Návrat MAXů v nedohlednu. Největší aerolinky je vymazaly z letového řádu do září

Boeing 737 MAX v barvách American Airlines. Foto: BoeingBoeing 737 MAX v barvách American Airlines. Foto: Boeing

Největší letecká společnost na světě American Airlines znovu odkládá plánovaný návrat letadel Boeing 737 MAX do provozu. Firma s nimi

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan

Jak je možné, že tato společnost byla ještě v 70 letech schopna vytvořit jumbo za 2 roky.
A tady nechají diletantsky spadnout ne jedno ale 2 letadla. A x jich málem spadlo. Jednou pitomou funkcí a jedním senzorem. K neuvěření..

Y.K.

Jestli o no to není tím, že v tom letadle ta jedna funkce není sama. Pěkně se schovává mezi miliardou jiných funkcí. Aneb po bitvě je každý generál.

Jen tak

v jumbu byla asi tak ctvrtina toho, comv soucasnych letadlech. jinak to byla jen hromada zeleza bez nejake hlubsi logiky.

Jiří Kocurek

První prototyp 1968, v roce 1973 následovala vojenská verze, 1975 civilní verze. První komerční let 1976.
A pokud postavili protyp v roce 1968, tak na něm určitě pracovali už nějakou dobu, tipuji mnohem delší než pár týdnů.

Jiří Kocurek

Tak pardon, česká wiki mě zmátla, 1973 a 1976 patří ke 747SP.
První let 747 opravdu už v roce 1970. Nicméně platí to o tom prototypu – podle EN wiki na tom letadle už v roce 1965 pracovali, což by dávalo pět let.

ČD4ever

Nejde jen o výpadky při současné a budoucí přepravě. Nezapomeňte na stovky zbytečně mrtvých z těch 2 MAXů. Boeing se z toho vyplatí a politici to taky nějak vyžehlí. Ale v těch letadlech jste mohli být vy nebo vaše rodina.

Y.K.

A co byste si předsatvoval? Linčování, popravy? Mrtvým nikdo život nevrátí. Jediné co by mohlo pomoci je, zrušit leteckou dopravu, ale na umírání by to zásadní vliv nemělo.

Z globálního hlediska, a letectví je globální systém, to jsou zcela zanedbatelná úmrtí (jakkoliv tragická a nikdo by tam nechtěl mít příbuzného), každou sekundu někdo umře. Tabákový průmysl, fastfoody, automobily, na to umírá většina populace a lidi to moc nebere, což je zvláštní.

https://www.worldometers.info/

Y.K.

Nerad bych aby to vyznělo, že se to má ignorovat, to ne. Ale je věcí úřadů a Boeingu aby to dali do pořádku, případně na cestujících a aerolinkách co hlasují peněženkou, histerie mezi prostým lidem ničemu nepomůže.

MildaIV

Já bych si třeba představoval, že EASA přestane uznávat certifikaci FAA, protože evidentně nefunguje jako nezavyslý orgán.

Adam

Offtopik – nefunguje vám logo „zdopravy“ a místo něj je tam default logo šablony.

Vašek

A dále, když je v diskuzi jenom jeden komentář, tak slovo pro komentář není přeložené a zobrazuje se: 1 Comment.

Vašek

A doba čtení také není přeložená.

Ondra

Zjevně se něco chystá – jednu chvíli se zobrazovalo místo zdopravy, Herald Magazin 🙂

Adam

To je název šablony.

Lukas

A airbus sa len chechtá 😀 Som zvedavý, či to niektorý zákazníci dajú na súd a či niečo od boeingu vysúdia?! Mať lietadla na zemi, splácať leasing, robiť údržbu ale pritom nesmú lietať, to asi stojí dosť peňazí + ušli zisk a zhoršená reputácia za zrušené lety.

Martin K.

Ano, Airbus je teď na koni co do objednávek, ale že by slavil se říct opravdu nedá. Ad1 bylo by to krajně neprofesionální Ad2 taky se jim to může stát

Lukas

Ad3 aj keby niekto teraz zruší objednávky na MAXov a objedná si niečo z rodiny A320, tak ide na koniec rady a svoj stroj by dostal najskôr tak o 4 roky a viac, v dobe kedy bude problém s maxami dávno zabudnutý.
Z tohto sa isto poučil aj airbus a áno, môže sa to stať aj im.
Beztak, keby sa môjmu konkurentovi nedarí určite ho ľutovať nebudem.

David

Už teď jsou ty škody v astronomických částkách, nevím jak by zvládl kompenzovat všechny dopravce. Beztak to dopadne tak, že nic platit nebudou…

Nicky

Letadla jsou v záruce, většina patří leasingovým firmám. Boeing se se všemi rád dohodne na formě kompenzace. Soudy by ho vyšly mnohem dráže.

Poudy

No bude je to stát neskutečné peníze, o tom žádná. A dobře jim tak!!

arakain

A proč od prvního dne píšu, že e očekává v případě uzemnění na víc jak týden zásah americké vlády (ochrana před věřiteli, forma konkurzu), protože toto sami z hlediska financí už nerozchodí. Ta suma jen v ČR je obrovská, protože ty kraksny musíte parkovat, natrénovat posádky, teamy, piloty, platit servis, máte z nich tam maximálně plot, všechny ušlé kompenzace jako dopravce. To je měsíčně suma určitě překračující nájem letadel. A ještě drobnost, stačí, aby se ty posádky definitivně přeučili na jiná letadla a pak si ty MAXy můžou opravdu…