Nádražní budovu Hrušovany nad Jevišovkou opraví Strabag Rail za 34 milionů

Nádraží Hrušovany nad Jevišovkou. Autor: https://commons.wikimedia.org/wiki/User:My_FriendNádraží Hrušovany nad Jevišovkou. Autor: https://commons.wikimedia.org/wiki/User:My_Friend

Správa železniční dopravní cesty uzavřela smlouvu se společností Strabag Rail na opravu nádražní budovy stanice Hrušovany nad Jevišovkou. Za kompletní

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
pozorovatel

„Budova stanice, která od loňského roku nese oficiální název Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov, je v dezolátním stavu.“
No, nevím: je-li zrovna tato budova „v dezolátním stavu“, pak pro lecjaké jiné už asi ani žádná další charakteristika neexistuje …
Ale je to hezká a zajímavá ukázka historie železnice na zemí ČR, a tak si rekonstrukci určitě zaslouží – a ty náklady, které jsou v textu zmíněny (34 mil. Kč) rozhodně nejsou nijak přemrštěné. Budiž to památce na jednu z prvních „velkých“ železničních tratí na území dnešní ČR přáno!

Kubrt

Jedna z prvních velkých železničních tratí v ČR? Do Hrusovan dorazila dráha v roce 1870, tedy v době nejintenzivnejsi výstavby železnic v českých zemích.

pozorovatel

No, já se nechci hádat, ale intenzivní výstavba železnic na území současné ČR začala právě vlastně až po prohrané válce Rakouska s Pruskem, tedy po roce 1866, a tam i rok 1870 patří jako jeden z prvních – do té doby nebylo postaveno ani mnoho „velkých“ železnic, o lokálkách vůbec nemluvě, takže nějakou část pravdy máme asi oba

Jiří Kocurek

Jěště stále máme slova zřícenina, torzo, ruina, hromada suti a rumiště. Ne nutně v tomto pořadí.

pozorovatel

To jistě – já jsem tím ale chtěl vyjádřit, že když jsem tu budovu viděl naposled (před už asi rokem a čtvrt), tak mi rozhodně jako „v dezolátním stavu“ nepřipadala: generální opravu samozřejmě zaslouží a asi i už opravdu potřebuje, ale znám mnohé staniční budovy v mnohem horším stavu, než v jakém je (resp. ještě loni byla) tato.

Tomáš Záruba

Není trochu divné to dělat dříve, než nové SZZ? To se pak bude dodatečně zabudovávat do opravené budovy, nebo se s tím v ní aspoň nějak počítá?

X 1

Signálů a návěstidel netřeba. Asi tam bude jen všehospásné ETCS. I na posun. 😉

Gremli

Jenže kdo dnes ví, kdy se bude rekonstruovat kolejiště… Dost možna ne dřív, než bude definitivně rozhodnuto o rychlé trati Brno – Znojmo… Takže je lepší zrekonstruovat teď a pak třeba za pár milionů trochu upravit, než zakonzerovat současný stav na dejme tomu 10 a více let…

Jiří Kocurek

No já vám nevím, ale montovat novou technologii pod starou tekoucí a propadající se střechu mi přjde poněkud nešťastné. Až se totiž bude potom dělat nová střecha, tak všechen prach ze stavby půjde do nové technologie, ikdyž to celé zaplachtujete.