Náš novej nádr jde do vlády. Brněnské nádraží čeká poslední politická zastávka

Brno, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBrno, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Železniční uzel Brno (ŽUB) čeká zítra s největší pravděpodobností poslední politická zastávka. Materiál, který řeší stěhování brněnského nádraží, doputoval do

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pražák

O.Sládek: Bezkolizní vedení nákl. dopravy od Židenic až za H.Heršpice by znamenalo MÚ-přesmyky a křížení (potřebné taky pro osobní dopravu) udělat i severně od hl.n. Řeka, tj. i mezi hl.n. a Černovickým trianglem resp. Svitavou. Na to tam ale zdaleka není dost místa, kdežto hl.n. Petrov má k tomu vzdálenost od Svitavy dostatečnou. I proto musí zůstat průtahy osobní a nákl. dopravy přes ŽUB oddělené a bezkolizní nákl. průtah ve var. A-Řeka vůbec není možné uvažovat. Ostatně ani SŽDC ve slíbené TES na váš požadavek nic takového nechystá a chce jen prověřit kolizní vedení nákladní dopravy. A s touto obezličkou… Číst vice »

Oldřich Sládek

Ne, nepochopil jste to – jde o bezkolizní řešení už od začátku, tedy přesměrování Veškeré nákladní dopravy už od Třebové a Havlobrodu do Maloměřic. Plus výhybky na 80 km/h na severním vjezdu do Maloměřic. Z toho plyne potřeba jen jednoho přesmyku a to až na jihu, mezi Heršpicemi a Modřicemi. Jinak. Opakuji po milionte, z hladiska nákladní dopravy je nám jedno, co bude za variantu, my chceme jen samostatný průtahy. Tolik stručně.

Omlouvám wse, píšu z dovolené a z mobilu.

Pražák

O.Sládek: Já jsem reagoval na Vaše „celkové provozní oddělení“od os. dopravy = bezkolizní, tj. pro mě při nezbytném křížení = MÚ-přesmyk (je tam slatinská, popř. i chrlická trať zaústěné do hl.n. od severu, komárovskou spojku var. Řeka ruší). A na Vaše sdělení, že by i přesto měly/mohly nákl. koleje být prostředkem hl.n.Řeka, kde mezi jeho oběma stranami s osobní dopravou bude čilý provoz a přitom v ŽUB jsou na východní straně nákl. průtahu Maloměřice a na západní je od severu napojeno odstavné nádraží (tj. severně od H.Heršpic). Taky mi nejde pochopit, jak je slučitelný váš požadavek na bezkolizní vedení nákl.… Číst vice »

K.S.

No šlo by to pokud v běžném provozu budete mít osobní nádraží rozdělené na dvě poloviny, takže levá bude obsluhovat Tišnov/Třebová/Břeclav/zastávka a pravá Přerov/ Chrlice/VRT/ Břeclav. V závislosti na terénních poměrech by se dal průtah protáhnout tunelem tak aby se napojil pohodlně na trať od Břeclavi.

Pražák

K.S.:
To by ale nemohla být požadovaná var. Ab se směrovým zaústěním nové přerovky. Ovšem v každém případě potřebujete mít pro výchozí/končící vlaky směr Přerov/Chrlice napojení na odstavné nádraží a pro to kvůli Svratce a krátké vzdálenosti neuděláte přijatelné MÚ-křížení s průtahem (byl by to obří viadukt nad osobním nádražím od Sokolovy v H.Heršpicích až k černovickému trianglu.

liposh

Člověče, z Vás musí mít manželka radost. Aspoň jednou za rok si dejte voraz a jděte se flákat 😀

ApolloXI.
Petr31

V Čechách určitě ne-buď v Česku nebo na Moravě 🙂

men

Nejvtipnější je, že některé články o plánovaném přesunutém brněnském nádraží obsahují větu zhruba ve znění „podle optimistických předpokladů by se mohlo začít stavět po roce 2021“. Realita bude taková, že příštích padesát let se na to teprve budou hledat peníze.

hank

… budou hledat a nenajdou. A jestli jo, tak příští tři generace Brňáků budou proklínat své předky za to, že na 100 let dopředu zablokovali veškeré městské investice v zájmu vejvaru tehdejších developerů a s nimi spřažených politiků.

Petr.R

Nakonec to vyjde tak, že nic nebude. Třeba o dvoukolejce na přerov se přestalo mluvit i v obcích, kde se má rušit přejezdy a tudíž připravovat pozemky na nadjezdy nebo podjezdy.

Alex, Havířov

Případná slibovaná dvoukolejka s přesunem nádraží vůbec nesouvisí. Až po Blažovice už dvě koleje dávno jsou….

Petr

Myslíte i komárovskou spojku ?

Alex, Havířov

Jen doufám, že slibovaná dvoukolejka již od roku 1995 bude dříve než nesmyslný přesun nádraží. Ta druhá kolej je potřebná a nádraží v centru je výhodné hlavně pro lidi, co dojíždějí z venkova do Brna za prací, nákupy, na úřady, vše je odtama blízko a kdo chce jet dále, tak téměř všechny tramvajové linky jedou přímo od hlavního nádraží. Někde z nějakého zapadákova u Svratky by to trvalo ještě dalších 30 lid dobudovat síť MHD. Nevím, co by které město dalo za to, kdyby mělo tak výhodnou polohu jak nádraží v Brně. Z velkých měst snad trochu jen Plzeň…. Takže… Číst vice »

K.S.

Byl jste se na Dolním podívat? To prosím není zapadákov, ale místo na kterém je jenom dlouhodobě stavební uzávěra, které může být velmi rychle zdevelopováno (řečeno newspeakem). Ten bastl,který se nazývá nádražím má „výhodnou“ polohu jen a pouze z nouze kdy se k němu musela prostě MHD přivést, prostor kolem je nevyhovující a limituje jakýkoliv další rozvoj linek kolejové MHD s přestupem na vlak. Prostě se tam více kolejí nedá dát. Zatímco u přesunu existuje teoretická možnost, byť nezkoumaná zatím, přivést linky jak po ulicích, tak kolem náspu tratě od Židenic, tak přes Svratku tak zřídit jednu rychlou linku na… Číst vice »

hank

Ono se do centra jezdí jenom nakupovat?

jose

V centru rozhodně nakoupíte víc věcí, než v hypermarketech pro blbečky, nevím například o žádném antikvariátu v nich a navíc se tam ne úplně pohodlně nakupuje bez auta. Jedinej bastl je váš směšný příspěvek, pane K.S.

K.S.

Jen pro Vaši informaci mám to do inkriminovaného místa, tedy slavného „centra“ Brna nějakých 10 minut pěšky, mimo asi jednu či dvě boční ulice tam dnes už skoro není nic co by se nevyskytovalo v nějakém hyper-super obchoďáku, některé z těch obchodů jsou snad dokonce i zrcadlově k ose nádraží a mají pobočku jak ve Vaňkovce, tak na Masarykově, a s dovolením v tom centru toho také moc extra už není. Z paměti si vybavuji že na těch nějakých 500m na svoboďák je asi 5 hladových oken nevábného vzezření, jedna kniha, 2-3 obchody s oděvy mezinárodních značek minmálně jedne má… Číst vice »

Matěj

Pořád tomu stěhování nerozumím. Napadlo někoho, že tramvajová doprava do všech směrů se orientuje na nádraží ve stávající podobě? Takže je sice hezké mít nové nádraží, ale jak se pak k němu rozumně dostat? Nakonec to dopadne jako v Praze na hlavním nádraží.

Petr.R

ještě trolejbusy jsou v dosahu i ten grand a autobusák je taky pěšky ok. Já jsem ze začátku tomu rozumněl, ale myslím časem se ztoho stala fraška s nejednotným názorem.

Rtep

Každý ví, že stěhovat nádraží v Brně je úlet na entou. Ale zdaleka ne každý tam má své pozemky, které je třeba úslužně v zájmu stěhování nádraží dobře zpeněžit…

hank

Bingo.

Nekdo

tramvajovou dopravu si strcte nekam, kdyz se u stavajiciho nadrazi neda zaparkovat a nalozit/vylozit dite s kocarkem, nebo starsi rodice.

Pražák

K tomu bude u nádr Petrov místa habaděj a stěhovat nádr netřeba – jenom ho mírně posunout.

liposh

Variantu Petrov ale navrhoval nějakej ještě větší tro.tl, než variantu Řeka. Já ty plány viděl na vlastní oči a je to k pláči. Máte pravdu, kdyby Petrov naprojektoval někdo rozumný, bylo by to mnoohem lepší řešení. Ale nikdo rozumný to, bohužel, nedělal. 😀

liposh

Ano, správně jste objevil slabinu toho nového nádraží. Proto je nutný ten severojižní diametr (metro) a bez toho bude situace ještě horší. A jak Hollan normálně zaslouží okovanou latí přes tlamu, v tomhle má pravdu. Nemluvě o opravdu velice progresivním řešení nových dopravních uzlů (nový nádr v černovicích, kde teď nic není) na které bude velmi těžké si zvykat a které mají opravdu veelmi mnoho slabých míst.

jan

Já bych to pojmenoval shopping mall – developerovo. Ať si staví co chtějí. Ale nechají původní nádraží a koleje.

To

Schválit si můžou co chtějí, ale až dojde na projednávání, správní řízení a na cálování, tak se zjistí, že stávající nádraží není zase až tak špatný)))

Martin H.

No a protože SŽDC stěhovat chce, tak studie určitě vyjde. A pak se to možná“postaví“ a dopadne to jako se starým nádražím, kde jsou dnes koleje ve špičkách využity cca na 160 % normového stavu. A protože se bude stavět dlouho a jsme v Česku,tak ani jeden odpovědný politik nebo manažer neponese žádnou odpovědnost….

Oldřich Sládek

TESku na propustnost si stoprocentně pohlídáme.

Pražák

O.Sládek:
1) ŽESNAD.cz požaduje „celkové provozní oddělení kolejí pro osobní a nákladní dopravu od Židenic až za H.Heršpice …“ (od Č.Třebové už dneska je). Já si pod tím představuju bezkolizní vedení nákladní d. s osobní. Je to tak správně?
2) A pak požadujete vjezdové výhybky na 80 km/h od Havl.Brodu do žst. „Brno-Modřice“. Nemá to být do žst. Brno-Maloměřice? (Modřice nejsou v Brně)

Oldřich Sládek

Na obě otázky samozřejmě ano, přičemž podstatou naší verze (Až) je převedení veškeré nákladní dopravy na Maloměřice a odtud samostatnou stopou prostředkem budoucího hl. n. na přesmyk do Modřic. Co z toho půjde uhádat netuším…

BoH

Jedna z posledních možností, jak zastavit vyhánění lidí z veřejné dopravy :/

Pibik

No a pak už jen zbývá kdo to zaplatí. 😀 V dnešní politicky populistické době, slibem nezarmoutíš… Až se podmínky v ekonomice opět zhorší, zbyde snění dalších 50 let!

hoholu

kéž by to tak dopadlo, raději chodit na technicky nevyhovující nádraží než strávit dalších 10 minut v MHD kvůli politikům co ignorují názor většiny obyvatel města a dojíždějících

Josef Sandr

Taky, že jo. Vždyť odsun nádraží je akorát korupční nesmysl, který je nutno strčit někam nenávratně do minulosti.

Alex, Havířov

Máš plnou pravdu. A těší mne, že skoro všichni diskutující, na rozdíl od politické korupce….
V Brně by se určitě daly peníze utratit smysluplněji na spoustě jiných akcích, které by byly občanům města i návštěvníkům mnohem užitečnější.

Vašek

Přesně tak.