Návrat pravidelné dopravy po 14 letech. Osobní vlaky vyjedou na Kozí dráhu

Oprava Kozí dráhy. Pramen: Viamont ServisOprava Kozí dráhy. Pramen: Viamont Servis

Na trati bude až do konce října jezdit o víkendech turistická linka T11.

Poprvé od prosince roku se vrátí již tento víkend pravidelná osobní doprava na trať Děčín – Telnice. Ústecký kraj na takzvanou Kozí dráhu objednal provoz na všechny víkendy a svátky až do konce října.

Slavnostní zahájení turistické linky T11 Podkrušnohorský motoráček proběhne v sobotu dopoledne, speciální jízdní řád je na stránkách kraje. Na první víkend nasadí dopravce KŽC Doprava motorový vůz M262.1 (Kredenc) s přípojnými vozy Bix. Od dalšího víkendu již začne pravidelný provoz s motorovým vozem 810.

Během mimořádných jízd platí běžné jízdné Dopravy Ústeckého kraje, stejně jako další víkendy. Na první víkend je naplánovaný ještě slavnostní program. Zdarma bude jízda historickým autobusem z Telnice do Oldřichova. Ústecký kraj má za provoz společnosti KŽC Doprava zaplatit podle registru smluv 10,6 milionu korun za čtyři roky. Jízdní řád počítá se čtyřmi páry spojů každý den o víkendu a svátcích.

Kozí dráha se stala jedním ze symbolů rozdílného přístupu k regionálním tratím. Správa železnic po zrušení objednávky osobní dopravy nechala trať chátrat, navrhovala její zrušení a přestavění na cyklostezku. Pro tento plán získala i město Děčín. Správa železnic nakonec trať opravila v úseku Děčín – Telnice. Oprava trati začala loni na podzim, zakázku za 37,5 milionu korun získal Viamont Servis. Došlo k opravě mostů, propustků či výměně pražců. Akce ale přinesla nečekanou změnu. V úseku trati Děčín – Jílové u Děčína byla snížena traťová třída zatížení.

Náměstek hejtmana Jiří Řehák, který byl jedním z hlavních iniciátorů obnovy provozu, ale kvůli současné napjaté situaci s rozpočtem i děním na Ukrajině nepočítá, že letos začne rekonstrukce trati dál z Telnice do Oldřichova u Duchcova. „Tlak letos na opravu vyvíjet nebudeme, bude potřeba vyhodnotit i první rok provozu a zájem,“ dodal Řehák před dvěma týdny deníku Zdopravy.cz.

Pravidelný provoz na trati skončil v prosinci 2007. V květnu 2010 zde ještě nasadil RegioJet v rámci svých propagačních jízd jednotky Siemens Desiro, v letech 2013–2015 zde byla prázdninová víkendová linka.