Nájem 10 milionů ročně. První jihočeskou dálniční odpočívku obsadí MOL
Odpočívka Chotýčany na D3, vizualizace. Pramen: ŘSD
Na stavbu odpočívky Chotýčany běží výběrové řízení, předpokládaná hodnota prací je 345 milionů korun.
Hlavně když tomu davají takovou reklamu tak aby u toho bylo dostatečně velke parkoviště aspon pro 50kamionu je extremni nedostatek mist k pauzam.
No a? Koho socky s volantem zajímaj? Na jakékoliv jiné služebce je povinnost firmy, abyste měl kde spát, a zaplatit to. Nechápu, proč by se pro kulatý lopaty mělo stavět něco spešl z veřejných peněz a ještě použití zadarmo…
Když jste sem dal tak chytrý a erudovaný komentář, tak předpokládám, že jste už někdy zkoušel parkovat u hotelu v centru města s kamionem, že? 🙂
To ovšem není můj problém. Ale tohle by měla být starost zaměstnavatele. Mam u sebe před barákem takový dlouhý plácek, denně tam odsud vyhazuju dementa v kamionu a obden volám policajty, protože odmítá odjet, protože „točí pauzu“. Soukromý pozemek? Že to není veřejné parkoviště? A už vůbec ne na kamion? Ale plácek, aby u mě na pozemku měly kde parkovat návštěvy? A už i policajti jsou občas na tyhle dementy vypatlaný krátký…
Nemam slitování, sorry.
On to problém nebude, oni řidiči kamionu můžou brát 80 čistýho, jezdit jen v autech s EURO 6 a parkovat na komerčních parkovištích a platit za ně – ale zaplatíš to ty ve všem co ti dovezou, což je defakto skoro všechno.
Nájem 10 mega ročně. Tím je vysvětleno, proč se vyplatí sjet z napodobeniny dálnice a natankovat třeba v Humoplci, nebo Jihlavě, pokud je to nutné. Rozdíl až 3,30 na litru za těch 8-10 km stojí. Ne, že bych na ty předražené PHM neměl, ale podporovat „státem schválenou“ okrádačku lidí nemíním. Shell u Podivína pravidelně o 3,50 dražší než Shell ve městech, např Hodonín. Dělávám pauzu ve Velkém Meziříčí, tam i zpět – 95 procent řidičů jde na WC, něco si koupí na občerstvení, ale tankuje tak 1 z deseti. Protože stačí jen malinko přemýšlet, plánovat a není problém na nádrži… Číst vice »
A vy si myslíte že jsou lidi tak blbý a vy jim musíte poradit? Tak jasný že se tam tankují především firemňáky a prodává doplňkové zboží a služby.
Co vám vadí? Že je na dálničních pumpách předraženo, nebo že jsem to napsal? Nechápu smysl vaší reakce.
Take nechápu Poudyho koment.
nechápu jednu věc. EU skrze stát nám tlačí elektromobily a když se staví tyhle odpočívky, tak se vůbec nemyslí na rychlonabíjecí stanice. Proč? Kde jinde by měly být, než na dálničních odpočívkách?
Ve městech. Současné elektromobily jsou městská vozítka.
A ty nabíječky jdou postavit později ne? Konkrétně u Chotýčan je výhoda že blízko vedou i VN a VVN vedení.
V rámci rekonstrukce odpočívek Šlovice na D5 se pokládaly chráničky pro případné budoucí rozvody nabíjení. Takže tam si někdo nabíjecí stanici může klidně postavit a provozovat.
je součástí i nabíječka elektromobilů? Když je to sama fanatika, jak se ruší spalováky, tak aby to nebylo jako stavět tam plničku uhlí a vody pro parní automobily….
Soutěž byla jen o provozovatele klasické čerpací stanice. Nabíječka bude součástí stavby odpočívky.
Ne, součastí stavby odpočívky dobíjecí stanice nejsou. Ty si bude řešit nájemce klasické čerpačky, tak jako je to na stávajících odpočívkách. V rámci stavby odpočívky je pouze stavební příprava pro rozvody NN a VN.
Už se těším na nějakého myslitele, který tu začne vykřikovat, proč to stát pronajímá soukromé společnosti z ciziny, když má sám svoje Čepro, ergo EuroOil :).
jen 2 odpočívky na celém úseku z Budějovic do Mezna? nejsou na D1 tak po 20 km?
Pokud vím tak v plánu je akorát jedná u Velešína a pak jedna u Benešova (v nedohlednu, stejně jako samotná dálnice v té oblasti).
Jinak v zahraničí je to běžné že jsou odpocivky s pumpou v takové vzdálenosti, mezi nimi bývá max menší s WC
Ano, satčí vyjet třeba do Německa….
Německo dálnice odpočívky okolo 15-20km s čerpací stanicí přibližně 50-60km. Francie je přibližně to samé.
Jasně. Jenže my ty menší odpočívky vůbec nestavíme (a tam, kde byly, jsou pozavírané). To by tak hrálo, aby si lidi zastavili někde, kde se nedá nic koupit!
Proč se malé nestaví? A stávající zavřené, protože by se o ně muselo ŘSD starat, ti mají většinou problém se starat i o komunikace.
Ten úsek má 50 kilometrů, tedy to vychází jedna odpočívka na 25 kilometrů. Při rychlosti 120 kilometrů tedy každých 12,5 minuty. To je jako málo?
50? mezi oběma odpočívkami bude cca 61km, mezitím nic
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=14.5300050&y=49.0660769&z=17&rc=9hRUaxTG5s9hkg7xUo8O&rs=coor&rs=coor&ri=&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A111%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3B9hWnNxTTj09h30sxTb7R9hm1wxTltkmwzxTyfii4jx8K5vUKx8YaDegdx8lsfe8txUBnx9hmQxxU6.u3YxxUaL4&rut=1
Ok, máte pravdu. Leč asi nebude zakázáno sjet si na benzínku poblíž dálnice :).
Němci to mají dost podobně – mezi velkejma odpočívkama s nonstop benzínkou je cca 60 kilometrů, jinak si holt sjedete do nejbližší vsi či města.
Nebude souviset s aktuálním ekonomickým modelem, kdy se soutěží nejvyšší cena nájmu? Čím víc čerpaček, tím nižší zisky. Vždyť se to v tom článku píše, jak to bylo a je na D, D2.
V plánu jsou další, viz tato mapa https://www.rsd.cz/wps/wcm/connect/a5c65b94-3e0c-4633-be38-b852e16bff92/rsd-mapa-odpocivky_A0_2020_slepa.pdf?MOD=AJPERES
No a 60 km mezi Chotýčanama a Meznem nic nebude?
V plánu je ještě odpočívka U Soběslavi vlevo i vpravo, ale příprava je v ranné fázi a pár let to ještě potrvá.
MOL, to bude pěkný MonOpoL.
Již brzy na Českých silnicích.
Jako za mě klidně, k MOLu jezdím nejraději, nejezdím tolik aby mě kdovíjak zajímala cena, ale mají dobrý občerstvení a co sem měl čest, tak i v průměru nejmilejší personál (kvalita personálu tedy musím říct že za poslední roky stoupá u všech velkých pump, což je dobře samo o sobě, ale u toho MOLu zdá se mi že prostě to „umí“ nejlíp)..
Tak no, na párek v rohlíku dobrý. Ale fronty se tvoří u jiných pump.
I třeba proto jezdím k tomu MOLu 🙂
To souhlas, hodně se to koncentruje těmi nákupy konkurenčních značek, už teď je třeba na dálnicích kolem Brna samé OMV, v Přerově už jasně dominuje MOL. V severní části byly tři pumpy – JET, Slovnaft a Agip. Vzájemně si cenově konkurovaly, nabízely slevy, akce, vždy v nějaký den byla u některé z nich sleva na tankování. Teď je vše MOL, ceny nejvyšší možná a stejné, rozšířené služby zkoncentrovali jen na jednu z nich. Ano, mají jednotný standard, občerstvení, ale už to jaksi není ono…
Takže jestli to dobře chápu, tak pokud se postaví další kus dálnice, mna kterém budou plánovány další odpočívky a MOL opět nabídne nejvyšší cenu, budou na celé dálnici jen pumpy MOL? Nebude to jako v zahraničí, kde se provozovatelé postupně střídají, aby byla zajištěna konkurence? To je nějaké divné…
Divný mi to nepřijde. Narozdíl od vytunelovaných 90′ je tohle aspoň trochu tranparentní, není to na 50 let, a stát má jistý slušný prachy. Pokud někdo chce konkurovat, ať si postaví benzínku sám…
Stat ma slušný prachy… . Takže stavba 350mio . Nájem 10 mio. Inflace , opotřebení, v roce 2040 nájemce utrati za nájem 200mio( zaokrouhleno at se to hezky pocita) . V tu dobu bude vše v místě obchcane, rozjezdene, zamastene, , proste za horizontem použitelnosti. Sekera 150 mio a reko na dohled . To je nějaký divný ne? Neměli by používatelé platit za využití tohoto zařízení? To je právě ten příběh nerovnováhy finančního zatížení železnice a aut dopravy . Provozujeme vlak? Zaplatíš dopravní cestu , oslapne, hlášení rozhlasu , vjezd do depa pro naftu , odstavení, k tomu vysoce kvalifikovaný… Číst vice »
Jasně a spotřební daň z paliva prodaného na dálniční čerpačce není příjem státu ze silniční dopravy.
Souhlas, to co stát nezískal z nájmu, to si odnesli manažeři v obálkách.
Proč. Vysoutezili to nejvyšší cenou. Buďte rád. Je to řádné hospodaření. Na rozdíl od jiných počinů státu.
Konkurence? Myslíte jako třeba na D1 kde mají všichni stejné (brutálně natažené) ceny?