Národní registr železničních vozidel končí, agendu přebírá evropská agentura
Historický osobní vagon, vrak. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Evropský registr má podle DÚ „z dlouhodobého hlediska zjednodušit administrativu“.
Takže EU úředníka budeme z českých poměrů platit v Eurech.. to je jistě pokrok a jisté zlevnění.. Jinak údajně historická vozidla a jejich agenda díkybohu zůstanou v gesci národního Drážního úřadu..
V souladu s Parkinsonovým zákonem očekávám prudký nárůst počtu zaměstanců DÚ…
S ohledem na to, že DÚ si nemůže určovat počet zaměstnanců (ten je pevně určen Ministerstvem dopravy) a naopak vývoj posledních let ukazuje, že každý nový ministr si dá za závazek „snížit množství státních úředníků“ (aniž by se seškrtala agenda, takže v práci „pozůstalých“ úředníků stále více převažuje správními lhůtami tlačená kvantita nad kvalitou), tak bych se tohoto fakt nebál…
Tak jestli se to zjednoduší stejně, jako se „zjednodušilo“ vše kolem vozidel od doby, co se i každé h…o musí schvalovat přes ERU, máme se na co těšit. A pochopitelně, s tím se vše i zlevní, že 🤣🤣🤣🤣🤣. EU je fakt v agonii. K tomu si člověk přečte dnes článek, jak v Německu je drtivá většina přistěhovalců z řad vyznavačů islámu nastavena tak, ze výklad islámu na prvním místě a německé zákony je nezajímají, tak to jsou vyhlídky. Ale omlouvám se, že jsem odskočil…
Nepozoruju žádnou agonii v zemích typu Polsko nebo Estonsko. Skoro jako by byly v nějaké jiné EU…
Ještě sjednotit schvalování pro všechny státy a vyházen některý lokálkí nesmysly (trolejbus jako drážní vozidlo) …
To je přežitek z dob, kdy naprostá většina trolejbusů byla schopna jízdy vlastní silou jen pod trolejí/ano, i Baťa měl už v roce 1944 ze Švýcarska vozy BBC 51 ZH schopné krátké jízdy vlastní silou mimo trolej, ale parametry dnešních parciálů jsou opravdu úplně jinde
Což by snížilo agendu toho “děsně přetíženého” DÚ. Předpokládám, že největší odpor bude právě na DÚ…
Centralizací ke zjednodušení? Třeba to tentokrát vyjde…
Kéž by. Na drtivou většinu elektroniky stačí CE homologace, nemusí se homologovat zvlášť v každé… spolkové zemi Německa. Totéž u silničních vozidel.
Těším se na komentáře dopravců. Pro Regiojet bylo jednoduší mít vagóny registrované v Rakousku než v ČR. Naopak v poslední době se dieslové jednotky dovezené ze zahraničí přepisovali na Česká čísla.
Shoda podmětu s přísudkem npkc?
Odvaha dělat věci jinak, konec stereotypu, inklusivní vstup do 21. století.
Ale RJ nemá ty vozy v Rakousku registrované kvůli (ne)jednoduchosti vlastního procesu registrace, ale ze zcela jiných důvodů. A má na to nárok. Dnes si v podstatně každý může zaregistrovat svá vozidla kdekoliv (v rámci Evropy) se mu to líbí. A jsou jak české firmy, co si registrují vozidla v zahraničí (a nejde z daleka jen o RJ), tak i zahraniční, co si registrují vozidla v ČR…
A ty důvody jsou tajnosnubné?
To je kvůli šotouškům.
Čistě praktické: Míň papírování, když se země registrace nemění.
Jinak je ta přeregistrace nutná asi jako na RZ uvedení kraje, ve kterém má sídlo provozovatel motorového vozidla.
Koukám, že některé legendy mají dlouhý život….registrace DV zakoupených z jiných států je od jistého datumu (bohužel si přesný datum nepamatuji) v tom režimu, že se mění v označení vozidla pouze držitel a zůstává země registrace. Tedy pokud bylo vozidlo zakoupeno v Rakousku, v označení EVN tedy zůstává například A-RJ, PL-IDSC, apod. Pouze pokud dochází k významné rekonstrukci vozidel, např.el.loko řady 12 SNCB na 365 v ČR. Další změna je, pokud v původní zemi registrace uplyne lhůta platnosti dokumentů, vozidlo se dá přeregistrovat do země nového působení, včetně změny řady vozidla.
Jde samozřejmě o starší vozidla, už registrovaná v původní zemi.