Nadšenci přestavěli hytlák na saunový vůz, podle nich jediný na světě
Hytlák jako sauna a lokomotiva Faur. Autor: Martin Zavadil
Postupně vzniká i koncertní vagón a rekonstruují se dva lehátkové vozy
Postupně vzniká i koncertní vagón a rekonstruují se dva lehátkové vozy
Dobrý, originální nápad. Tleskám. Jen tak dál. Palec nahoru.
Teď už jen chybí přestavět nějaký klaničák na pojízdnou pláž se slunečníky a lehátky, s bazénkem nebo sprchami , nebo na pojízdný parčík s vodotryskem k venčení pejsků za jízdy. Přijde mi to míň ulítlé, než ta sauna.
To je zázrak, že jim to ouřady nepřekazily nějakými bezpečnostními vyhláškami nebo nadměrným opotřebováváním tratí. Stát je ta nejneschopnější věc v republice.
Poslední větu do kamene tesat!
Ten stát jsme my… vy , já, a dalších deset milionů…. a na nás je jaký bude…
Ale mnozí z nás ve státní správě nepracují. A dětem sotva možno vyčítat práci státního aparátu a tvářit se u toho jako zcela příčetný člověk.
No úřady zatím o voze nic netuší, schvalovat se přestavba teprve bude. Zejména požadavek na dokumentaci bude pěkný oříšek.
Ono to bude pravděpodobně tím, že to pan Fikáček s nikým z úřadu neřešil…..vzal vagon a šel jezdit !
Čekal jsem v této diskuzi více plamenných „dotazů“ na schvalovací řízení……….stejně jako když na Šumavě vyjeli s cyklovozem.
Ani tehdy…….ani dnes jsem nikde nenašel přirovnání k tzv. „Dakarům“.
Jak složité bylo asi schvalovaní této úpravy služebního vozu na vyhlídkový, když podle některých diskutujících je taková úprava v podstatě nemožná? 😉
„Mají rovněž v plánu jet vlakem do Bosny“
Teda, o takovém dobrodružství jsem snil už jako malý kluk.
Mě zaujala jízda drezínou do Íránu. Ale musejí si pospíšit, akce „drezínou z KLDR“ už proběhla 🙂
Fandím různým bláznovinám, ale tohle provozovat za jízdy v běžném provozu mi přijde už jako trochu za hranou. Nedovedu si představit například situaci mimořádné události, nedej bože vykolejení či srážky v tomhle voze.
Jako, že by nahatí museli ven?
Počin zajímavý, ale šance že projde schválením u DU je minimální. Možná že se podaří opatřením, že za jízdy není sauna využívána. V každém případě zajímavý pokus a zajímavá sauna.
To muselo dát práce a přitom taková blbost 🤭
Nechápu, že na to měli odvahu. Ouřady jim to mohli zkazit a oni by si ty měsíce práce mohli dát do šrotu. Na druhou stranu když si ten pán nechal nadělat do pusy od netopýra a přeplaval moře na hromadě plastu, tak tohle je na něj čajíček u telky.
Tak původně je to nákladní vůz Daa-k. Pokud tam budou přepravovány osoby tak už musí splnovat i podmínky pro přepravu osob a náležitě přeznačen…Salon, SR etc. Určitě to musí být schválené DÚ…..Tak jsem sám zvědavý jak to dopadne. Sám nevěřím, že by to v původním označení pustilo SŽDC na své koleje. Viz UIC 438-1.
Ty jejich značení vagonů jsou veskutečnosti vzkazy k cizím civilizacím XD
v hytlaku se vlaková ceta (vlakvedouci, posunovaci) nevozi?
Personál ve službě nerovná se cestující (= „zákazník“) – pro vlakovou četu je to pracoviště a z pohledu cestujících prostor veřejnosti nepřístupný.
První na světě nejsou, už jsem zažil jízdu RegioJetem bez fungující klimatizace. Ovšem dlužno dodat, že dopravce vracel 100 % jízdného a během cesty jako kompenzaci poskytoval neomezené množství nápojů.
Na Západních expresech taktéž praktikováno, když z NSR dorazil vůz s nefunkční klimou.
Jestli chcete pravou saunu jeďte v létě do Liberce
Já zažil jízdu bez fungující klimy s ČD. Dopravce nevracel nic.
To je oproti ARRIVě luxus
To takhel ČD přistavily k peronu béčka, které se pekly několik hodin v poledním slunci na odstavném nádraží. Na nádraží bezvětří a hic i na peroně. Uvnitř béčka potom slévárna.
Klobouk dolů. Tady drážní úřad vyžaduje ke každé odchylce změnu schváleného typu i když se vymění žárovka ve voze na WC za LED a borci si nelámou hlavu s tímto ???? No ????? Tady polovina diskutujících obhajuje bezpečnostní nesmyslny ohledně jiných témat a tohle má z bezpečností co prosím vás společného ? Vy co to tady plusujete jak o závod ??? Když bude sauna ve voze, který je někde odstavený, Ok. Ale tenhle hazard mezi běžným provozem ? No to snad opravdu ne. A co takhle bar , nebo sprchy ve strojovně elektrické lokomotivy ? Nejlépe střídavá….
Takové drobnosti řešíte, ale jak objet svět trolejbusem neporadíte. ☺
To už vyřešili. Trollino s DA z Opavy. Ale zajímalo by mě na jakou licenci by to jezdilo ..
Diesely mají starší vozy i u nás zhruba 20 let i kloubáky, novější verze už baterie. Ale podle legislativy mohou jen na trolejbusovou linku (i když není celá zatrolejovaná), tak leda na tajňačku to risknout. SPZ to v Čr nemá.
A kdo říkal, že to musí mít české papíry?
To je fakt 😀 Tuším v Sarajevu? měly trolejbusy SPZ a to i bez pomocného agregátu/baterie. Takže bude Trajfl kolem světa? 😎
Pokud pojedou kolem světa trolejbusem na ten pomocný dieselagregát, tak to bude hodně na dlouho, hlavně kopce 😀
Jouda z FSČR, pravděpodobně jejich tiskový mluvčí Libor Poláček. To by odpovídalo.
Diagnóza obdorář, jako Duffek???
A co je tam za riziko? Ta kamna? Ale ty měl ten hytlák taky…a topilo se pražci jako v sauně….Tak kde je ta nebezpečnost?
Hytlák je SLUŽEBNÍ vůz, tedy de jure pouhé pracoviště personálu, nikoli vozidlo určené pro dopravu tam nezaměstnaných osob (výjimky stanoví předpisy).
Když tu saunu použijí staticky někde ve šturcu (pokud je tam SŽ/DC/) nechá odstavené, tak asi žádné extra schvalování Drážním úřadem potřebovat nebudou, ale asi by je měli mít už i jen k jakékoli dopravě na vlastních kolech, a zcela jednoznačně ano v případě, kdyby tím snad chtěli vozit cestující (i jen při použití ve funkci obyčejného „osobního“ vozu).
Kreativitě se meze nekladou, super.
Že by ve Finsku neměli něco takového?
Ať teda slouží!
Vznikne i mrazící vůz tzv. Flegrovka ?
K tomu Kopfrkinglův kremační vagón. Ale radši bych vězeňský vůz pro pana premiéra.
Pro opozici by musel být těžkotonážní vlak.
A soukromá mučírna premiéra.
Je to svérázný počin, ale naprosto skvělý nápad! Fandím mu a doufám, že se vše podaří. Více takových!
Hytlák je náhodou v pohodě, snese hodně. Kromě ocelového pojezdu, rámu a výztuh skříně je to dřevák už z fabriky. Já se setkal i s vozem „vybaveným“ nápisem „Vůz bez baterií, svítí jen za jízdy“ . Tehdy jako učně mně to lehce zarazilo, zvlášť když uvnitř byly i svíčky. Jaro 1989, Vozové depo Břeclav.
Už se ví označení? 🙂
Jinak mě trochu děsí představa, co se stane, když vůz vykolejí a něco zapálí obložení…
Na druhou stranu je otázka, jaký je rozdíl mezi tímto a vozem Daa-k, co má vytápěcí kamna jako standardní součást „výbavy“ (a to -k v označení).
Paráááda ! do toho bych šel ..saunička v hytláku a pak přejít na plošinák a tam velké kádě
PROČ NE .)))
Další hec: Udělat do té soupravy vagon s bazénem a malou teráskou.
A co tak plnohodnotné bydlení? Například auto vůz jako garáž, lůžkový vůz jako ložnice, jídelní vůz jako kuchyň, nějaké vozy jako pokoje, saunový vůz, bazénový vůz a na konec dva plošiňáky přestavěné na zahradu 🙂
Ještě šopu na sekačku, kosu a hrábě a jako trucovnu…
A slepice!
Slepice budou v sauně 😀
Kdysi jsem měl sen z rychlíkového vozu udělat bydlení.Šlo by to, jedno wc se předělá na koupelnu, některé příčky mezi kupíčky se zruší a máte bejvák na kolejích.
Různých takových obytných vozů existuje „hafo“ – nějaký takový měl vždy (a má i dnes) skoro každý spolek udržující nějakou parní lokomotivu …
Obytné vozy mají chlapi, co makají na stavbách na dráze odjaktěživa
Deník strojvůdce … tam to je hezký bejvák
Plus nízkostěný vůz s pískem řady FKK Beach
A kde bude trampolína?
Jen by na elektrifikovaných tratích nebylo dobré moc šplouchat 🙂
Drsňáci si tam napustí slanou vodu. 👍
Drsňaci si bazén napustí slanou vodou právě na elektrifikovaných tratích 😆
Nic proti všelijakým „hecům“, ale má to vozidlo vůbec nějaký atest od hasičů, když v něm mají pobývat proti ohni nijak nechránění naháči? A jak se k tomu staví Drážní úřad, když jde o změnu účelu užívání vozidla se zjevně dost zásadním zásahem do jeho konstrukce?,
chtělo by to nějakej vagón kde se původně topilo kamny 🙂 tam by nebylo co namítat….
Což tento splňuje.
A jaký je ten „dost zásadní zásah do konstrukce“?
…že by zateplení…🤣
Jako sranda dobrý ale nedovedu si představit například nouzové brzdění vlaku a při tom bezpečnost upocených naháčů. Možná, že to někdo nějak očůrá. Jen do prvního maléru a řešení náhrad újmy.
Co na to asi řekne DÚ a SŽ ??
a co teprve kdyby tam někdo udělal masážní salón…
Tak při rychlobrzdě na Vás spadne masérka. Přijde na to, jak moc to vadí.
V roce 1982(? když tak mne opravte kdo pamatujete líp než já byl jsem malý chlapec ) Na trati Nové Mesto nad Váhom – Veselí nad Moravou došlo vinou výpravčí ze stanice Stará Turá k vypravení manipuláku proti nákladu. V oblouku nad SOU a stadionem směrem na Papraď došlo k nehodě. V hytláku byly kamna a jejich obsah se vysypal na personál.
To je vtip, že s tím chtějí jezdit v běžném provozu?!
Zadny vtip. Z tech fotek to neni moc patrne, ale cela sauna je naklapeci a kompatibilni s jednotkami Pendolino, kam bude vkladana pravidelne podle pozadavku cestujicich. Vzhledem k omezene kapacite vsak bude docela dobre mozne, ze se zpotite uz pri nakupu specialni jizdenky.
Ikdyby to nemelo jezdit jinak nez jako presun bez pasazeru, je to pekny pocin. Mam rad aktivni lidi, kteri kreativniho ducha umi doplnit i zrucnosti a vytrvaji u projektu az do jeho dokonceni.
A bude průchozí? 😅
bude to řazeno i v osobních vlacích, kdyby někomu bylo v honeckeru zima
A co takhle přestavět vagón na vinný sklípek?
To už existuje na Slovensku i v Rakousku (tzv Heurigewagen)