Nákladní vlaky přišly až do listopadu o most přes Labe v Děčíně, dopravci musí jinudy

Konstrukce nového mostu přes Labe v Děčíně. Foto: Správa železnicKonstrukce nového mostu přes Labe v Děčíně. Foto: Správa železnic

Vlaky z „pravobřežky“ mířící do Německa budou muset úvratí přes děčínské hlavní nádraží nebo západní ústecké.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marcel Štancl

A dát trochu do pořádku před výlukou trať Všetaty – Česká Lípa Rumburk nešlo? Rumburk je pro dráhu sprosté slovo kde se nic vylepšovat nesmí?

Alibaba

A ten kopec dáte do pořádku jak?

Tomask

„Trasa přes Děčín je prakticky jedinou funkční pro nákladní železniční dopravu do Německa.“- to jsme už pocítili na podzim po sesuvech půdy…:D

K.S.

Ano, a ze strategického hlediska je to sakra problém.

Pro začátek by to možná chtělo začít uvažovat o jednání s papírnou ve Štětí jestli by nebylo možné využít částečně jejich vlečku. Nebo by mohla vzniknout spojka v Žalhosticích. Byť to přímo neudělá novou trať do Německa, do jisté míry by to zlepšilo situaci při výlukách a mimořádnostech.

Kuba

Hahaha. Podívejte se nejdřív, jaké má ta vlečka sklony, konfiguraci kolejiště a jestli je elektrizovaná. Ty tři koleje s drátem v Ústí a Děčíně udělají určitě lepší službu.

K.S.

Já jsem to nemyslel jako okamžitou náhradu, ale jako možnost vybudovat spojku, tím by se dalo něco dělat i se sklony. Pokud by kolej vedla po kraji areálu, tak by se dala vybudovat trať dlouhá cca 1600 m, čímž by tam byl dosažen sklon 15 promile. Je to sice více, ale je to krátký úsek

Pokud by to nešlo, pak by snad tedy bylo možné uvažovat o nějaké spojce v Žlahosticích.

Rychloběžka

Ví někdo, v jaký den začne přesun straré konstrukce na ty provizorní pilíře?

Démon

Proč neudělají rovnou most pro dvoje koleje? Asi není potřeba ….

Jiří Kocurek

Je to kousek, na most navatuje jednokolejný tunel. A na mostě délky 260 m by se dva nákladní vlaky stěží vyhnuly.

John

Tunel nejde přerazit na větší průměr?

K.S.

No skoro bych řekl že u toho tunelu by to byla věčná škoda. Myslím ale že tam snad je problém jen s tím mít obě koleje elektrifikované.

Granja

On ten tunel není možná jednokolejný. Každopádně je ražený ve větším průměru. Pod nickem „pejan“ se nově na You Tube objevilo video z trasy Děčín – Přerov, kde je současný stav příprav celkem pěkně vidět, včetně jízdy po předmětném mostě.

Granja

Tady je to video:
https://www.youtube.com/watch?v=jjYIHp3W4Lc
cca od 15. minuty.

Vít Jůza

Aneb proč neudělají rovnou tunel pro 2 koleje? A přesmyk … Asi není potřeba … jistě, až tak frequentované to tam není, a chystá se řešení jiné ….

tarten

To „jiné řešení“ není jiné řešení. Řeší jen stávající stav. Ve skutečnosti by byla potřebná kapacita tohoto spojení několikanásobná, jestli bychom chtěli převést významnou část tranzistní dopravy na koleje i reálně, nejen o tom mluvit. Dál by bylo potřeba buď propojit skutečnou levobřežku míjející Prahu nebo udělat pravobřežku čtyřkolejnou.

Vašek

Stejně se to vcucne do dvou kolejí Prostřední Žleb- Pirna, takže i kdyby byl tunel pětikolejný, limit je pokračování ze Žlebu.

Vladki

Ještě že ten most nestihli prohlásit za památku.

Alibaba

Předběhl jste mě. 🙂

Aby SŽ pracovala před památkáři v utajení …

Potulný Wechtr

Teď se na nádraží Děčín – Východ Dolní n. víceméně nehne ani kolo, takže ideální doba pro modernizaci alespoň poloviny nádraží.
Ale je mi to jasné. Sloučit dvě stavby, to je na SŽ příliš.

M152

Dvě stavby jo, ale v různých místech.

Patrik

Kola se tam budou hýbat i nadále. U vlaků od Boletic do Německa zde bude probíhat komerční odbavení a poté přetah na hlavní, případně zde budou vyčkávat, pokud pro ně na hlavním nebude mašina.

Damián

Trať Cheb – Marktredwitz použitelná není?

Rypal

Bohužel zde chybí dráty a je to jednokolejka. Na diesel do kopce se jezdí dost pomalu, což kapacitě značně ubírá

K.S.

Tak za současné situace ve světě by se dalo snad zajistit urychlení elektrizace a vybudování buď trianglu v Chebu, ale je tam obytná zóna, takže asi prostý nebude a chtělo by to obchvat. Stejně tak by to asi chtělo triangl v Marktredwitzu.

Vlastně je otázka jestli s tím co se děje, v kombinaci se zbytky gren dealu, není vhodné začít uvažovat o výstavbě mnohem více trianglů a přesmyků, které by zvýšily kapacitu a možná trochu zvýšily odolnost celé sítě v případě problémů.

Ten kdo vi

Bez úvraťová trasa přes Prahu nejspíš nebude výrazně využitelná. Dnes mají začít výluky Velim – Poříčany ( nejezdí Os) dále se kutá v Roztokách u Prahy a v Roudnici.

Vít Jůza

Pořád ale asi nejlepší z celé řady možností.

Platamon

Víte jaká je kapacita od Kolína na Prahu? Po 011 jen vlaky dálkovky a i ty se v některých fázích výluk nevejdou všechny, os.vlaky do srpna v NAD, nevejde se ani jeden. A než řeknete, že v noci dálkovka nejezdí, tak skoro každou noc jsou zastavené provozy pro návoz/ odvoz materiálu ze zbytku. 060 je kapacita vyprodaná už dlouho, možná v sedle by se něco s drhnutím provezlo.

Lukáš David

Vzhledem k omezene kapacite hlavniho nadrazi v Decine se mi jevi jako nejklidnejsi varianta jizda pres Prahu..

Ex ČD

Tam zas není kapacita na trati….

BND 30

Správa železnic by měla zorganizovat státní přetahovou službu na úvrati, něco jako postrky přes Vysočinu.

vlk

A k čemu jako?

BND30

Třeba, třeba aby se vlk nažral a ….