Napětí v Budějovicích: Odbory žádají, aby v MHD stouply platy o pětinu na nejméně 40.000 Kč
Radek Čejka před autobusem, v kterém informuje cestující o své mzdě. Jde o jednu z forem protestu proti nízkým mzdám. Foto: archív R. Čejky
Odbory vyhlásily stávkovou pohotovost, požadují jednání o zvýšení mezd a zveřejnění platů vedení podniku.
Kdo z vás by se nechal někde jebat od českého „manažera“ (rozuměj nevzdělaného poháněče a buzeranta) za 40 hrubého?
Víte, jak to v českých firmách vypadá a jaká paka to řídí? Ne, to není demokracie, to je jen prodávání se do mzdového otroctví. Lidi, proč tak marníte cenný čas vašeho života tím, že někomu prodáváte svou svobodu abyste plnili jeho příkazy a sny? Ten čas se vám nevrátí a v stáří jen budete bilancovat, jak jste dělali někomu slouhu a nechali se ponižovat a urážet. Budete litovat, proč jsem se na to ne… Bravo!
Toto asi bude další člen punkové skupiny p. Čejky – tedy hurá anarchie. Možná byste se do tohoto systému neměl vůbec zapojovat a ani z něj nic čerpat pokud s ním nesouhlasíte, nikdo Vás nenutí 🤷 nikdo Vám nebrání žít na samotě u lesa a lovit zvěř mimo tento systém, pokud se nepletu. Hodně zdaru ☺️
Prosím, pokud tady budete jen tak házet čísly, která nejsou ničím podložena, alespoň uveďte základní specifikaci – je dost velký rozdíl mezi hrubou mzdou, čistou mzdou, základním tarifem, stálými odměnami, odměnami za přesčasy atp. Tohle ví i dítě na střední škole, a odborové organizace, které takto háží nesmyslná a neúplná čísla, se dle mého názoru, nemají právo k ničemu vyjadřovat a už vůbec veřejně tato čísla na veřejnosti prezentovat. Nad tímto bychom se prvotně měli všichni zamyslet, než začneme soudit tato nesmyslná čísla. Proč tedy zrovna zmiňovaný pan Čejka nezveřejní svou výplatní pásku, když naopak chce, aby tato čísla byla… Číst vice »
Máte pravdu, mnozí jen hází čísly.
Přesčasová práce je (měla by být) obecně považována za mimořádnost, s tím by se nemělo vůbec počítat, podobně pohyblivá složka mzdy.
Srovnávacím základem by vždy měla průměrná měsíční pracovní doba 170 hodin, resp. 153 hodiny po odečtení poměrné části základní výměry dovolené a základní mzda.
Při 170 hodinách a 200 Kč / hod, což zase není pro kvalifikovanou řidičskou profesi moc, jedná se o 34 000 hrubého.
Základní výměna daně + odvody na zdravotní a sociální zpravidla příplatky nevykompenzují …
Nikde nevidím informaci o tom jestli je toto částka hrubého či čistého, nikde nevidím jestli je to základní tarif ke kterému se připočítávají i měsíční stálé odměny, tato fakta co tu uvádíte jsou k ničemu, pokud nejsou podložena vysvětlujícími a pravdivými údaji, které já považuji jako základní informaci k tomu, když chci takovéhle údaje na veřejnosti prezentovat aniž bych se za svůj projev nestyděla. Mám vystudovaných pět let na vysoké škole obor finance a nikdy bych si nedovolila prezentovat veřejně data nikterak podložené – autoři by se měli zamyslet, a možná i ten kdo tomu věří a ten kdo tyto… Číst vice »
To nejste sama.
Na pochybnosti není potřeba pěti let VŠ studia, stačí prosté ekonomické myšlení, jímž např. disponoval vyučený švec Tomáš Baťa, vybudovavší obuvnické impérium nad nímž slunce nezapadalo …
V mém případě pochybnosti vyvolává pouhé SŠ vzdělání elektro-doprava.
Nicméně, pokud by se jednalo o čistou mzdu, tak je to ostudné, protože v důsledku přidávání na důchodech se mnohé důchody začínají přibližovat uvedené částce, pokud by šlo o hrubou mzdu, tak je to katastrofa …
Cca 28 000 Kč / průměrná pracovní doba za měsíc je cca 160 Kč / hod … ať čistého nebo hrubého – nic moc.
Ano, můžeme tady polemizovat velice dlouho , pokud nejsou k dispozici přesná a pravdivá data, jak vidíte. Proto možná jsem uvedla tento argument a proto možná zde vedeme tuto nesmyslnou konverzaci, kterou vyvolávají právě tato nesmyslná a neúplná data, o kterých každý z nás může jen polemizovat a dohadovat se, jak zde názorně vidíte, tímto bych to asi ukončila.
Hezký víkend
40 hrubyho bych jim pral ale pochybuju. By meli vic penez nez rada lidi v pze
Proto dopravní podnik stále nezveřejnil výroční zprávu 2021?
Znáte zákonné lhůty pro zveřejnění výroční zprávy? Prosím nastudujte si příslušný zákon, tedy zákon o účetnictví, než něco pronesete.
Děkuji
Hezký večer
S formou protestu souhlas a respekt k pánovi. Ale ta ústrojová kázeň…
Omlouvám se jestli se ptám blbě, ale nevíte kolik je aktuální základní hodinová hrubá sazna teď?😄
Proč vás vaše vlastní otázka pobavila?
Kde mě pobavila?🙂
Jediná možnost výpověď. I točit trdelniky můžete dnes za vyšší mzdu. Bohužel mnoho zatvrzelych řidičů hnije v jedne firmě desítky let.
Kraj má prachy na předražené nové busy, ale na řidiče ne. VHD potřebuje dostat pořádně na prdel než si kraje uvědomí jak dělat dopravní politiku.
Souhlas. Chces vic penez, zmen pozici nebo zacni podnikat apod.
Za ty prachy bych je poslal do prde.., ani bych nevstal z postele.
Taková těžká práce, řídit autobus, horko, zima, ráno, v noci, že se na to nevykašlou a neudělají okupační stávku a stávkokaze pořádně nenakopou. Dva týdny bez MHD a s blokádou ulic a ono by se ukázalo, poslali by na mě policajty s obuškaka a pistolema, možná i na tu sřelbu by došlo. Lidi u moci jsou pořád stejný sv…, jak dnes, tak před 100 lety.
Ale prd, dopadlo by to jako před čtvrtstoletím v Olomouci, kde stávkující řidiče podrazili jejich kolegové z kanceláří, kteří předem připravili plány náhradní dopravy, a hlavně desítky stávkokazů z celé Moravy, kteří přijeli i s autobusy svých zaměstnavatelů a ochotně jezdili na provizorních linkách. Uplynulo pár dní a stávka skončila, protože už nikoho nezajímala – část místních přesedla do auta, část na kolo a zbytku ty provizorní linky stačily.
Jojo 👍👍 Jednotnosti naše národa je mnohdy až zarážející.
Víte co je nejhorší? Když takový stávkokaz veze odborářům pizzu a nějaký příliš aktivní stávkující ho zablokuje.
Proč by řidiči, jezdící v nepřetržitém provozu, měli brát s příplatky za víkendy, svátky, noce, jen 93,7% krajského průměru?
Tedy bez příplatků, je řidičský základ mzdy asi na minimální mzdě.
Neměli by náhodou řidiči brát základ mzdy na 93,7% krajského průměru a ty příplatky za nepřetržitý provoz k tomu navíc,
Protože je přece kapitalismus a ne socialismus.
Platy jsou takové, jak si DPMČB svobodně určí dle svého uvážení. I kdyby to byla minimální mzda , řidiče přece nikdo nenutí aby za ní dělal. A přece nebudeme podporovat primitivní dělnickou třídu volící SPD.
Ale no tak ☺ Vidíte, že nefasují mundůr a na žiletky už taky nezbývá…😆
Miloši, a tebe nutí kdo, kupovat si jídlo, které vyrobili jiní, jít k doktorovi, kterého platí stát a používat benzín, na který se teží ropa někde v Rusku? Aha, to jsi asi tak bohatý, že žiješ jako parazit z práce druhých?
Já nemluvím za sebe, ale moderní teenageři takto uvažují
Ach ano, moderní. To je ta doba od konce 19. stol. tak do sedmdesátých let, že?
Vámi popsaným způsobem uvažovali spíše teenageři postmoderní. A ti dnešní? To už je zase o něčem úplně jiném…
Nevím proč by měli řidiči odcházet. Chtít vyšší plat je naprosto normální požadavek. Pokud DPMCB nechce řešit stávku, tak může buď jednat, nebo si sehnat řidiče někde jinde. Aha, řidičů je nedostatek.
Řeknu si o víc a když zaměstnavatel nevyhoví tak dám výpověď a jdu za lepším.
Proč si to komplikovat stávkou, když mi zaměstnavatel přidat nechce?
Upřímně, když nemám dost velký plat a zaměstnavatel neda, tak jdu jinam.
A když mi jinde vic nedají, asi chci moc…
Jak jednoduché…
Právě řidiče je sice zodpovědná a časově náročná, ale to sa dá říct skoro o všem…prostě…na víc není, sorry. Nebo je, ale pak všem zvedneme daně.
A primitivní vedoucí volící tu správnou stranu je podporovat přikázáno? Nic je nenutí tam pracovat až na nutnost mít nějaký příjem. A protože je kapitalismus a ne socialismus tak se skutečně kolektivně vyjednává a stávkuje.
Jen žádné populistické navyšování mezd jako na západě. Dělnická třída (řidiči a řemeslníci) byla privilegována až do roku 1989 a to byl počátek inflace, nyní je potřeba řádně ohodnotit humanitní obory.
15000 Kč musí nevzdělanému a nekvalifikovanému řidiči bohatě stačit a chce-li více, má možnost se ve volném čase vzdělávat a rozšiřovat si kvalifikaci. Patříme na západ, ne na východ 😉 😉
Dneska bylo ale vedro, co? 😉
Zase jsi nic nepochopil (:
Tak šup, obléct košili a rychle za volant. Očividně Vám těch 26 čistýho s bídou bude stačit 😀
Asi vas to překvapí, ale na skupinu D děláte kvalifikaci, která trvá půl roku a stojí přes 50k.
… a zaplatí mi ji každý druhý dopraví podnik, když s ním uzavřu pracovní smlouvu na nějakou dobu. Což je celkem fér.
Jak jsem psal Milošovi, tady většina irnii nechápe…
Tady většina lidí ironii chápe. Když ale píšete ironii jako idiot tak tu ironii nikdo nepochopí a všichni vás budou brát za idiota. A budou mít pravdu…
Tady nikdo nikdy ironii nechápe, pokud není explicitně zmíněno, že se jedná o ironii. Asi důsledek šlukování výparů z koženky.
Miloši, pokud se jedná o ironii, tak to není poznat.
Ta ironie v tom úplně tříská dveřmi. Naschvál přehnané, výrazy typu „dělnická třída“, ještě je to pro dnešní generaci doplněné dvěma mrkajícími smajlíky, čehož jsem si všimnul až teď, nebyly by ani potřeba.
Kde jsou ty časy, kdy jsme četli knihy, kde vtipy byly inteligentně schované a nebylo nutné je označovat umělým smíchem jako v TV. Jenže dnes už lidé nečtou, nechápou smysl psaného textu.
No v dnešní době už se ani nelze divit, že by si tohle někdo fakt myslel. Jestli jde o ironii, provokaci, nebo troll už záleží na našem výkladu.
Jj, obzvláště té Béháčkové, jak ta voněla, panečku!
ŘP na autobus / trolejbus / tramvaj / řidičák na metro je nekvalifikované práce ?
Která nekvalifikované práce podléhá psychologickému vyšetření, pravidelným lékařský prohlídkám, pravidelnému školení, přezkušování, s „jednou“ nohou v kriminále, s nepravidelnými nástupy ….
Odbory=výrobci inflace.
ještě že nemáme takové odbory, jako na západě, ale držíme si je na východní úrovni, tj že kývou, jak si zaměstnavatel přeje
Má to jeden problém, teď je to reakci na již existující inflaci. A její příčiny jsou takové že ji nevyřeší nezvyšování mezd, že ji nevyřeší dokonce ani chlazení ekonomiky úroky. Současnou inflaci vyřeší jediná věc, masivní výstavba zdrojů energie, nasazování úsporných technologií a dočasný návrat k uhlí zejména tam kde doposud existují technologie. Tady je potřeba aby se promptně upravila legislativa tak aby se daly energetické zdroje ve velkém a rychle instalovat. Druhá věc je že je potřeba aby lidi využili všechny dostupné způsoby jak snížit spotřebu energie, což třeba znamená instalaci tepelných čerpadel vzduch-vzduch, které jsou k nerozeznání od… Číst vice »
Zvyšování mezd o inflaci vytváří inflační očekávání. Není to dobrý nápad.
Prostě ekonomika funguje v cyklech a teď je holt blbě. Tak prostě to topení stáhneme, budeme min chlastat, kouřit a jezdir autem do Chorvatska. A za pár let bude zase dobre
Odbory jsou ve spotřebním koši? 😳
A mezitím piloti v letectví by za takový plat byli rádi. Tím nedehonestuji řidiče. Mají zodpovědnost za cestující taky, ale náročnost na získání licence je trochu někde jinde.
…a letoví dispečeři v Polsku jsou nejlépe placení na světě. A co má jako bejt?
Tak proč stávkují a nejdou dělat za trojnásobek pilota? Sami tvrdí, že odpovědnost je to stejná…
Rozumné požadavky.
dle novodobých liberálů to roztáčí inflaci a platy by měli zůstat na úrovni v roce 2013….. Patříme na západ přece……
A ona tam nerostla mzda od roku 2013, jo? Třeba ne, nevím, ale ve většině oborů teda teď několik let mzdy rostly, jak to tak za časů ekonomického růstu a nedostatku zaměstnanců bývá. A že více peněz v ekonomice roztáčí inflaci, je objektivní fakt. Čímž neříkám, že zrovna platy řidičů autobusů jsou to, čím řešit inflaci, ale když si všichni zvednou mzdy o inflaci, jak by si to představoval Středula například, tak za chvíli budeme mít inflaci jako v Turecku. To je začarovaný kruh, takhle se postupovat nedá. Stejně jako se nedá plošně kompenzovat nárůst cen energií a podobně, to… Číst vice »
Rostly a to je přece špatně. Podle liberálů měly růst pouze ceny, ale nikoli mzdy, aby byla inflace 0%. Prostě západní ceny a východní mzdy = ideál. Navyšování mezd je totiž populismus a škodí ekonomice, nízké mzdy naopak ekonomice prospívají.
Lžete, nebo netušíte, co to je liberál. Píšu vám to, i když nejsem liberálem.
Nezlobte se, ale to nedává smysl a nikdo to netvrdí. Navyšování mezd je samozřejmě úplně normální a žádoucí a běžně k němu dochází a roky docházelo. Bohužel, teď jsme prostě v těžké situaci, která je způsobena mnoha faktory, mimo jiné tím, že jsme tu za covidu dva roky každému vše kompenzovali, což sice bylo v tu chvíli příjemné, ovšem když si prostě stát půjčí stovky miliard a vrhne je do ekonomiky, tak to to měnu znehodnotí. Rozhodně neříkám, že teď nemají růst mzdy a nemá se nikdo nijak podporovat, ale představa, že lze nějak tuhle situaci prožít bez toho, aby… Číst vice »
Chce to zvýšení daní a z toho zaplatit tyto veřejné služby, to bude protiinflační krok.
Hloupé je, že i zvýšení některých daní vytáhne peníze z kapes občanů, nebo ze zisků firem, které o to opět zdraží. Velmi liberální řešení, které ve společnosti nemá oporu a mohlo by přinést peníze navíc (ale ne dost) je například legalizace prodeje konopí pro rekreační účely a uvalení na něj systém prodeje licencí a spotřební daň. Ani legalizace prostituce a zdanění příjmů sex byznysu nepřinese do rozpočtu dost peněz. I když by to trochu pomoc mohlo (v této chvíli je to v parlamentu neprosaditelné).
Uřezáním spodku žebříku a jeho navázáním na druhý konec delší žebřík nevznikne, spíše naopak. Současná inflace má dva hlavní drivery, zmršenou stavební legislativu která vedla k prudkému růstu cen nemovitostí a současný růst cen energií který je zapříčiněný energetickou zahálkou v minulých dvaceti letech a nepovedenými politikami kolem energií. Teď se navíc driver B začíná už propisovat i do driveru A. Toto daněmi ani zvyšováním úroků nevyřešíte. Potřebujete zajistit že se bude dát rychle stavět a potřebujete aby se začala řešit energetika. To má dva konce, jednak musí vznikat nové zdroje, ideálně v majetku odběratelů a pak potřebujete aby se… Číst vice »
Prosím, nepoužívejte odporné termity pokud jim nerozumíte.
Díky.
Inflaci tady máme už skoro rok, reálná mzda většině lidí klesá a inflace stále roste.
Není něco špatně na vaší teorii?
Tady s ironií moc neuspějete 😉
Koukám, že v Budějkách maj pěkný uniformy. To už to tam řídí armáda?
To je nějakej terorista, ne ?
Vypadá tak.
Asi to chtěl ukrást a chytilI ho tak teď za trest veřejně prospěšnych práci musí jezdit.
Vypadá jako Boris Bestie z MiB 😀
Radek Čejka(Dědek),je v podniku více než 30 let.Je to punker, který byl za komunistů otravován i když vždy řádně chodil do práce. Je/byl členem někollika hudebních uskupení(PBJP, S.O.S.)a rozhodně se vždy činil, jak v hudbě, posilovně nebo v práci.
A pro ty co tu melou hlouposti o teroristech, tak soudíte člověka jen podle vzhledu, možná nevidíte chlapa, co se snaží neco dělat.
Ano, toto opravdu patří do této konverzace, že dotyčný pán je punker a co dělal za komunismu… Možná pokud chce takto vystupovat a prezentovat se na veřejnosti by měl mít alespoň trochu reprezentativní vzhled, a nevypadat jak když vylezl z popelnice.
Vám očividně nepomohla ani vysoká škola, na to, aby jste dokázala rozlišit pozlátka.Ono je vždy lepší mit politiky v kravatě a sáčku a je úplně jedno, že kradou, nebo neslouží občanům.tohoto státu.V podstatě co pan Čejka dělá, nebo to jak vypadá je zcela jeho věc.
Přestaň te urážet. Pokud ten to pán dělá svojí práci dobře tak je jedno jestli má na sobě sako nebo maskáče. Vás taky nikdo nesoudí za vzhled. A možná by jsme se divili kdo s tý popelnice vylezl.
Taky řidiči mohou odejít jinam. V okolí je dopravců několik a město by mohlo soutěžit jednotlivé výkonu u jiných dopravců a nemuselo vše zadávat své firmě. A někteří autobusový dopravci platí výrazně více než DPMČB.
Mrzí vás, že má město relativně spolehlivou MHD, která dokáže pružně reagovat na potřeby města? 🙂
Když budu řidiči stávkovat, tak tak toho logicky moc nepojede. Jinak uznávám, že MHD zde funguje spolehlivě.
Jiný dopravci by stáli mnohem víc peněz ,protože jejich řidiči berou mnohem víc peněz a jiní dopravci pod náklady nepůjdou
Otázka je dalších nákladů na vedení společnosti atd. Když bude jezdit pět firem na živnost či s.r.o., tak odpadnou náklady na dozorčí radu, audit společnosti, a další korporátní náklady, navíc přibude konkurence. To znamená, že by to stálo cca stejně a mzdy řidičů by byli větší.
Dozorčí rada jsou představitelé města a obvykle pracuje zdarma.
A pak taky mají hromadu příbuzných, kteří se musí nějak uživit. Kvalifikace: Syn šéfa.
Taky by mohli ty rozkrádačky na městě zastavit, pak by bylo na férové mzdy řidičů MHD.
Soukromí dopravci by potřebovali zisk. To městská společnost nemusí. Tady jde o priority města. Mohlo by to být předvolební téma – stabilita MHD.
V Teplicích se model soutěže na provozovatele trolejbusů neosvědčil a proto zakládají v Teplicích dopravce vlastního. Trolejbusový provoz nejde z důvodu infrastruktury/vozoven soutěžit po jednotlivých linkách. Drážní licenci na provoz trolejbusů má v ČR pouze Arriva. Ta toho využívá a je relativně drahá. Město Teplice schánělo dopravce do výběrového řízení opakovaně i v zahraničí. Ani to se nepovedlo. Navíc městu patří trolejbusy protože jsou pro soukromého dopravce drahé i trolejbusovou infrastrukturu. Město Teplice po mnoha letech tento na 1.pohled výhodný model pro řidiče (vyšší mzdy) a omezení zbytných výdajů opouští. Navíc pokud se soutěží na cenu provozy autobusových linek, tak… Číst vice »