Naloženo. „Splašenou“ Regionovu se po týdnu podařilo vyprostit, vůz čeká likvidace
Odklízení vykolejené Regionovy od trati Klínec - Čisovice. Foto: Hasiči SŽ
Jeden vykolejený vagon je schopný jízdy, druhý se musí odvézt na plošině.
asi bych to zlikvidoval všechno,stejně se z toho nesmí nic použít
Uz ted je jasne, ze fira kteremu to ujelo dostane dozivoti. Je to v podstate pokus o vrazdu
A, další vyšetřovatel z lidu. A popravu plánujete kdy ?
Už se prodávají vstupenky ?
Bude popraven loni, pro jistotu třikrát, potom z něj zaživa udělají fašírku a dají sežrat psům.
Měchenický most kdysi neunesl ani Bardotku, tak se divím že tam projel ten jeřáb…
Pokud je chce někdo vidět, tak střední díl je odstaven v Čísovicích, přední v Mníšku pod Brdy.
V tom Mníšku je ten motorovy vůz na voze a pod plachtou zakrytý?
Z Čisovic už včera odvezeno, zůstal jen ten kus na Mníšku.
Myslíte, že máme jen my takový skanzen? Stačí se podívat např. do Bulharska apod.
Srovnávat s náma Bulharsko… To opravdu chcete?
Ovšem. Tak třeba elektrizaci tratí má Bulharsko 71%, zatímco ČR jen 34%.
a co třeba Albánii??to bych vám přál!!
Tam není co přát. Osobní doprava v Albánii je zastavena.
A možná byste se divil, jak vypadají některé lokálky v Japonsku. Fakt tam nejezdí jenom shinkanzeny.
Všechny tyhle starý český šroty zlikvidovat a nakoupit něco novějšího, ostuda železnic. Takový skanzen máme jenom my.
Jako že novej motorák by nevykolejil?
A kolik na ten nákup nových přispějete že svého?
Nepsal někdo, že „novej motorák“ má střadačovou brzdu, takže by se především samovolně nerozjel?
Není ale vyloučeno, že fíra střadačovou brzdu vyřadí v rozporu s návodem:
https://zdopravy.cz/ujeti-vlaku-v-martinicich-strojvedouci-chyboval-brzdila-dcera-vypravciho-40809/
… což ale není chyba střadačové brzdy jako takové.
Projeďte se po EU po VRT, obyčejných tratích dálkových, regionálních i v suburbanu. Budete zírat. Projeďte si totéž po kolébce železnic UK, budete zírat. Sledujte zejména technický stav vozidel, stáří. A stav trati a zabzař.
Nakoupit, ale za co? To jsou miliónové sumy.
Spíše stamiliardové, pokud by chtěl najednou vyměnit vyšší stovky strojů (nebo spíš nižší tisíce, pokud za „skanzen“ považuje cokoliv staršího dvaceti let).
A to ještě neřešíme, kde sehnat ty stovky/tisíce vozidel, kompatibilních s místními železničními podmínkami (počínaje napájením a konče zabezpečením).
chlapi,vraťte se nohama na zem!
Přitom je na fotce jeřábu vidět vlastník.
To sice ano, ale neznalý člověk v tom nemusí vůbec vlastníka rozpoznat. V registraci máte CD také, a momentálního vlastníka to vůbec znamenat nemusí.
A takový krásný krajinotvorný prvek to byl. 😀
Neblbněte, ještě by se v tom rozmnožili bezdomovci.
No a? Mohlo aspoň k něčemu sloužit.
Napojit to na vodu, elektřinu a odpady, mohlo by to být za pár let vzhledově moc zajímavé 😃
Zvlášť až by to definitivně prorezlo…?
Lidí by tam mohli jezdit na kole na výlety… Až se ta trať předělá na cyklostezku
Ale všichni z toho textu pochopili, co se tam vlastně odehrálo. Za mě pochopitelný. Nepochopím tohle honění trika, to má spoustu lidí okolo dráhy, to je nějaká diagnóza hned všechno uvádět na pravou míru, jako kdyby si byl u zkoušky? Čtou to tady i návštěvníci, kteří o dráze a provozu nic neví.
Právě že bez prohlídky fotek (nebo hodně dobrého pamatováka) nepochopili.
Nechápu, ty fotky jsou přece součástí článku..
Čím méně víte jak Regionovy opravdu vypadají, tím méně z toho zmateného textu poznáte, co se opravdu dělo.
Zeptám se jako laik, jak vůbec ta třívozová Regionova funguje? Pokud je řízena z hnacího vozu A, táhne celou soupravu pouze pohon ve voze A, nebo jsou zapojeny oba pohony zároveň?
Děkuji za objasnění, ale nikdy jsem tím narozdíl od dvouvozové nejel.
Za normálních okolností je strojvedoucí na stanovišti ve směru jízdy a z něj ovládá pohon obou motorových vozů, brzdy všech vozů, dveře atd. Pokud jedou dvě dvouvozové Regíny, tak totéž.
Jak píše Pája, trakci poskytují oba motorové vozy. Regionova 814.2 vznikla právě proto, že na některých tratích byl výkon jednoho motorového vozu u původní, 2vozové. nedostačující.
Je to zpráva z četky, k těm musíme být shovívaví. Například ani nepřišli na to, jak u reportážního fotoaparátu zn. Samsung vypnout overlay s reklamou.
Tak já to u nich viděl jenom se Samsungem , takže spíš barter než chyba..
Bývali kdysi v Četce lepší profesionálové.
Asi je hasičům Správy železnic jedno, že tam ten overlay mají.
Striktně vzato, i vůz je soupravou nějakých součástek, podobně jako vlak (v původním smyslu) je soupravou vozů. Ale je pravda, že tady se zřejmě někdo spletl a někdo další to pak bezmyšlenkovitě opisoval.
V tom rozmatlávání pojmů zacházíte opravdu daleko. Být po vašem, za chvíli jsou všechny texty úplně nesrozumitelné.
Tady ve střední Evropě je „vagon“ víceméně synonyma slova „vůz“. Železniční terminologie u nás vycházela do značné míry z rakouské němčiny, a v němčině existují dodnes i slova jako Triebwagen či Motorwagen. V němčině jsou tedy důslednější, tam slovo Wagen může znamenat i automobil. Aplikovat sem do Evropy zúžený význam anglického slova „wagon“ by bylo neodborné. Původní význam toho staroholandského slova pochází z doby, kdy motory ještě neexistovaly.
Ne, hnací vozidlo ze soupravy nikdy nebylo v češtině vagón.
Lokomotiva nikoliv, motorový vůz neboli motorový vagon ano. U vlaku metra je také z hlediska cestujících poměrně nepodstatné, jestli nějaké motory mají všechny vagóny, nebo jen některé.
Metro je trochu jiný případ. Koneckonců původně tam byla hnací vozidla včetně řídicí boudy všechna.
V čem je to jiné?
Jinak i M1 mají všechny vozy motorové.
Rozlišujte hovorovou češtinu, kde slovo vagón je, a dopravní terminologii a češtinu odbornou, kde slovo vagón není.
Asi tak. Novinový článek by měl být psán normální češtinou a nikoliv byrokratickým žargonem.
Foto 2/12: Řádně podloženo, dobrá práce!
Ale jo, taky jsem koukal. Kluci to holt nedělají první den a dobře vědí, že převrátit jeřáb umí kdekdo. Pořádné přípravy zaberou míň času než vyprošťování převráceného jeřábu (to už v ČR taky bylo).
Majorova zásada 6 pé: Pořádná příprava prostředkem proti posr- práci.
Musím trcohu oponovat. Z fotky, kde se borec opírá „pohodička“ pravě o tu „vatru“ z pražců, která slouží prâvě jako podložka podpěry, mě dost mrazí. Právě na tuto stranu a přímo na něho by se totiž potenciálně převrácený jeřáb sesunul. Nikdy nikdo u takových mimořadností neví, co kde selže, praskne, vysmekne se atd. Rozhodně bych se tedy v pracovním prostoru jeřábu zdržoval co nejmíň, pokud tam vysloveně nemám žadnou úlohu.
Tou dobou už měl ten vložák z Regionovy kus cesty za sebou, řekl bych, že z nejhoršího už byli venku. Jeřáb už je vytočený méně než 45° vůči ose koleje, byl téměř nakolmo. Při vytočení o 45° bych čekal největší zatížení, pak už bude klesat.
Na fotce 2/12 je vidět, jak někdo bedlivě sleduje, jestli se podložené pražce nehýbou.
Prosím o opravu první věty s vyprošťováním, neb to vypadá tak, že na nehoďáku byly zaměstnány samé ženy :-).
Ta věta už v článku zřejmě není, takže nevím, k čemu se vyjadřujete. Gramatický rod ne vždy záleží na pohlaví. Například osoby jsou gramaticky vždycky rodu ženského, i když to jsou muži. Oddíly nebo útvary jsou zase neživotné, i když jsou složené ze živých lidí.
Ta věta už je opravena. Když vás tak zajímá, co tam bylo špatně, tak to bylo toto: Pracovníci…..vyprostily dva vykolejené vozy.
Pracovníci by zase gramaticky byli vždy rodu mužského, i kdyby to byly samé ženy.
Aby ta věta mohla být správně přísudekem vyprostily, tak by tam samozřejmě musel být podmět pracovnice. Věta v původní podobě byla špatně, ale stále nějak nechápu, co mi jakýsi Honza V. C
….chce dát najevo. Poměřování pindíků smysl nemá, proto se takových akcí neúčastním.
Nezačal jste tady s tím pindíkováním vy? Ke svému upozornění jste připojil nerelevantní zdůvodnění, na to jste byl upozorněn. Pokud jste nyní názoru, že na chyby se upozorňovat nemá, tak jste sám proti sobě.
Kde 3. vozová regionova vzala 2 vagony? 😀 Poslední dobou tu dávají články jen odborníci na železnici.
Co je to „třetí vozová regionova“?
To je něco jako „hnací souprava“ a „dva vagony“ v článku. Chápu, že je to doslovně zkopírováno, tudíž tisková/ý mluvka má určité mezery….Nemá význam se tím zabývat, protože nejpozději zítra vyplodí mluvky další „perly“
Ale není, ta „3. vozová regionova“ je nesmysl čistě pravopisný. Terminologicky naprosto v pořádku.
Když napíšete něco úplně jiného, než jste chtěl napsat, tak to není jen pravopisný problém.
Za trojkou neměla být tečka.
Jeden vůz byl odvezen hned po nehodě, takže na dnešek zbyly jen dva, pane odborníku na železnici.
Pan Ladislav zřejmě někde nabyl dojmu, že slovo „vagon“ nemůže označovat motorový vůz. Nádražáci, to je jeden filolog vedle druhého.
Já bych čekal věcnou správnost. Klidně stačilo psát o vozech a bylo by to jednoduché a správně. Stejně jako ta hnací souprava. To je hrozná ptákovina. Je škoda, že zrovna na tomto webu to nemůže být správně…
Zrovna na tomto webu se běžně objevují termíny jako „místní silnice“. Mnohdy opakovaně, navzdory vysvětlování i upozorňování. Ale zrovna na použití slova „vagón“ jako synonyma slova „vůz“ nic chybného ani nesprávného není. Nesprávné je třeba to, že nádražáčtí byrokrati si uzurpovali slovo vlak pro železniční spoj, a pak nemají žádné slovo, kterým by dokázali označovat vlak jako takový. Pokud vlak mění číslo, tak v jejich představách jeden vlak zmizí a druhý se na stejném místě objeví. Pokud vlak zrovna nikam nejede ani neposunuje, tak asi ani žádný název v tu chvíli nemá.
Člověče, fakt vůbec nechápete, že je to česky a významově úplně blbě? To co tady popisujete je něco úplně jiného. Vypadá to, že máte trošku problém s pochopením psaného textu…
Pro začátek můžeme vyzkoušet, jestli chápete význam slov semafor a zatáčka. Pokud uspějete, můžeme pokročit k náročnějším, jako je vůz nebo vagon.
Pane Trumbero…Regionova 814.2 má dva hnací vozy a jeden vložený.
Nezaložil někdo sbírku na pokutu pro strojvedoucího? Přispěl bych..
Příspěvek na srotaci 81p
9,1 MKč mi připadá jako velmi podhodnocená výše škody. Kde se za ty prachy dá sehnat podobný motorák a proč se místo nich kupují desetkrát dražší?
Podobný asi ne, ale jakou to má zůstatkovou hodnotu? Není to podobné jako s odpisem třeba Favoritu nebo Trabanta?
Ono záleží na šikovnosti právníka, smlouvách s pojišťovnou atd.
Cena za totálku nemusí být zůstatková hodnota – ale třeba nejbližší dostupná náhrada (za Feldu bazarová cena nějaké ve slušném stavu nebo nejlevnější nové auto)
Jakou náhradu za trojdílnou regínu za ty prachy? I ty ojeté RS1 byly dvakrát dražší.
Tak jistě, šikovný právník by spočítal, že likvidací regionovy došlo k navýšení hodnoty akciové společnosti České dráhy, a ta tak bude muset ještě vyplácet bezdůvodné obohacení. Pokud se ovšem neprokáže, že strojvůdce tento prospěch způsobil v rámci plnění svých pracovních povinností.
Podobný motorák se dá získat například nákupem z nepotřebného majetku ČD. Za podobné ceny je dopravce nabízí k odkupu.
Proč je nová jednotka výrazně dražší, když disponuje větěší kapacitou, zabezpečovačem ETCS, klimatizací, vyšší akcelerací, vyšším podílem nízkopodlažní plochy a splňuje soudobé nárazové normy a nejedná se o patnáct let starou přestavbu v té době třicet let starého vozidla, které bylo již v době vzniku morálně zastaralé, netuším. Třeba bude vědět někdo další z diskutujcích.
Geniální rada, ČD si náhradou koupí nízkopodlažní motorák vybavený dle požadavků PID, sama od sebe ze zásob které nepotřebuje 🙂
ČD prodávají nepotřebné Regionovy? Ty jsem na tom seznamu neviděl…ale možná je nějaký nový.
Ojetý autobus koupíte … pod půl milionu, nový je 10x dražší:
https://auto.bazos.cz/inzerat/185069039/irisbus-crossway-le-12-7x.php
Je tam i nabídka za kus z roku 2004, pod 70 tis. Kč.
Regionova je v něco podobného, přečemž ten bus není rekonstrukce sedmičkové karosy z 80. let. 🙂
Chcete něco naznačit o tom, že trať je zralá na náhradu autobusy? 😀
Ne, jen něco o tržní ceně vozidel.
Pokud je něco olítaný starý krám, který už nikdo nechce a provozovatelé to vyřazují, tak cena bude nízko (810).
Pokud je něco jen pár let od stavu „olítaný starý krám….“ tak tržní cena nebude nijak závratná (Regionova).
Ceny použitelných 810 zatím tedy rozhodně nízko nejsou.. Za relativně kompletní olítaný krám chtějí ČD cca od 850 tis. bez DPH…
1, Je to odhad škody 2, Je to suma škod – tj. škoda na tráti, na soupravě atd, 3, Co se tyče Regionový je to spíše zůstatková hodnota stroje. Když koupím nový vlak platím za něj plnou kupní cenu a ten vlak má nějakou životnost. U podvozku je průběh kilometru, u motoru je počet motohodin, u interieru je to doba atd. Životnost (garantováná) vlaku je třeba 10-15 let. Podvozek má najeto 5/6 životnosti, motor 4/5 pětiny a interier už je spíše bezceny. Laický zůstatková hodnota je 1/7 kupní ceny….. Bude tam zohledněno asi i více faktoru, je to takové laické… Číst vice »
Nesmíte zapomenout, že ta Tria jsou prastaré vergly převtělené to částečně nového, ale i to se událo před lety. Žádnou velkou cenu čekat už nemůžete, a ještě od ní odečtěte cenu zbylého šrotu. Co se kupuje místo nich má podstatně větší užitnou hodnotu a před sebou má i delší životnost.
Kdo takové práce vůbec platí? Kdo platí opravu svršku, je-li zapotřebí? ČD to dělají samy za sebe, nebo si SŽ objedná jejich vyprošťovací techniku na komerční bázi (ovšem nic neplatí, protože cena za techniku rovná se sankce za blokování trati)? Co kdyby se jednalo o vozidlo dopravce, který žádnou vyprošťovací technikou nedisponuje?
SŽ udělá opravu svršku vyfakturuje viníkovi tedy ČD, protože to byl jejich zaměstnanec (pokud se prokáže že to byla vína strojvedoucího)
To samé vyproštění, to si řeší viník, tedy dopravce – prostě by si u ČD objednal porodní bábu, faktura by šla za oním dopravcem (kdyby se nejednalo o ČD).
Takto se sečte veškerá škoda, včetně výjezdu nehoďáku (a tam se skutečně počítá vše, od aktivace přes čekání na odjezd na místo výkonu , výkon a cesta zpět). A následně budou škodu vymáhat po viníkovi, pokud to bude zaměstnanec tak do výše 4,5 násobku HM, zbytek pojištka dopravce.
Co kdyby se jednalo o vozidlo dopravce: Najme si odtahovku, tedy tu železniční.
Ostatně už to řešit museli, když vyskočil Vectron v Kolíně.
https://zdopravy.cz/obrazem-poniceny-vectron-je-zpet-na-kolejich-vysetrovani-pokracuje-192741/