Nákladní divize Emirates začala využívat osobní A380 pro přepravu zboží

Airbus A380. Foto: EmiratesAirbus A380. Foto: Emirates

Podle firmy jde o reakci na rychle rostoucí poptávku po nákladní dopravě.

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
GPGP

A neví redakce v čem přesně spočívala ta „úprava“ ? Odmontovali dole nějakou přepážku, či jen využili a lekce upravili prostor kde se standardně přepravuje bagáž ?
Dále je divné, že nevyužili B 777 , kam se vejde nákladu více a s menšími náklady na palivo …. jedině že by využili horní palubu na přepravu něčeho lehčího , třeba krabic s rouškami 😉

kalendář

Nepochybuji o tom, že spočítat si to umějí, ale zřejmě mají ještě nějaké jiné položky, které my neznáme. Může to být třeba tak, že je mimo jiné potřeba, aby pilotům zůstaly platné licence – musejí mít na daném typu odlétané lety za poslední dobu a ne rok sedět na zemi a pak se vracet do práce. Linky A380 do LHR a CDG na udržení všech licencí možná nestačí (spekulace). Může to být také tak, že na horní palubě sedí v economy těch pár cestujících, co je potřeba v tyto dny odvézt a uprostřed a dole je cargo. Uvítám, jestli by… Číst vice »

Tomáš

Upravit nakladovy prostor, uplne nepřichází v úvahu, není kam ho upravit, běžně se připravují palety PMC, ALF, avšak i AKE lze naložit cargo/postu.Z toho vyplývá, že cargo se muze v nakladovym prostoru naložit do plna (samozrjme s ohledem na maximálně vahu).
Řekl bych, ze úpravy budou probíhat na palubě pro cestujici.

Bolb

No jo, ale paluby pro cestující nemají rozumně velké dveře pro objemné náklady. Jak to funguje? Nějaké menší pásové dopravníky a omezená velikost balíků?
Předpokládám, že proběhla demontáž sedaček z kolejnic.
Dál možná zakrytí koberců na zemi proti poškození.
Největší problém ale vidím v tom plnění a vykládání zásilek dveřmi pro nástup lidí.

Roman

V zásadě k žádné vleké technické úpravě nedošlo. Jen Engineering musel přesně spočítat vyvážení letadla což trvalo docela dlouho. V článku je nepřesnost která ale vychází z původní zprávy. V nákladovém prostoru se i ted dalo přepravovat cca těch 50 tun, ale bežně se vozilo právě do těch 13 tun. To bylo způsobeno faktem, že podstatnou část nákladových prostor zabraly kontejnery se zavazadly a zároven relativně malou povolenou váhou payloadu kterou A380 normálně má. V praxi to tedfunguje tak, že se na sedadla ekonomické třídy dají krycí plachty (sedadla se nevymontovávají) a pak se na ně umistuje náklad. Využívají se… Číst vice »

xcon

aj som sa cudoval ked som vcera/alebo predvcerom videl Emirates A380 na trase AMS-IAD…tak teraz uz viem o co ide