Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Nádražní budovu Hrušovany nad Jevišovkou opraví Strabag Rail za 34 milionů

Nádraží Hrušovany nad Jevišovkou. Autor: https://commons.wikimedia.org/wiki/User:My_Friend
Nádraží Hrušovany nad Jevišovkou. Autor: https://commons.wikimedia.org/wiki/User:My_Friend

Správa železniční dopravní cesty uzavřela smlouvu se společností Strabag Rail na opravu nádražní budovy stanice Hrušovany nad Jevišovkou. Za kompletní rekonstrukci zaplatí téměř 34 milionů korun bez DPH, cena předpokládaná byla 30 milionů. Smlouva byla zveřejněna v registru.

Budova stanice, která od loňského roku nese oficiální název Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov, je v dezolátním stavu. V rámci rekonstrukce budou provedeny dispoziční změny v přízemí i prvním patře. Záchody budou nově ve výpravní budově, která zároveň dostane zateplení, nová okna, fasádu i střechu.

„Dojde k napojení budovy na obecní vodovodní řád, nová kanalizační přípojka bude napojena na veřejnou kanalizaci před výpravní budovou. Celá budova bude bezbariérově napojena na přístupové komunikace pro pěší,“ píše SŽDC v zadávací dokumentaci. Práce by měly trvat rok.

Stanice se nachází na tratích číslo 244 Brno – Hrušovany nad Jevišovkou, číslo 246 Břeclav – Znojmo a také dnes neprovozované trati číslo 245 Hrušovany nad Jevišovkou – Hevlín.

SŽDC zároveň oznámila, že ještě v prosinci začne s podobně rozsáhlou opravou výpravní budovy Křižanov, která leží na trati 250 Havlíčkův Brod – Brno. Rekonstrukce budovy bude probíhat současně se začínající přestavbou traťového úseku Křižanov – Sklené nad Oslavou. Její součástí je částečná demolice stávající budovy, kde bude následně zřízeno parkoviště a zastávka veřejné dopravy. V části, která bude zachována, se zateplí fasáda a vymění se dveře, okna a střecha. Uvnitř budovy vznikne nová čekárna, pokladny a bezbariérové WC.

Stavba potrvá 15 měsíců. Cena prací dosahuje 43 milionů korun, zhotovitelem bude společnost FIRESTA – Fišer, rekonstrukce, stavby.

9
Diskuze

avatar
2 Komentáře
7 Reakce na komentáře
5 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
6 Autoři komentářů
pozorovatelJiří KocurekKubrtGremliX 1 Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
pozorovatel
Host
pozorovatel

„Budova stanice, která od loňského roku nese oficiální název Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov, je v dezolátním stavu.“
No, nevím: je-li zrovna tato budova „v dezolátním stavu“, pak pro lecjaké jiné už asi ani žádná další charakteristika neexistuje …
Ale je to hezká a zajímavá ukázka historie železnice na zemí ČR, a tak si rekonstrukci určitě zaslouží – a ty náklady, které jsou v textu zmíněny (34 mil. Kč) rozhodně nejsou nijak přemrštěné. Budiž to památce na jednu z prvních „velkých“ železničních tratí na území dnešní ČR přáno!

Kubrt
Host
Kubrt

Jedna z prvních velkých železničních tratí v ČR? Do Hrusovan dorazila dráha v roce 1870, tedy v době nejintenzivnejsi výstavby železnic v českých zemích.

pozorovatel
Host
pozorovatel

No, já se nechci hádat, ale intenzivní výstavba železnic na území současné ČR začala právě vlastně až po prohrané válce Rakouska s Pruskem, tedy po roce 1866, a tam i rok 1870 patří jako jeden z prvních – do té doby nebylo postaveno ani mnoho „velkých“ železnic, o lokálkách vůbec nemluvě, takže nějakou část pravdy máme asi oba

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Jěště stále máme slova zřícenina, torzo, ruina, hromada suti a rumiště. Ne nutně v tomto pořadí.

pozorovatel
Host
pozorovatel

To jistě – já jsem tím ale chtěl vyjádřit, že když jsem tu budovu viděl naposled (před už asi rokem a čtvrt), tak mi rozhodně jako „v dezolátním stavu“ nepřipadala: generální opravu samozřejmě zaslouží a asi i už opravdu potřebuje, ale znám mnohé staniční budovy v mnohem horším stavu, než v jakém je (resp. ještě loni byla) tato.

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Není trochu divné to dělat dříve, než nové SZZ? To se pak bude dodatečně zabudovávat do opravené budovy, nebo se s tím v ní aspoň nějak počítá?

X 1
Host
X 1

Signálů a návěstidel netřeba. Asi tam bude jen všehospásné ETCS. I na posun. 😉

Gremli
Host
Gremli

Jenže kdo dnes ví, kdy se bude rekonstruovat kolejiště… Dost možna ne dřív, než bude definitivně rozhodnuto o rychlé trati Brno – Znojmo… Takže je lepší zrekonstruovat teď a pak třeba za pár milionů trochu upravit, než zakonzerovat současný stav na dejme tomu 10 a více let…

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

No já vám nevím, ale montovat novou technologii pod starou tekoucí a propadající se střechu mi přjde poněkud nešťastné. Až se totiž bude potom dělat nová střecha, tak všechen prach ze stavby půjde do nové technologie, ikdyž to celé zaplachtujete.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce

Nadcházející akce

  1. Vánoční Nalaďte se v metru

    12. prosince
  2. Zážitková turistika v pražském metru

    14. prosince
  3. Křivoklátský expres

    14. prosince - 15. prosince