Nákladní vlaky přišly až do listopadu o most přes Labe v Děčíně, dopravci musí jinudy

Konstrukce nového mostu přes Labe v Děčíně. Foto: Správa železnicKonstrukce nového mostu přes Labe v Děčíně. Foto: Správa železnic

Vlaky z „pravobřežky“ mířící do Německa budou muset úvratí přes děčínské hlavní nádraží nebo západní ústecké.

Nákladní železniční dopravce čeká od dnešního dne výluka, která jim zkomplikuje přepravy zboží mezi Německem a Českem. V Děčíně přestanou jezdit vlaky mezi stanicemi Děčín východ a Děčín-Prostřední Žleb kvůli výměně mostu přes Labe. Traťový úsek využívají jen nákladní dopravci.

Rekonstrukce úseku začala již loni za provozu, od dnešního dne začíná hlavní omezení kvůli výměně samotné konstrukce mostu. Celá akce, jejíž součástí je i oprava přilehlých úseků a tunelu, vyjde na 1,082 miliardy korun. Během výluky budou muset nákladní vlaky úvratí přes stanice Děčín nebo Ústí nad Labem západ, případně bez úvrati přes Prahu. Trasa přes Děčín je prakticky jedinou funkční pro nákladní železniční dopravu do Německa.

Most byl postaven v roce 1917, důvodem výměny je jeho špatný technický stav. Stávající most měří 265 metrů, po více než sto letech získá novou ocelovou konstrukci s podélnými a příčnými výztuhami a průběžným kolejovým ložem. Jednotlivé části konstrukce už během února přivezla k Labi společnost DT Mostárna. Starý most se nejprve posune na provizorní pilíře a posléze splaví a bezpečně rozebere. Nový most bude svým uspořádáním respektovat vzhled původní konstrukce, zároveň splní všechny současné normy a provozní požadavky železniční dopravy. Rychlost na mostu se zvýší ze současných 30 na 50 km/h.

Kompletní sanace čeká 395 metrů dlouhý Děčínský tunel. Na 120 metrech bude provedena náhrada původní kamenné klenby za železobetonovou a zbývající část bude sanována. Nebude chybět ani zřízení nového železničního spodku, svršku, trakčního vedení či protihlukových stěn o délce 700 metrů.

Tagy Děčín východ - Děčín Prostřední Žleb DT Mostárna omezení nákladní dopravy do Německa Správa železnic Strabag Rail
32 komentářů