Napojení Českého Krumlova na dálnici. ŘSD vypsalo tendr na nový úsek silnice I/39
Stavba mimoúrovňové křižovatky na úseku D3 Hodějovice - Třebonín. Pramen: ŘSD
Předpokládaná hodnota zakázky je 437 milionů korun bez DPH. Stavět se má v letech 2024 až 2026.
Bohužel se zde opakuje scénář z Jaroměře, Dašic, Sezemic.
Přivaděč k dálnici se začne stavět až po jejím otevření, místo toho aby se stavěly souběžně.
zase taková tragedie to není. stačí se podívat na silnici I/20 u Plzně (ze směru od Písku), dálnice D5 už tam stojí dlouho a kudy vede silnice…
Za ty D35tkovy ‚privadece‘ muze kraj – RSD stavi jen dalnice a jednicky.
Treba takovej privadec do Holic je stavenej hodne s krizkem po funuse.
Udělají propoj a stejně pojdete po starý silnici zbytek cesty. Konečně je napadlo zrušit tu pitomou křížovatku v kopci. Ale bojím se , že zas zapomenou na odbočovací a připojovací pruhy. Proto tam napálili snížení na 70.
To připojení současné silnice I/39 na novou trasu je tragické. Doprava mezi ČK a ČB totiž zůstane na „staré“, protože po dálnici to bude delší a v ČB nebudou vhodné sjezdy. Brzo se nejspíš zjistí, že na odbočení vlevo tvoří fronty a bude nutno tam dodělat most pro směr ČK-ČB.
A kde je problém? Dálnice ani tento přivaděč nejsou stavěny pro spojení ČK a ČB… Navíc bude hodně záležet, kam se v těch ČB pojede…
Máte to tam napsaný, problém je v tom napojení té nové I/39 na starou I/39, podle toho plánku tam bude z ČK na ČB levé odbočení.
Ta průse(re)čná křižovatka…
Přimlouval bych se za střídavý třípruh. Když už teď vznikají kolony, pokud nejde předjíždět.
Pozdě 🙁
Třípruh kam? Od dálnice na Harazim je to 5km a rovinka, tam to není potřeba a pak dál z kopce/do kopce kolem Rájova je ve stoupání vždy třípruh. Teď se ještě dokonce prodlouží.
Ten stoupací pruh u Rájova se mohl postavit už dávno.
Ach jo, proč je tam opět průsečná křižovatka?
Opět ostuda že to neotevřou společně s dálnici i to že tam rovnou nejsou čtyři pruhy tak aby nové stavby byly připravené do budoucna na dálniční síť
tak tomu asi nelze moc rozumět! kdy se otevře D3 od ČB na jih? o rok dříve? a 4 pruhy kam? na jakou dálnici? jako D39 na Lipno?
Super, tak teď ještě narovnat a zrychlit železnici z Krumlova do Budějic, ať si polepší i ti, kdo jezdí ekologicky vlakem.
To pořadí mělo být přesně opačné, aby primárně motivovalo jet (a vozit náklady) vlakem, ne naopak. I ti, kteří jezdili vlakem, teď budou mít motivaci přesednout přinejmenším do autobusu.
A pročpak tedy SŽ nezrychluje a nevylepšuje ?
a kdo by tim jezdil? V Krumlove je to nadrazi daleko od lidi, zadne prednadrzi s navaznosti na autobusy, zadny parkovaci dum … a do Budejek to pojede nejakym vymetakem co pojede maximalne 40? To by nebylo nebylo zadny terno ani pred 100 lety.
Tento přivaděč nebude mít na hromadnou osobní dopravu mezi ČK a ČB prakticky žádný vliv. Autobusové linky po něm jezdit nebudou, protože zůstanou na současné trase.
Otázka je proč to tam vlastně vede tak cikcak… myslel jsem si že to třeba objíždí nějaké údolí ale vrstevnice tam žádné neukazují…?
ta Trať vede většinou podél Vltavy, o nějakých 20-50 m výše tedy.
Do značné míry se stavělo v trase bývalé koněspřežky.
Koněspřežky?
Jste úplně mimo. Zhruba po trase koněspřežky vede trať z ČB na Horní Dvořiště, nikoliv na ČK.
Tak se podívej pořádně. Co Třeba údolí Vltavy a Křemežského potoka. Úplná rovina…
Do trati přes Krumlov se v nedávné době už nasypalo 1,6 mld. Kč, do silnice nic a teď do ní půjde cca 27% toho co šlo do železnice (po inflaci).
https://www.azd.cz/cs/historie-aktualit/revitalizace-trati-ceske-budejovice-volary
a pozor, do železnice v této oblasti se zase nasype několik stovek mio…
Ten úsek od křižovatky k Hornímu Třebonínu je poměrně rychlý, ale problém je v napojení na stávající komunikaci I. třídy, který se přebuduje.