Náměstek SŽDC Nejezchleb: Stavba tunelů u Budějovic začne nejdříve za čtyři roky

Mojmír Nejezchleb. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMojmír Nejezchleb. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Správa železniční dopravní cesty slavnostně zahájila tento týden jednu z největších staveb na 4. koridoru: sedmimiliardový úsek Sudoměřice – Votice.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vláďa

Nemanice nejdrive 2022??? Hluboke zklamani. At jdou do hajzli tihle pseudosraci

To

Ještě by to chtělo tunel Choceň – UO apod.

DRABADURA

Naprosto souhlasím – ale proboha minimálně na rychlost 160 km/h a né, jak jsem někde četl, že se to plánuje snad jen na 120-140 km/h – dyť je to 1. KORIDOR – na 4. KORIDORU u Budějovic se budou stavět tunely na 200 km/h a na 1. KORIDORU na 120 km/h – kde to jsme – to je čistokrevnej BANÁNISTÁN

Elb

Variant bylo více, počítá se s tou na 200km/h, ale co je to platné, když Oustím se jede 130…

liberal shark

S těmi tunely mi SŽDC udělalo radost. Ten současný jednokolejný tobogán přes Zámostí je tragický.

Pražák

… rozhodnutí je ve prospěch velkorysé varianty se dvěma tunely, z nichž jeden bude s více než pěti kilometry nejdelší u nás …

Je to bída, pan inženýr ještě ani nezná závazné TSI, platné už 2 roky (kde je limitní délka 5 km) ani svoji projektovou dokumentaci (kde má tunel cca 4,9 km).

Kuba

Zajímavý je údaj 1:40 po dokončení celé modernizace. Nehovořilo se náhodou o tomto čase bez realizace úseku Nemanice – Ševětín? S ním se naopak mluvilo o 92 minutách, viz např. https://ekonomika.idnes.cz/vlakem-z-prahy-do-budejovic-za-hodinu-a-pul-kdy-v-roce-2020-pgv-/eko-doprava.aspx?c=A130626_152004_budejovice-zpravy_mbe

mates

Myslím, že to platí pro Vmax=200 v úseku Veselí-Nemanice, která se tam projektovala, aby se stihla systémová jízdní doba 30 min mezi Táborem a ČB. A na 200 pořád nejsou normy.

Milan

Do Hostivaře lze jezdit přes Libeň a Malešice, minimálně rychlíky a expresy budou doufám takto vedeny. Jet z centra na vlak až kamsi do Hostivaře tramvají je dost těžko představitelné.

Jiri Tyr

Kolik se kvuli oddalovani tunelu mezitin nasypalo azd kvuli stare trati?

A proc herr namestek ze Zpsv nerekne radsi kdy se zacne nejpozdeji? Nejdrive za 4 roky je asi jako szdci „az na 160″… Coz znamena treba i 80

a8n

Ono se tam snad na zabzař dělalo něco jiného než prostá údržba?

Kdy se začne nejpozději těžko řekne, když naši úředníci nejsou schopni rozhodnutí příčetně odůvodnit, takže se chystá stopadesátéprvní kolečko rozhodnutí-odvolání-zrušení s vrácením k dalšímu řízení.

Michal

No dělalo se tam ETCS…

Elb

Jakou tak odhadem jízdní dobu bude mít rychlík s V max 140 mezi Veselím a Budějovicemi tunelem?

ApolloXI.

To je zase rozhovor hodný mimoňů ze SŽDC 😀 Na celou stránku a prdlačku se dozvíte 😀

Michal

No hlavně mi přijde, že na úseku Sudoměřice-Votice se stará trať s novou kříží několikrát a v různých nivelitách, zatímco Vršovice-Hostivař se po výstavbě nové stopy „jen“ napojí do Hostivaře. Takže na co a kam NAD?

bkp

Asi jde o kapacitu Vršovic

mirekk

Ono to napojení nebude do Hostivaře, ale obě koleje v nové stopě se napojí mezi Hostivaří a Odbočkou Záběhlice a to tak, že od konce dokončeného úseku bude nová trať téměř v délce 500 metrů postupně „uhýbat“ z původní stopy doleva do prostoru „ranžíru. Definitivně ji opustí kousek za budovou Odbočky Záběhlice. Navíc jsou v těch 500 metrech dva mostní objekty – jeden přes vodní tok a druhý přes dvoukolejnou trať Malešice – Vršovice. Takže zcela jistě nějaký ten tzv. nickolejný provoz bude potřeba. Při každém uvádění do provozu nového úseku je potřeba nastavit a kompletně přezkoušet, m.j. zabezpečovací zařízení,… Číst vice »

železničář v důchodu

No, kdyby byla v předstihu vhodně upravena žst. Praha-Malešice a hostivařská traťová kolej (a neřku-li dokonce nezrušila zbytečně brzy žižkovská trať), tak by se leccos dalo provézt i tudy (a případně i na Žižkov) – ona „tangenta“ ve všední dny až do / z Hostivaře brzy prokáže, že by tam kapacita byla, ale to by bylo třeba vše včas připravit a hlavně zajistit spolehlivost všech zařízení infrastruktury (především TV).

Michal

Jestli jsem správně pochopil článek, tak řeč je o odklonech nebo výlukách osobních vlaků elektrické trakce v počtu cca. 3-4 párů za hodinu.

Váš návrh je revoluční, jen mi úplně není jasné, jak by se to na Žižkov dostalo (přípřež brejlovce za ešus?) a kde byste kaštany chtěl vykládat (žádná infrastruktura pro cestující tam nikdy neexistovala), nemluvě o tom, jak by to po té jednokolejce všechno projelo…

VRT

No hlavně že už to tajtrlíků konečně vyšlo.