Koupili trolejbus na Bazoši a chystají se s ním objet svět

Trolejbus Solaris Trolino 12 pro cestu kolem světa. Foto: Martin ZavadilTrolejbus Solaris Trolino 12 pro cestu kolem světa. Foto: Martin Zavadil

Expedice má vyjet v červnu, první etapa končí ve Vladivostoku.

50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza B.

Horší auto už si na tu cestu ani nemohli vybrat.. Budou zdržovat všude a všechny..

ldx

Možná že o to jde, evidentně nikam nespěchají… nemá to být žádný rychlostní závod přes kontinent/y, ale takový ten poznávací.

Honza D.

Mít čas, rád bych jel. Opět se (po 30 letech) podívat na Ural, přejet jej po silnici M5…

dopravopat

Mňa by teda zaujímalo, či pôjdu cez trolejbusové mestá aspoň kúsok „po drôte“.

Pája

Ono záleží i na domluvě. Stačí, aby se „podařilo“ něco strhnout a bude docela solidní problém.

ldx

Tak to bude hooodně pomalá jízda 😀 Nebo, jak se říká, dlouhej kouř 😀 A na Sever s tím nemůžou…
Kdybych to s nima jel na kole, tak budu v cílovce každý den o něco dříve 🙂 Na druhou stranu, jedou poznávat cizí kraje, tak nespěchají, popovídají, samogonku popijí, machorku pokuří a je to cajk.

czhunter

Už 20 let se snaží kdekdo vymyslet, jak co nejvíc nesmylným prostředkdem dojet k/objet co nejvíc nesmyslné místo.

Už asi 10 let vede „Stacionárným bicyklom okolo Slovenska“ a ani tohle není lepší.

Lemmy

Další crowdfundingová debilita… ?

Honza

Projekt zvláštní, ha bych do toho nešel.
Budiž mu štěstí přáno. Hlavně aby se nenašel nějaký veřejnoprávní sponzor, který mu zaplatí kus cesty z jiných zdrojů.

ldx

No ale hlavně je to totální recese, tohle by vážně nikoho nenapadlo… Asi zrovna kouřili dobrej matroš 😀

M19

Evidentně to někoho napadlo, když hodlají vyrazit. 😉 K představivosti nepotřebujete žádný matroš, když ji nemáte, žádné drogy vám nepomohou…

Pája

Dieselový agregát dostane docela zabrat. Na trvalou jízdu není tak úplně stavěný. Nedává takový výkon, jako při jízdě pod trolejí. Musí hnát i pomocné pohony, takže suma sumárum to s trakční baterií je docela rozumný nápad.

Jiří

Nevíte, kde zmizeli další podobné Solarisy z Opavy?

Pavel Vavříček

Ten prototyp stejnosměrného vozu nevím kam zmizel nebo spíš kdo si ho koupil. Zbylé II.generace jsou dále v Opavě na prodej. A další vyřazené Trollina, které byli, jsou už sešrotované po požáru.

Mašinka

Zajímavé, že česká gramatika dělá potíže hlavně Čechům :-)))

mauricio

Nápad odvážný a dost úchyný, to se mi líbí 🙂 Ale na druhou stranu fakt nevím, jestli tohle bude reálně fungovat. Každopádně dost zajímavý, já jsem se zatím dostal jen k výletování po ČR (na hranicích jsem byl pro značnou nedůvěryhodnost posádky i vozidla otočen zpět), kdy většinou narážím na nekompatabilitu autobusu s kempama a vybavením – posledně jsem laboroval nad tím, jak doplnit vodu do kanystrů, když nemám tu správnou „zástrčku“ 😀 Doufám, že z toho pak taky vznikne nějaký kvalitní videomateriál (ať pořád není všude jenom žlutej trabant nebo hadrovej velorex, čímž nesnižuji jejich kvalitu, ale zejména té… Číst vice »

Honza

Ano, samozvaný Přibáň mi taky pije krev… A k to víc, že ho dotuje z mých peněz.
Nikde jsem nenašel, kolika penězi ČT sponzorovala Přibáňův počin.

mauricio

Tak, já to beru tak, že za mé peníze (ať už nepřímé, o kterých mluvíte Vy, nebo přímé, tj. startovač apod.) dostanu celkem slušný, profesionálně zpracovaný a velmi kvalitní materiál, na který se rád podívám. Ale – někdy v průběhu filmu o čtvrté cestě mě to prostě přestlalo bavit. Je to pořád to stejné dokola. Chce to něco nového a to není změna auta…

George

Reportaz o nich jsem videl uz na CT ve zpravach a ac jim fandim, projet cely svet se s nim sotva da – minimalne v rovnikove Africe by s nim sotva projeli mistni bahnite cesty, viz knihy od pana Polacka, co jel stopem po Africe a nejem tam, ci od Tadease Simy – ten zase jel na kole. K tomu byrokracie na hranicich mnoha statu, velke poplatky, viza, uplatky na checkpointech…

Ale preju jim uspechy a at toho navstivi co nejvice, napad odvazny. 🙂

jan v

Kamarádi dojedli s Peugeotem 106 ze Zlína přes Budapešť, Gibraltar až do Freetown, Siera Leone. Tak bych ten trolejbus úplně nepodceňoval. Ale jelikož plánují poslat trolejbus po cestě dálným východem na západní pobřeží ameriky, je velmi pravděpodobné, že na Afriku už nedojde.

Jiří Kocurek

Proč? Myslíte že jim tu káru Jay Leno zabaví/sebere/odkoupí?

Ales K.

Tak do te Sierra Leone vede v podstate porad od Tangeru asfaltka. To by slo projet snad i ve Ferrari. Horsi je pak dal na jih 🙂

Paja

No ale Peugeot 106 je normálně schválené silniční vozidlo. Trolejbus je, třeba u nás, drážní vozidlo. Tak nevím jestli nebudu mít nějaké obtíže v tomhle směru.

Jiří Kocurek

Jestli bude nějaký příslušník afrických sil chtít ú/poplatek za průjezd, tak mu tohle bude šumák, beztak ani nepozná, že to je trolejbus. A pokud pozná, tak dost možná studoval v ČR a budou to mít naprosto vpohodě.

Pražec

Nejsem žádný kdovíjaký patriot, ale tenhle styl expedice se mi strašně líbí, protože je takový… no prostě český!

glosátor

Co je na tom „no prostě český“?
Že by tedy snad to, že nejspíš jen netušíte, koho kde napadají podobné šílenosti, i díky jimž se lidstvo posouvá kupředu, protože zkoušejí, co všechno je možné, a občas při tom objeví i něco užitečně uplatnitelného i jinde či jinak? Nebo snad myslíte, že na světě jediní něčím kuriózní cestovatelé byli jen nebo především Češi?
Přeji jim samozřejmě šťastnou cestu a úspěch, protože to určitě nebudou mít snadné! A budou určitě zajímavé jejich zkušenosti s použitím různých zdrojů energie pro pohon vozidla.

ABC

občas při tom objeví i něco užitečně uplatnitelného i jinde či jinak?

možná tak to kam se da zajít v ochcávání předpisů … ale tipnu si že do Německa nebo Rakouska s tím asi raději nepojedou

Otakar

Doteď jsem myslel, že to byl apríl, když jsem to četl na jiném serveru 😀

Vít Jůza

A není??

pohledem realisty

Původní informace je stará už několik týdnů, takže s aprílem rozhodně přímo nesouvisí – spíše jsem skeptický k tomu, jak nakonec dopadnou = čeho se jim ve výsledku podaří skutečně dosáhnout.

Otakar

V médiích jsem to skutečně viděl poprvé až na apríla. Předtím jsem o tomto neslyšel.
Už tím, že objetí zeměkoule trolejbusem zní jako ptákovina, sice píšou, že plánují po cestě města, kde je na to infrastruktura, ale tam ujedou kolik 5 – 10 km (pokud vůbec budeme optimističtí, že jim povolí se připojit) a zbytek na diesel agregát, samozřejmě nemohou pustit informaci, že na tu zlou naftu pojedou 99 % cesty, to by na sebe strhli negativní pozornost.

Fandím ambiciózním nápadům, ale toto mi pořád sedí víc jako ten apríl. Bohužel.

RARA

Tak držím palce ať objedou celý svět. Byť to bude v dnešních těžkých časech více než složité.
Přeji hodně šťastných km.

Kuba

Věřím, že tahle otázka musela organizátory napadnou taky, jinak by to nedělali, ale dost mě překvapuje, že vozidlem bez SPZ chtějí nejenom sjet z určené dráhy, ale dokonce překonat státní hranici.
Každopádně se těším na fotky, jak se nabidlujou někde v Rusku při průjezdu městem.

Ruda

Oni nepojedou bez RZ, ale na nějaký švindl přes cizinu. Jenom u nás je stále MD papežštější jak papež. V okolních státech EU lze postavit vozidla i zpět na značky jen u nás ne, aby se pořád nějak uměle omlazoval vozový park. A to co se chystá na chudáky veteranisty je už tragédie úplně.

Ondra

Ať ten trolejbus registrují kdekoliv, dle české legislativy to pořád bude drážní vozidlo, které se legálně může pohybovat pouze po dráze.

Tady na Moravě

Dle ceske legislativy to bude silnicni vozidlo registrovane v Polsku.

Spis by me zajimalo, jestli maji v zajmu vyuzit nabijeni nebo dokonce jizdu pod draty, jak se budou na provoz takoveho vozidla divat v jednotlivych mestech. V Cesku bych byl velmi prekvapen, kdyby na to nekdo přistoupil. Na dane draze muze jezdit jen vozidlo pro danou drahu homologovane, a to tento zbloudily trolejbus nebude.

ldx

V Rusku mají dost trolejbusových měst, ne? Ale nevím jestli je to elektricky kompatibilní to bude asi hlavní problém.
Jinak by se musel instalovat nějaký univerzální měnič, naštěstí je to ss napětí, takže přetransformovat a usměrnit to půjde vždycky. Horší kdyby ty systémy v těch městech byly na nižším ss napětí, to by pak byl oříšek, pač step-up na takový výkon by byl asi dost velký. Anebo překopat celou elektriku a natáhnout jiné zapojení k motorům… No nevím, všechno jde, ale zase nejsme v akčním thrilleru, kdy na tom záleží svět nebo odměna miliardy dolarů, no 😀

Vbb

Když ony ty trolejbusové sítě jsou co do napětí tak nějak standardizované, 600 – 750 V.
Dřív se ještě používalo 550 V, ale to je totéž co 600.

Pája

A taky se zkoušela střídavina už na upravených 14Tr

ldx

Aha, nejsem v obraze. V tom případě je to cajk 🙂

Nyvlt

Budou prý mít RZ jak bylo někde uvedeno, ale ne českou.

jan v

Tuším, že v plánu je registrovat vozidlo v Polsku.

Sch

Také by mě zajímalo, jak chtějí přes hranice v drážním vozidle bez RZ. Už se těším.

Jaaa

Načerno.

ldx

Nebo se můžou nechat převést těch pár stovek metrů na traileru.

PvvS

1.6 chtějí vyjet. To je na sehnání baterií, úpravu výzbroje, dobíjení a kompletní homologaci poněkud málo. A to ještě ani nemaj doklady.

mauricio

No hlavně tou dobou bude stejně ještě pořád zákaz opuštění okresu :))

kulhán

Kdo chce, rozumný důvod si najde, hodí ho na papír covšechno snese a jede.

mauricio

Jasně, však já to nemyslel úplně vážně, jak lze soudit dle smajlíku ke konci.

ldx

Nebude.