Náhradní vlaková doprava. Vlaky ČD vypomohou při uzavírce silnice na jihu Čech
Stanice Rybník. Autor: Martin Vrut – Vlastní dílo, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=87316937
Náhradní vlaková doprava není v tuzemsku běžná, příklady z minulosti se ale najdou.
Jenže tady je diskuze o úseku Horní Dvořiště – Rybník . A jelikož v Horním Dvořišti vlaky kategorie EC nestaví , je tato náhradní doprava ve většině případu pro místní lidi úplně k hovnu …
Pamatuji si náhradní vlakovou dopravu při záplavách v Ústí nad Labem (myslím 2012?) A dobře se osvědčila.
2002.
Letos v červenci byla po dobu cca tří týdnů úplná uzavírka mezi Špičákem a obcí Hojsova stráž, autobusy jezdily pouze do H.Str., dále pak byla možnost jet jedině vlakem. Šlo o linku IDPK 962.
Z příkladů náhradní vlakové dopravy by se dala přidat uzavírka mostu mezi Štítnou nad Vláří a Brumovem-Bylnicí v roce 2011 a s tím související pendl Bylnice – Popov (- Bohuslavice nad Vláří)
https://www.zelpage.cz/zpravy/8148?lang=cs
Za tyhle uzavírky u Rožmberka během turistické sezóny bych někoho pověsil za koule do průvanu. Přijeli jsme tam v srpnu na dovolenou, třetí den jsme ráno v pohodě odjeli směr Kaplice a večer se málem nedostali zpět. Značení až od Dolního Dvořiště, rozmístěno až ten den a rovnou uzavřeno. Objízdná trasa po silnici spojující Horní Dvořiště se Studánkami s variantou před Herbertov byla fakt super. Objíždět to přes Krumlov je taky bezva. A pokus o jinou objížďku přes Rožmitál snad ani nezmiňuji.
Ještě při rekonstrukci Plzeňské ulice před nějakými 12 lety (ale to je přibližné…) jezdila NVD – i když to tak nebylo oficiálně pojato – v úseku Smíchov – Zličín.
Nebylo to tak asi oficiálnê pojato, ale dìky tomu se na 122 objevila pravidelná doprava na lince S65 v taktu 30 minut s Regionovami a s uznáváním jízdenek PID. Tehdy to jezdilo až Na Knížecí. Po té výluce se přešlo na interval 60 minut a 810 a po zrušení zastávky Na Knížecí se jezdí na hlavák. Ale pořád lepší než drátem do oka…
Plány na S65 byly dřív, ale díky výluce se podařilo prosadit zavedení a protože tím lidi jezdili, tak se to hůř rušilo.
Vlastně i povodně 2002 spustili integraci panťáků. (Pred tím možná v dálkových Os platily tramvajebky, až při povodních se tím teprve začalo dát jezdit)
V úseku Komořany – Modřany byla vlečka využita po povodních v roce 2002(?). Spoje obsluhoval vůz ř. 810.
Nástupní zastávka byla zde: https://mapy.cz/s/bamebumara
Ne, to bylo zhruba v roce 1994 při stavbě tramvajové estakády, kde nebyla možnost objížďky pro autobus do Komořan. O tom se v článku píše. Při povodních 2002 to být nemohlo, protože stanice Praha Modřany byla dost pod vodou 🙂
Bylo to v roce 1995, a sice od 10.5. do 14.7.
Z poslední doby jako náhradní vlaková doprava sloužily i posilové spoje mezi pražskými Zbraslaví, Modřany a Braníkem z důvodu opravy Barrandovského mostu.