Nákladní vlaky musí kvůli nehodě v Malešicích jezdit mimořádně přes hlavní nádraží

Vykolejení nákladního vlaku v Praze Malešicích. Foto: Drážní inspekceVykolejení nákladního vlaku v Praze Malešicích. Foto: Drážní inspekce

Nedělní vykolejení nákladního vlaku v Praze Malešicích přináší velké komplikace nejen v osobní dopravě, ale i pro nákladní dopravce. Spojka

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš

Osobně bych příčinu toho vykolejení tipl na ten prasklý jazyk.

pamětník

Severní zhlaví Malešic byl po „dispoziční“ stránce od samého počátku doslova PRŮSER – teoretická dvoukolejka i do Libně (prvorepublikový tunel ji podle tehdejších norem uměl) a další jednokolejka na Žižkov v tom stísněném prostoru v oblouku, to se podle stávajících norem snad ani nijak vyřešit nedá. Trať na Žižkov už to teď sice nekomplikuje, ale ten oblouk směrem do Běchovic má tak malý poloměr a je tak dlouhý a ve složitých terénních podmínkách, že se tam smysluplné zhlaví bez angličanů asi vůbec navrhnout nedá. Takže i do budoucna bude asi nutno počítat s možnými problém: asi by se někdo měl… Číst vice »

František

No jo, ty normy. Neprovezeme nic. 🙁 Už aby tam byla ta druhá kolej. Také odstraňování by mohlo být rychlejší. Dálnici by určitě nevyklízeli týden, to by bylo řevu…

Xaver

Mohlo, ale asi se dělá, co může. Právě jsem tam byl na čumendu. Pracně nakolejují jeden vagón s uhlím, další radši vysypali na kolejiště a vytáhli ho brejlovcem za lano na koleje. Na převrácený se zatím nešáhlo.

dopravák

Tak proč se nezapojíte do práce, chytráku?
Za ty roky, kdy o dráze něco vím i profesně (a to bych očekával i od vás), jsem přesvědčen, že (vždy minimálně téměř) všichni, kdo se podílejí na odstraňování následků nehod především přímo v terénu, dělají maximum pro to, aby bylo možno aspoň nějak jezdit co nejdříve a zároveň škody byly co nejmenší: když si myslíte, že byste to uměl líp, tak jim to běžte ukázat!
Divím se, že takový blábol, jaký jste sem vnutil, právě vy dokážete vůbec vyplodit!

Martin V.

Tady https://www.mall.tv/vlaky-a-tramvaje/hlavni-nadrazi-praha by to mělo být vidět. Ale chce to avízo, kdy něco zajímavého pojede. Třeba Metrans skrz Vinohradské tunely, to se často nevidí.

Dushan

Mezi 3. a 4. nástupištěmna hl. n. je pro tyto účely volně průjezdná střední kolej. Úzkým hrdlem tak bude zřejmě jen průjezd přes Vršovice z důvodu probíhající modernizace.

František Plášek

Úzkým hrdlem jsou příjezdy na hl.n. ze všech směrů. Když už se na hl.n. dostanou, tak samozřejmě bude trvat, než v případě potřeby udělají úvrať.

Dushan

Nenapadá mě důvod, aby nákladní vlaky dělaly úvrať na hl.n.

Aslanex

Vršovice > Semmering?

bohyn

Vlaky od Benešova můžou Bohdalec objet z jihu, nemusí na Vršovice/Hl.n.

Jiří 2

vlaky od Benešova se do obvodu ŽST Praha-Zahradní Město (odkud by pokračovaly dále směr Krč, Radotín, Plzeň) nedostanou. Z Hostivaře vede trať do Malešic (kde se ale nedá vlivem nehody objíždět) a do Vršovic (obvod os.n., spojka do obvodu Eden, býv. seř.n. odjezd není použitelná). Traťová kolej Vršovice os.n. – Vyšehrad je od jara ve výluce z důvodu rekonstrukce ŽST Vršovice.

Jiří Kocurek

A není ta kolej určená (a používaná) pro objíždění souprav a návoz/odvoz vozidel na ONJ? Teda když pominu fakt, že nákladní dopravě zkrz Prahu zbyde jednokolejka, na kterou je problém se vůbec dostat, jelikož výhybky na zhlaví jsou každou chvíli obsazené osobním vlakem.

Jiří 2

Ano, především pro tyto účely.

provokatér

Nejdřív se naučte kolejovou situaci ŽUP a pak poučujte. ŽUP není ŽUB !!!

Dárek Vrana

No, to je výborný nápad nacpat vlaky 650 m doprostřed stanice, když kolej č. 12 m má cca 460 m….

Jiří 2

12. staniční kolej (vaší terminologií „střední kolej“) má i další využití, než jen pro nákladní dopravu. Úzkými hrdly kromě žst. Praha-Vršovice je rovněž úsek Praha hl.n. – Praha-Libeň a obě zhlaví žst. Praha hl.n.