Nádražní budovu v Krásné Lípě opraví Váhostav, práce začnou v listopadu

Nádražní budova Krásná Lípa. Autor: Zákupák – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=26814030Nádražní budova Krásná Lípa. Autor: Zákupák – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=26814030

Větší část interiérů bude po úpravě dispozic nově sloužit jako turistická ubytovna s bistrem, vznikne celkem 10 pokojů.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radim

A co budova Liberec – Horní Růžodol. Ta by si to taky zasloužila.

Jan Matoušek

Není Váhostav náhodou ta firma co před časem napadla veřejnou zakázku na tramvajový tunel v Brně a přitom se jí ani neúčastnila?

Jan Sůra

Je. Ale od té doby má za sebou poměrně dost zakázek v ČR.

projekt2501

…a kdysi dávno možná právě na tomto nádraží vystupovali pasažéři, kteří seběhli dolů do autogaráže Kögler a domů už frčeli ve své nové Bugatti, v Schölinde totiž byl první a jediný dealer pro celé Čechy… Za finanční podpory Hielleho a prince Hohenlohe-Schillingsfürsta koupil Ettore malou továrnu v městečku Molsheim, která dříve fungovala jako barvírna (pro informaci, zde se dodnes vyrábí Bugatti Veyron) a začal vyrábět auta pod vlastní střechou. Investiční vklad vrátil Buggati mecenášům ve formě svých skvělých vozů. Hohenlohe si první bugatku v tehdejším Rakousku-Uhersku přihlásil již 14. prosince 1910 v Praze a Hielle, který obdržel hned několik vozů… Číst vice »

Martin Peterka

To je tedy děs. Jak se vůbec může stát, že se to nádraží dovede do takového dezolátního stavu? Copak za to nikdo dříve v ČD a nyní v SŽ nenese odpovědnost?

Tomáš A.

Peníze, peníze a zase jen peníze.

Původní Aleš

Omlouvám se za OT, ale je nádražka v Jedlové otevřená denně i v zimě? Předem děkuji

Michal

Ano, od 9.00 jedou celý rok

Tomáš

Kromě pondělí, pokud se nepletu.

Jiří Šrámek

Z vlastní, mnohačetné zkušenosti mohu potvrdit. Jen na hřišti už bývá kosa a ta nerezová skluzavka namrzá.

PAN

Nedávno se zde psalo o rekonstrukci stanice ve Vansdorfu, kde místo ubytování, bistra či restaurace apod. část budovy nenávratně zmizela tj. byla zbourána a důvody si příslušní pro tento druh „rekonstrukce“ našli, i když v Jedlové se oprava podařila. Opravuje se respektive přestavuje se i budova v Rybništi, a to už v krátké době podruhé. Peněz je dost…a občas ti litinové sloupy nenávratně zmizí.

https://zdopravy.cz/cast-varnsdorfskeho-nadrazi-zmizela-nahradilo-ho-parkoviste-a-lavicky-130907/

Gejza

Srovnáváte neporovnatelné. Budova Vdf Hbf byla násobně větší (zejména z hlediska vnitřních dispozic) a tudíž mnohem hůře naplnitelná, než vámi uvedené budovy. Navíc lokalita ve Vdf není z pohledu potenciálních návštěvníků zdaleka tolik atraktivní, jako v Krásné Lípě, Jedlové i Rybništi. Ta by byla atraktivní akorát pro jiný segment uživatelů ubytoven, a to by tu byl teprve řev… Jinak u žst. a žz. v okolí Českého Švýcarska je dlouhodobá vize jejich využívání pro účely cestovního ruchu, jako výchozího bodu pro dopravně šetrnou formu návštěvy (pěšky, na kole a s využitím VHD a s tím souvisí i jejich využívání pro ubytování… Číst vice »

Karl vB.

Kdyby na baráku nebyla ta modrá cedule a před barákem nestála Corsa, mohlo by se zdát, že jde o kolorovanou černobílou archivní fotografii z poloviny 60. let 20. století.
Stav přednádraží komunikace by v tom jen utvrzoval.
Tak snad město opraví i tu ulici.
Trochu hezčí fotka z 20. let 20. stol.:
https://nixdorf.estranky.cz/fotoalbum/nadrazi-a-zeleznice/nadrazi/nc52.-.html

Ruzian1

Podle rok starých panoramat na Mapy.cz tam je nová asfaltová silnice i s malým parkovištěm.

Karl vB.

No tak sláva. Zkoumal jsem to, než se rozepíšu, ale na pohled z ulice jsem narazil jen u novin „Náš region“ a ty v dubnu letošního roku použily stejnou fotku, jako byla u tohoto článku.
https://nasregion.cz/nadrazi-v-krasne-lipe-se-docka-nove-podoby-267218/

Jiří Šrámek

Ano, silnice je opravená, i když nyní se tam zase něco kope (asi kanalizace). I chodník na straně silnice směrem ke kolejím je nový. Na tomto chodníku jsou fascinující lampy, ponechané přímo v chodníku – místní technické služby nemůžou použít traktůrek s radlicí na odhrnování sněhu a tak je to jediné normální místo ve městě, kde na úklid nastupuje pouze lopata, hrablo a koště (chodník od hlavní silnice k nádraží je cca 350m dlouhý)

PAN

Díky za fotku. I když také čb, tak moc pěkná včetně budovy. To bylo ještě za časů Schönlinde 🙂

Corsa

Corsa je moje 😁😁🤭
Bydlel jsem tam….hrůza no.
A to několikrát samo město Krásná Lípa mělo zájem objekt opravit, minimálně na půl financovat, bohužel dráha měla 100 důvodů proč ne, a tak to chátralo a hnilo vesele dál…aby se pak zaplatilo tolik peněz za obnovu dezolátního stavu…

Kamil Novotný

Škoda jen, že když bude nádraží i s bistrem rekonstruováno za velké peníze a v turistické sezóně jezdí linka Krásná Lípa – Mikulášovice, tak u nádraží nenavazují autobusy turistické linky. Z nádraží na autobusovou zastávku na náměstí to zrovna moc příjemná cesta přes louku není.
Při tak nákladné rekonstrukci by to asi chtělo udělat autobusové stání u budovy a turistickou linku 434 začínat jako přípoj u nádraží v Krásné Lípě. Pak by pomohla i parkovací místa, protože by se dalo u nádraží parkovat a nastoupit na linku 434 u nádraží. Na náměstí není v létě u pivovaru kde zaparkovat.

PAN

Soudruzi ze SŽ udělali asi někde chybu… tak jako u plastových lžiček Genosse v DDR.

Jan

Doufám, že součástí projektu je odhlučnění staničního rozhlasu v ubytovací části. Nešotoušským uším by kolem čtvrté ráno nemuselo být úplně milé…

veli.k

Někdo, kdo je alergický na zvuk vlaků či souvisejících činností se asi nepojede ubytovat na nádraží…

Původní Aleš

Spousta lidí některé věci nedomyslí, resp.domyslí až po první negativní zkušenosti.

Dave

A pak že to nejde. Konečně dobrá zpráva od Dobré správy.

Granja

Všechno jde, bohužel jsou lokality, že to někdy tak snadno jít nemusí.