Napojení Českého Krumlova na dálnici. ŘSD vypsalo tendr na nový úsek silnice I/39

Stavba mimoúrovňové křižovatky na úseku D3 Hodějovice - Třebonín. Pramen: ŘSDStavba mimoúrovňové křižovatky na úseku D3 Hodějovice - Třebonín. Pramen: ŘSD

Předpokládaná hodnota zakázky je 437 milionů korun bez DPH. Stavět se má v letech 2024 až 2026.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan z Rokycan

Bohužel se zde opakuje scénář z Jaroměře, Dašic, Sezemic.

Přivaděč k dálnici se začne stavět až po jejím otevření, místo toho aby se stavěly souběžně.

libor

zase taková tragedie to není. stačí se podívat na silnici I/20 u Plzně (ze směru od Písku), dálnice D5 už tam stojí dlouho a kudy vede silnice…

david

Za ty D35tkovy ‚privadece‘ muze kraj – RSD stavi jen dalnice a jednicky.

Treba takovej privadec do Holic je stavenej hodne s krizkem po funuse.

medvěd

Udělají propoj a stejně pojdete po starý silnici zbytek cesty. Konečně je napadlo zrušit tu pitomou křížovatku v kopci. Ale bojím se , že zas zapomenou na odbočovací a připojovací pruhy. Proto tam napálili snížení na 70.

fous55

To připojení současné silnice I/39 na novou trasu je tragické. Doprava mezi ČK a ČB totiž zůstane na „staré“, protože po dálnici to bude delší a v ČB nebudou vhodné sjezdy. Brzo se nejspíš zjistí, že na odbočení vlevo tvoří fronty a bude nutno tam dodělat most pro směr ČK-ČB.

bakiy

A kde je problém? Dálnice ani tento přivaděč nejsou stavěny pro spojení ČK a ČB… Navíc bude hodně záležet, kam se v těch ČB pojede…

pavel.mertlik

Máte to tam napsaný, problém je v tom napojení té nové I/39 na starou I/39, podle toho plánku tam bude z ČK na ČB levé odbočení.

Kebab

Ta průse(re)čná křižovatka…

MiB

Přimlouval bych se za střídavý třípruh. Když už teď vznikají kolony, pokud nejde předjíždět.

FrenkyUL

Pozdě 🙁

JacobSGC

Třípruh kam? Od dálnice na Harazim je to 5km a rovinka, tam to není potřeba a pak dál z kopce/do kopce kolem Rájova je ve stoupání vždy třípruh. Teď se ještě dokonce prodlouží.

Václav

Ten stoupací pruh u Rájova se mohl postavit už dávno.

sheeva

Ach jo, proč je tam opět průsečná křižovatka?

Opět všechno špatně

Opět ostuda že to neotevřou společně s dálnici i to že tam rovnou nejsou čtyři pruhy tak aby nové stavby byly připravené do budoucna na dálniční síť

libor

tak tomu asi nelze moc rozumět! kdy se otevře D3 od ČB na jih? o rok dříve? a 4 pruhy kam? na jakou dálnici? jako D39 na Lipno?

MP22

Super, tak teď ještě narovnat a zrychlit železnici z Krumlova do Budějic, ať si polepší i ti, kdo jezdí ekologicky vlakem.

Frantisek

To pořadí mělo být přesně opačné, aby primárně motivovalo jet (a vozit náklady) vlakem, ne naopak. I ti, kteří jezdili vlakem, teď budou mít motivaci přesednout přinejmenším do autobusu.

PvvS

A pročpak tedy SŽ nezrychluje a nevylepšuje ?

David

a kdo by tim jezdil? V Krumlove je to nadrazi daleko od lidi, zadne prednadrzi s navaznosti na autobusy, zadny parkovaci dum … a do Budejek to pojede nejakym vymetakem co pojede maximalne 40? To by nebylo nebylo zadny terno ani pred 100 lety.

fous55

Tento přivaděč nebude mít na hromadnou osobní dopravu mezi ČK a ČB prakticky žádný vliv. Autobusové linky po něm jezdit nebudou, protože zůstanou na současné trase.

SYN

Otázka je proč to tam vlastně vede tak cikcak… myslel jsem si že to třeba objíždí nějaké údolí ale vrstevnice tam žádné neukazují…?

Tomariero

ta Trať vede většinou podél Vltavy, o nějakých 20-50 m výše tedy.

Pavel Toufar

Do značné míry se stavělo v trase bývalé koněspřežky.

Michal M

Koněspřežky?

fous55

Jste úplně mimo. Zhruba po trase koněspřežky vede trať z ČB na Horní Dvořiště, nikoliv na ČK.

bakiy

Tak se podívej pořádně. Co Třeba údolí Vltavy a Křemežského potoka. Úplná rovina…

interval

Do trati přes Krumlov se v nedávné době už nasypalo 1,6 mld. Kč, do silnice nic a teď do ní půjde cca 27% toho co šlo do železnice (po inflaci).

https://www.azd.cz/cs/historie-aktualit/revitalizace-trati-ceske-budejovice-volary

libor

a pozor, do železnice v této oblasti se zase nasype několik stovek mio…

noerf

Ten úsek od křižovatky k Hornímu Třebonínu je poměrně rychlý, ale problém je v napojení na stávající komunikaci I. třídy, který se přebuduje.