Nafta i elektřina. Siemens má novou objednávku až na 30 hybridních vectronů
Lokomotiva Siemens Dual Mode může flexibilně přecházet z dieselového na elektrický pohon.
Společnost Siemens Mobility a skupina Paribus podepsaly rámcovou smlouvu na dodávku až 30 lokomotiv Vectron Dual Mode, které mohou jezdit na naftový i elektrický pohon. Z celkového rámce bylo závazně objednáno zatím sedm lokomotiv. Společnost Northrail, která patří do skupiny Paribus, je pronajme německým nákladním dopravcům. První objednané lokomotivy budou dodány ještě letos, součástí smlouvy je i údržba na 20 let.
„Vectron Dual Mode je inovativní investicí do budoucnosti železniční nákladní dopravy. Jako udržitelná alternativa ke konvenčním dieselovým lokomotivám může Vectron Dual Mode flexibilně přecházet z dieselového na elektrický pohon na elektrifikovaných úsecích,“ uvedl Gerhard Greiter, generální ředitel regionu severovýchodní Evropy společnosti Siemens Mobility.
Vectron Dual Mode vychází z platformy a komponent Vectronu. Lokomotiva je navržena pro provoz na střídavém napětí 15 kV a vybavena vlakovým zabezpečovacím systémem PZB. V obou provozních režimech disponuje trakčním výkonem 2 000 kW. Objem palivové nádrže je 2 600 litrů nafty. Maximální provozní rychlost lokomotivy je 160 km/h. Prvního zákazníka pro Dual Mode získal Siemens koncem roku 2019.
„Rozšířením flotily lokomotiv o Vectron Dual Mode zajistí společnosti Northrail svým zákazníkům nejvyšší možnou provozní flexibilitu na všech úsecích trasy,“ doplnil šéf Northrailu Volker Simmering.
Společnost Paribus už v roce 2019 podepsala rámcovou smlouvu na dodávku 25 siemensovských lokomotiv Smartron. Zatím bylo na základě této smlouvy objednáno 16 lokomotiv. Smartron byl představen jako jednoduchá verze Vectronu pro nákladní dopravu na jaře 2018. Smartron je stavěn pro německou střídavou trakci 15 kV, maximální výkon 5,6 MW a nejvyšší rychlost 140 kilometrů v hodině.