Náskok až osm měsíců. Část trati podél Berounky má být bez omezení už letos

Modernizace trati 171 v úseku Karlštejn - Beroun. Foto: Správa železnicModernizace trati 171 v úseku Karlštejn - Beroun. Foto: Správa železnic

Práce měly původně skončit až příští rok.

Společnost Swietelsky Rail má výrazný náskok v pracích na modernizaci železniční trati podél Berounky mezi Karlštejnem a Berounem.

Na platformě X posun v pracích oznámila Správa železnic. „Cestující mohou nově využívat obě modernizovaná nástupiště na zastávce Srbsko a v provozu je také nová výhybna. Díky efektivní organizaci výstavby se nám podařilo výrazně zkrátit její celkovou dobu,“ uvedla Správa železnic.

Detaily k průběhu celé akce plánuje představit Správa železnic příští týden. Už nyní ale uvádí možnost výrazného zkrácení termínu dokončení. „Pokud vše půjde nadále podle plánu, trať bude hotová už letos v listopadu, tedy přibližně o osm měsíců dříve, než jsme předpokládali,“ doplnila SŽ.

Zakázku na obnovu více než sedmi kilometrů trati získalo za 2,3 miliardy korun sdružení Swietelsky Rail a Elektrizace železnic Praha. V soutěži Správy železnic bylo jediným účastníkem, cena zakázky proti odhadované hodnotě stoupla o 43 %.

Nová odbočka Lom pro větší kapacitu

Většina prací se odehrává za jednokolejného provozu. Stavba zahrnuje rekonstrukci železničního spodku a svršku, výstavbu odbočky Lom, úpravu nástupiště a přejezdu v obci Srbsko, mostů a propustků a modernizaci zabezpečovacího zařízení. Dochází také k zajištění skalních svahů.

„Traťová rychlost se po aktivaci evropského zabezpečovače ETCS zvýší na 130 km/h. Vložení výhybek přibližně v polovině traťového úseku pak zajistí vyšší kapacitu trati a tím i pravidelnější provoz,“ uvedla Správa železnic. Do doby aktivace ETCS se bude nadále jezdit maximálně 100 km/h.

Řešený úsek je součástí trati Praha-Smíchov – Beroun, která patří k nejproblematičtějším v celé síti. Trať kapacitně nestačí a časté poruchy vedou ke kolapsům vlakové dopravy. V budoucnu by měl problém vyřešit tunel mezi Prahou a Berounem, do té doby chce ale Správa železnic postupně zmodernizovat stávající trať.

Na trati se chystají k modernizaci a stavebním pracím další úseky. Kromě již zahájené proměny stanice Praha-Smíchov půjde o budování nového mostu v Chuchli. Který další úsek čeká modernizace jako první zatím není jasné, záleží i na rychlosti povolování.

Stavba Karlštejn (mimo) - Beroun (mimo). Pramen: Správa železnicModernizace železniční trati podél Berounky mezi Karlštejnem a Berounem. Zastávka Srbsko. Foto: SŽModernizace trati 171 v úseku Karlštejn - Beroun. Foto: Správa železnicModernizace železniční trati podél Berounky mezi Karlštejnem a Berounem. Zastávka Srbsko. Foto: SŽModernizace trati 171 v úseku Karlštejn - Beroun. Foto: Správa železnicModernizace železniční trati podél Berounky mezi Karlštejnem a Berounem. Foto: SŽModernizace trati 171 v úseku Karlštejn - Beroun. Foto: Správa železnicModernizace trati 171 v úseku Karlštejn - Beroun. Foto: Správa železnicModernizace úseku Karlštejn - Beroun. Foto: Správa železnicModernizace železniční trati podél Berounky mezi Karlštejnem a Berounem. Foto: SŽModernizace železniční trati podél Berounky mezi Karlštejnem a Berounem. Foto: SŽ
Tagy Elektrizace železnic (EŽ) Správa železnic Swietelsky Rail Trať 171 úsek Karlštejn - Beroun
54 komentářů