Návrat pravidelné dopravy na osoblažskou úzkokolejku se blíží, první lokomotiva je po opravě
Lokomotiva 705.913 v Třemešné ve Slezsku. Foto: Osoblažská úzkorozchodná dráha
Čeká se ještě na příjezd osobního vozu Balm z opravy.
Balm/ú dojel?
Pokud bude sbírka na litou tabulku nějakou stovkou přispěju.
tak sláva…co je v tom za motor?
https://wynxpool.cz/cs/gallery/page/projekt-batole-modernizace-pro-cd-04fR52.aspx
To v odkazu je 014, ta ještě není hotová a s 013 nemá moc společného
A proč jsi nezaoůjčí ten zelený Balm/ú od muzejníků a nezačnou jezdit hned?
Protože by s ním ČD zacházely „jako s vlastním „
😂👍
Takto? https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Btu590.php
Spíš by mohly koupit vozy a lokomotivy od JHMD. Ta už stejně provoz nejspíš nikdy neobnoví a takhle by to aspoň nerezivělo někde v křoví.
Tak jenom věřím, že v tom opraveném Balmu bude WiFi … cha, cha, vtip. 😁
Ale opravdu se přijedu svézt, bojím se labutí písně dopravce České dráhy, na této krásné úzké.
no,abyste se nedivili!v dnešní době je možné všechno
Pane Sůro, věta „Osoblažská trať bude kvůli zastavení provozu na jindřichohradeckých úzkokolejkách z důvodů insolvence jedinou tratí s úzkým rozchodem v provozu v celé zemi“ není pravdivá. Bude to jediná trať s pravidelným provozem v závazku veřejné služby. Úzkorozchodných tratí je víc. Například řepařka, Mladějov na Moravě, Zbýšov, SOOS….
jj, díky za upozornění.
nemyslel tím s pravidelným provozem,služba obyvatelstvu?řepařkou se v týdnu asi do práce nesvezu
…a provozem v závazku veřejné služby!a to tyhle asi nejsou že?
Redakce to opravila až následně. Nyní je to již v pořádku (!)
JHMD jsou mimo provoz nikoliv z důvodu insolvence, ale kvůli propadnutí dokumentů nezbytných pro provozování dráhy a drážní dopravy.
Probíhající insolvence by sama o sobě nebyla důvodem k zastavení provozu.
JHMD jsou před smrtí , budou volné nějaké lokošroty a vagonšroty
JHMD skončila platnost povolení k provozování dráhy a nové nemůže získat kvůli insolvenci. Z toho vyplývá, že prvotním důvodem je opravdu insolvence.
Ano, ztráta licence už byl jen poslední hřebíček do rakve. S těmi narůstajícími dluhy by stejně dlouho nepřežili.
Přitom by stačilo si půjčit od paní insolvenční správkyně JHMD 2 lokomotivy a 4 vagony…
Asi jsou levnější autobusy ND.
je to jednoduché . dobrý den pujčim si 2 lokomotivy 4 vozy? jasně za hodinku to bude.. asi fakt ne Time
Měli na to pár měsíců, ale jak píše Goat, bylo by to pro ČD dražší.
je to jednoduché . dobrý den pujčim si 2 lokomotivy 4 vozy? jasně za hodinku to bude.. asi fakt ne Time
Jak on to ten Jančura dělá, když operativně si půjčoval hnací vozidla….
Existují komerční půjčovny na vozidla pro normální rozchod, ale nevím, že by některá půjčovala i vozidla pro úzkokolejky.
Věřte tomu nebo ne, ale i tuto možnost ČD prověřovaly. Ale paní insolvenční správkyně se chová uvědoměle a tržně, takže zápůjčka by vyšla mnohem dráž než autobusy NAD a pokuty kraji.
Tak hlavně to neodvezete po vlastní ose, že, takže tam budou vyšší náklady na převoz.
Spíše až po vyrovnání pohledávek to přecedit přes věřitele, který by na umoření pohledávky vůči JHMD nejprve musel část vozového parku nabýt, následně jej odprodat dle zájmu dopravců.