Návrat pravidelné dopravy po 14 letech. Osobní vlaky vyjedou na Kozí dráhu
Oprava Kozí dráhy. Pramen: Viamont Servis
Na trati bude až do konce října jezdit o víkendech turistická linka T11.
Na trati bude až do konce října jezdit o víkendech turistická linka T11.
Hlavní atrakcí kolem té tratě, navíc v těsné blízkosti, je lanovka v Krupce („Bohosudov zastávka“). Cokoli „vyhodnocovat“ na základě „kompromisního“ zprovoznění pahýlu, končícího 8 km daleko, je nesmysl. Turistická atraktivita okolí Telnice se s tou Komárkou nemůže vůbec srovnávat.
Myslím, že jde o mrhání veřejnými prostředky.Kraj musí dotovat turistické vlaky a stát bude cpát do údržby tratě která ztratila smysl. V době, kdy chybí peníze na armádu, opravu krajských silnic, růst energií a uprchlické krize a je to opravdu luxus.
to rozhodnuti se udelalo loni, kdy vypadalo, ze penize „prebyvaji“. jinak samozrejme souhlas. ty miliony par sotousku v sukafonu urcite nezaplati a jina poptavka po preprave tam neni.
Ne, trať vážně smysl neztratila. Před úpravou jízdních řádů za účelem vyhnat lidi z vlaků v první dekádě tohoto století si nikdy trať na nedostatek cestujících nestěžovala.
Fosilní paliva na lokálkách navzdory výzvám ještě více spalujeme, ó, my se na dráze máme!
To sice máte pravdu, jenže jistě víte, že i na nezatrolejovaných kolejích se (opět) začínají objevovat vlaky elektrické. A ve vývoji jsou autonomní vozidla. Pokud ovšem tratě mezitím budou zrušeny, bude problém mnohem větší a dražší než pravidelná údržba a to i s nějakou tou sanací svahu nebo náspu.
Zajímavé, když vyhrál kontrakt na elektrizované tratě v ÚK RJ, s tím, že tam za pár let nasadí elektrické jednotky dozvěděli jsme se, že je to zbytečné, že tam stačí dieslový smradlostroj 814. A naopak nikomu nevadí zbytečné spalování nafty na t Česká Třebová – Zábřeh, Vyškov – Nezamyslice, Benešov – Tábor, atd. Jestli ono nejde jen o to, že tady se musí platit jistou skupinou osob jízdenka, tak se to řeší.
V ÚK RJ nasadí nové jednotky Pesa Elf.eu od 1.7., důvodem zpoždění byla prodleva ve výrobě ze strany Pesy, nikoliv ze strany RJ
No to víte…k elektrifikaci se přistoupí až se ten provoz trochu zažije…
tak co těšíte se na Rusa? už vypisujete přihlášku do strany Jednotné Rusko? A máte už vyplněn závazek k placené spolupráci s FSB (dříve KGB)? 😀
s těmi nářky o Ukrajině jděte prosím na jiný server, ČR (ani jiný subjekt v ČR) ty dva papíry podepsat nemůže (respektive řečeno nebylo by to k ničemu), takže máte smůlu musíme se s tím vyrovnat
Btw.nevím, zda je to jen můj dojem, ale M.Zikmund tu moc nediskutuje. Vytvoří nějaký výkřik do tmy a na odpovědi obvykle nereaguje.
A ještě bych se Vás rád zeptal, až k Vám do bytu / domu vtrhnou lupiči se střelnou zbraní, tak taky s nimi podepíšete dvě A4, ať si vezmou, co chtějí, protože pokud se tím bude zabývat policie a soudy, tak na to budou doplácet daňoví poplatníci?
kdybych nevěděl, kolik je vám let, tak bych si myslel, že jste byl poradce Chamberlaina. Ten taky šikovně podpisem pár listů papírů zabránil druhé světové válce, že?
Myslím, že s těmito turistickými linkami bude příští rok konec. Ušetřit na údržbě finanční prostředky bude znamenat také, nechat tyto tratě bez údržby a udržovat tratě, kde je pravidelný provoz. Protože to většina dopravců a hlavně cestujících ocení více, než když na těchto tratích budou z důvodu nedostatečné údržby výluky.
No…tak zlé to být nemusí…
Aspoň ve Středočeském kraji je prostoru k úsporám hromada…
https://app.powerbi.com/view?r=eyJrIjoiZWIxNDc1MGYtYjBhMC00NmJmLTlmNTMtOGUxMTRiNGU2YWI1IiwidCI6ImJlMjhmNzFiLTM5MGUtNGQ3ZC1hOTQ4LTk0ZGM3ZGIwMmFlMyIsImMiOjh9
Aby se dle vašich podmínek nestalo, že na přinejmenším některých tratích pak kraj objedná ten „pravidelný“ (tedy celoroční; ono i 7 měsíců víkendového provozu za rok lze označit za pravidelné) provoz objednal.
Mimochodem, trať do Kamenického Šenova + zubrnická trať (coby dvě z Turistických linek DÚK) jsou ve správě jiných subjektů než Dobré správy.
A víte, že se Naftali Bennett fakt snaží? Přitom by mohl sedět doma, počítat ovečky a dělat, že se to Izraele netýká.
mohli jsme mít cyklostezku pro všechny, máme atrakci pro šotouše, bezva
Kdepak pro šotouše. Každý chce přece jezdit šukafonem!
Osobne, pokud si muzu vybrat mezi cestou sukafonem a busem, volba je jasna… Samozzrejme prvni moznost. 😉
Když chceš trpět, tak trp. 🙂
Autobus utrpení není a šukafon ano? To tak možná pro vás, ale pro většinu cestujících to tak rozhodně není.
mluv za sebe, jediná výhoda plouživé kadibudky na dvojkolích je, že si tam někdy dva cestující můžou vzít kola, někdy.
Změřeno Jelenovým šotometrem.
všeobecná šotopovinnost, M152 nad Audi A6
Jistě, jsou osoby a náklady, které se železnici vyhýbají jako čert kříži …. ale na kole také nejezdí každý, a libovat si v jízdě zrovna po zrušených železnicích je výsadou nějakého množství a druhu šotoušů.
Opravdu pro všechny? Co chudáci slepci, těm je svátost šlapací odepřena.
Nejen slepci. Kamarádka, která celý život sportovala, běhala, jezdila na kole atd teď má s většinou pohybu utrum. Zdraví ji zradilo, což se stává kupodivu častěji, než jsou lidé ochotni připustit.
Člověka, co prosazuje cyklostezku místo železnice, kterou naši předkové budovali a nikdo neví jestli nebude za 10 let potřeba, bych bil klackem do hlavy.
Běžte si laskavě své sklony k agresivitě ventilovat jinam.
Zrovna tohle nebylo vůbec myšlené agresivně ale s nadsázkou 😉
Jen bij. I ty, co nechali zatopit Kníničky a Mušov. Co kdyby ty obce byly někdy v budoucnu potřeba?
No…v německém pohraničí by se jistě našel nějaký hezký prostor pro nějakou přehradu…
Sice bez vody, ale hlavně když to nezničí nějakou lokálku.
Aha, takže už i názor proti cyklostezkám místo tratí je tady nelegální?
Jako myslím, že je tu problém, že někdo si myslí, že na kole jezdí všichni, ale vlakem jen pár vyšinutých šotoušů.
No právě, vlakem totiž, narozdíl od kola, může jet skutečně každý. Za světla, za tmy, v létě, v zimě, za (téměř) každého počasí.
Chápu, že ve dvě ráno mají ultrašotouškové sníženou možnost vnímání psaného textu.
Pardon, ale jací ultrašotouškové? To, že někdo se zastane člověka, který bojuje proti nesmslné cyklostezce místo trati, znamená, že je ultrašotoušek? My vás, zaryté silničáře, také takto neurážíme.
Nazývat mě zarytým silnicarem opravdu pobavilo. Sbohem
Tak zrovna do Doupova nejspíš nebude potřeba ani za 30 roků.
To samozřejmě, když je hranice o 10 km dál…
Bože, jak může takto někdo uvažovat. Podle vaší logiky bychom měli zachovat všechno, co předkové postavili bez ohledu na pokrok, potřeby atd., protože co kdyby…
Cyklisté si můžou jezdit kdekoli jinde. Není důvod dělat cyklostezky místo tratí. A už vůbec ne z takových, které mají smysl a nebýt před několika lety nápadu s dálničním přivaděčem, provoz by na ní nikdy nebyl zlikvidován.
Pro všechny určitě ne. Max jen pro ty, kteří jezdí na kole.
Pro šotouše? Zajímavé, že by útvar veřejné správy (krajský úřad) objednával něco, co není pro turisty (apod.), ale pro šotouše. 🙂
Já na kole nejezdim. Takže mluv za sebe.
Já na něm neseděl 7 let a nechybí mi to…
Na co cyklostezku, když si cestujcí lid musí vozit zadky autem?
Já jezdím na kole léta a rád. Přesto rozhodně nesouhlasím s ničením tratí kvůli cyklostezkám.
Tak na co pak vlak, když všichni jezdí auty?
Aby bylo čím vozit děti a důchodce…
Někde je jízda vlakem nutnost, protože by pak nebylo kde zaparkovat.
Cyklostezka je pro lidi s kolama. Vlak pro ty, co si koupí jízdenku. Nevím, co je levnější. Ale ani jedna skupina nejsou „všichni“. 🙂
Tak jistě všichni jezdí na kole a taky by ta cyklostezka byla zadarmo. Tohle stálo míň než výstavba cyklostezky.
Všichni jezdí na kole????? Mám obavu, že je to velmi malá část populace.
A to množství bude postupem času klesat, jak poroste množství přejetých…
„Pravidelný provoz na trati skončil v prosinci 2007. V květnu 2010 zde ještě nasadil RegioJet v rámci svých propagačních jízd jednotky Siemens Desiro.“
… a v letech 2013 a 2015 byla v úseku Děčín – Telnice zavedena víkendová letně-prázdninová linka.
Přinejmenším v roce 2014 byly zajištěny minibusové přípoje z Telnice k dolní stanici lanovky pod Komáří vížkou.
Škoda, že toto v článku není uvedeno, takže to působí, jako by tam naposled jely vlaky na jaře 2010 (O. K., to možná platí pro úsek z Telnice směr Oldřichov, ale toho se ani nynější obnovení provozu netýká).
souhlas, díky za doplnění.
Pozn. ty vlaky v letech 2013 – 15 nemohly dojet pod lanovku pod Komáří vížkou proto, že trať Telnice – Teplice lesná brána je vyloučena z provozu už někdy od přelomu let 2010/2011 (mimochodem, nyní už je vyloučen i úsek Oldřichov u Duchcova – Teplice lesní brána).
A v roce 2016 už ty vlaky jezdit nemohly (resp. v tom roce už měly být provozovány – v rozšířeném provozu od jara do podzimu – pod hlavičkou Turistických linek Ústeckého kraje, od toho roku založených), protože od podzimu 2015 vyloučila SŽDC i úsek Děčín – Telnice.