Dopravci Lidé Železnice

Náměstek SŽDC odchází s odstupným 1,6 milionu korun, ČD výplatu na odchod vedení tají

Náměstek Tomáš Drmola (druhý z prava). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Náměstek Tomáš Drmola (druhý z prava). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Éra velkorysých odstupných pro manažery na české železnici nekončí. Tomáš Drmola, který k 31. říjnu skončil na postu náměstka generálního ředitele SŽDC pro správu majetku, dostane odstupné 1,6 milionů korun. Milionové odstupné má dostat i trojice odvolaných členů představenstva Českých drah, jeho výši ale státní dopravce tají.

Na Drmolovo odstupné upozornily Hospodářské noviny, které citují mluvčí SŽDC Kateřinu Šubovou. Podle ní jde o odchodné ve výši šesti měsíčních platů. „Odchodné vychází z platné manažerské smlouvy a jedná se o řádné obchodní vyrovnání při odchodu z funkce. V případě, že by nebyl uplatněn daný článek manažerské smlouvy, měl by pan Drmola nárok na zákonné odstupné v obdobné výši,“ uvedla Šubová.

Drmola na SŽDC skončil tím, že mu zrušili funkci. K odchodu manažera, který má blízko především k Jaroslavu Faltýnkovi z ANO, došlo oficiálně kvůli snižování nákladů. Jedním z posledních impulsů měl být ale i případ prodeje pozemků u dejvického nádraží.

České dráhy musí vyplatit odstupné svým třem bývalým členům představenstva: šéfovi Pavlu Krtkovi, místopředsedovi Ludvíku Urbanovi a členovi Martinu Bělčíkovi. Podle informací Zdopravy.cz má jít také o šest platů. „Informace o pracovněprávních vztazích považujeme za interní,“ řekl mluvčí Českých drah Radek Joklík. Urban i Bělčík nakonec zůstali ve skupině České dráhy. Urban vede Zařízení služeb ČD, Bělčík Výzkumný ústav železniční.

18 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Gramatická poznámka pro autora: při uvádění jmen a příjmení ve 3. pádu se koncovka „-ovi“ dává až k příjmení, křestní jméno se zakončuje „-u“. V první větě posledního odstavce tak má správně být: „… šéfovi Pavlu Krtkovi, místopředsedovi Ludvíku Urbanovi a členovi Martinu Bělčíkovi.“

  • A pak že se na dráze nedají vydělat prachy… 🙂

    Ono to není „až tak moc“, aspoň matematicky – pokud se to bere jako ekvivalent zrušení místa podle ZP nebo kolektivní smlouvy, tak se na podobné částky snadno dostanete. Já dělal v oboru těžce postiženém krizí a povedlo se mi takto u dvou zaměstnavatelů zreorganizovat a pokaždé po půlmegu, a zdaleka jsem nebyl náměstek takhle velké firmy.

    Jestli dostal za konkurenční doložku 12 platů a měl plat kousek nad kilo, tak to takhle vyjde.

    • No když vezmete 1,6 milionu a rozdrobíte to mezi 17 000 lidí, tak je pravda, že všichni mohli mít celý rok plat vyšší o 8 CZK.

      Mně spíš než tenhle strejda štvou volené funkce, které po nezvolení dostanou odstupné. Zejména u poslanců je to vrchol nevkusu.

  • co kdyby sždc zpoplatnily vlaky co se jím rozsvítí dvě žárovky na návěsti, přeci je to větší spotřeba než když svítí jedna žárovka aby měly větší zálohu peněz naodstupný pro další vyžírky.

  • A aby nešel do toho dopravního podniku jen se šesti platy, tak mu k tomu později přidají i nemalý bonus za roční manažerské KPI, na které má nárok jako celé vedení, že?

  • Zase závistive řeči zde diskutujících… špičkový manažer nebude brát menší plat protože je ve státní firmě. To raději půjde dělat za normální manažerský plat do soukromého sektoru, a ve státním budou dělat Pepikove z Horní Dolní, kteří tomu nerozumí.
    Dnešní doba nenahrava úsporám na platech, nahrává pravému opaku… jak v manažerské rovině, tak v té provozní.
    Tak nezáviďme.

    • C.V. odvolaného ředitele :
      Tomáš Drmola, MBA
      Narodil se v roce 1963, pochází z Prostějova. Vystudoval ekonomii na Univerzitě v Norimberku.
      Má pracovní zkušenosti z vrcholových řídicích pozic v oblasti strojírenství a vodárenství, a to jak
      v Německu, tak i v České republice.
      Od března 2014 byl členem Správní rady SŽDC, v listopadu téhož roku pak byl jmenován do funkce
      náměstka generálního ředitele pro správu majetku.
      Ve volném čase se věnuje zejména rodině a sportu.

      C.V. není z nezávislého zdroje, ale jestli je to pravda, tak plat bude nastaven správně, a jestli hospodařil z majetkem státu dobře , tak to odstupné ve velikosti 6x plat bude dle smlouvy taky O.K.
      Bude určitě mít i nějakou klausuli, že nemůže dělat v příbuzných oborech, apod.

      Spíše mě dost vadí, že dosud se asi 8 let vleče rozhodnutí o zneužívání dotací na linku do Ostravy, kdy ČD to všelijak šolichali 😉

      Příspěvky ČD jdou z našich daní , tzn. nás všech a nemělo by docházet k nějakému křížovému financování 😉

    • Houby zavistive… Takhle je to porad, manazer je bohate odmenen za kradez penez druhym z provozu… Tohle muze obdivovat jen….

  • 266 000,- měsíčně. No to se žije určitě špatně za takový mrzký peníz. Tak dostane odstupné milion a půl. Chudáčci manažeři a lidi v provozu skoro ani ne za desetinu jeho platu.

Newsletter

Partneři


Výběr editora