Nákladní silniční dopravce obestírají chmury, optimistů prudce ubylo
Kamion, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
"Tento trend vždy znamenal blížící se potíže pro celou ekonomiku," říká tajemník Česmadu Bohemia.
Toto mohu potvrdit, je to skutečně tak. A už teď při mých dotazech na náklady se výrobní firmy škrábou za uchem, že neví co bude, a jestli budou mít tolik, aby mohli k sobě vpustit dalšího dopravce atd. Hůře se shání zpětky, dá to zase kolikrát dost práce z některých oblastí auto dostat. Do toho ale stále přetrvává nedostatek řidičů, takže je to poměrně zajímavá situace… Ale je to pro mě v tento podzim jasný signál, že se něco děje… Už jsem to takto zažil několikrát a vždy to byl začátek vlny recese. Nyní tedy stojíme na prahu další…
Takže zase už bude dostatek řidičů kamionů, když se nebude tolik jezdit. A možná i řidičů autobusů, když se nebude tolik jezdit do práce. No tak vše špatné pro něco dobré.
Pardon, mělo být plus
Vysoká cena nafty se promítne do cen všeho zboží. Vládě to nevadí. Ba naopak. Vyhovuje ji to. Vybere více na DPH a může se předvádět na Ukrajině.
Pěkná tipovačka, co to má společného s realitou?
Je to indikátor nálady. A ta se promítne do reality.
Ekonomická recese je vždycky jako první vidět na klesajících přepravních výkonech, pak teprve to začne být vidět všude jinde.
Žádný strom neroste do nebe. A bohužel situace je jaká je a bojím se že bude ještě hůř.
Klasické brečení dopravců a Česmadu. Já si naopak myslím, že po 30 letech soustavného navyšování objemu kamionové dopravy by menší redukce rozhodně neškodila.
Dobrý den. Nejde o to, zda dopravci“ brečí „nebo ne,ale na dopravě zboží je vidět, jak se daří našemu hospodářství…Příště se nad článkem více zamyslete Vážený pane Františku…Přeji pěkné odpoledne.
Tak nějak. Když se zboží nedostane k zákazníkovi, tak …
ano správně, výrobce nedostane zaplaceno a bude možná muset propouštět.
Propouštění sice na úřadech moc nehrozí, ale likvidátor dopravy zírající do prázdného regálu a nadávající na obchodníky, že nepřivezli zboží…
To propouštění je problém. Kolik místních producentů muselo kvůli tranzitní dopravě propouštět?
…… česmad není o tranzitní dopravě. Tranzitující nikdo nezmiňoval
Tak to jsem to spletl. Tedy ne tranzitní, ale mezinárodní.
Nejsem si jist, že výkon ekonomiky přímo koreluje s objemem kamionové dopravy. To je podle mě zjednodušené tvrzení.
Je to reálný indiátor . A celkem spolehlivý.
sice si nejste jistý, ale tak to bohužel je. Těch indikátorů je samozřejmě víc, jsme průmyslová země tak se podobně sleduje i např. obchod s ocelí atd….
Je to zjednodušené už jen proto, že se vozí ve stejném čase stejné zboží proti sobě.
Jakože že by firmy vyráběly méně, na trhu by bylo méně zboží.
Schválně: Odkud máte boty?
Boty mohou do překladiště i po kolejích, též by bylo lepší vyrábět trvanlivější a ideálně někde blíže. Označovat útlum plýtvání krizí je přehnané. Priority je stejně načase přehodnotit.
Franta místo Ursuly do čela Unie, koleje pro každého , sukafon pro každou rodinu v každé garáži
František ale nikde nepsal to, co tady docela nesmyslně podsouváte.
Používejte více hlavu, pomůže to.
A z toho překladiště se do obchodu teleportují ? Co materiál na tu výrobu ?
Kdyby ta železnice byla tak výhodná, tak to NIKDO nevozí přes celou Evropu v kamionech. Ale evidentně ta vlečka na každou náves nefunguje ani v zahraničí.
Je na čase, aby byly zase z ČR. Chudák Baťa, ten se musí v hrobě točit jako vrtule.
Jakých 30 let, mamalse! V roce 2009-2012 skončila 1/3 dopravdů a byla nahrazena Poláky a Litevci! vypouštíte z huby strašné žvásty o dopravě víte kulové!
Slušnost není vaší silnou stránkou, místo toho nadávání nás poučte o dopravě.
Ale pane špeditére, já psal, že se soustavně navyšuje objem dopravy. Nic víc.
Souhlasím, ale už možná by stačilo dát tomu nějaký smysl a ty objemy půjdou dolů. Přijde mi že nad objednáváním dopravy se už nikdo moc nezamýšlí. Nesmysly jezdí tam a pak zase zpátky. Vysoké náklady všeho snad způsobí, že objemy nesmyslných přeprav klesnou. Mimoto s nástupem elektromobility dost klesne výroba a také logistika jednotlivý dílů (bude jich pro auto potřeba méně), takže s poklesem je dobré počítat, ale ten pokles v tomto případě není špatně.
Přesně!
Ano, ale to není chyba dopravců, ale těch kteří to objednávají a systému, který k tomu vybízí.
Také si myslím, že určitý segment přeprav bude klesat. Výroba na západě prochází transformací směrem k automatizaci. S tím logicky bude klesat poptávka po levné práci v česku, která dosud táhla naší ekonomiku. Pokud jde o elektromobilitu, obávám se, že jde tak trochu o mýtus. Přestože odpadají komplikované systémy úpravy výfukových plynů a technologicky náročné spalovací motory, není konstrukce a výroba elektromobilu o moc jednodušší. Bezpochyby bude pro tradiční automobilky náročné zvládnout příchod nových výrobců na trh.
To se ovšem mýlíte. Vyrábět na západě je zkrátka drahé i s automatizací, Česko se o práci bát vcelku nemusí a jestli, tak naopak kvůli východu. A co se týče elektromobilů, jsou o dost jednodušší a dají se do budoucna vyrobit snáze a levněji. Koukněte se na Teslu, části aut které se dneska montují z desítek kusů (které se musí vyrobit, zkontrolovat, odvézt, svařit a pak namontovat) už dneska vyrábí jako jeden opus. Celé továrny vyrábějící součásti do spalováků se budou muset buďto přeorientovat, nebo budou k ničemu. Věřte mi, spalováky nečeká už moc let budoucnosti, jejich výroba a provoz… Číst vice »
Já jsem všemi deseti pro elektromobilitu, ale právě výrobní inovace tesly a i jiných startupů dost šlapou na paty těm, kteří donedávna tvrdili že je to nesmysl. Právě problém tradičních výrobců je ten, že se snažili elektromobilitu spíš ignorovat a případně roubovat do původní koncepce. Při prvním pohledu se mohou elektromobily zdát jednodušší, ale opravdu si nemyslím, že je to úplně pravda. Ta složitost se ale přesunula jinam, například vývoj a velkoobjemová výroba akumulátorů je opravdový oříšek, stejně tak nároky na kvalitu převodového ústrojí (mnohdy vícestupňového), nároky na elektromotory z hlediska účinnosti a životnosti, termální managment, silové obvody, vodiče a… Číst vice »
myslíte, jako že si někdo objedná a zaplatí nesmyslnou přepravu, kterou nepotřebuje, vyhazuje tím peníze oknem a neví o tom?
Ovšem za podmínek, že se to bude přesouvat na koleje a že bude ubývat zbytečná doprava, tedy hlavně dovozy věcí, které umíme vyrobit a nedopravovat je stovky a tisíce km a pak mluvit o ochraně klimatu, šetření energií apod.
Jojo, místní výrobky za každou cenu. Nevadí, že to bude drahé, hlavně že to bude místní. A vůbec nevadí, že to bude z dovezených surovin.
Je to dobrý, všichni počítají s krizí. Takže nebude.
Ona ale už začíná, respektive začala.
Moc toho ještě nepamatuju, ale posledně, když byla krize (rok 2012 tuším) padly (mimojiné) třeba ceny pohonných hmot z ceny 4X na 2X za litr, Octávia zlevnila o 200 tis a úroky hypoték padly ke dvěma procentům.
Tak uvidíme, co přinese (mimojiné) krize tentokráte…
Hlavně, všechny krize přišly nečekaně.
Teď se to čeká už od COVIDu. Dost bych se divil, kdyby opravdu velká krize přišla.
Souhlas….také se těším….
A ještě jsem zapomněl na těch 250 000 cizích dělníků, co tu dělají práci, kterou nároční Češi již dělat nechtějí…..nojo no, krize.
A v kterém kraji prosím žijete? Já ve Středních Čechách a žádnou „krizi“ na přetížených silnicích, plných vlacích (včetně 1.třídy) a plných parkovišť u vybrakovaných supermárketů nevidím….. Minulý víkend jem byl v předražených Krkonoších a tam jsem zakopával o rodinky s dětmi, mladé lidi a přeplněná parkoviště….. Tak kde je ta krize, prosím??