Nádražní budovu ve stanici Plzeň-Jižní Předměstí čeká rekonstrukce

Stanice Plzeň-Jižní Předměstí. Pramen: Správa železnicStanice Plzeň-Jižní Předměstí. Pramen: Správa železnic

Nejvyšší přípustná cena za opravu budovy z roku 1921 je 95,2 milionu korun. Práce by měly začít na podzim.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Pochman

I po rekonstrukci bude vypadat stejně blbě jako dnes. Budova je prostě vyprojektovaná jako vysokokapacitní výstupní trakt pro 50 000 škodováků (i když ne všichni dojížděli vlakem, samozřejmě) a nic rozumného se s tím nedá dělat. Chyba vznikla už na začátku, když se dráhy rozhodly, že si ponechají tuto nesmyslnou budovu a té praktičtější naproti se vzdají kvůli nadbytečným prostorům. Teď neví, co s tím mají dělat. Z praktického hlediska vidím, že rekonstrukce bude vlastně k horšímu, protože teď si tam člověk mohl alespoň při nákupu postavit tašku na ty obrovské kamenné bloky u pokladen, které mají zřejmě při rekonstrukci… Číst vice »

kakov

a v čem by byla lepší ta původní budova, než tato??

kakov

jinak stará odjezdová hala měla větší štěstí než ÚnO, je z ní aktivní kulturní centrum, https://www.johancentrum.cz/aktuality-ag1/

Lech Malý

To není o štěstí, prostě je v mnohem větší Plzni a v podstatě v centru, to se pak využití hledá lépe. A Ústí přeji, aby se pro něj něco smysluplného taky našlo, co třeba školící středisko RegioJetu? 🙂

Marian

Tak hlavně v Plzni není aktivista ing. Pavel Prchal

medical_examiner

Člověk se někdy mýlí…

bkv

Když jim to vlastník budovy připraví a RJ se tam rozhodne školení pořádat, proč ne? V jiném případě se ptám proč by zrovna RJ měl budovat školící centrum v Ústí?

kakov

prosím Vás, hlavní poselství bylo, aby lidé neznalý místních poměrů se mohli seznámit s osudem té druhé části, rozhodně nešlo o nějaký posudek soudního znalce, který by chtěl rozebírat jestli to bylo štěstím nebo úplně jiným vlivem, berte to jen jako slovní obrat

kakov

„Vybuduje se výtah, který propojí odbavovací halu s nástupišti“

takový výtah už tam dávno je, odpovídá všem standardům. Místo do haly vede sice do předsálí, ale to na jeho funkčnosti nic nemění. Asi SprŽel neví co s penězi.

bkv

> takový výtah už tam dávno je, odpovídá všem standardům.
Tak nevím, v PD se píše „Technologie a kabina výtahu – přestože výtahová kabina včetně technologie jsou relativně nové /byly realizovány v r. 2014/ neodpovídají již v současnosti platným technickým normám a bezpečnostním požadavkům. Proto je v PD uvažováno s osazením nového výtahu do původní /dílčím způsobem upravené výtahové šachty/.“
Je ale možné, že víš více než projektanti stavby…

kakov

tak to nevím, ale právě, protože se jedná o relativně nový výtah, jsem chtěl naznačit, že se nejedná o žádnou vykopávku z dob dávno minulých, ale asi jsem zvolil nevhodnou formulaci……

Luboš Beneš

Výtahy jsou jen na vnější nástupiště, ostrovní je bez. Je to ostuda, ještě štěstí že druhá budova byla opravena soukromým subjektem.Za to velký dík.

Marian

To je nesmysl, viz výše. Výtah tam je od roku 2014 a je funkční.

novotny

Funkčni je, ale slouží jako jezdici prodejna fetu

kakov

kacáte, běžně jej využívají důchodci a matky s kočárky

Novotny

Nekecám. Jezdím tam denně. Těm maminkám nic jiného nezbývá. Bohužel.

kakov

jak píše Marian, výtah tam opravdu je, jen vede pouze na 3. nástupiště, na 2. je nutné projít spodní částí budovy

Jaaaa

Jestli pravidelní cestující vypadají jako ti pánové na vizualizaci, tak teda nevim… 😀

Willy

Počet by cestujícím zhruba odpovídal.

Bespi

To rozhodne neodpovidal. Byva tam docela plno.

kakov

byl jste tam někdy?

Willy

Několikrát, a nebyl to příjemný pocit z té obrovské prázdné budovy a přízemí se povalujícím homelessem.

Jan Pochman

Počet cestujících je tam strašně nárazový. Například když odjíždějí v pátek odpoledne žáci ze škol a internátů, tak se tam nedá projít. Když pak odjedou, tak je tam pusto.

Kubrt

To by mě nikdy nenapadlo, že tahle budova je z roku 1921, vypadá jak o 30 let starší.

Tady na Moravě

Čoveče na to jste přišel jak? Historizující slohy se držely hodně dlouho do 20. století a existují i dnes.

Kubrt

Kolik neorenesančních budov bylo v českých zemích postaveno po první světové válce? Určitě nějaké činžáky, dále? Každopádně toto nádraží v době své výstavby už bylo stylově dost pozadu.

Miky

To byl totální anachronismus, zejména v kontrastu k té secesní budově na druhé straně. V architektuře doznívala secese, na vrcholu byl funkcionalismus, konstruktivismus a u nás i rondokubismus a celkově modernismus. Nevěděl by nekdo z Plzeňáků, z jaké doby je ten „přílepek“ k hlavní budově vpředu?

BND 30

Podle historických pohlednic to vypadá, že se to postavilo vše najednou.

Miky

Díky. To je tedy dobrý „slepenec“.

Karl vB.

Historizující architektonický styl budovy Ministerstva průmyslu a obchodu z roku 1928 je také „dost pozadu“ a ve velkém kontrastu s architektonickým stylem paláce Elektrických podniků z roku 1927 nebo Všeobecným penzijním ústavem (Dům odborových svazů) z roku 1934.

Gawain84

Přesně to mě napadlo, přelom století.

A A

Je možné, že projekt vznikl už před první světovou válkou, ale ani tehdy se už tak nestavělo.

Jan Pochman

Nevznikl. To by byl secesní jako odjezdová budova. Neorenesanční podoba vznikla v rámci nového republikánského ducha o 1. světové válce.
Hlavní problém je celkový tristní estetický vzhled místa s dostavbou mostu pro pěší/teplovodního kolektoru s ochrannými sítěmi, který narušuje veškeré uspořádání prostoru.