lot
Letecké společnosti Letectví

Náklad jako lék. U některých letů stačilo naložit cargo a už nebyly ztrátové, připustil šéf Lufthansy

Nakládka do Airbusu A330-300. Foto: Lufthansa
Nakládka do Airbusu A330-300. Foto: Lufthansa

Rozmach nákladní letecké dopravy v posledním pololetí kvůli pandemii koronaviru dobře ilustrují poslední výsledky skupiny Lufthansa Group. Lufthansa Cargo byla společně s údržbou jedinou částí firmy, která meziročně zlepšila své hospodaření.

Ještě loni za druhé čtvrtletí Lufthansa Cargo prodělala 9 milionů eur, letos naopak skončila nákladní divize v zisku 299 milionů eur.

Lufthansa kvůli velké poptávce během pandemie upravila některá osobní letadla pouze k přepravě nákladu. Šéf Lufthansy Carsten Spohr věří, že v krátkodobém a střednědobém výhledu má letecká doprava před sebou dobré časy.

V rozhovoru s analytiky a novináři Spohr uvedl, že podobnou situaci v oboru nepamatuje. „Na některých linkách máme takové výnosy z nákladu, že i u osobního letadla dokážeme pokrýt náklady, aniž bychom měli v letadle jediného cestujícího,“ uvedl Spohr. Na jeho výrok upozornil Flightglobal.

Lufthansa za druhé čtvrtletí letošního roku prodělala 1,525 miliardy eur, zatímco loni ve stejném období vydělala 729 milionů eur. Německá skupina odložila dál svůj výhled na návrat k normálu až do roku 2024. Za celé první pololetí Lufthansa prodělala 3,6 miliardy eur, z velké části je výsledek ovlivněn i mimořádnými odpisy uzemněných letadel.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
GPGP

Fakt bych nechtěl těmi dveřmi pro cestující plnit horní palubu balíčky či krabicemi.
Kdo to nikdy nedělal nepochopí 🙂

Lukas

Vetsi letadla se plni tak ze se tam daji prenosny automaticky pasy a jede to tam samo, jen na konci jsou lidi co to zarovnavaj kvuli efektivite mista a vykladka je to stejne. Je to jako u velkych cargo letadel, akorat v mensim provedeni – vzhledem k prostoru.

GPGP

Ty pásy mají značné omezení jak v šířce a délce a jsou určeny jen na kufry, ne na krabice nebo Cargo.
U letadel Cargo se používají kontejnery s nimiž není skoro žádná práce. Tzn. plnění je asi 10x pomalejší a lidská síla se daleko více unaví 🙂

Nekdo

super, takže kde si můžu koupit LH letenku v ceně letištních poplatků?

Lukas

Cena letenky samotne je par stovek.. To nebude zadna sleva..

poletucha15

bude taky clanek o tom jak misto jednoho letadla SW leteli 1x 319 a 1x CASA ? 🙂
Media o tom najednou nejak neinformujou…

Roman

No spíš bych se to definoval. Bud levněji ale pomaleji a komplikovaneji nebo dráž ale rychle a najednou

Y.K.

Docela, bez ironie, by mě zajímalo jak armáda k ceně dojde. Techniku má od státu, lidi platí stát, takže jen palivo v destinaci a přeletové poplatky jsou vícenáklady?

Y.K.

Ano, z pohledu komerčního letectví vypadá hodně nízká.

Martin V.

To bude podobné jako když se máte rozhodnout, jestli pojedete vlakem nebo svým autem. Pokud vám stojí v garáži, tak budete počítat jenom benzín, trochu amortizace (olej, gumy). Většinu nákladů (amortizace, pojištění, roční servis…) platíte tak jako tak. Ovšem když se budete rozhodovat, jestli si koupit nové auto, nebo ČD IN 100, tak ty počty budou úplně jiné. A srovnávat armádní let s komerčním proto nebude nikdy objektivní.

poletucha15

nejsou pro armadni lety v podobnych pripadech preletovy poplatky odpusteny pokud se jedna o nejakou katastrofu / pomoc?

Y.K.

To je zajímavá otázka, ale nevím.

poletucha15

a nebude to tim ze QS je komercni subjekt a ma za ukol generovat nejakej zisk aby si firma vydelala na provoz, lidi, udrzbu… mezitim co ACR ktera jakozto vladni subjekt si muze dovolit to delat za naklady protoze ji udrzbu / lidi / palivo stejne zaplati stat?
Pokud tam chteli hasici co nejrychleji byla ta rozumna volba i za tu vyssi cenu, ktera odpovida klasickymu charteru. ACR tohle planovalo nekolik dni, vyuzilo na to 2x vic lidi, 2x vic materialu a bejt to komercni subjekt jako SW tak to za 750k taky nebude.

Janina

Ceny letecké přepravy jsou mnohem výš než loni, třeba za Prahu – Čínu platíme skoro trojnásobek.

Lukas

Jasne, ale taky pro to, ze je ted prakticky vse na ten smer zruseny. Letenky jsou za ceny jako predtim, akorat jsou ted rychleji pryc, proto to vypada ze jsou drazsi…

Janina

Já se bavím o cenách za přepravu zásilek, nikoli letenek.

Petr

Poslední odstavec první řádek, věta není zcela úplná.

Lufthansa za druhé čtvrtletí letošního roku 1,525 miliardy eur,…