Napětí v Brussels Airlines. Lufthansa vyhodila jejich šéfa, mluví se o začlenění pod Eurowings
Z evropského nebe může zmizet další značka aerolinek. Společnost Brussels Airlines, která je největší aerolinkou v Belgii, přišla o své
Z evropského nebe může zmizet další značka aerolinek. Společnost Brussels Airlines, která je největší aerolinkou v Belgii, přišla o své dva nejvyšší manažery. Ti tvrdí, že skončili kvůli odporu proti začlenění aerolinky pod jinou dceru Lufthansy, společnost Eurowings.
V Belgii je z plánů německého dopravce událost, která se dostala na titulní stránky novin. Brussels Airlines jsou po krachu Sabeny v roce 2001 největším dopravcem v zemi.
Lufthansa odvolala z pozice šéfa aerolinek Bernarda Gustina a Jana De Raeymaekera, finančního ředitele. Oba skončí k 31. březnu. Gustin byl v aerolinkách patnáct let a podílel se na jejich vzniku, deset let je vede. Nahradí ho Christina Förster, která ve firmě působí jako šéfka obchodu. Stane se tak jedinou ředitelkou aerolinky v Evropě.
Belgický list De Tijd uvedl, že jedním z důvodů jsou plány na plnou integraci pod Eurowings, se kterou vedení Brussels Airlines nesouhlasilo. Místo toho chtělo rozvíjet svůj model aerolinky.
Proti plánům na intergraci se ozvaly i belgické firmy; stovka firem včetně například pivovarnické skupiny AB InBev napsala dopis Lufthanse, ve kterém žádají udržení firmy i značky v Belgii.
Brussels Airlines poté přišly s prohlášením, že značka i hybridní model kombinující nízkonákladové lety po Evropě s dálkovými, zejména do Afriky, nadále zůstane zachovaný. Spolupráce Brussels Airlines s Eurowings je ale čím dál hlubší. Belgický dopravce bude letos provozovat tři dálková letadla pro Eurowings. Na středeční tiskové konferenci pak šéf Eurowings Thorsten Dirks uvedl, že Brussels Airlines budou pro Eurowings zajišťovat kompletní provoz dálkových letů.