dojít ke 3 podbytím po určité době, protože si to všechno sedá. Tím, že po trati nejezdily prakticky žádné vlaky, tak se musí vyzkoušet vliv provozu na novou trať. Většinou se tam dává bezpečnostní pomalá jízda 50 km/hod.
Předpokládám, že tohle bude ten důvod těch „konsolidačních jízd“.

Pavel Skládaný

Ovšem Hujere ta hrubka v tvým věku, to je vostuda.

Lukáš Chytil

Ty chybějící čárky je vostuda taky. 😉

Roman Jeschke

Vostudo česká ??

Martin z topírny

Jen to co pánové napsali dole mohlo SŽ udělat o pár dní dřív pomocí vlaků nákladní dopravy a nedělat to na uvítání do nového grafikonu s vlaky osobními a Rychlíky… tzv. skvěle naplánovaná práce

Díky #MyNic

Granja

Na dálnici také mohli pustit provoz kamionů dřív, tedy v době, kdy ještě dělali povrchy a na vozovce se motali finišéry a hromada lidí k tomu.

JKan

Akými presne nákladnými vlakmi? Tými, ktoré potom neprejdú výlukou na Bezpráví a v Pardubicích? Keby tam „pustili“ nákladné vlaky, tak im prejde tak 2-4 za deň. A to by konsolidovali dlho…

Domis

„Jediným expresním vlakem, který pojede po opraveném úseku už od neděle, bude railjet 524 Brněnský drak,“
Nepojede, protože v neděle 524 nejezdí. Naopak první dálkové vlak bude ještě dřív IC 571, tj. půlnoční z Prahy do Brna.

Pepa

Od neděle pojede přes Blansko také EC 270.

Anonymní alkoholik

Na ty Bd264 se ,,moc těšim”. Ale určitě ne víc než čety, které teď budou muset lítat okolo vlaku a zavírat dveře. 🤡😀 #retro

mic

Taky by bylo řešením ty vlaky prostě odřeknout, jako to při nedostatku souprav dělají někteří soukromníci…

Anonymní alkoholik

Jojo, vlaky v závazku veřejné služby. To by si ČD vydělaly. Dík za pobavení takhle po ránu. 😀 Přitom by stačilo si pronajmout pár Bim(d)zů z Německa. Když šlo přes léto spolupracovat s RDC a nasazovat pronajatá Bvcmz, proč by to nešlo i u R19? 🤷🏻‍♂️😀 Určitě by to udělalo menší ostudu než ty Bd. 😀

JiraH

no tak by dali jen třeba dva vagony. to by stačilo

mic

Jenže v závazku není zákazníkem cestující, nýbrž objenatel. A tomu asi takové řešení postačuje. Kdyby nepostačovalo, jistě by bylo zvoleno jiné řešení problému …

NightmareFreddy

Pokud Vás toto pobaví, doporučuji pravidelně cestovat i jinými linkami. Tam byste se denně ještě po dobu pár let popadal od ucha k uchu…

Anonymní alkoholik

Tak já se pravidelně směju na linkách R9, R18, R9, Ex1 a Ex2. Namátkou třeba včera v IC 521 nebo dnes na R 985. Jenže tady na R19 to je úsměvnější než na zmíněných linkách, protože R19 byla pár let linkou, kde se dalo relativně spolehnout na řazení vlaku a na jistou kvalitu služeb, právě díky IP. 😀 Ale nasazení vozů Bd bez blokace dveří a s kupé po osmi alá sardinkárna, to je hodně velkej výsměch ze strany ČD vůči zaměstnancům i cestujícím. Aby se nám náhodou neopakoval připad vypadnutí dítěte z vozu Bd na Olomoucku. 🤷🏻‍♂️🙂

VTT

Ne, že bych byl milovníkem Bček, ale na budějovických rychlících je i u těchto vozů už dávno funkční centrální zavírání dveří. To do Brna ještě nedorazilo?

Michal²

Dorazilo, ale v Brně neumí ty vagóny udržovat, viz řazení na R9, které je většinu času jiné, než má být

NightmareFreddy

Nedorazilo 🙂

Štěpán

Řada Bd264 vznikla z vozů B256, tedy z Béček, kterým bylo kdysi z důvodů spoření odebráno blokování dveří a tím i centrální zavírání. Nasazení těchto vozů je od roku 2019 v rozporu se smlouvou, MD x ČD, která vyžaduje blokaci a centrální uzavírání dveří u všech vozidel vlaku. Ovšem kde není žalobce, tam není soudce.

Georg

to je budejovicka specialitka. fungovalo to tam vzdy.

Granja

Klasické vozy ř. B s centrálním zavíráním tam nebudou?

Anonymní alkoholik
Zdeněk

Prostě České dráhy,jako národní dopravce se vším všudy a obligatornimi nalezitostmi svého provozu: zpoždění, snížení cestovního komfortu a to vše korunujeme 15% zdrazenim:-(;-(

Petrof

To zdražení není na místě to máte pravdu….

Air Traveller

to jako maj jezdit zadarmo?

Petrof

po ostudě kterou železnice letos předvedla, vysoká zpoždění a časté nedodržování řazení včetně malé kapacity je zdražení jen plivanec do tváře těm, kteří ještě mají odvahu vlakem jet…

Air Traveller

neprozivejte to tolik.

a misto toho tim vlakem nekam aspon jedte. zjistite, ze jsou plne.

Petrof

zatím, počkejte až lidé uvidí nové ceny… 😀

Bertik

Jasně.vlakama jezdí jenom socky.
Takto totiž byla v médiích vnímána železniční doprava v 90 letech

Jack

Máte dopravní vzdělání? Chcete tento stav zlepšit místo plkání? Určitě Vás rády ČD zaměstnají a ukážete jim, jak na to 🙂

Radim

Tak tomu věřím 😀

PvvS

Ale nezaplatí..

Zdeněk

Díky za dotaz já vždycky měl zato že rozumíte spíš letectví….

Ludva

Ano stejně tak by se mohlo napsat. Prostě soukromý dopravce se vším všudy. Podívejte se na jejich chování. Odříkání vlaků, menší kapacita než která je ve smlouvě a nasazování v případě potřeby klidně i půjčené 810. Proti tomu jsou ČD ještě vzorné. Ostatně jestli jste článek četl pořádně, tak zpoždění je zapříčiněné novou tratí a bude to jen osm dní. Rozhodně to není vina ČD.

Karl vB.

Náběh nové trati po otevření – pomalé jízdy z důvodu postupného sedání si nově postaveného traťového tělesa (konsolidace), to pochopí každý, kdo má v hlavě mozek.
Co naopak kritizovat lze, a budí u laické cestující veřejnosti údiv, je nedostatek disponibiních vozidel, za která by se náš největší národní dopravce v první třetině 21. století nemusel stydět.
Dělá to dojem, že letos v červnu zavedený proces ECM udělal ve vozovém parku ČD pro osobní dopravu mnohem hlubší zářez, než si odpovědní zaměstnanci chtěli připustit.

Karl vB.

Pane Ludvo, když tak rád poukazujete na soukromé dopravce, předkládám pro osvěžení vaší paměti jeden ze střípků do mozajky:
8.9.2022 – Rekordní pokuta pro České dráhy. Královéhradecký kraj chce 25 milionů korun za nedostatek vozů
https://zdopravy.cz/rekordni-pokuta-pro-ceske-drahy-kralovehradecky-kraj-chce-25-milionu-korun-za-nedostatek-vozu-125252/

Ludva

Když tak rád poukazujete na pokuty pro ČD, tak se prosím také zmiňujte o pokutách pro soukromníky. A jen tak mimochodem, což možná nevíte, ta pokuta nebyla jen za nedostatek vozů, ale i za nasazení jiné řady, než plánované. To ostatně dělají soukromníci také. Zřejmě jste nepochopil, proč na ty soukromníky poukazuji. Když mělo dojít k nástupu soukromníků i do závazkové dopravy, psalo se zde o revoluci, o zlepšení a pod. No po nějaké době je možné to hodnotit. A co se stalo? Nic, žádná revoluce se nekoná, žádné razantní zlepšení. I soukromníci mají naprosto stejné problémy a nedostatky jako… Číst vice »

Karl vB.

Omyl pane Ludvo!.
To VY jste uvedl, cituji: „Proti tomu jsou ČD ještě vzorné.“
Já jsem ještě ze staré školy a to, že je někdo VZORNÝ, si představuji očividně úplně jinak, než vy. Navíc, na rozdíl od vás nejsem ani stižen příchylností k pouze jediné správné barvě.

Ludva

Ale vážený pane Karl já nepsal, že ČD jsou vzorné, to by znamenalo, že jsou bez chyby a to moc dobře vím, že nejsou. Psal jsem proti tomu jsou vzorné. Takže v porovnání s některými závadami a nedostatky soukromníků jsou prostě o něco lepší. Pane Karl když použiji slova klasika, můžete s tím co jsem napsal v mé předchozí reakci na vás nesouhlasit, nemusí se vám to líbit, ale to je tak to jediné, co můžete udělat. Jsou to prostě fakta a vy jste ani žádný protiargument nedal, jen to že mám náklonost k jedné barvě. Ale to přeci neznamená,… Číst vice »

Zdeněk

Jen se zastavejte ČD, patrně dle přísloví o chlebu a písni (pokud to pochopíte)…

Bertik

Jenže teď čeká několik pokut na RegioJet např.na trase Kolín Ústí nad Labem a asi ještě jinde

Karl vB.

Pokud dodavatel (jakýkoliv) neplní to, co nabízel a k čemu se pak smluvně zavázal a za co dostává zaplaceno, jsou sankce, které by ho měly přivést k rozumu, zcela na místě.
Reagoval jsem na příspěvek pana Ludvy, který se snažil vzbudit dojem, že ČD jsou jednooký mezi slepýma králem.
Myslím, že máslo na hlavě mají všichni, akorát každý možná jiného druhu.

Jiří Kocurek

Takže půjčená 810 vadí, ale turnusovaná je OK?

Bertik

Ano další vyznavač liberální mantry :co je státní je fuj! A nikdy jinak
Nevím o co je lepší takový RegioJet.že z vlaku dělá pojízdnou hospodu?