Návrat pravidelné dopravy po 14 letech. Osobní vlaky vyjedou na Kozí dráhu

Oprava Kozí dráhy. Pramen: Viamont ServisOprava Kozí dráhy. Pramen: Viamont Servis

Na trati bude až do konce října jezdit o víkendech turistická linka T11.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Záruba

Hlavní atrakcí kolem té tratě, navíc v těsné blízkosti, je lanovka v Krupce („Bohosudov zastávka“). Cokoli „vyhodnocovat“ na základě „kompromisního“ zprovoznění pahýlu, končícího 8 km daleko, je nesmysl. Turistická atraktivita okolí Telnice se s tou Komárkou nemůže vůbec srovnávat.

Pepa

Myslím, že jde o mrhání veřejnými prostředky.Kraj musí dotovat turistické vlaky a stát bude cpát do údržby tratě která ztratila smysl. V době, kdy chybí peníze na armádu, opravu krajských silnic, růst energií a uprchlické krize a je to opravdu luxus.

Georg

to rozhodnuti se udelalo loni, kdy vypadalo, ze penize „prebyvaji“. jinak samozrejme souhlas. ty miliony par sotousku v sukafonu urcite nezaplati a jina poptavka po preprave tam neni.

Jelen

Ne, trať vážně smysl neztratila. Před úpravou jízdních řádů za účelem vyhnat lidi z vlaků v první dekádě tohoto století si nikdy trať na nedostatek cestujících nestěžovala.

Roman Čadek

Fosilní paliva na lokálkách navzdory výzvám ještě více spalujeme, ó, my se na dráze máme!

Pája

To sice máte pravdu, jenže jistě víte, že i na nezatrolejovaných kolejích se (opět) začínají objevovat vlaky elektrické. A ve vývoji jsou autonomní vozidla. Pokud ovšem tratě mezitím budou zrušeny, bude problém mnohem větší a dražší než pravidelná údržba a to i s nějakou tou sanací svahu nebo náspu.

rozinka

Zajímavé, když vyhrál kontrakt na elektrizované tratě v ÚK RJ, s tím, že tam za pár let nasadí elektrické jednotky dozvěděli jsme se, že je to zbytečné, že tam stačí dieslový smradlostroj 814. A naopak nikomu nevadí zbytečné spalování nafty na t Česká Třebová – Zábřeh, Vyškov – Nezamyslice, Benešov – Tábor, atd. Jestli ono nejde jen o to, že tady se musí platit jistou skupinou osob jízdenka, tak se to řeší.

Sap1k

V ÚK RJ nasadí nové jednotky Pesa Elf.eu od 1.7., důvodem zpoždění byla prodleva ve výrobě ze strany Pesy, nikoliv ze strany RJ

medical examiner

No to víte…k elektrifikaci se přistoupí až se ten provoz trochu zažije…

kakov

tak co těšíte se na Rusa? už vypisujete přihlášku do strany Jednotné Rusko? A máte už vyplněn závazek k placené spolupráci s FSB (dříve KGB)? 😀

s těmi nářky o Ukrajině jděte prosím na jiný server, ČR (ani jiný subjekt v ČR) ty dva papíry podepsat nemůže (respektive řečeno nebylo by to k ničemu), takže máte smůlu musíme se s tím vyrovnat

Aleš

Btw.nevím, zda je to jen můj dojem, ale M.Zikmund tu moc nediskutuje. Vytvoří nějaký výkřik do tmy a na odpovědi obvykle nereaguje.

Aleš

A ještě bych se Vás rád zeptal, až k Vám do bytu / domu vtrhnou lupiči se střelnou zbraní, tak taky s nimi podepíšete dvě A4, ať si vezmou, co chtějí, protože pokud se tím bude zabývat policie a soudy, tak na to budou doplácet daňoví poplatníci?

Aleš

kdybych nevěděl, kolik je vám let, tak bych si myslel, že jste byl poradce Chamberlaina. Ten taky šikovně podpisem pár listů papírů zabránil druhé světové válce, že?

noerf

Myslím, že s těmito turistickými linkami bude příští rok konec. Ušetřit na údržbě finanční prostředky bude znamenat také, nechat tyto tratě bez údržby a udržovat tratě, kde je pravidelný provoz. Protože to většina dopravců a hlavně cestujících ocení více, než když na těchto tratích budou z důvodu nedostatečné údržby výluky.

medical examiner
xyz

Aby se dle vašich podmínek nestalo, že na přinejmenším některých tratích pak kraj objedná ten „pravidelný“ (tedy celoroční; ono i 7 měsíců víkendového provozu za rok lze označit za pravidelné) provoz objednal.

Mimochodem, trať do Kamenického Šenova + zubrnická trať (coby dvě z Turistických linek DÚK) jsou ve správě jiných subjektů než Dobré správy.

Jiří Kocurek

A víte, že se Naftali Bennett fakt snaží? Přitom by mohl sedět doma, počítat ovečky a dělat, že se to Izraele netýká.

stief

mohli jsme mít cyklostezku pro všechny, máme atrakci pro šotouše, bezva

Kernteriér

Kdepak pro šotouše. Každý chce přece jezdit šukafonem!

Sinthera

Osobne, pokud si muzu vybrat mezi cestou sukafonem a busem, volba je jasna… Samozzrejme prvni moznost. 😉

Kernteriér

Když chceš trpět, tak trp. 🙂

Jelen

Autobus utrpení není a šukafon ano? To tak možná pro vás, ale pro většinu cestujících to tak rozhodně není.

Honza Gajdoš

mluv za sebe, jediná výhoda plouživé kadibudky na dvojkolích je, že si tam někdy dva cestující můžou vzít kola, někdy.

Kernteriér

Změřeno Jelenovým šotometrem.

Honza Gajdoš

všeobecná šotopovinnost, M152 nad Audi A6

Vít Jůza

Jistě, jsou osoby a náklady, které se železnici vyhýbají jako čert kříži …. ale na kole také nejezdí každý, a libovat si v jízdě zrovna po zrušených železnicích je výsadou nějakého množství a druhu šotoušů.

Jiří Kocurek

Opravdu pro všechny? Co chudáci slepci, těm je svátost šlapací odepřena.

Pája

Nejen slepci. Kamarádka, která celý život sportovala, běhala, jezdila na kole atd teď má s většinou pohybu utrum. Zdraví ji zradilo, což se stává kupodivu častěji, než jsou lidé ochotni připustit.

JirkaM

Člověka, co prosazuje cyklostezku místo železnice, kterou naši předkové budovali a nikdo neví jestli nebude za 10 let potřeba, bych bil klackem do hlavy.

JirkaM

Zrovna tohle nebylo vůbec myšlené agresivně ale s nadsázkou 😉

Kernteriér

Jen bij. I ty, co nechali zatopit Kníničky a Mušov. Co kdyby ty obce byly někdy v budoucnu potřeba?

medical examiner

No…v německém pohraničí by se jistě našel nějaký hezký prostor pro nějakou přehradu…

Kernteriér

Sice bez vody, ale hlavně když to nezničí nějakou lokálku.

Jelen

Aha, takže už i názor proti cyklostezkám místo tratí je tady nelegální?

Aleš

Jako myslím, že je tu problém, že někdo si myslí, že na kole jezdí všichni, ale vlakem jen pár vyšinutých šotoušů.

Jelen

No právě, vlakem totiž, narozdíl od kola, může jet skutečně každý. Za světla, za tmy, v létě, v zimě, za (téměř) každého počasí.

Jelen

Pardon, ale jací ultrašotouškové? To, že někdo se zastane člověka, který bojuje proti nesmslné cyklostezce místo trati, znamená, že je ultrašotoušek? My vás, zaryté silničáře, také takto neurážíme.

Jiří Kocurek

Tak zrovna do Doupova nejspíš nebude potřeba ani za 30 roků.

medical examiner

To samozřejmě, když je hranice o 10 km dál…

Radek

Bože, jak může takto někdo uvažovat. Podle vaší logiky bychom měli zachovat všechno, co předkové postavili bez ohledu na pokrok, potřeby atd., protože co kdyby…

Jelen

Cyklisté si můžou jezdit kdekoli jinde. Není důvod dělat cyklostezky místo tratí. A už vůbec ne z takových, které mají smysl a nebýt před několika lety nápadu s dálničním přivaděčem, provoz by na ní nikdy nebyl zlikvidován.

xyz

Pro všechny určitě ne. Max jen pro ty, kteří jezdí na kole.

Pro šotouše? Zajímavé, že by útvar veřejné správy (krajský úřad) objednával něco, co není pro turisty (apod.), ale pro šotouše. 🙂

121065

Já na kole nejezdim. Takže mluv za sebe.

medical examiner

Já na něm neseděl 7 let a nechybí mi to…

medical examiner

Na co cyklostezku, když si cestujcí lid musí vozit zadky autem?

Pája

Já jezdím na kole léta a rád. Přesto rozhodně nesouhlasím s ničením tratí kvůli cyklostezkám.

Kernteriér

Tak na co pak vlak, když všichni jezdí auty?

medical examiner

Aby bylo čím vozit děti a důchodce…

Někde je jízda vlakem nutnost, protože by pak nebylo kde zaparkovat.

nowas

Cyklostezka je pro lidi s kolama. Vlak pro ty, co si koupí jízdenku. Nevím, co je levnější. Ale ani jedna skupina nejsou „všichni“. 🙂

rozinka

Tak jistě všichni jezdí na kole a taky by ta cyklostezka byla zadarmo. Tohle stálo míň než výstavba cyklostezky.

ušatá

Všichni jezdí na kole????? Mám obavu, že je to velmi malá část populace.

medical examiner

A to množství bude postupem času klesat, jak poroste množství přejetých…

xyz

„Pravidelný provoz na trati skončil v prosinci 2007. V květnu 2010 zde ještě nasadil RegioJet v rámci svých propagačních jízd jednotky Siemens Desiro.“
… a v letech 2013 a 2015 byla v úseku Děčín – Telnice zavedena víkendová letně-prázdninová linka.

Přinejmenším v roce 2014 byly zajištěny minibusové přípoje z Telnice k dolní stanici lanovky pod Komáří vížkou.

Škoda, že toto v článku není uvedeno, takže to působí, jako by tam naposled jely vlaky na jaře 2010 (O. K., to možná platí pro úsek z Telnice směr Oldřichov, ale toho se ani nynější obnovení provozu netýká).

xyz

Pozn. ty vlaky v letech 2013 – 15 nemohly dojet pod lanovku pod Komáří vížkou proto, že trať Telnice – Teplice lesná brána je vyloučena z provozu už někdy od přelomu let 2010/2011 (mimochodem, nyní už je vyloučen i úsek Oldřichov u Duchcova – Teplice lesní brána).

A v roce 2016 už ty vlaky jezdit nemohly (resp. v tom roce už měly být provozovány – v rozšířeném provozu od jara do podzimu – pod hlavičkou Turistických linek Ústeckého kraje, od toho roku založených), protože od podzimu 2015 vyloučila SŽDC i úsek Děčín – Telnice.