Návrat Slovenské strely se blíží, už má sedačky
Sedačky ve Slovenské strele. Foto: Tatra Museum
Vlastní silou by se měla Slovenská strela rozjet do konce října, chystá se zavázání podvozků.
Vlastní silou by se měla Slovenská strela rozjet do konce října, chystá se zavázání podvozků.
Rozlišoval bych hybridní přenos výkonu, zde elektro-mechanický (tady to je průkopník, ale moc se s ním u nás dál nepracovalo = spíš vůbec) a hybridní zdroj napájení jako třeba elektro-diesel nebo elektro-baterie (elekto = rozumět trolej).
Co se týče restaurování vozu, prostě nádhera.
Nádhera (y)
Dráhy je nasazovaly na trasu z Prahy do Bratislavy, označení Slovenská strela zůstalo v jízdním řádu dosud, i když doplněné o název Metropolitan. Jen pro srovnání: v roce 1936 urazily tyto vlaky cestu z Prahy do Bratislavy za 4 hodiny a 51 minut. Dnes trvá cesta bez minuty 4 hodiny.
Tento odstavec je sice správně, ale nějak bych očekával, že zmíníte i následující jízdní řád z roku 1937, kdy stejnou trasu Slovenská strela uměla za 4:16, takže jsme to zas až tolik neurychlili 🙂
Tak ještě by chtělo napsat, kolik zastávek bylo tenkrát (jediná, v Brně) a kolik jich je dnes.
Wiki uvádí pravidelnou jízdní dobu pro GVD 37 4:20, resp. 4:21, s jediným (tříminutovým) pobytem v Brně.
V r. 2010 se uvádí jízdní doba 3:45 (3:48) se třemi zastávkami.
jedina, v Brne, ale talo totam skoro 3/4 hodiny
No já tam vidím „Brno 7.24 – 7.27“ resp. „21.24 – 21.27“. To mi jako 3/4 hodiny nepřijde.
Jenže jsme jí přidali hromadu zastávek, protože už nejezdíme motorákem o osmdesáti místech pro elitní cestující.
Opěradlo v 3:10min opravdu visí jen na těch háčcích ? Jako muzeální kus ok, ale pro provoz bych tam viděl nějaké robustnější uchycení, ačkoliv doufám, že dělají repliku originálu, vč. toho uchycení.
vsechno dle vykresu
Plánujú sa aj jazdy s cestujúcimi?
Pri tej nízkej kapacite si viem celkom dobre predstaviť že by to mohlo jazdiť aj denne a byť plné 🙂
Nejdříve papaláši a potom se můžou šotouši porvat mezi sebou o místa….,
§4 Není na to předpis
§7 Cestující by to zneužili
Prosím nemáte někdo ty paragrafy všechny? Dík
Stačí do vyhledávače napsat „§1 Nikdy se to tak nedělalo“, je to první odkaz.
http://www.dyxoft.cz/dXProgz/DFCD_add.html
Konečně nějaká povznášející zpráva.
Hned mám lepší náladu. Vzpomínám na školní výlety kolem 87-90 kdy jsme vystoupili v Kopřivnici ze soupravy 810*010*010*010*810 a před nádražím stála Slovenská strela. Už tehdy mně strašně mrzelo, že se nemohu podívat dovnitř.
Smutné ako dráhy upadali, zo vskutku svetovej kvality na ropovod šukafonov. Je to na zaplakanie. A keď som nedávno videl päťdielny ropovod ZSSK na hlavnej trati, tak ma až zamrazilo. Ono to vážne ešte jazdí.
Porovnáváte neporovnatelné. Tohle byl top stroj, vlajková loď ČSD, ne motoráček pro provoz z Horní do Dolní. Jestli chcete srovnání, tak porovnávejte s 1. třídou dnešních nových vozů ČD nebo ZSSK.
Právě, že souprava 810*010*010*010*810 asi nejezdila „Horní Dolní“. A ještě k tomu ani dnes neumíme spřahovat motoráky z více slabších směrů, aby takový mix měl opodstatnění.
Opravdu povedené 👍 Jsem rád, že se Czechoslovak Group daří a jsou ochotni investovat peníze i do takovýchto projektů. I samotnou Tatru hodně pozvedli.
A taky dost pozvedli vítkovickou dopravu.
Ano, peníze daňových poplatníků do toho investují… .)
Na takto ujetý názor nelze reagovat..
Tak nejspíš byl myšlen fakt, že Tatra získala dotaci od státu 80mil. Kč na opravu, což činí asi 2/3 nákladů.
Kruciš Jene. Uvázání podvozku znamená, že je přitažený třeba lanem ke kastli, aby například po nehodě při zvedání neupadl. Toto se jmenuje: ZAVÁZÁNÍ podvozku.
Díky Petr
PS: Obrovská pochvala renovátorům.
Obrovská pochvala renovátorům.
Jednoznačně.
Měl jsem možnost vidět renovované podvozky (s kompletní výbavou – spalovací motor, dynamo, tr. motor, kardan, reverzační převodovka, pomocné pohony, brzda…), a je to fascinující.
Tak ať se to podaří úspěšně dotahnout do konce!