Náklad jako lék. U některých letů stačilo naložit cargo a už nebyly ztrátové, připustil šéf Lufthansy

Nakládka do Airbusu A330-300. Foto: LufthansaNakládka do Airbusu A330-300. Foto: Lufthansa

Rozmach nákladní letecké dopravy v posledním pololetí kvůli pandemii koronaviru dobře ilustrují poslední výsledky skupiny Lufthansa Group. Lufthansa Cargo byla

Rozmach nákladní letecké dopravy v posledním pololetí kvůli pandemii koronaviru dobře ilustrují poslední výsledky skupiny Lufthansa Group. Lufthansa Cargo byla společně s údržbou jedinou částí firmy, která meziročně zlepšila své hospodaření.

Ještě loni za druhé čtvrtletí Lufthansa Cargo prodělala 9 milionů eur, letos naopak skončila nákladní divize v zisku 299 milionů eur.

Lufthansa kvůli velké poptávce během pandemie upravila některá osobní letadla pouze k přepravě nákladu. Šéf Lufthansy Carsten Spohr věří, že v krátkodobém a střednědobém výhledu má letecká doprava před sebou dobré časy.

V rozhovoru s analytiky a novináři Spohr uvedl, že podobnou situaci v oboru nepamatuje. „Na některých linkách máme takové výnosy z nákladu, že i u osobního letadla dokážeme pokrýt náklady, aniž bychom měli v letadle jediného cestujícího,“ uvedl Spohr. Na jeho výrok upozornil Flightglobal.

Lufthansa za druhé čtvrtletí letošního roku prodělala 1,525 miliardy eur, zatímco loni ve stejném období vydělala 729 milionů eur. Německá skupina odložila dál svůj výhled na návrat k normálu až do roku 2024. Za celé první pololetí Lufthansa prodělala 3,6 miliardy eur, z velké části je výsledek ovlivněn i mimořádnými odpisy uzemněných letadel.

Tagy Lufthansa nákladní letecká doprava
19 komentářů