Náklad jako lék. U některých letů stačilo naložit cargo a už nebyly ztrátové, připustil šéf Lufthansy
Nakládka do Airbusu A330-300. Foto: Lufthansa
Rozmach nákladní letecké dopravy v posledním pololetí kvůli pandemii koronaviru dobře ilustrují poslední výsledky skupiny Lufthansa Group. Lufthansa Cargo byla
Fakt bych nechtěl těmi dveřmi pro cestující plnit horní palubu balíčky či krabicemi.
Kdo to nikdy nedělal nepochopí 🙂
Vetsi letadla se plni tak ze se tam daji prenosny automaticky pasy a jede to tam samo, jen na konci jsou lidi co to zarovnavaj kvuli efektivite mista a vykladka je to stejne. Je to jako u velkych cargo letadel, akorat v mensim provedeni – vzhledem k prostoru.
Ty pásy mají značné omezení jak v šířce a délce a jsou určeny jen na kufry, ne na krabice nebo Cargo.
U letadel Cargo se používají kontejnery s nimiž není skoro žádná práce. Tzn. plnění je asi 10x pomalejší a lidská síla se daleko více unaví 🙂
super, takže kde si můžu koupit LH letenku v ceně letištních poplatků?
Cena letenky samotne je par stovek.. To nebude zadna sleva..
bude taky clanek o tom jak misto jednoho letadla SW leteli 1x 319 a 1x CASA ? 🙂
Media o tom najednou nejak neinformujou…
Myslíte o porovnání nákladů 750 tisíc uváděných armádou a 1,5 milionu u QS?
No spíš bych se to definoval. Bud levněji ale pomaleji a komplikovaneji nebo dráž ale rychle a najednou
Docela, bez ironie, by mě zajímalo jak armáda k ceně dojde. Techniku má od státu, lidi platí stát, takže jen palivo v destinaci a přeletové poplatky jsou vícenáklady?
To mě také a čekám na odpověď. Cena za let dvou letadel ve výši 750 tisíc mi přijde velmi nízká.
Ano, z pohledu komerčního letectví vypadá hodně nízká.
To bude podobné jako když se máte rozhodnout, jestli pojedete vlakem nebo svým autem. Pokud vám stojí v garáži, tak budete počítat jenom benzín, trochu amortizace (olej, gumy). Většinu nákladů (amortizace, pojištění, roční servis…) platíte tak jako tak. Ovšem když se budete rozhodovat, jestli si koupit nové auto, nebo ČD IN 100, tak ty počty budou úplně jiné. A srovnávat armádní let s komerčním proto nebude nikdy objektivní.
nejsou pro armadni lety v podobnych pripadech preletovy poplatky odpusteny pokud se jedna o nejakou katastrofu / pomoc?
To je zajímavá otázka, ale nevím.
a nebude to tim ze QS je komercni subjekt a ma za ukol generovat nejakej zisk aby si firma vydelala na provoz, lidi, udrzbu… mezitim co ACR ktera jakozto vladni subjekt si muze dovolit to delat za naklady protoze ji udrzbu / lidi / palivo stejne zaplati stat?
Pokud tam chteli hasici co nejrychleji byla ta rozumna volba i za tu vyssi cenu, ktera odpovida klasickymu charteru. ACR tohle planovalo nekolik dni, vyuzilo na to 2x vic lidi, 2x vic materialu a bejt to komercni subjekt jako SW tak to za 750k taky nebude.
Ceny letecké přepravy jsou mnohem výš než loni, třeba za Prahu – Čínu platíme skoro trojnásobek.
Jasne, ale taky pro to, ze je ted prakticky vse na ten smer zruseny. Letenky jsou za ceny jako predtim, akorat jsou ted rychleji pryc, proto to vypada ze jsou drazsi…
Já se bavím o cenách za přepravu zásilek, nikoli letenek.
Poslední odstavec první řádek, věta není zcela úplná.
Lufthansa za druhé čtvrtletí letošního roku 1,525 miliardy eur,…