Návrat linky Praha – Káhira po více než deseti letech. Smartwings žádají o povolení
Boeing 737-800 letecké společnosti Smartwings s registrací OK-TVF v Saúdské Arábii. Foto: Smartwings
ČSA spojení ukončily v roce 2011.
ČSA spojení ukončily v roce 2011.
Přesně důvod proč tolik nenávidím Smartwings. ČSA tam lítolo desítky let. A teď SW? Chcete se mi velebnosti b…..t
Mohol by som poprosit o detailnější popis vášho myšlienkového pochodu a příslušného vývodu z toho?
A ???důvod proč tolik nenávidím Smartwings….???..lítali ČSA desítky let a teď SW…??? a proto nenávidím….
????
zavist a hloupost. to to je. nic jineho.
Co bych měl závidět ? A proč hloupost ? Když někdo nemá nějakého dopravce rád,znamená, že je hloupák?
Neboť jako občan CR jsem hrdý na věci jako Budějovický Budvar a nebo národního dopravce CSA, která jako jedna z mála aerolinií dosáhla 100 let. A jako člověk co 10 let pracoval na letišti a trošku do oboru vidí, jsem si po všech možných managerech atd že srdce přál, aby naše republika měla hrdeho dopravce, kterého investor bude chtít rozvíjet a ne pouze parazitovat. Když čtu zprávy o tom, že Moravskoslezský kraj platí LOTU 100 mega ročně za linku do Ostravy,když vidím rozmach Ryanairu Eurowings atd v Praze…je slza v oku…a kdo koupil ČSA? Kdo nám tu tvrdil, že je… Číst vice »
Nebejt SW, tak tady ČSA už nějakou dobu není.
Tak to.je přesně naopak
no neni.
kdyby nebylo smartwingsu, kteri csa v rozkladu koupili, tak tu uz csa neni.
Já tam byl v době, když ČSA provozovaly takovou pseudo nízkonákladovku. Už ani nevím,Jak se to jmenovalo. Zpáteční letenka cca 800,- A Káhira ve mě zanechala nezapomenutelný zážitek, jako málokteré jiné místo na světě.
Nebylo to Click4Sky (nebo tak nějak)? S pevně danými cenami na konkrétní linky tuším. Akorát těch 800 na to nesedí, Káhira byla sice celkem levná, pořád to ale bylo pár tisíc. Taky je možné, že to byl nějaký jiný divnoprojekt…
Ano, byl to Click4Sky a těch 800,- byla jednosměrná. Zpáteční pro dva stála 3500,- Dohledáno :-))) Ale ceny pevné nebyly. Ta cena 3500,- byla tehdy ma jeden jediný termín v prosinci. Ostatní byly dražší.
Jo, je to možné, paměť je potvora. Ale vím, že ta Káhira mě u nich taky zaujala.
V současnosti se létá hlavně přes Vídeň nebo Athény, eventuálně Mnichov, Frankfurt, Zürich. Drtivou většinu cestujících tvoří Egypťané, což je pochopitelné – je jich 100 milionů a mají v Evropě rodiny a příbuzné. Pro běžného Egypťana (bez podpory „bráchy z Německa“) je ale letenka luxusní zboží, navíc teď čekají dlouho na udělení víza. Trochu mi není jasné, na jakou cílovou skupinu míří nabídka do Prahy. Evropští turisté létají převážně charterama. Pro Čechy nebude moc turisticky atraktivní špinavá, smradlavá a přelidněná Káhira bez kousku moře a pro Egypťany zase Praha bez příbuzenstva. Uvidíme, snad nějaký průzkum trhu proběhl. Každopádně 10 spojů… Číst vice »
Je to primárně pro charterové lety Eximtours a Čedoku, kteří pořádají poznávací zájezdy včetně plaveb po Nilu a Káhira je jejich součástí. Buď se tam začíná nebo končí. Ušetří se jeden zbytečný přesun Káhira Hurgáda např.
Když už jsme na odborném serveru, tak pro upřesnění – termín charterové lety znamená něco úplně jiného, to jsou lety na objednávku, na které není možné si koupit letenku prostřednictvím veřejně dostupných prodejních nástrojů a prodej kapacity si zajišťuje pouze pronajímatel.
Vy asi myslíte, že dané lety budou provozovány zejména na základě poptávky CK, které budou odebírat bloky sedaček a zbytek bude ve volném prodeji. To je možné, ale není to charter. Kromě toho, až 10 frekvencí týdně, to se mi na poznávací zájezdy nezdá (i když pochopitelně mohou pro začátek počítat s mnohem nižším počtem frekvencí).
Však začnou třeba na 3 nebo 4 týdně a podle zájmu to kdyžtak pak navýší… A neví někdo kdy by se mohlo začít cca lítat? (jak dlouho většinou trvá vyřízení povolení pro lety)
Hlavní klientelou ČSA na této lince nebyli point-to-point cestující, ale cestující, kteří z CAI/do CAI tranzitovali v Praze, protože ČSA mělo zejména do/ze západní Evropy dost atraktivní tarify. Je otázka, na jakou klientelu tento záměr míří, ale je to zajímavý počin a uvidíme, co se z toho vyvrbí…
Treba udelaji codeshare na Eurowings, berte s rezervou prosim 🙂
KDyž jsme u letů z Prahy, tak doporučuji k poslechu včerejšího hosta Lucie Výborné na Radiožurnálu, pana Pose, ředitele pražského letiště. Byl to velmi zajímavý poslech:
https://radiozurnal.rozhlas.cz/na-letiste-nejen-kvuli-cestovani-ale-treba-i-do-oblibene-kavarny-letiste-se-9058514
Já byl v Káhiře asi 20 let zpátky a vzpomínám na to dobře. Máte někdo zkušenosti, co se tam změnilo? Centrum, špína, MHD… Tyhle věci 🙂
Já zas nevím, jak to vypadalo před 20 lety. Určitě se jim od té doby povedlo zlikvidovat poslední zbytky tramvajového provozu. Metro vcelku použitelné, částečně nadzemní (bacha, některé vozy jsou jen pro dámy – aby vás neutloukly kabelkama). Staví se 2 linky monorailu, každá asi 60 km. Jinak dominují busy a maršrutky. V meziměstské dopravě se celkem dá využít go-bus, obdoba našich žlutých busů (berte přirovnání s rezervou s ohledem na kontinent). Vlaky metodou náhodných výstřelů, dá se použít, ale webové stránky státních drah často nefungují. Vše kolem železnice je „no photo“, což vám asi nevadí :-). Jinak ve městě… Číst vice »
Vlaky mají normální jízdní řád, jen jezdí dost často zpožděné. Každá trať cca 5 a více párů os plus někde dálkovka.
No foto je de iure, já fotil v pohodě.
byl jsem tam asi pět let zpět. výjimečný stav, zavřené všechny „uzavřené“ prostory, tedy třeba i podchody pod silnicemi a dálnicemi, takže bylo nutné prostě přecházet dálnici (s dítětem). hluk a bordel očekávatelný, jídlo a všechno super levné. u pyramid samozřejmě turistické pasti a obecně strašný zážitek. hlavně tedy borec s velbloudy, co kývl na nějakou cenu, ale pak ze mě celou cestu tahal peníze a byl nakonec i agresivní. (obecně mi vadilo, co lidí mi tam naprosto okatě lhalo) jako stojí to za to, hlavně muzeum. ale nemyslím, že by to bylo na masovou turistiku – případně tady bych… Číst vice »
Dá se to i individuálně, jen být vorazeny.
Naopak! Přesně průvodce vás bude tahat po všech těch turistických pastech, protože od nich dostává provizi.
Byl jsem v únoru, 3 dny při čekání na súdánské vízum.
Pohoda, klid, všude někdo z ozbrojených sil. Velmi levně, streetfoot v pohodě. Lidi úplně ok
Mimo Káhiru v nilské deltě totéž, nikde žádný problém.
Jako pro přestup někam dál do černé Afriky ideální overstop.
Je to už jiná Káhira, než bylo okolo přelomu století. Na turistiku ale stále fajn, pokud budou alespoň trochu logické ceny.
Otázka jestli to bude charter pro cestovky nebo se bude dát koupit i samostatná letenka. Přestupní letenky do Káhiry se prodávají okolo 8-10k za zpátečku, nepředpokládám, že by SW šly s cenou nějak razantně níž.
?? jaký charter? Na charter se nežádají přepravní práva. Ostatně, v první větě článku je to jasně napsáno „….by mohla mít Praha opět pravidelné přímé spojení“. Takže ano, letenky na to koupit pochopitelně půjdou.
Tak pardón, ne každý ví všechno. On pravidelný přímý charter ve své podstatě pravidelné přímé spojení je, tak jsem to z toho jen prostě nevyčetl.
Každopádně s tou cenou si myslím že nebudu daleko.
Chápu, že každý nemusí vědět všechno, to je jasné. Drobný rozdíl je v tom, že u charteru by toto bylo primárně prezentováno jako akce objednavatele letu, tj. nějakého touroperátora, nikoliv jako akce letecké společnosti.
S odhadem ceny asi lze souhlasit, tam někde bude začínat. Vzhledem k tomu, že to bude přímý let, tak očekávám, že kromě nějakých akčních cen asi budou začínat o trošku výše, než je v nabídce pro lety s přestupem (jak bývá zvykem).
Nákladová cena na sedačku totiž vychází přibližně na 7500 Kč za zpáteční cestu (náklady letu tam a zpět jsou asi 1350000 – 1400000 Kč).
i na charter je treba ziskat povoleni, pokud mezi danymi zememi neni “otevrene nebe”…
To máte pravdu, ale postup je jiný, nikoliv podle § 70 a násl. zákona č. 49/1997 Sb. Ty jednoznačně hovoří o postupech při záměru provozovat pravidelnou mezinárodní obchodní leteckou dopravu z České republiky do státu, který není členským státem Evropské unie.
Byl jsem letos po 25 letech a jsem spokojený.