Návrat pravidelné dopravy na osoblažskou úzkokolejku se blíží, první lokomotiva je po opravě

Lokomotiva 705.913 v Třemešné ve Slezsku. Foto: Osoblažská úzkorozchodná dráhaLokomotiva 705.913 v Třemešné ve Slezsku. Foto: Osoblažská úzkorozchodná dráha

Čeká se ještě na příjezd osobního vozu Balm z opravy.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Novotný

Balm/ú dojel?

jarek

Pokud bude sbírka na litou tabulku nějakou stovkou přispěju.

petr

tak sláva…co je v tom za motor?

jonas

To v odkazu je 014, ta ještě není hotová a s 013 nemá moc společného

Radan Stift

A proč jsi nezaoůjčí ten zelený Balm/ú od muzejníků a nezačnou jezdit hned?

Pája

Protože by s ním ČD zacházely „jako s vlastním „

Martin

😂👍

Petr Novák

Spíš by mohly koupit vozy a lokomotivy od JHMD. Ta už stejně provoz nejspíš nikdy neobnoví a takhle by to aspoň nerezivělo někde v křoví.

Doctor

Tak jenom věřím, že v tom opraveném Balmu bude WiFi … cha, cha, vtip. 😁
Ale opravdu se přijedu svézt, bojím se labutí písně dopravce České dráhy, na této krásné úzké.

petr

no,abyste se nedivili!v dnešní době je možné všechno

Přednosta

Pane Sůro, věta „Osoblažská trať bude kvůli zastavení provozu na jindřichohradeckých úzkokolejkách z důvodů insolvence jedinou tratí s úzkým rozchodem v provozu v celé zemi“ není pravdivá. Bude to jediná trať s pravidelným provozem v závazku veřejné služby. Úzkorozchodných tratí je víc. Například řepařka, Mladějov na Moravě, Zbýšov, SOOS….

petr

nemyslel tím s pravidelným provozem,služba obyvatelstvu?řepařkou se v týdnu asi do práce nesvezu

petr

…a provozem v závazku veřejné služby!a to tyhle asi nejsou že?

Anatol J.

Redakce to opravila až následně. Nyní je to již v pořádku (!)

Jakub Moučka

JHMD jsou mimo provoz nikoliv z důvodu insolvence, ale kvůli propadnutí dokumentů nezbytných pro provozování dráhy a drážní dopravy.
Probíhající insolvence by sama o sobě nebyla důvodem k zastavení provozu.

libor

JHMD jsou před smrtí , budou volné nějaké lokošroty a vagonšroty

Ondra K.

JHMD skončila platnost povolení k provozování dráhy a nové nemůže získat kvůli insolvenci. Z toho vyplývá, že prvotním důvodem je opravdu insolvence.

Jan T.

Ano, ztráta licence už byl jen poslední hřebíček do rakve. S těmi narůstajícími dluhy by stejně dlouho nepřežili.

Jan

Přitom by stačilo si půjčit od paní insolvenční správkyně JHMD 2 lokomotivy a 4 vagony…

Radim

Asi jsou levnější autobusy ND.

vlakdi

je to jednoduché . dobrý den pujčim si 2 lokomotivy 4 vozy? jasně za hodinku to bude.. asi fakt ne Time

Jan T.

Měli na to pár měsíců, ale jak píše Goat, bylo by to pro ČD dražší.

vlakyy

je to jednoduché . dobrý den pujčim si 2 lokomotivy 4 vozy? jasně za hodinku to bude.. asi fakt ne Time

Jenisej

Jak on to ten Jančura dělá, když operativně si půjčoval hnací vozidla….

Jarda Š.

Existují komerční půjčovny na vozidla pro normální rozchod, ale nevím, že by některá půjčovala i vozidla pro úzkokolejky.

Goat

Věřte tomu nebo ne, ale i tuto možnost ČD prověřovaly. Ale paní insolvenční správkyně se chová uvědoměle a tržně, takže zápůjčka by vyšla mnohem dráž než autobusy NAD a pokuty kraji.

Původní Aleš

Tak hlavně to neodvezete po vlastní ose, že, takže tam budou vyšší náklady na převoz.

Jan Sova

Spíše až po vyrovnání pohledávek to přecedit přes věřitele, který by na umoření pohledávky vůči JHMD nejprve musel část vozového parku nabýt, následně jej odprodat dle zájmu dopravců.