Nákladní kola v centru i rezervace parkování přes mobil. Praha chce změnit logistiku

Nákladní kola využívá už několik let například DHL. Pramen: DHL ExpressNákladní kola využívá už několik let například DHL. Pramen: DHL Express

Pražští radní dnes schválili studii, která navrhuje výraznou proměnu zásobování ve městě. Studie nové podoby takzvané city logistiky, kterou zpracoval

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bob

Napřed zakážou v Praze provoz jízdních kol širších než 1,2 metry, a pak vymýšlejí nákladní jízdní kola. Fakt nevědí, co chtějí.

Marek Turnovec

A myslíte, že ta „normální“ nákladní kola jsou širší než 2 metry? 🙂

Eduard

Bravo tleskám! Ještě by Praha mohla zavést dotační program na nákup kol. Stejně jako šlapací kolo s dynamem do každé domácnosti, aby když bude nedostatek proudu uvědomělí Pražané v boji s globálním oteplováním mohli pořádně šlápnout do pedálů. Navíc každý návštěvník středu Prahy, obdrží chytrou nůši a donese náklad na místo určení. Přeci nebudeme tu naši matičku stověžatou zásobovat pomocí dodávek či nákladních aut. To je out. Kolo je cool. Kdo nevěří na svatou Grétu není ekolog. A kdo nešlape na kole s námi demokraty, šlape proti nám.

kanafasik

ted ještě oprášit nápada se zásobovací tramvají, některé ulicemzatopit, vytvořit vodní cesty , případně využít cimrmanovu metodu doručování menších zásilek pomocí dělostřelectva. A bude to komplet.

ABC

DOL!

Glutexo

Obzvláště vhodný pro doručování medu.

Asd

Myslel jsem, že v Praze jsou chytří lidé, ale spletl jsem se. Jak vidím tak místní radní přichází s opět s vynikajícím nápadem jak lidem „zlepšit“ život.
Snad si na to pražané vzpomenou u příštích voleb.

Jiří Kocurek

Emise? O dodávce poháněné elektromotorem a dobíjené z baterií někdo slyšel? Dovávka uveze bez problému tunu zboží. Nebo tři palety a bude jen o 2 metry delší. Tohle uveze tak 2 metráky nebo 1 paletu. Takže pro nahrazení 1 dodávky budou potřeba nejméně 3 šlapohyby, aby se odvezlo totéž zboží. Ty 3 šlapohyby zaberou 2x více místa než 1 dodávka. A šlapohyb po rovince nepojede více než 30 km/h, bude tedy brzdit vozidla MHD (především tramvaj), dostane-li se do souběhu. Při jízdě do kopce (v Praze běžné) pojede dodávka bez problému 50 km/h. Se dvěma metráky na šlapohybu to hádám… Číst vice »

Jakub P

No, jenže ty vaše úvahy nezahrnují dodávku, která veze jednu střední bednu, protože dodávka na firemním parkovišti je a nákladní kolo ne (mimochodem to na obrázku je dost extrém, leccos se dá uvézt i na kole, který má půdorys běžnýho kola) a to není nijak neobvyklá situace. Elektrododávka je pro některý použití super řešení, ale furt je a bude spousta cest, který nákladní kolo (třeba i elektrický, se 100x menší baterkou, než do elektroauta) zvládne taky. Optimální řešení nebývaj buď a nebo, ale daleko víc o kombinování, který využije výhody jednotlivých druhů dopravy na úkolech pro ně optimálních… Jako je… Číst vice »

Jakub P

PS, to dotování nemusí být nutné, stačí ten vjezd dodávkou do úplnýho centra zpoplatnit a hned to bude vycházet líp… (Píšu jako člověk, kterej občas vozí materiál na Staromák nebo do Jindřišský).

Jiří Kocurek

Jistě, když tofunguje, zdaň to. Ještě to funguje? Zreguluj to. Až to přestane fungovat, dotuj to.

Taky se může zavést poplatek 20 Kč za lahvové pivo. Prostě poplatek. Aby lidi chodili do restaurací, kde je na pivo vyšší DPH.

Jakub P

Tenhle argument bych bral, kdyby centra s neomezeným vjezdem aut dobře fungovaly. Ale nevím o jediném větším městě, kde by to tak bylo. Nějaké omezování je v centrech imho nutné, aby mohla fungovat – může to být minimum parkovacích míst, zpoplatnění, nutnost vyřídit povolení, zneprůjezdnění, aby se do každý části centra muselo odjinud, zesložitění, aby průjezd centrem znamenal kličkovanou sem a tam, nebo jakákoliv jejich kombinace. Osobně bych až jako poslední volil tu nutnost vyřizovat povolení, ty ostatní možnosti bych klidně kombinoval podle situace a místních podmínek.

Asd

Pokud zavedete mýto, tak to se promítne do všech cen. Což možná turisté zkousnou, ale místní jistě budou štěstím bez sebe. Už teď jsou „nadšení“ z modrých zón, které jím mnohé služby citelně prodražují.

kanafasik

Hřib a spol hodlají triumfnout Krndu, jinak si to není možné vysvětlit..

Tady na Moravě

Brekot autickaru „to nejde“, „cyklofasismus“, „vsechno v centru zkrachuje“ za 3, 2, 1,…

Jiří Kocurek

Přemýšlím, co tak můžete znát, tady na Moravě. Starobrno na Mendláku? Kraví Horu? Jsou to 2 kilometry. https://mapy.cz/s/jekatobasu Vaším úkolem je odvézt 4 sudy Starobrna do hospody na Kraví Hoře. Zvládnete to naráz? Přecijen, je to do soupání a ty 4 sudy váží 240 kg, to je nějaká váha. Ano, radši jeďte ve dvou strojích. Ale vyzkoušejte si napřed ty brzdy. Já jim nevěřím, tyhle jsou tak na padesátku skůtr. Všímáte si toho, že ve dvou šlapostrojích zaberete na ulici daleko víc místa než tadyhle Džerry? Ten veze 4 sudy do Soběšic, 10 km daleko, jede Berlingem. Ztítra si to… Číst vice »

Jakub P

Díky za krásnou ukázku mimoidní úvahy. V tomto případě: Praha sice je kopcovatá, ale zrovna Starý město, pokud by šlo jen o něj (píšou o návozu autama a překladišti na Těšnově a u Bulhara, což by odpovídalo) je skoro placka s nevelkým převýšením. Jasně, vždycky zbyde nějakej typ nákladu, kterej se z aut na nákladní kola nebo ruční vozíky bude dostávat extrémně těžko. A to má být důvod nevytvořit podmínky pro to, aby mohli na pro město šetrnější dopravu přejít aspoň ti, pro koho to bude snadný? Když se podíváte do Nizozemí, který je umožnění bezpečný cyklodopravy ve městech zcela… Číst vice »

Jiří Kocurek

Přeložit sud piva je poměrně jednoduché, je na to uzpůsobený. A nevadí mu, když zmokne.

Kdybych měl vybrat něco, co se z auta bude dostávát extrémě těžko, tak si zvolím za příklad betonmix nebo šachtové prefabrikáty o váze 1 až 2,8 tuny. Nebo obalovou směs na stavbu cyklostezky. Nebo kropící vůz.

Pro město tedy bude štrnější, když bude řidič šlapat a nebude ovládat elektromotor. Címž bude pomalejší, odveze toho méně, a politicky nekorektní způsoby dopravy bude nutno zpoplatnit.
Víte, má vadí ta rétorika né nepodobná náckům vs židé. Totiž že řidič je méněčlověk.

Jakub P

To vůbec není o tom, že by řidič byl méněčlověk. To je o tom, že v centru je na člověka omezené množství plochy. A člověk v autě ho zabírá násobně víc, takže ostatní se musí uskromnit. A ta zabraná plocha se u všech způsobů dopravy (ano, i chodců) zvětšuje s rostoucí rychlostí. Takže pokud řidič chce do centra autem, měl by to nějak kompenzovat těm, kdo zvolí prostorově úspornější dopravu a tím mu cestu autem umožní. To mi přijde logické. A čím rychleji tam mají auta jezdit, tím je ten nepoměr, který by jejich majitelé (což nemusí být vůbec jejich… Číst vice »

asdfr

Nie. Vsetko v centre neskrachuje, no len ludia tam nebud mat po co chodit do toho centra. U nas v okresnom meste pred vyse 10 rokmi zaviedlo meste platene parkovanie v okoli centra. V tom centre za ten cas polovica obchodov premenila na kaviarne. Kde mal predajnu telekomunikacny operator je kaviaren. Kde bolo kedysi knihkupectvo je kaviaren, Okrem kaviarni v tom centre ostali banky, optiky – clovek by si myslel, ze sme narod slepcov, lebo pocet optik sa znasobil a par cinanov. Dakedy sme v centre mali 3 obuvy, uz tam nie je ziadna V sobotu doobeda ked idete do… Číst vice »

Petr766

To překonává zatím všechny hriboviny

...

Ano, mnou predikovaná černá pohřební elektrokola se blíží.

Greta

Myslíte, že jako nebožtíka vás bude zajímat, v čem vás vezou?

Asd

Ne ale pána bude těšit, že za sebou nebude zanechavat uhlikovou stopu.

Tuzemák

Nojo, nesmí pak ale ten ekouvědomělý nebožtík projít kremací. To by si úplně zničil svoji uhlíkovou stopu. 😀

ABC

notabene když má plomby v zubech. pěkně rozkrájet do psích konzerv….

Jiří Kocurek

A jestli bude obřad v kostele a pak šlapáním povezou nebožtíka na hřbitov, tak se modlete, aby zrovna nezavazel způsobenou kolonou sanitce. Mohli by z toho být nebožtíci dva.