Naše vlaky byly loni přesnější než o rok dříve, pochlubil se šéf ČD. Německo a Rakousko hlásí lepší čísla

Motorový vůz Stadler RS1 a motorová jednotka Regionova v Chotěboři. Foto: České dráhyMotorový vůz Stadler RS1 a motorová jednotka Regionova v Chotěboři. Foto: České dráhy

Druhé pololetí přineslo mírné zhoršení v porovnání s první polovinou roku.

56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nemel

Rakousko mi přijde OK, ale u Německa bych si tipnul, že bylo číslo „zázračně“ vylepšeno počtem zrušených spojů.

Jirka

Ten vyrok, ze na jejich vlaky se muzeme spolehnout opravdu nebyl nutny a ukazuje to bud na komunikativni nevyzralost nebo mentalni poruchu, jelikoz takovy plivanec cestujicim do obliceje nemuze myslet vazne ani jako zert!

rudlafara

Ano Německo má 85 milionů obyvatel a vysokorychlostní vlaky. Ještě, aby do DB nenacpalo více peněz. Ale vidím li 33 let budované „koridory“, čtyřikrát po miliardách předělávané Poříčany, po 15 letech přerekonstruovávané tratě ve stejné stopě (Poříčany – Kolín) atd….je mi s toho trochu smutno. A za peníze daňových poplatníků kupované werky od Škody, projekty typu Pendolino atd, atd….no nevím, nevím. Spíš bych řekl, že na počet obyvatel a hlavně na počet cestujících u nás to bude slabota!!!!!

Nemel

Rekonstruovat v pravidelných intervalech tratě je normální. 15 let se zdá jako rozumný interval. Když se tratě neudržují, rozpadají se, protože se vlivem provozu opotřebovávají. Když se příliš moc opotřebují, začnou se rozpadat. Když se rozpadnou, nedá se po nich jezdit.

Ty werky od Škody za peníze daňových poplatníků jsou daleko od ideálu, ale zato je vyrobili taky daňoví poplatníci 🙂

rudlafara

Tak asi těch 20 let jezdím do zaměstnání do Prahy jinými vlaky….nebo nechápu. Ještě tedy mohu dodat, že na komfort v našich (ČD – národní dopravce) vlacích se můžete spolehnout……myslíte li si, že je rok 1980 :-).

Jméno

Takže dejme tomu trojkař ve škole se má porovnávat s petkarem? Asi ne co? A jen o penězích to vážně není…

Jméno

„na naše vlaky se cestují muzou spolehnout..“ 😀😀😀😀 tiskový mluvčí posnidal dost vtipné kaše … Nebo to myslel tak, že se cestující můžou spolehnout že ve většině případech nepřijdou včas… Jako např. Tím specialem na mistrovství světa v cyklokrosu 😂.

Tomáš Záruba

Nesmyslná metodika, srovnávat napříč státy „uživatelskou použitelnost železnice“ takto moc nelze.
Je potřeba přejít na metodu „výsledných osobominut“, zohledňující například i důsledky ujetých přípojů a sílu jejich vazeb.

Granja

To byste tomu dal. Víte o kolik procent by ty chvalozpěvy šly dolů, kdyby se měly započítávat osobominuty z ujetých přípojů, například dvouhodinových a více?

Low cost

To by šla dolů statiatika predevším v Německu, tam je čekání na přípoje sprosté slovo.

Tomáš Záruba

Vím, resp. tuším. 🙂

Ale hlavně by se tak předešlo snahám všelijakých tupounů (to se nedá fakt jinak říct), kteří mají tendenci problém špatného hodnocení „řešit“ omezováním čekání.

Nemel

Přípoj mi neujel dobrých dvacet let. Má-li se to tak někdy stát, budiž, ale myslím, že se z toho nesložím.

Low cost

Nejenom, v té statistice za německo nemohou být odřeklé dálkové vlaky z nesmyslných důvodů. Třeba, když ještě jezdili IC na Fehmarn, tak byl pomalu každý druhý (jezdili dva páry denně) z Hamburku odřeknut protože řidičák nekomunikoval s 218, místo toho aby ho táhli mašinou napřed, což umí i na Slovensku. Nebo když byla loni výluka v koncovém úseku Immenstadt – Oberstdorf, tak DB odřeklo dva páry IC přes celé Německo bez náhrady, kdo tím chtěl jet třeba Dortmundu do Stuttgartu měl smolíčka. Nedovedu si představit, že by u nás prošlo odřeknutí rychlíků Praha – Železná Ruda v celé trase kvůli… Číst vice »

Jirka

To je tak, kdyz se ohybaji cisla. Neco se stane na trati, vlak jede oklikou a dojede do sveho cile o 40 minut pozdeji. Jenze mezi tim nekdo, komu zalezi na statistice, ten vlak zmenil na jine cislo, stanovil mu novou trasu a hura, podle jineho cisla dojel na cas!
To se to pak chlubi cislama, kdyz cestujici dojel o 40 minut pozdeji, ale ve statistikach je dojezd na cas. Jen podvod, aby se splnily kpi…

Dos22

Jakej podvod? Nastudujte si co to znamená provozní odklon. Pokud vlak jede jinudy, tedy odklonem, tak jede podle jízdního řádu, který je pro jeho jízdu vygenerován, a když je vygenerován tak, že jede včas, tak holt jede včas

Jirka

Kdyz cestujici dojede do cilove stanice tim jednim stejnym vlakem o 40 minut pozdeji (byl v tom vlaku o 40 minut dele), tak nedojel vcas a tvrdit neco jineho je opet plivanec cestujicim do obliceje !
Zajimave, ze se tohle zaclo dit az potom, co ministr zahrnul do hodnoceni prave dojizdeni na cas…

Granja

…. Podle něj to dokazuje, jak dobře pracují zaměstnanci ČD v provozu….

To by mě vážně zajímalo, jak ti zaměstnanci ĆD v provozu tu dopravu řídí. Že by drželi pracovníkům SŽ u hlavy pistoli?

Nemel

Promiňte, ale Vaší hlášku nechápu. Zaměstnanci ČD v provozu = strojvedoucí.

Michal

„Na naše vlaky se cestující mohou opravdu spolehnout,“ To myslíte, když jedete Sp a Os před Vámi chcípne, takže jedete jako náhrada za něj a v cíli jste o 15 minut později. Nebo když vlak dojede až 15 minut před pravidelným odjezdem a nakonec ho úplně odřeknou bez náhrady, takže musíte jet o hodinu později. Tohle se mně stalo během jednoho dne, v obou případech byly na vině ČD a tyto informace jsem vyčetl z idosu na mobilu, poněvadž nám nikdo neřekl ani slovo. Navíc, říkat to v procentech je zavádějící. Ale je mně jasné, že „na čas nedojede ani… Číst vice »

Tomāš

U dálkových vlaků je nemalá část zpoždění způsobena zpožděným příjezdem ze zahraničí (nepamatuju si, kdy naposled přijel Ostravan/Kysučan ze Žiliny včas). Nestálo by za to řešit tyto situace nějakými opatřeními, když se pravidelně opakují? Např. přidáním vaty v pohraniční stanici, popř. tlačením na zahraniční dopravce/správce infrastruktury, aby stanovili reálnější jízdní řád?

Také nerozumím, proč když se v Bohumíně k vlakům Ex1 z/do Slovenska přidávají/ubírají vozy (popř. mění lokomotiva), je na tuto operaci v JŘ vyhrazeno cca 8 minut – v životě se mi nestalo, že by se to zvládlo dříve než za 15 minut.

Pezos

Zrovna u Kysučanů je to tak, že sudý vlak (ze Žiliny) musí čekat v Čadci na lichý vlak (do Žiliny) kvůli jednokolejnému úseku přes hranici. Takže zpoždění ze zahraničí je ve skutečnosti způsobeno zpoždění do zahraničí. A to máte čekání v Ostravě na vlak z Prahy, poskakování za osobákem, už pět let padesátka u hranic, nově padesátka v Jablunkovském tunelu atd, atd…
Jenže tím se dobrá správa už nechlubí.

Tomāš

Proč je padesátka u hranic a v tunelu?

jal

V tunelu rampouchy, což by ale v dnešním počasí neměl být problém.
50 je jen v jedné koleji u hranic v délce asi 600m- nestabilní násep.
Nekvalitní práce před pár lety…
A samozřejmě na celé slovenském úseku- rekonstrukce , přeložky, medvědí nadchod atd.

Jiří Kocurek

Už ty jízdní doby prodloužili. Výsledkem byl řev, že opravy jsou zbytečné, když se jezdí pomaleji než … za Marie Terezie

jal

Což bude způsobeno nejvíc tím, že přijedou zpožděné do Bohumína. 😉

Tomāš

Takže kdyby přijely do Bohumína načas, tak manipulaci za 8 minut stihnou?

jal

Když vše funguje jak má, ano. Vozy jsou připojeny k soupravě za 2-3 minuty.

JiP

Tato statistika je naprosty nesmysl a porad se opakuje. Udaj o procentu zpozdenych vlaku je naprosto irelevantni ve vzthahu jaky podil cestujicich v tech zpozdenych vlacich jel, to neni totez cislo! Nejvice zpozdene jsou prave ty kapacitny vlaky na koridorech, takze i pri cca 90% vcasnosti vlaku, realne jede klidne i vice nez 50 % cestujicich v tech zpozdenych. Proto ten znacny rozpor mezi tim publikovanym statistickym cislem vcasnosti a zkusenosti samotnych cestujicich.

Leinad

Vůbec by bylo zajímavé zpoždění cestujících, ne vlaků.
Jedu vlakem který má zpoždění v toleranci a stejně mi ujede přestup a jsem v cíli o hodinu později. Nebo naopak, stihnu těsný přestup, který podle JŘ neměl vyjít.

Princ Krason

„Na naše vlaky se cestující mohou opravdu spolehnout“

Bohuzel nemohou, Plzen-Praha uz jedine autem, nazdar!

MHD

Zkuste jiný vlak, než Mnichovák.

Dachs

Můžeme se spolehnout, ale ty nervy… Nebudu to rozporovat, jistě se dělá vždy maximum, aby se jelo na čas, ale to máte minulý týden velký bordel okolo Pardubic (návazný vlak mi kvůli tomu ujel o minutu aneb červená vzdalující se světla), nebo aplikace mi u pražské eS linky ukazovala zpoždění pět minut, ale ono to jelo přesně (to jen pro pobavení, měl jsem být na nástupišti včas), nicméně přidávám se k názoru, že v relaci Praha- Plzeň začíná být vlak silně nepoužitelný (nejen Mnichováci, u nich i kvůli nedostatečné kapacitě, ale i Pinďové, co si vezou velká zpoždění už kdoví… Číst vice »

jal

Jezděte jiným dopravcem, zpožděné jsou jen ČD.

: – )

Anonym ze severu

A v kolika % za ta zpoždění může dopravce a v kolika % je vina na straně SŽ? To by mě zajímalo víc.

Nonanym

Můžete si to spočítat, všechny potřebné informace máte v článku.

Petr David

A kolik ti ostatní.

Sova

To by si člověk musel dělat vlastní statistiku, protože házet na kohokoliv jiného než na sebe se to snaží SŽ i dopravci…

babilon

To, že jeden mizerný rok dopadl lépe než jiný ještě mizernější, ještě není důvod k oslavě. (Byť za to většinou ČD nemohou.)

Granja

Přesně! Loni také napršelo v některých regionech o něco více než rok předtím a důvod k oslavě to nebyl.

Jan

Když nezvládáme vozotvorbu, pochlubíme se aspoň tou dochvilností. Časem dojedem…

Majkl

Ať se ČD pochlubí čísly na trase Ostrava – Praha, protože tam marně uvažuju nad tím kdy naposledy jsem dojel včas.

Jarda

Tak pokud SŽ předvádí to, co například poslední týden u Pardubic, kdy všechny vlaky zpozdí o 30 – 60 minut, protože se vykašlala na jakákoliv opatření, tak se dopravci, nejen ČD, mohou stavět na hlavu a nebude to nic platné.

*h8*

to sice možná jo, ale mě jako platícího cestujícího vcelku vůbec nezajímá, kdo se vykašlal na jaká opatření. To ať si vyřídí dopravci se Sprželem sami.

XP3

Předpokládám tedy, že když zůstanete s autobusem stát na dálnici v koloně, také nadáváte příslušnému dopravci, protože jste si u něj koupil jízdenku.

*h8*

Autobusem jezdívám docela málo, příp. kratší trasy a tak největší zpoždění jsem zažil cca 25 minut. Víc to nikdy nebylo. Za to u vlaku mám rekord 235 minut na trase Praha – Brno a to za příznivých klimatických podmínek (žádná kalamita).

jal

Doufám, že vždy za zpoždění řádně vynadáte průvodčímu.

*h8*

Proč? Měl bych?

Noname

SŽ může za to, že dopravci ve svém opatření k výluce nepožádali o odklony prakticky u žádných vlaků?

Šejdr

Zajímavé, na výluku do Přelouče před 3 týdny dopravci o odklony požádali, ale na navazující výluce už odklony nechtěli?

Jarda

Proč by měli dopravci žádat ? Pokud jim SŽ přidělila trasu, tak má udělat vše, aby to nějak rozumně jezdilo. Jinak nemá ty trasy takto přidělit.

Milan R.

V souhrnu jsou možná vlaky ČD méně zpožděné než o rok dříve. Problém je, že nejvíc zpožděné jsou většinou ty nejdůležitější vlaky. U Metropolitanů na lince Ex3 jsou bohužel 20 minutová zpoždění pravidlem, nikoliv výjimkou.

Low cost

Zrovna za Ex3 ČD moc nemůžou, když je spíš zázrak pokud ten vlak přijede na hranici ze severního Balkánu včas.

Leinad

Mno byly roky, kdy s nimi v prokladu jezdil D1 express (Praha – Brno bez zastávky, uměl dojet i s náskokem).

Milan R.

Metropolitany mají často zpoždění již na začátku trasy, do Štúrova již přijíždějí pozdě. A ČD má máslo na hlavě taky, když třeba EC 283 vyjede z Prahy hl. n. 10 min. po čase pravidelného odjezdu.

Sova

Nicméně pokud je zpoždění častější než jízda na čas, tak by dopravce ve spolupráci se SŽ měl upravit jízdní řád a přidat vatu v pohraničních stanicích, aby se zpoždění v takové míře nepřenášelo na území ČR.

Pezos

To tak máte deset lokálkových šukafonů, každý s pěti cestujícími, všechny jedoucí včas. K tomu jeden expres s 200 cestujícími, který si veze hodinu sekery. Takže včas jede více než 90 % vlaků, ale jen 20 % cestujících.
První umí změřit (a pochlubit se tím), druhé ne. Kouzlo statistky.