Nákladní auto vykolejilo na přejezdu v Pelhřimově Regionovu
Střet osobního vlaku s nákladním autem na přejezdu v Pelhřimově (9. 11. 2023). Pramen: Drážní inspekce
K dalšímu střetnutí auta s vlakem došlo v 10:40 na trati Blatná - Strakonice.
To je nekonečné a dokonce i přes ty závory. Prostě tvrdé postihy a plná úhrada škody ze svého je nutné.
A co takhle postavit nadjezd zhruba tady?
https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&rm=9iPQoxUHnUEQO76QR28nJSM5Jc&x=15.2224964&y=49.4217920&z=19&base=ophoto
To asi těžko. Tam leda tak nadchod pro pěší co by díky schodům překonal na krátké vzdálenosti potřebné převýšení.
Proč těžko? Je tam cca 6 m výšky nad kolejemi a kombinace hrbu na silnici a nějakého zahloubení tratě by mohla vyjít.
Ano, muselo by se to zaměřit přesně a udělat dostatečný hrb, aby tam dlouhá vozidla nedřela.
A proč? A zaplatí si to uživatelé silnic? Když neumní jezdit, jsou nezodpovědní, tak to musí pocítit na své kapse a ne že to budeme plati my nebo železnice.
Protože bezpečnost.
A zaplatí se to stejně ze státního rozpočtu, takže by se to teoreticky mohlo připsat na futro silničářů. A aby to řidiči pocítili ve své kase, tak by se měla zavést daň ze všech silničních vozidel.
Jde snad poslední dobou o nějaké spiknutí řidičů proti vlakové dopravě, aby dokázali, že je nebezpečné vlakem jezdit?
Ani ne, jen se o tom píše.
Zavést tvrdé postihy firem, které takové řidiče zaměstnávají. To je první nutný krok. Firmy zaměstnají kromě řidičů, kteří na to evidentně mají i takové, kteří na to evidentně nemají. -prostě nejsou lidi. To povede k tomu, že budou pravidelně proškolování, kontrolování na alkoholtesterech a podobně. První nutný krok. Samozřejmě tím se to nevyřeší, ale trochu zlepší.
A pak kvůli buzeraci ti lepší řidiči odejdou a zbydou je ti co lepší práci nesezenou
Ať jdou, alespoň si najdou jinou práci. Beztak ty přesuny po silnicích je jen naskladňování a vyskladňování. Bez 1/3 jízd se bezpochyby obejdeme.
V dnešní době hlavně pokutovat každé vjetí před vlak. (Kamera na přejezd, fotit RZ i ksicht řidiče)
Jestli dát pokutu i firmě i bez důkazu (není důkaz že na řidiče někdo tlačil, ale objektivní odpovědnost provozovatele auta) asi jsem pro
A aby to nebylo pořád jen o tom jednom přejezdu tak tenhle P1398 u Strakonic taky stojí za to.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=88222108&newest=1&yaw=4.875&fov=1.020&pitch=-0.056&x=13.9224970&y=49.2715619&z=19
Tedy pokud neprošel v poslední době proměnou jako P1397.
Stačí jeden skok dopředu a je to velká změna
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=62705142&newest=1&yaw=1.162&fov=1.257&pitch=-0.022&x=13.9136305&y=49.2784554&z=16
Srovnáváte nesrovnatelné – se souběžnou komunikací nic levného nemyslíte.
Na tom přejezdu ve Strakonicích jsou nehody celkem časté. Chtělo by to lepší zabezpečení a doinstalovat závory na P1166, kde se nedávno stala tragická nehoda.
https://mapy.cz/zakladni?source=traf&id=10222&x=13.9873844&y=49.2558348&z=16
JJ, kokám na to
https://nehody.policie.cz/?_gl=1%2a13tyz2e%2a_ga%2aMTQyMDc4MTY4NC4xNjk3NTc5MTI4%2a_ga_MGE9DCQJ5M%2aMTY5OTU0MjY0OS4zLjAuMTY5OTU0MjY0OS42MC4wLjA.#18/13.99242/49.25443/1e323
Ani závory blbce nezastaví. Viz Pelhřimov.
A co když tam vjel ve chvíli kdy byly nahoře , zvonek nezvonil a červená světla neblikala?
A co když tam zrovna leteli ufoni a zakryly mu ta červená světla?? odpoved je zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/Occamova_b%C5%99itva
Tak ufouny asi ani police nebude brát jako možnou variantu a že ta bude prověřovat všechny možnosti.
Tak nespekulujte (nekdyžujte) , a počkejte si na policii… a pri tom čekani si přečtěte něco o occamově břitve a pak, mozna, budeme miň kdyžovat…
Samozřejmě , že si počkám, ale to neznamená, že na to nemohu mít názor již nyní. Dík za tip, ale tohle nebude nic pro mě.
Tak pořád lepší závory než kříže. Riziko střetu se sníží o 50% (možná i o víc, nejsem odborník).
Koukám, že dnes „úspěšný“ den
Vysvětli mi prosím někdo jestli ten člověk co psal článek je na správném místě? Konec článku provoz by měl být obnoven v osm večer. Poslední věta provoz bude obnoven před 14:00🤷
Všiml jste si, že článek pojednává o dvou různých událostech na dvou různých tratích a proto tam jsou uvedeny i dva časové údaje?
U nás v Prostějově je taky geniální přejezd. Na Kostelecké. Kruháč a pár metrů na jednom výjezdu přejezd. Vleze tam tak auto a půl, stojí vše. Řešení jsou jen dvě, buď zrušit silnici, nebo trať
Znám podobný, ale tam je toho místa více což však neznamená, že auta někdy nestojí až k výjezdu z kruháče. Na to je řešení jen jedno. Pokud je tam plno a já to z nějakého důvodu neviděl (problém je když je kruháč uprostřed zvýšený a tím je nepřehledný na druhou stranu- tady je takový jako jo a ne a vidět je) tak holt zbývá jen zajet co nejvíce ke krají. Lepší je tam kde to člověk zná koukat a když nejde z kruháče vyjet je to nejlepší řešení tam vůbec nenajíždět. Jenže pak je problém, že když tohle člověk udělá… Číst vice »
Chyba projektantů silnice.
https://mapy.cz/letecka?x=15.3658493&y=50.4340731&z=20
A tohle už jste viděl?
Pardon ještě odkaz
https://mapy.cz/letecka?pano=1&pid=85787145&newest=1&yaw=5.023&fov=1.571&pitch=0.085&x=15.8419896&y=50.6068937&z=20
oboje taky moc pěkné, mnou zmíněná je tato https://mapy.cz/s/catogehuzu
kruháč je součástí severního obchvatu, celkem provoz
Tak jste si ulevil…Jinak vypouštět i ve slově debil „i“ před tím co napíšete , že byste někoho střilel mi připadá fakt dost zbytečné.
Řečnická otázka: Je proveditelné vytvořit pro řidiče rozměrných vozidel speciální navigační prostředky (ala navigace pro strojvedoucí), kde by se shromažďovaly informace o takto nepřehledných a problematických místech a řidič by mohl být upozorněn s předstihem?
To už je dávno vyřešené. Jmenuje se to „dopravní značky“
Hlášku „blížíš se k přejezdu“ umí i bezplatné navigace.
Je to v podstatě taková „past“ na dlouhá vozidla.
Buď má být zakázán vjezd pro vozidla nad stanovenou délku, nebo by muselo být na přilehlé křižovatce zřízeno SSZ s vazbou na PZZ.
Nechápu ty mínusy. Jak by to tam ti mínusáři projeli s dlouhým nákladním autem, když z místa před přejezdem není vidět na tu hlavní silnici, jak tady ostatní psali. Další variantou by mohli být, že by se z té silnice přes přejezd stala hlavní a nebylo by třeba na křižovatce zastavovat a dávat přednost.
Jak jsem už napsal. Udělat tam od přejezdu přikázaný směr jízdy vpravo, zredukovat počet pruhů vedoucích po hlavní v přímém směru na jeden + jeden odbočovací k přejezdu a vozidla jedoucíod tohoto přejezdu nechat vjíždět přímo do svého pruhu bez nutnosti dávat přednost. Omezení vozidel bych žádné nedělal jen ti co by chtěli jet od přejezdu vlevo by se museli někde otočit. Ideální možnost je za cca 1km na kruhovém objezdu.
Tu je taka ista krizovatka. Je tam znacka zakazu vjazdu vozidiel dlhsich ako 10 metrov. Tato ista znacka je umiesnena este 2 krat skorej. Prva je umiestnena nejakych 180 metrov pred prejazdom a znovu 120 metrov.
Logicke riesenia. Pokial tam nevojde vozidlo dlhsie ako x metrov, tak znackami ho tam nepustim.
https://www.google.sk/maps/@49.0280532,18.9049644,3a,75y,99.46h,84.3t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9C76B56KygGHrsr3lj2gvQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
Bohužel společnost spoléhá na techniku a ne na kvalitu řidičů + máme malé silničky ! A nikdo z projektantů silnic a železnic tehdy (před rokem 1990) s takovým provozem nepočítal. Tak se nedivme – ono se to tam nevešlo . Vše se zrychluje, ale infrastruktura zaostává.
Ze snímků je patrné, že se jednalo o NA s přívěsem. Byl tedy pěkně dlouhý a přes přejezd mohl přední částí bezpečně projet. Jenže pak zůstal stát v místě, kde se dává přednost při vjezdu na hlavní a zadní částí bohužel zůstal na přejezdu. Mohlo být i před ním nějaké auto, které mu blokovalo možnost z přejezdu uhnout i za cenu omezení či ohrožení vozidel na hlavní. Pak spadly závory a bum.
A to má být omluva? Než jdou závory dolů tak už to nějakou chvíli bliká. Červená = stop, a pokud vím, že nemůžu bezpečně přejezd přejet (i pokud není výstraha), tak se tam zkrátka necpu. Zvlášť když mám za sebou několikametrový vlek.
A jak to má vědět když tam nevidí ??? A než tam dojede, byť 10 sekund, se situace radikálně může změnit.
Co nevidí? Že se tam nevejde? Příjezd z ulice Za Náspem s úmyslem vyjet na Nádražní. To by musel mít oko z Kašparovy krávy aby vyhodnotil, že se tam vejde bez rizika. A silně pochybuju, že tam čekal déle jak minutu než se spustila výstraha a přijel vlak. Podle místa nárazu nebyl tahač ani za přejezdem a nevšimnout si, že mi za zadkem řve přejezd a sklápí se mi závory do návěsu, no to chce opravdu fištron. A pokud před ním byla auta a on stál frontu přímo na kolejích, to je taky super přístup …
Když stál přímo na kolejích v řadě by byla jeho chyba, pokud dával přednost přojíždějícím autům na hlavní tak za to nemohl, protože to zastavení bylo nezávislé na jeho vůli. Není to couvání , kde by měla být poučená osoba atd pro tento manévr. Evidentně na přejezdu stál a určitě ne z plezíru a to déle jak minutu (předzváněcí doba, padání závor atd) a co měl dělat? Trefit auta na hlavní ?????? Nebo máte strach co strojvedoucí? Viditelnost 150m , nízká rychlost a kamion na boku.Třeba telefonoval 🙂 protože na suchu při rychlostosti 50km/h , váze 24t , brzdící vz… Číst vice »
Nemohl dávat přednost. To by stál o hodně dál a ránu by dostal až přívěs a nikoliv nákladní auto
Situace se může změnit , ale snad vím jak mám auto dlouhý a vidim jestli tam něco stojí nebo ne a jestli se za něj vejdu a kor když jedu a uatem a mám připražený přívěs. V týhle situaci nejdřív řešit přejezd a pak až to jestli mi zleva něco jede a to jestli tam něco jede a má dávat přednost může posuzovat až bude ten první a bude stát u hlavní. To je to samé jako se zastavováním na stopce kdy někteří stojí až druzí , a pak už se neobtěžují znovu zastavovat.
1) Vyřeším přejezd a pokud mi něco jede dávám přednost a stojím . 2) „stopka“ má krom toho, že na ní musíš zastavit dvě možnosti průjezdu . a) s čarou na cestě, tzn zastavíš na čáře a rozhlédneš se, pokud nevidíš popojedeš a zopakuješ z místa kde máš rozhled b) bez čáry musíš taktéž zastavit a mít rozhled libovolně kdekoli a je jedno jestli stojíš první nebo čtvrtý. Pokud si stál klidně pátý a náležitě jsi viděl nic neporušuješ a vše jsi splnil. Naopak , pokud z tohoto důvodu že nebyl PRVNÍ zastavíš tak jsi osel ty. Vlastně s delší… Číst vice »
Tak řešení.je na snadě, jelikož nelze dodržet zákon, tak tam umístit zákaz vjezdu vozidel delších než oněch cca 6 m.
Nebo místo vlaku autobus 😭
Samozřejmě protože náhrada autobusem zabrání střetu s projíždějícím nákladním vlakem.
A podle mě, pokud nelze udělat taková opatření (například stavební úprava křižovatky), aby se eliminoval střet s delším vozidlem, tak holt se musí omezit vjezd těchto delších vozidel.
Spekulace
Nebo taky jedna z možných variant.
Jenže zde zase hovoří zákon jasně, na přejezd se nesmí vjíždět, nemám-li jistotu, že ho celý mohu bezpečně překonat. I když toto je docela častá chyba řidičů kamionů, znám to sám, naštěstí to je jen vlečkový přejezd, takže tam jezdíme dost pomaleji, ale je to tam skoro pravidlem, že nám kamioňák nechá zadek auta v přejezdu (a část se pak ještě diví, co to troubí).
Jak jsem koukal od kolejnice je k hranici křižovatky cca 9m a k pruhu vedoucímu po hlavní 17m. CO mě ještě zaujalo je to, že ta načka před přejezdem Dej přednost v jízdě + 15m je jediná značka upravující přednost a za přejezdem už žádné info o přednosti není a není tam ani vodorovné značení.
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdalenosti&rm=9iPQlxU4Mc6-M56KMj&x=15.2233630&y=49.4226978&z=20
Pokud by na přejezdu závory byli a zarazilo se o nákladní vozidlo, tak by to měli stejnou funkci jako prolomení závory, tedy zastavení vlaku.
Otázka je, v jakém stavu byli závory a zda jednotka přijímá generální stop.
Pokud vím, žádné PZZ neumí při proražení závor vyslat GS, jediné co některé přejezdy umí, je přestavení předchozího návěstidla do polohy STŮJ.
„Ridič nesmí zastavit a stát na železničním přejezdu, v podjezdu a v tunelu a blíže než 15 m před nimi a za nimi.“
To si mimochodem tak trochu odporuje s tou povinností dávat přednost a tedy nuností zastavit, protože pokud je značka Dej přednost před přejezdem a pod ní je dodatková 15m pak za přejezdem rozhodně musí být o dost méně než právě těch těch 15m na kterých řidič nesmí zastavit.
Jenže tady se jedná o zastavení vozidla čili nezávislé na vůli řidiče . A v takovém případě není nikde psáno, že na přejezdu zastavit nesmí. Takovou situaci řeší:
„Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd v těchto případech:
nedovoluje-li situace za železničním přejezdem jeho bezpečné přejetí a pokračování v jízdě
Máte řidičák? Zastavení a stání je úkon závislý na vůli řidiče. Pokud vás dopravní situace, kterou jste nemohl předvídat donutí zastavit, například dát přednost, nic neporušujete.
Samozřejmě, že mám. proto jsem ten první příspěvek doplnil.
Což je zase jen o tom, že tam stojí jiné vozidla. Pokud je délka jeho vozidla přípustná, před ním není jiné vozidlo a on nemá dostatečný rozhled, je dokonce povinen vjet do křižovatky tak, aby ho měl. V tom případě opět nic neporušuje.
Epidemie mozku, asi po covidu. Nebo od narození.
Že covid může mít svůj díl viny je možné. Však se začíná o neurologických poruchách, problémech s pamětí atd.. hovořit.
To je nějaký hit letošní sezony. Včera střed vlaku a auta u Baumaxu v Chomutově, dnes tento střed.
Včera střed a dnes čtvrt 🙂
dnes čtvrd a zítra pád… 🙂
Ale až odpol 🙂
Co týden, to náklaďák sražený vlakem. Mohu říci jen to, co říkám vždycky: nákladní automobil přes přejezd pouze s vědomím provozovatele dráhy.
S žádostí podanou minimálně 90 kalendářních dnů předem a podepsanou Aštarem Šahranem.
K tomu asi neni slov. Doufam, ze umelec bude vhodne obodovan a soudne ocenen, aby tohle nebyl schopen nejakou dobu opakovat.
Doufat můžete.
Poslední dobou všude nefungují přejezdy…..divný, hlavně dejte dejchnout fírovi.
Já být fírou a nikdo by to nepožadoval řeknu si o to sám.
Berte to takhle. Došlo k nehodě a kdy jindy je nejlepší příležitost ke kontrole když ne v takovou chvíli? To máte stejné jako s tím řidičákem od 17 let kdy lze řídit pod dohledem mentora, ale i on musí podstoupit přezkoušení. A nejen to. Musí mít dlouholetou praxi a nesmí mít byť jeneden jediný bod na kartě řidiče. Je to svým způsobem páka na to, aby i dlouholetí řidiči podstoupili přezkoušení.
Dopravní nehodu, kterou řeší Policie ČR, dává řidičům zúčastněných vozidel na nehodě dýchnout. Aby se zjistilo, zda neporušil nějakou svou povinnost.
Já vím, že to vyplývá z povinných úkonů, které se udělat musí, ale na druhou stranu je to na palici, Vám vjede auto pod mašinu, nějaký sebevrah si lehne na koleje, a jedno z prvních, co je zajímá je Dechová zkouška.
A to jezdíte ožralí že to tak vadí? Po každé nehodě šetřené PČR vždy foukají všichni zúčastnění a zaměstavatel může dát dýchat i kdykoli během směny. Dýchání samotné zabere minutu.
Samozřejmě že ne, jen mi to přijde absurdní, nic víc. Navíc, když se sejdou blbci, co si neumí mezi sebou předat informace, tak dýcháte hned 3x (PČR, zaměstnavatel, DI).
Navíc jsem neřekl, že mi to vadí.
Když do mě zítra ráno díky kluzké vozovce někdo bouchne taky bude policii zajímat jestli jsem měl zimní pneumatiky.
Nerozmazaná SPZ? Zvláštní…
Ani jsem si nevšiml. Co je na tom? proště registrační značka jako každá jiná podle které stejně nejde nic zjistit.
Ano, je to jedno. Nicméně se stalo zvykem rozmazávat SPZ obecně, i firemní nápisy. Takže je trošku překvapivé když najednou vidím SPZ a kupodivu to není polák:-) I když za volant klidně mohl sedět brigádník z Bangladéše, kdo ví.
Prostě mě to jen překvapilo
asi právě kvůli tomu, aby tu hned nebylo padesát hejtů na Poláky.
Ne, tak to jistě není. I u článků CNN Ptrima News je ta značka nerozmazaná. 😉
Nejde nic zjistit, ale podle GDPR je to osobní údaj stejně jako RČ nebo IP adresa. Takže doporučuji rozmazavat.
Záleží na zdroji fotek… PČR rozmazavá, drážní inspekce asi ne…
Co na to policie ? Úřady? Nic se nestane..
A co by se mělo stát? Měli by vás osobně doporučeným dopisem informovat o tom, jak došlo k zápisu do karty řidiče, o jednotlivých krocích v rámci trestního řízení? Nebo co by se mělo stát?
Že je těch nehod už letos dost..jen štěstí že se nikomu nic nestalo.
Tady by se nad tím přejezdem hlavně meli zamyslet zda je dobré spoléhat na zdravý rozum a velmi dobrý úsudek řidičů. Víte, nehraje mi tam jedna věc. Ten kamion prorazil závoru? Myslím si, že ne. Takže kdyby tam vjel na blikající světla kdy byla ještě závora nahoře musel by přejezd stihnout projet (za předpokladu, že by na křižovatce předním nic nestálo, protože na výjezdu z přejezdu závoru která by se mu začala zavírat před čelním sklem neměl (tedy alespoň na panoramě z minulého roku tam žádná závora není).
Známky po závoře nejsou ani na fotce z nehody v článku. A to ani proražené. Zřejmě tam už stál . Pokud se nechcete spoléhat na úsudek a odhad řidiče, že se tam vejde tak, aby nezůstal stát na přejezdu, je jedinou schůdnou cestou instalace semaforu, propojených s přejezdem, tak jak je tomu např v Brněnských Ivanovicích. I když zde by semafory musely být ještě před přejezdem.
Taky je možnost úprava přednosti v jízdě. Akorát zde by to bylo natolik kontraintuitivní, že by to možná ročně způsobilo větší škody…
To by hlavní neměla být silnice I. třídy z Pelhřimova na Jindřichův Hradec, ale místní obslužná komunikace? Nebo rovnou přednost zprava? To asi uznáte sám, že to není reálná možnost. Řešení, které v důsledku zhorší bezpečnost, těžko nazývat reálným řešením.
Tím nejelegantnějším řešením by dle mého názoru bylo vytvoření připojovacího pruhu pro směr od přejezdu doprava a zřízení pouze odbočovacího pruhu vpravo k přejezdu z Nádražní aby z něj nebylo možné jet rovně.Jeden pruh pro přímý směr po hlavní by bohatě stačil.
https://mapy.cz/letecka?x=15.2235847&y=49.4227335&z=20
Jo, ale zapomněl jsem na ty co by chtěli od přejezdu vlevo. No, tak to bych vyřešil přikázaným směrem jízdy jen vpravo.
Jestli by nestačil ten semafor.
Stačil. Cokoliv jen s tím něco dělat.Těch nehod tam mají dost a i ty srážky s vlakem už tam byly za posledních 12 let dvě.
https://nehody.policie.cz/?_gl=1%2a13tyz2e%2a_ga%2aMTQyMDc4MTY4NC4xNjk3NTc5MTI4%2a_ga_MGE9DCQJ5M%2aMTY5OTU0MjY0OS4zLjAuMTY5OTU0MjY0OS42MC4wLjA.#18/15.22352/49.42279/1e323
No vždyť to píšu.
A ještě je tady jedna věc. Oni tam mají na hlavní dva pruhy v každém směru kdy dva jsou je pro přímý směr a dva jak pro přímý směr tak i pro odbočení. A teď si představte situaci kdy jsou závory dole, před přejezdem stojí dva osobáky a další už tam nemůže najet a proto stojí buď v cestě protijedoucím nebo blokuje pruh pro ty co chtějí jet po hlavní rovně ten musí buď čekat nebo přejet do druhého. Taky nic moc řešení. Lepší by bylo, aby tam byl vždy jen jeden rovně a jeden odbočovací. Ale nic. Už končím,… Číst vice »
Rozhodně nestojí v cestě protijedoucímu. Je to normální křižovatka. Takže, když nemůže odbočit, stojí ve svém pruhu a ti co jedou rovně, prostě jedou tím druhým pruhem. Máte smůlu. Znám to tam.
Já ne. Ale nedělejte , že nemůže nastat situace kdy budou ve chvíli co v protisměru nic nepojede odbočovat tři vozidla vlevo za sebou a spustí se výstraha. ten třetí zůstane zadkem v křižovatce . A jestli se to tam nestává tak tam jsou asi opravdu vzorní řidiči.
Tato situace nastane, jen když někdo nerespektuje předpisy. Tedy nevjíždět do křižovatky, když ji nemůžete bezpečně opustit. Ale tyhle situace známé i z běžných křižovatek. To není přejezdem.
Pane M19. Mohu mít jednu otázku? Když říkáte, že to tam znáte. Jak je to s dopravním značením upravujícím přednost na této křižovatce a vztahující se na řidiče jedoucí přes přejezd k Nádražní? Je tam nějaká značka na hranici křižovatky nebo tam je jen ta dej přednost + dodatková15 m před přejezdem? Proč se ptám. Na panoramě , která je z 12.7.2022 je pouze ta značka před přejezdem a na hranici křižovatky s Nádražní není nic. Jenže na mapě nehod jsem si všiml, že 3.3. 2023 tam měla být nehoda „srážka s jedoucím nekolejovým vozidlem proti příkazu značky stůj dej… Číst vice »
Je tam celou dobu přece.
https://mapy.cz/zakladni?l=1&pano=1&source=traf&id=15315&pid=84446043&newest=1&yaw=0.946&fov=1.257&pitch=0.052&x=15.2230338&y=49.4225829&z=19
Ne, demagogie a předstíraní vám moc nejdou.
Ale tohle jsem nemyslel. Já myslel místo u ulice nádražní. Tam žádná značka vůbec není a tak jsem nevěděl jestli tam náhodou někdo STOPku po tom datu co byla nafocena panorama nedoplnil. Bohužel ta mapa nehod není extra přesná a není uvedeno kde přesně se ta která nehoda stala. (jestli to bylo před přejezdem nebo za ním). Ono bez znalosti místa se pak něco špatně určuje a proto jsem se slušně zeptal.. To je to samé jako evidovaná nehoda o které tady někdo mluvil na přejezdu P 1166 u Strakonic u které je napsáno “ Druh nehody: srážka s vlakem… Číst vice »
Když není tak přesná, jak víte, že se nejednalo o dané místo? Ta pomůcka je dostatečně přehledná, aby bylo jasné, že se jedná o souhrnný bid z daného místa a ne přesné místo nehody s přesností na metr. Jste si jist, že v danou dobu nebyl řízen přejezd náhradním způsobem, např. z důvodu rekonstrukce přilehlé komunikace? To třeba zrovna nevím, ale nemohu to vyloučit. Chce to napřed myslet. A opravdu jste svým postupem, jen prohloubil dojem, že je to manipulace z vaší strany. Přesně jak podle příručky. Už zbývá jen, abyste se začal vyptávat jak je to podle té přírucky,… Číst vice »
Ok, mysletsi můžete co chcete.
Ale díky za odpověď i když ten konec se mě přeci jen trochu dotkl.
nestane se vůbec nic. MD vymyslili nový paragraf. Auto jede po silnici a vlak vjíždí na silnici – no řekněme třebas někde z pole – či-li ten kdo vjíždí na silnici odkudkoli má dát přednost v jízdně těm co jedou po silnici – vždyť je tak i v předpise napsané – tak podle dovětku novýho paragrafu je každopádně vinen vlak a strojvedoucí. Proto tolik střetů auto vs. vlak. Vlak by měl podle silničních předpisů dát přednost autu neboť vjíždí vlastně na silnici.
Nevím co se tam stalo, ale… Hned za tím přejezdem je křižovatka kde řidič z tohoto směru musí dávat přednost. Pokud byl na hlavní hustší provoz a stálo tam auto/auta dávající přednost vozidlům na hlavní a řidič kamionu epřemýšlel,nejel si až za auta a nedbal, že třeba zastaví na přejezdu pak by to mohlo být vysvětlení. Mimochodem před tím přejezdem je značka dej přednost v jízdě. Myslím si, že je tam právě proto aby řidič dlouhého vozidla s tou vzdáleností počítal apodle toho jednal (pokud je za přejezdem plno nevjížděl na něj. Tuto teorii podporuje i fakt, že vlak narazíl… Číst vice »
A ještě drobnost. Proč je ta závora dvojitá jen na jedné straně, ale není při výjezdu z přejezdu k Nádražní? To je kvůli tomu, aby nespadla někomu na střechu pokud by za přejezdem stála auta?
Z toho mista kde je znacka dej prednost je videt kulový. I ta znacka je hodně bokem ze by ji jeden přehlédl. Ten prostor mezi přejezdem a křižovatkou je tak na jeden osobák. Kamion musí najet aby viděl a zadek mu ještě bude trcet do přejezdu. Prostě prejezd pred krizovatkou kde se má dat přednost je prasarna a koledovani o pruser. Můžete davat závor a znacek kolik chcete. Málokterý řidič kouká takhle dopředu. Jedu vidim přejezd, zkotroluju, prejedu a ejhle sem v hajzlu protože křižovatka a provoz a nikdo mě nepustí. Stačí se podívat na zácpy ve městě. Kdo z… Číst vice »
Souhlasím
„“Kdo z vás si na zelenou počká až je před ním volno 5 metrů za křižovatkou?“
Já a zcela běžně. Kdekoliv a zejména tady 😉
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=98843466&newest=1&yaw=4.204&fov=1.181&pitch=-0.041&x=14.3467681&y=50.0798289&z=18
Á, dva lidi mě asi na té křižovatce potkali a museli za mnou před světly čekat ikdyž svítila zelená…Jen si čekejte, já na tramvajových kolejích fakt stát nehodlám 🙂
Je to 18 metrů. Většina kamionů se tam vejde. Jen před nimi nesmí nic stát.
Podle fotky je ten přejezd je u Agrostroje Pelhřimov a jedná se o trať Pelhřimov – Pacov-Tábor. Za tím přejezdem ( ulice Za Náspem, vedlejší silnice ) je po pár metrech křižovatka, kde se vjíždí na hlavní silnici ( ulice Nádražní), kde je hustý provoz ( tah na Jindřichův Hradec, Rynárec, …) Za přejezdem ke křižovatce je málo místa ( tak na jeden osobák ). Takže pravděpodobně náklaďák stál na přejezdu ( kde nemá stát) a čekal,až se uvolní místo před ním, aby mohl vjet na hlavní. Najednou začaly blikat světla, řidič nestihl zareagovat, přijel vlak a bylo to. Naštěstí… Číst vice »
„Najednou začaly blikat světla, řidič nestihl zareagovat, přijel vlak “
Teď je otázka zda když byl kabinou za vůbec věděl, že se spustila výstraha. A i kdyby to věděl tak s autem s přívěsem (a on přívěs skutečně měl !- přívěs, ne návěs!) má situaci o mnoho těžší než v případě tahače s návěsem odmyslím li si to, že je ještě nutné, aby za ním bylo pro couvání místo.
https://cnn.iprima.cz/v-pelhrimove-se-srazil-nakladak-s-vlakem-vuz-se-prevratil-na-bok-trasu-zajistuji-autobusy-417142#/galerie-b54eb814/3
Jak to přesně bylo, nevíme. Jsou tam i závory. Zabezpečení přejezdu prý fungovalo. Odhadujeme z okolností případu. Ten přejezd je blbý, mohl to objet zadem okolo Agrostroje. Pokud nemohl přejezd bezpečně přejet, neměl tam vjíždět.
Pokud tam nebudou nějaké jiné okolnosti, tak je většinou chyba na straně řidiče.
Kde nemá stát…
1) „…a nikdo mě nepustí.“
S tam velkým autem už se řidič občas musí „pustit sám“! Na té křižovatce není STOP, takže podle vyhlášky může účastníky na hlavní omezit.
2) Otázka proč na přejezdu není dopravní značka omezující vjezd vozidel nad stanovenou délku. Třeba na přejezdu ve Strakonicích (zmiňovaném také v tomto článku je zákaz nad 6m délky)!
Ad 1 ) a ohrozit řidiče na hlavní silnici…
Omezit, ale ne ohrozit. A jelikož tu nikdo neví, jaká tam byla konkrétní dopravní situace, jsou to jen obyčejné spekulace.
Běžná praxe spousty řidičů při odbočování přes tramvajové koleje:
Než aby omezil protijedoucí řidiče a trochu si vynutil možnost odbočení vlevo, raději zablokuje na celou fázi tramvaje.
Prostě pár závodníků v lehkých vozidlech s účinnou brzdou a ještě zdatnějším rozjezdem má absolutní přednost a těžký tramvajový vlak přece zastaví před stojící překážkou klidně i z plné rychlosti.
Proboha, rozhodně je nesmí ani omezit!
Díky za přiblížení místní situace.
Můžeme se jenom dohadovat jak k tomu došlo a i kdyby to bylo jak píšete, není to žádná polehčující okolnost pro toho řidiče (zvlášť profesionálního). Nicméně je dost možné, že kdyby už existoval obchvat Pelhřimova na I/34, tak by se ten náklaďák v těchto místech vůbec neobjevil. Případně by mu snížený provoz na hlavní dovolil včas opustit koleje.
Ten náklaďák mohl jet delší trasou okolo Agrostroje a vyjet na kruháku na silnici Pelhřimov – JH. Ale je to delší a rostou náklady.
Vyjížděl zjevně z místní komunikace na hlavní. Zřejmě vyjížděl z místního bodu. Obchvat s tím velmi pravděpodobně vůbec nesouvisí.
Tak nějak, najel si a za ním další auto z kruháče takže si nemohl couvnout, signalizace, závory dolů. do toho v protisměru auto zastaví před přejezdem a už nemůže ani doleva do protisměru když mu na prdel padají závory.
Neví někdo jak to je když závory spadnou na náklaďák, tzn naspadnou až dolů ? Reaguje na to nějak systém?
Pokud závory spadnou tak ne. Systém vyhodnotí přejezd jako uzavřený i v případě pokusu závory zvednout.
A jestli byl zalomený a neměl tak pro čumák manévrovací prostor tak s přívěsem docela problém.
Omlouvám se. Teď koukájm na fotku auta. Nebyl to tahač s návěsem, ale… co je to pod přední částí vlaku? Vzduchové hadice? Ten skříňový náklaďák měl vlek????
Jo, měl vlek. O to pro řidiče horší
https://cnn.iprima.cz/v-pelhrimove-se-srazil-nakladak-s-vlakem-vuz-se-prevratil-na-bok-trasu-zajistuji-autobusy-417142#/galerie-b54eb814/3
Chudák mašinfíra, další jizva na srdci.
Připomnělo: „„Jsi první člověk, který se z močálu zachránil,“ šeptali s úctou. Zezadu sice kdosi mumlal, že takovému blbci, který přehlédne trojitý ostnatý drát a světelná znamení s houkačkou, nepřísluší obdiv, ale šerif okřikl mluvku a pravil, že osada byla vždy proslulá dobrotou a slovanskou pohostinností.“
Nějakou opakovanou akci „řidiči na přejezdech“ PČR asi nechystá, což?
Ono by občas stačila i akce „řidiči“, i tomu se Policie vyhýbá. Spousta řidičů ani netuší, k čemu slouží zákazové a příkazové značky nebo třeba světla na semaforech. Samozřejmě se to týká i cyklistů, koloběžkářů a chodců.
A pokud už se policisté vybatolí z kanceláří, tak stejně naprostou většinu přestupků nechávají bez povšimnutí a bez pokut.
Pohodlnější je měřit padesátku někde na kraji obce, než celý den ležet u přejezdu a chytit jednoho hříšníka. Za padesát let, co mám řidičák jsem viděl policii u přejezdu jednou. Kontrolovali stopku u Mořiny.
Někde jednoho za celý den, někde si za ten den vydělají na svůj měsíční plat. Viz třeba přejezd v Řeporyjích, na který nedávnou poukázal místní starosta.
Super, další 🙁 Tady fakt nechápu když i ty závory tam jsou a ze směru kterým jel náklaďák je dokonce dvojitá.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=84446010&newest=1&yaw=4.797&fov=1.571&pitch=-0.067&x=15.2234956&y=49.4226806&z=17
Závory idioty nezastaví.
Jenže tady ten přejezd je úplně na h… řešený. Z fleku bych tam udělal od toho přejezdu na Nádražní hlavní aby bylo jisté, že se přejezd vyklidí i když někdo na něj vjede a nebude moci celou délkou vozidla ho opustit. Nebo bych tam dal na Nádražní světla spřažená s přejezdem aby vozidla jedoucí po hlavní ve chíli kdy se má spustit VZ přejezdu dostala červenou a bylo zajištěno. Jasně. kdyby každý dbal té značky Dej přednost v jízdě s dodatkovou tabulkou 15m tak by bylo po problémech, ale ….Tady je nutné vzít v potaz zda na křižovatce již něco… Číst vice »
Tolik k tomu, že by při nedávné srážce v Olomouci pomohly závory 🙂
Některé jedince by nezastavil ani betonový panel. Zeptejte se namátkou třeba silničářů, kolik vozidel s obrovskou blikající „šipkou“ dostalo ránu jen za minulý rok….
Přesně tak. Idiotům zabrání jedině „ruské přejezdy“ – zdvižené ocelové pláty proti směru jízdy. kdo neviděl, neuvěří!
Toto byl asi blb, co když mu druhá závora spadla před nosem, tak zůstal stát na přejezdu. Ta vjezdova zavora je pod uhlem 45 stupnu, tak mu asi zustala na přívěsu. Kdyby se to takto stalo v tom konkretnim případě v Olomouci, tak by strojvedoucí měl plno času snížit rychlost ze 40, nejspíš i zastavit. Tady asi tak dobrý rozhled strojvedoucí neměl.
Tak nakonec koukám, že je úplně jedno, jestli závory na přejezdu byly nebo nebyly, když tam nejspíš vjel ještě před výstrahou, ale nestihl vjet na hlavní silnici. Pekne blbě řešené. Tady jedine buď z te silnice udělat hlavní nebo tam zakázat vjezd nákladním autům. Tak ten řidič zas takový blb nebyl a měl akorát smůlu.
JJ. Holt neštěstí nechodí po horách, ale po lidech.
Udělat z ní hlavní je pěkná hloupost a zakázat tam vjezd nákladním, je taky nesmysl. Nebo vybudujete objízdnou trasu? Co takhle semafory?
Ještě jde zrušit přejezd. 😛
Myslite vytrhat koleje? SŽ má s tímto bohaté zkušenosti. 🤪
Nespadla, když tam žádná taková co by mu spadla před nos není 😉
No není. Ze směru kterým jel je jen před přejezdem, ale už ne za ním.