LOT 3a leaderboard

Návrat padlých aerolinek WOW Air. Nová investorka chce v říjnu spustit první lety do USA

Airbus A321 společnosti Wow Air. Foto: Wow AirAirbus A321 společnosti Wow Air. Foto: Wow Air

Půl roku po krachu islandských aerolinek WOW Air se může stejná značka dostat opět do leteckého provozu. V islandském Reykjavíku

Zpět na článek
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MiniInvestor

Řada leteckých společnosti má finanční problémy v době, kdy celosvětová ekonomika ještě docela „jede“. V případě hlubší recese (nemusí to být hned krize) bude počet problémových aerolinek výrazně vyšší. V současné době se proto jeví investice do tohoto odvětví jako dost riziková, i když na odpad jako Tesla či Beyond Meat zdaleka nemá …

MildaIV

V letecké dopravě je v posledních letech převis nabídky a ceny klesají. Ekonomicky slabší aerolinky to nezvládají a krachují, nebo jsou pohlceny většími. A starému WOW k bankrotu dost pomohli americké aerolinky, které začali do Rejkavíku létat za dost nízké ceny. Být to naopak, tak Trump zakázal Islandu létat do USA.

GPGP

no zajímavý model , levné letenky s jídlem od Michelina, to moc nedává smysl, ale konkurence by se hodila, Icelandair má letenky od 9.500 kč, tak kdyby to stlačili na 6.000 , snad by to bylo win-win 😉

Radek Janata

Jídlo může být na objednávku a placené. Třeba jako u AirAsia.

MildaIV

Od michelinského kuchaře je pouze návrh menu, samotná jídla nevaří. Je to čistě marketingový blábol.

kakov

možná právě na tom chce vydělávat, zjednodušeně řečeno, může být obch. plán založen na modelu, že letenka pokreje náklady (=bude levná) a na zisk si vydělám prodejem jídla, ale mě osobně to přijde dost rizikové, spíš jak někdo psal to bude marketingový blábol

nicky

No a co pak na tom Islandu? S jiným dopravcem do Evropy?

Radek Janata

Spíš s tím samým dopravcem do Evropy. Ale to zase nejde dohromady s lowcost modelem (jeden faktor, kde „lowcosty“ šetří náklady, je i nezajišťování přestupů).

FlyingJ

WOW Air ale přestupy zajišťoval, bez nich by to nedávalo smysl. Do Evropy mířila z Ameriky naprostá většina cestujících. Nejde to ale dohromady s dvěma letadly.

Martin V.

Proč? Jedno bude létat do Ameriky, a to druhé do Evropy. 🙂