Nákladní vlak strhl trolej v Děčíně, celá stanice byla bez proudu 6 hodin
Zatěžovací zkouška mostu přes Labe v Děčíně. Foto: Správa železnic
Dálkové vlaky neplánovaně využívají spojnici pro nákladní vlaky.
Dálkové vlaky neplánovaně využívají spojnici pro nákladní vlaky.
Nejspíš ukázka nekvalitní práce údržby,
Nejspíš blbý hlod. Z 90% je stržení trakčního vedení způsobeno jeho nestažení
Doplnění–nestažením sběrače.
Co takhle někde po trase PH- UL/DC postavit aspoň most a spojku/ spojky aby v případě mimořádnosti šlo využít trať na druhém břehu Labe pro spojení s Prahou. ….jen nápad….
to by řešila elektrifikace Praha – Všetaty
Můžete mi prosím někdo jako laikovi vysvětlit co je typická příčina střežení troleje? Stává se to koukám celkem často, ale není mi jasné jak k tomu dojde… Díky 🙂
Na tratích se často vyskytují značky které upozorňují o ‚stahovačce‘, pokud strojvedoucí projede se zběračem nahoře, tak riskuje že dojde ke stažení troleji. Podobný případ se stal minulý rok ve Španělsku kde strojvedoucí rychlovlaku OuiGo zapomněl dát zběrač dolů a strhl troleje.
Dojde ke stržení troleje.*
Nevím jak jsem tohleto přehlédnul…
No a další příčiny jsou mechanického rázu-Zlomený izolátor,pžetržené lano, uvolněný držák ,laníčko, případně porucha sběrače.
Přetržené laníčko z 99% není příčinou stržení, vzhledem k jeho tloušťce ho v pohodě sběračem HV urvete (celé), pokud ruplo u horní svorky a ohlo se do prostoru.
Poškození ližiny a zásah ADD se nepočítá???
Samozřejmě, pokud půjdeme do důsledku tak ano, pak poškození sběrače přetrženým laníčkem, kdy tento sběrač poškodí TV, lze považovat za příčinu poruchy na TV.
Ale to už je o tom jak budeme přistupovat k primárním a sekundárním příčinám MU.
Co se však týká samotného přetrženého laníčka, tak to, že by poškodilo TV tím, že bylo zachyceno sběračem HV, je velice malá pravděpodobnost.
přidám se také s naprosto laickým dotazem. Když jede vlak se staženým sběračem, tak jede na setrvačnost?
Ano, přesně tak, setrvacností. Případně má třeba postrk v podobě nezávislé trakce.
díky
Vám by také neuškodilo přečíst si knihu Pravidla českého pravopisu !!!
Opravte me, jestli se mylim, ale jestli byly vlaky vedeny z t-090 od Prahy na t-073 smer Decin vychod, tak to znamena 3 uvrate (Usti hl.n., zapad a Strekov)? Jak se to v praxi dela, zacouve se na zapad a pak loko objizdi na Strekove? Nebo ji na ten zapad neco pretahne? Nebo objizdi 3x? Nejsem zeleznicne vzdelan, tak nevim, jaka jsou pravidla pro sunuti vlaku s cestujicimi.
Od Prahy lze jet na Západní nádraží UL přímo, nemusí jet na hlavák.
Má tam zastávku, takže…
Pokud se jedná o mezinárodní vlak tak je jedno že se vynechá Hlavní nádraží v UL jelikož se vynechá Děčín hl.n. Lidá tedy vystoupí na UL z. a v Děčíne východní nádraží.
Jako na východě na tom jediném nástupišti v 1. koleji? No, to nevím tedy.
A v Prostředním Žlebu by to šlo?
A ty osobní vlaky co jezdí do Německa tam zastavují podle vás kde? Je tam normálně nástupiště. Kdežto na východě tam oficiálně nástupiště není.
Aha… cestující ať si dělá co chce, dobytek jeden, viďte… A vnitrostátní použití je asi zločin… Tenhle zpusob myšlení je důvod, proč nádražáky veřejnost pohrdá… I když oni sami se považují za „šlechtu“…
Objíždělo se pouze na Střekově, hl. n. – západ se sunulo, v obou směrech
K poslednímu bodu, mezi ústeckým hlavákem a západem se naprosto běžně sunou všechny rychlíky linky R23, s cestujícími samozřejmě sunout lze.
Štefanovi se tento týden fakt daří. Včera překopnutý kabel v Brandýse, dneska dráty v Děčíně…
Na této MÚ je trochu vidět i opačná strana liberalizace železnice. Dříve se při tomto problému daly využívat náležitosti linky L2 při prostoji v Děčíně a odjet U1 do Povrlů a zpět. Dneska při provozu jiného dopravce na L2 a U1 toto nelze.
Ne vždy je plno dopravců výhra.
Proč by to nešlo? Když je zavedena NAD, autobusy také obvykle nejsou železničního dopravce.
Trefa do černého.
Tak ale tady se to jezdilo vlakem.
No a co? Dopravci si takto vypomáhají (a řekl bych, že méně často, než by mohli). Má to spoustu nevýhod, nevýhoda je jediná – musí se to zorganizovat. Proč byste tomu bránil? Jenom abyste mohl argumentovat domnělou nevýhodou tržní železnice?
Samozřejmě jsem chtěl napsat: „Má to spoustu *výhod*, nevýhoda je jediná.“
Obrat pantera od usti v 19:30 už normálně jel.
Dratenici se činili.
Je jednoduchý řešení…obnovte Česko – Lipské depo a tahejte to přes Jiříkov !!!
Šlo to dřív tak ať to jde i teď !!
Na to zapomente
Trošinku cestou zadieslujeme Lužické hory a všechny ty náklady roztrháme na třetiny aby je tam ty diesely s postrkem vůbec dotáhly…
Výborný nápad. Skončíme na tom samém Západě jako při jízdě Pravobřežkou, jen budem potřeboval dvojitou úvrať, protože přímá kolej od České Lípy do Prostředního Žlebu není. Dojedeme tam také mnohem později, ale zato propálíme hromadu nafty.
Můžem jet alespoň ze Všetat přímo do Boleslavi, nebo budem muset úvratí v Mělníku a drhnout Mšenku?
Oprava: na tom samém Východě
Samozrejme drhonut Msenku, at se amortizuje.
Ty mě tady neopravuj a běž raději vyčistit to, co jsi za dva dny posprejoval !!!
Jojo, kvůli jedný mimořádnosti se bude obnovovvat depo.. Zbytečná zašívačka.
Taky jsem původně myslel že se jedná o něco v Lipsku (Leipzig)…
Zlaté motoráky…. Při cestě do Ústí 30 minut zpoždění kvůli poruše zabezpečovacího zařízení a teď zpět to samé. Připoj čekat nebude, takže cesta se protáhne o 2 hodiny…