Národní den železnice přilákal do Bohumína téměř šest tisíc lidí
Národní den železnice v Bohumíně 23.9. 2023. Foto: České dráhy
Návštěvníci si mohli prohlédnout jak historickou, tak nejmodernější techniku.
Návštěvníci si mohli prohlédnout jak historickou, tak nejmodernější techniku.
Nebyl jsem. Po úcasti na FPL jsem se zařekl, že se těchto velkých akcí nebudu účastnit.
Porovnávejte spíš s účastí na RDŽ v Praze a ještě dál na jih o týden dřív. Počasí bylo lepší, ale účast snad byla jen o něco vyšší.
Pokud někdo zpochybňuje množství, že to je málo 6 000 tak je třeba vycházet z kapacity a prostoru Bohumínského depa, kdy i kdyby bylo pěkně, tak tam prostě narvete ještě tak o 1000 lidí na víc, ale to bude strop.
Jak může někdo považovat 6000 lidí za super účast, když na Dny Nato přišel patnáctinásobek a bít se v prsa, jak mají lidé rádi železnici a veřejnou dopravu.
Když jedu dálkovým vlakem do Prahy, tak z hlediska zaplněnosti železnici rádi mají. Pokud jde o veřejnou dopravu, tak tato akce s ní má něco společného? Třebas že na jednom místě by šlo vyzkoušet sedačky v nových tramvajích, busech, vlacích, letadel i z některých osobáků? Já netvrdím, že takové srovnání sedaček chci platit formou nějakého obrovského jízdného, ale je to jediné co lákavého mě napadá, abych jel na výstavu dopravní techniky. Ale nechápu proč bych měl jet na konec republiky, do města kde příliš atrakcí pro rodinu není, abych se díval na vlaky, které (některé) u/vidím u nás na nádraží… Číst vice »
1) Dny NATO byly 2 dny NDŽ 1 den
2) Bylo deštivo, to také udělá svoje, pokud si najdete účast na dnech nato, kdy bylo ošklivě zjistíte, že účast taky byla nižší.
3) Konaly se ještě regionální dny železnice, takže část příznivců bylo zde.
A porovnávat Národní den železnice s Dny NATO, což jsou největší akcí ve střední Evropě je pěkný nonsens
4) na dny NATO se neplatilo vstupné, kdežto na NDŽ denní vstupné 150 Kč a večerní show 300 Kč.
Na Dny NATO se jelo demonstrovat, na NDŽ jen na vláčky. 😀
Já tam žádnou demonstraci nezaznamenal, máte zajímavé uvažování.
Psala to paní Pekarová.
Ještě dodatek, letos bylo na Dnech NATO 185 000 lidí, ale v loni jen 110 000, nepřijde vám to málo na největší takovouto akcí ve střední Evropě?
Však loni bylo při dnech NATO hnusnější počasí, zejména v neděli. Letos to vyšlo krásně.
Nicméně v září už se nedají čekat zázraky, a to ani při Dnech NATO, ani při Dnech železnice. V takovém červnu by pravděpodobnost lepšího počasí byla vyšší.
Ano, ale když pánovi přijde 6k málo, tak se ho jen ptám, zda se mu nezdá i málo 110 (185)k na akci, která je rozhodně větší, jak NDŽ.
No jo. Jenže slavit svátek železnic v červnu jaksi nejde. To by musel George Stephenson se svým prvním vlakem vyjet o několik měsíců dříve a nikoliv až 27.září . Prostě je to tak dané a nikdo s tím nic neudělá.
A z toho 2/3 Poláků. 😉
Na Václaváku v Den NATO bylo taky víc lidí než na Den železnice.
Má to taky souvislost?
On to zas někdo porovná. Proč tak málo lidí chce VHD.
Axel tu zatím ještě nevlezl.
Dny nato jsou na mnohem větší ploše.. zadarmo a už je to přelidněné
A jak by se těch 185.000 návštěvníků do Bohumínského depa vlezlo? Podívejte se na mapu a porovnejte to s Mosnovskym letistem.
No tak se příští NDŽ bude pořádat brzy na letišti.
jesye by to chtelo den otebrenych dveri v ostravskem CD Cargo. Podle jejich webu probehlo naosledy v 2016, pritom tamni stroje (napr 130) na dni zeleznice nebyvaji a prohlidka hal bybyla rovnez zajimava.
Vydařená akce ..velmi dobře zorganizované.. nový saryk..ten jsem tam nečekal. Vypadá dobře i to stanoviště je pěkne..
Bylo super, bylo zde i spousta zahraničních turistů napr. z Italie, Rakouska, Německa či blízkého Polska. Škoda jen toho počasí a málo zpřístupněných lokomotiv a jednotek. Náboráři železnicích dopravců si myslím že taky meli žně. Za mě palec nahoru 👍
Skoda ze oproti planu chybela vystavena 151 a 163, ktera sice byla vystavena 2x (jak v historicke tak moderni casti) nebyla ani v jednom pripade dostupna. Take zavreni lavky pro pesi s nutnosti pouzit autobus pro presun nebylo zrovna optimalni.
Autobus nebylo nutné použít. Přístup mezi historickou částí a moderní byl skrze nástupiště. Z posledního byla udělaná rampa přes koleje a člověk se dostal k opravárenské hale.
Nebylo potřeba použít bus, byť to bylo zpestření. Chodilo se i přes nástupiště.
Příště koukat na plánek areálu.
V plánku bohužel přístup od nástupiště nebyl zobrazen.
ze je volny pruchod z posleniho nastupiste (historicke jizdy) z planku nijak nevyplyva. Naopak je v nem vyznacena kyvadlova doprava. Smerove sipky taky ukazovaly k zastavce busu. Pokud to tak bylo, tak ten pruchod meli do planku zaznacit sipkou. O duvod vic proc nemela byt uzavrena historicka lavka umoznujici pohled shora.
Počítám, že ji uzavřeli z bezpečnostních důvodů Hrozny šotoušů by nejspíš mohly překročit její stanovenou nosnost.
Být to třeba v Brně, dorazí možná i dvacet tisíc lidí. Původně jsem to měl v plánu, ale… Bohumín fakt daleko i z Brna, a to je co říct
Být to třeba v Kynšperku nad Ohří, dorazí možná i třicet tisíc lidí. Původně jsem to měl v plánu, ale… Bohumín fakt daleko i z Kynšperku nad Ohří, a to je co říct
Kynšperk nad Ohří je nedaleko Chebu, kde se Národní den železnice konal v roce 2016. Uváděna tehdy byla návštěvnost přes 20 000 lidí.
V Brně se Národní den železnice konal v roce 2012. Jeden z namátkou vygooglitelných odkazů uvádí tehdejší návštěvnost 24 tis. lidí.
heleďte. Byla to ironie. Schválně jsem vybral nějakou prdel světa daleko od Bohumína.
v tomto destivem pocasi?
Spíš jsem se divil, že v tom dešti jich bylo vůbec tolik. I když občas téměř pršet přestalo.
Z urciteho pohledu to vlastne byla vyhoda. Kvuli desti prislo mene lidi a pak uz jen stacilo prolezt vystavene exponaty v dobe, kdy se vsichni mackali u komentovanych prohlidek tech vykopavek 🙂 na tocne.
Nějak mi připadá, že lidi z Brna mají se vším tak trochu problém, nebo se bojí, co je za kopcem. Akce, kam dorazí i fandové z Německa nebo Itálie…ale Brno má problém dojet dvě hodiny přím.vlakem…
A k tomu o třídu lepšími vlaky.
: – )
Chtějí České a Moravské dráhy.
Ale je to ještě v Evropě.
Podle mě pěkná účast. Jsem rád, že je o železnici stále zájem
železnice je budoucnost – pokud se vybuduje kvalitní síť VRT tak změní Českou ekonomiku. Myslím si, že potřeba auta klesne. Člověk může bydlet v domečku u Břeclavi, ráno hodit zrní slepičkám, sednout na vlak a za 45 minut vystoupit v Praze v obleku a jít dělat manažera za 200K měsíčně….
Kéž by se to stalo. Závidím Němcům a dalším národům kvalitní síť VRT
V tom domečku u Břeclavi bydlí už dnes a jezdí za 30 minut z břeclavského nádraží do centra Brna za manažerskou prací. Ostatně proto už je Břeclav nějakých 20+ let (od „dokončení koridoru“ mezi oběma městy) tzv. předměstím Brna (dle obdobné teze používané např. v Jihlavy vůči Praze/Brnu po dokončení VRT).
Přičemž těch 30 minut jízdy je údaj nižší než „VRTková“ doba jízdy z těch namátkových (jen těch, okolo kterých VRT povede + souběžně jen těch, u kterých bude mít stanici či napojení) štací, kterým má VRTka údajně zabránit ve vylidňování.
V Německu něco jako kvalitní síť VRT neexistuje.