Napětí v Brussels Airlines. Lufthansa vyhodila jejich šéfa, mluví se o začlenění pod Eurowings
Brussels Airlines a jejich Airbus A330. Foto: Brussels Airlines
Z evropského nebe může zmizet další značka aerolinek. Společnost Brussels Airlines, která je největší aerolinkou v Belgii, přišla o své
Osobně si myslím, že Lufthansa si to tady v Evropě začíná tak trochu víc monopolizovat, nebojím se to označit pojmem „bačovat“. Nemám nic proti Eurowingsu. Považuji jej za spolehlivou aerolinku, nicméně se domnívám, že Brussels Airlines mají potenciál i přesto, že ve skupině a i obecně jsou menší leteckou společností, na to, aby mohly fungovat jako samostatná letecká společnost. Nevím to jistě, ale i kvůli tomu, že z Evropy mají největší síť linek do Afriky, což je dle mého názoru, jistě cesta do budoucnosti…
Chápu, že v Belgii může být brand Brussels Airlines známější a lidi kvůli názvu citlivější na to, že by měla další belgická značka zaniknout. Ale pro zbytek Evropy je to brand pořád méně důvěryhodný než Eurowings a pokud by měli možnost volby dvou cest za podobný peníz a v podobný čas, většina bude volit Eurowings. Takže se jedná jen o logický krok majitele…
Jediné logické řešení. Eurowings je nejlepší nízkonákladovka v Evropě, která kombinuje komfort klasického leteckého dopravce (rozhodně to není sardinkovač, pokud letí jejich A319 nebo A320), dobrou síťovost, poměrně solidní přesnot (kam se třeba hrabe Ryanair nebo Travel Service), rozumně nízké ceny v celém bookovacím období (samozřejmě výjimky se najdou, např. květnové víkendy, neděle večer atd.) a údržbové zázemí Lufthansy.
Eurowings? Rozumna presnost?
Dovolte, ale musim se smat. Travel service (resp jeji linkova cast) jsou proti eurowingsu kral presnosti.
Sorry, ale v roce 2017 jsem letěl s EW 46x a pouze jednou jsem přiletěl se zpožděním 60 minut. Za včasný přílet počítám do T+10 min. Pak jsem letěl s AF 4x z toho na čas 3x, zatímco s QS 4x a na čas pouze 1x.
Navíc Evropa potřebuje standardizaci, takže tu není prostor pro malé aerolinky.