Nádraží z kontejnerů. Správa železnic poprvé zkusí zbourat výpravní budovu a nahradit ji moduly
Nádraží Řetenice. Autor: ŠJů, Wikimedia Commons
Železniční stanice Řetenice bude prvním nádražím v zemi, kde Správa železnic nahradí stávající výpravní budovu takzvaným modulárním systémem. V praxi
Typický komunismus v severních Čechách. Buď postavit hogofogo nádraží v prdeli (Chabařovice) nebo ho odříznout průmyslovým areálem od zbytku světa (Řetenice).. a tohle je vlastně výsledek. Chabařovice se demontují a Řetenice demolují.
Není to už trestná činnost? Nevyužít budovy a to i takové, je snad jen neschopnost. Všude se hledají místa pro nové stavby, ale staré se bourají a pak nemáme krajinu, půdu, vodu, lesy. Jak to jde dohromady? Takovouto budovu musí umět každý vlastník využít, jinak by ji měl dát k dispozici někomu jinému, aby se o ni staral, když to sám nedokáže. Navíc se dokonale začíná měnit vzhled a charakter měst a krajiny, kde právě ta původní citlivá architektura tyto stavby vytvářejí příjemné prostředí. Ztrácí se ten soulad krajiny se stavbami tak, jak to uměli naši předci. Stáváme se jednou… Číst vice »
A podíval jste se, kde se ta budova nachází? Mě by zajímalo, kdo (a za kolik) si ji v tomhle umístění koupí? Je pravda, že i za 1Kč by to byla pro SŽ výhra, neplatila by demolici. A co dělat, když to nikdo nebude chtít?
Není důvod ji prodávat – kupovat. Je potřeba jí dát využití a to se vždy dá najít. I kydby tam měli být třeba nějaké dílny, což mne zase napadlo teď – truhlárna, opravy a výroba bot (místa je tam na to dost), výroba lahůdek, malá pekárna, čistírna a další a další.
A co dělat, když to nikdo chtít nebude?
Základ je, aby to bylo pronajato za více (alespoň černá nula), než bude stát údržba. Jak tu někteří čtenáři píší, tak v okolí se takovýhlech nevyužitých prostor nachází dost. Jinak je ideální, že to využívá přímo vlastník, ten pak může buzerovat akorát sám sebe, když nebude stav budovy vyhovovat.
Ty moduly budou nahoře na lávce nebo na zemi? Někde v zahraničí jsem viděl pokladny „na lávce“ aby to měli cestující při cestě.
Nablbněte. Foukne vítr a spadne to i s lávkou, protože to bude těžký. Jen ať to dají hezky všechno na zem.
Už se „těším“ na ten architektonický skvost. Podle všeho to bude něco na způsob Čunkových holobytů z buněk..Fuj! 🙁
Vždyť tahle technologie je už použita na novém brněnském hlaváku. V létě jsem to tam viděl
Vzhledem k tomu, že má být přístup na nástupiště jen nadchodem, tak bych žádné kontejnery místo budovy nestavěl a udělal bych jen pořádné přístřešky na nástupištích (jsou ostrovní, jestli je to jinak, tak mě opravte). A i u budovy jeden přístřešek. Budovu (vyjmout z dráhy) nabídnout k prodeji (teda jestli ji někdo bude chtít, viz příspěvky o neatraktivitě místa.
Průchod byl nebo ještě je i z leva budovy!
Proč se ta stanice jmenuje jen Řetenice? Je přece v Teplicích, takže Teplice-Řetenice. Stanice ve Zličíně je taky v Praze a taky se jmenuje Praha-Zličín a ne jen Zličín.
O to napřed musí požádat město Teplice na DÚ a pravděpodobně jí bude vyhověno. Od SŽ bych iniciativu v tomhle nečekal.
Něco takového se událo před lety v Pardubicích.
To je jako stanice Huštěnovice ve Zlínském kraji. Původně se ta stanice jmenovala Huštěnovice-Babice a pak to přejmenovali na Huštěnovice a přitom leží v obci Babice.
Nebo Počátky – Žirovnice 😀
Nádražní budova leží na katastru Huštěnovic, jen kus nádražního kolejiště je na katastru Babic.
No jo, ale ona opravdu stojí na úrovni Babic. Do Huštěnovic je to ještě tak přes kilometr (nic proti Huštěnovicím 🙂 ).
Jinak zdravím na jižní Moravu 🙂
Úroveň a katastr je rozdíl.
Z toho pak vznikají zmatky a nejhorší je to u autobusových zastávek. Prostě název musí odpovídat tomu, kde to místně staví. A že to spadá pod něco, moc nikoho nezajímá.
robert: Žst. Praha-Zličín je přitom na katastru Zličína jen zčásti, ale přejmenovat ji na logický název Praha-Řepy se natrvalo nepodařilo …
Takových případů je ale v ČR více, jako např. Teplice-Prosetice, Kožušany-Tážaly, Liberec-Vesec (název Vesec u Liberce je zcela nesprávný, to je jako kdybych řekl Uhříněves u Prahy), a mnoho dalších…
Název Vesec u Liberce je správný, protože ještě město Liberec nepožádalo o změnu. Nikde zatím není stanoveno, že všechny zastávky v nějakém městě by měly mít název toho města v základu. Neříkám ale, že to tak být nemůže, i říkám, že to je vhodné, a že to trochu usnadňuje orientaci.
Obecně pro všechny si třeba představte, jaké názvy by měly mít nádraží (+ zastávky) v Brandýse nad Labem – Staré Boleslavy? ono stačí, když tenhle název celý (respektive i tam maj zkratky) používají v autobusových JŘ.
A jde také o to, že je mnohde zájem nechat si historické názvy, když to nemá jiné praktické důvody. Nyní se města rozpínají (čím více obyvatel tím větší příspěvek). Ale někde již zase probíhá oddělování a osamostatňování. Tak proč měnit jméno které funguje.
V Teplicich to neni ojedinely priklad. Zastavka Prosetice na trati 097 Retenice – Lovosice take lezi v katastru Teplic, takze by se mela jmenovat Teplice-Prosetice nebo v katastru mesta Ceske Budejovice se na trati 199 Ceske Budejovice – Ceske Velenice nachazi stanice Nove Hodejovice, takze ta by se take mela jmenovat Ceske Budejovice-Nove Hodejovice ci stanice Jirkov zastavka na trati 130 Usti nad Labem – Chomutov lezi v katastru obce Otvice a tedy by se mela jmenovat Otvice. Tech prikladu je po republice vice….
Já vím. A právě proto mi to připadá matoucí. Třeba zastávka Kylešovice. Kylešovice jsou v Opavě. Nejsou ani na okraji města, ale už nemají tu předponu Opava. Kdežto Opava-Komárov je mnohem mnohem dál než Kylešovice, ale Opava v názvu je.
Ale Praha-Zličín není dobrý příklad, tam se vedly, a možná že ještě vedou, spory zda se má jmenovat Praha-Zličín nebo Praha-Řepy a stanice se v minulosti několikrát přejmenovala.
Zličín oproti Řepům je problém katastr oproti jednotnému názvu přestupního bodu (uzlu).
´….prvním nádražím v zemi, kde Správa železnic nahradí stávající výpravní budovu takzvaným modulárním systémem.´ Nejsem stavař, vysvětlete mi někdo laicky – co byly budovy „KORD Jeseník“, když ne modulární? dík
KORD byly (jsou) ocelové konstrukce s lehkým obvodovým pláštěm. když to budem brát takhle, tak „modulový“ je každý panelák, každá stavba postavená z nějakého stavebního systému.
Jedna buňkárna se brzy uvolní. Je překrásná 😛
https://region.rozhlas.cz/jesetice-zanikajici-nadrazi-znamena-delsi-cestu-na-vlak-pro-mistni-7728048#&gid=1&pid=3
S péčí řádného hospodáře srovnám barák v okresním městě, který se dá potenciálně pronajímat, bravo. Když se nechce, tak je to horší, než když se nemůže..
A komu pronajímat?
Mám dojem, že to tam neznáte. Stanice Řetenice a její má okolí má do aktraktivní lokality daleko.
A pokud by snad některá z okolních továren chtěla nějaké kancly, tak si je jednoduše postaví sama. A budou modernější, levnější, energeticky efektivnější, než cokoliv, co byste byl schopen vytvořit rekonstrukcí sto let starého baráku.
„Jde o pozůstatky doby, kdy dráha zaměstnávala podstatně více lidí než dosud. “
To bych ani neřekl. Spíše je to pozůstatek z doby, kdy zaměstnanci rovnou na nádraží bydleli. Jenže Správa železnic se o byty starat nechce (taky proč, že? bydlí tam jen otravní a věčně něco požadující lidi, kterým beztak SŽ-CZ dává smlouvu vždy jen na rok…), tak ty baráky radši zbourá a dopravní zaměstnance nastěhuje do buněk… Ono vedení by nejraději místo nádražních budov nestavělo nic, anóbrž by všechno nejraději ovládalo z Prahy a všechny výpravčí, zabezpečováky, výhybkáře atd zrušilo a vyhodilo na dlažbu…
A dá se dneska vůbec ještě na nádraží bydlet – kvůli hluku ?
Vy jste výhybkář, nebo co? Jeďte se podívat na Západ, kolik je tam dopravních zaměstnanců.
Na takovém nádraží v Německu ve 20tisícovém městě, kde se stýkají tři trati a kde má kromě průjezdných spojů jedna linka i koncovou stanici, není NIKDO. Vše je řízeno dálkově.
Pokladna je zároveň cestovní kancelář (DB Reisecentrum), aby se uživila. Protože normálně si lidi kupují jízdenky v automatu nebo po internetu.
Pokud chce ČR zbohatnout, tak tu nemůžeme mít profese, co mají nízkou produktivitu a jdou levněji nahradit automatizací.
to mi mluví z duše..
Když to napíšu já – dost často se to nezobrazí..
„Pokud chce ČR zbohatnout, tak tu nemůžeme mít profese, co mají nízkou produktivitu a jdou levněji nahradit automatizací.“ To je fantastická myšlenka (především v rámci uváděných souvislostí. Připíšete nám, jak jste k ní došel? Studoval jste nějakou ekonomickou školu? Kterou? Získal si Vás nějaký ekonomický směr? Na základě čeho? O náhradě lidské práce stroji se sní (a experimentuje se) již mnoho generací. Jak jste analyzoval výsledky těchto rozsáhlých zkušeností?
No když budeme konkrétní,v Řetenicích nebude potřeba výpravčího,signalistu na Teplickém,ani Oldřichovském zhlaví.Takže nízkou produktivitu těchto zaměstnanců nahradí stroje a zaměstnanci na jiném pracovišti stoprocentně.
V Řetenicích nebude žáden stálý zaměstnanec.
Náhrada lidské práce stroji probíhá kontinuálně. Asi žijete v nějakém jiném světě.
Abychom zůstali u dopravy, když jste si chtěl před 50 lety vystavit letenku na druhý konec světa, strávil agent hledáním v knihách a telefonováním půl dne. Dneska to zvládnete za pomocí STROJE za pár minut.
Atd.
Nežiji v jiném světě. O kontinuitě náhrady lidské práce stroji jsem psal. Fenomén, stroje některé problémy vyřeší a některé vyprodukují, znám. Zaujala mě křiklavá stupidita názoru: „Pokud chce ČR zbohatnout, tak tu nemůžeme mít profese, co mají nízkou produktivitu a jdou levněji nahradit automatizací.“ Ale třeba nás Radek Janata překvapí inteligentními argumenty.
Všude musí být rozum a kde jinde by měl být nějaký „život“ když ne na nádraží, kde by měl mít cestující možnost si leccos vyřídit, nakoupit. To, že tam nikdo není je nevyhovující a i dost nebezpečné a služby navíc scházejí. Už jen třeba chtít si umýt ruce, něco koupit k snědku, něco se zeptat apod.
A na jak dlouho se dávají nájemní smlouvy? S novým občanským zákoníkem prakticky zmizeli smlouvy na dobu neurčitou a drtivá většina nových smluv je na dobu určitou zpravidla na jeden rok.
A to pak nikoho neláká, zvlášť ještě při výši nájmů, které tam dnes SŽ dává.
Neznám přesný stav budovy, ale dispozičně se jeví spíš na rekonstrukci, v části pro bytové účely. Kontejnery jsou provizorium a ne trvalé pracoviště či bydliště. Howgh!
Na Severu je tolik volných bytů, že adaptace tímto směrem nedává moc smysl, navíc je nádraží poněkud mimo teplickou zástavbu uprostřed průmyslové zóny. V realitě severních Čech by to znamenalo jediné: Nevyužití a chátrání nebo obsazení početnou skupinou těch, jejichž jméno se nesmí vyslovit. Jinak souhlas, v kontejneru jistě chce každý pracovat…
V Řetenicích je pronájem kancelářských ploch za 131 a 175 kč měsíčně na metr, neřekl bych, že bych, že by se to z hlediska času nemohlo vyplatit..
A opravdi si jste jisty, ze tady uzemni plan umoznuje bytovou vystavbu?
Tak za 0,5 Mega tam ty buňky budou max.3 . Každá o rozměru 3×6 m. Nebo 2 s umělou omítkou a sedlovou střechou, takže nepůjde poznat, že to je z buněk.
Omlouvá se, oni hledají firmu pro dokumentaci na stavební povolení za 0,5 Mega, tak to ta budova bude potom stát tak 100 Mega.
Pokud to chápu správně, půl milionu stojí dokumentace, nikoliv stavba samotných buněk 🙂
Za 0,5 mil. má být jen projekt.
Jinak pro všechny kritiky, ono to nemusí vypadat jak unimo buňky co je znáte ze staveb. Doba celkem pokročila a dnes se z modulárních systémů staví kde co, třeba i hotely nebo nemocnice a vůbec to nevypadá zle. Viz níže, 4* Hotel v Německu, dodavatel česká firma.
https://www.e15.cz/byznys/reality-a-stavebnictvi/cesi-dovezou-do-nemecka-na-kamionech-ctyrhvezdickovy-hotel-budovu-sestavi-jako-lego-1366976
Já se obávám, že to jako Unimobuňky vypadat bude.
Hotel z odkazu sice vypadá „rozumně“, ale téměř jistě nesplňuje to, co je napsáno v textu:
„umožňovat operativní rozšiřování anebo zmenšování budovy manipulací s jednotlivými moduly“.
Takže to bude vypadat spíš jako Wuchanská nemocnice, než Bispingenský hotel.
Ale je pravda, že i z úplně klasických ISO kontejnerů jsou postavit vcelku hezké stavby – to je otázka hlavně celkové architektury místa (tj. nejen „kostiček“ ale i zasazení do prostoru atd.)
https://www.homedit.com/a-modular-container-house-installed-in-just-2-days/
http://kontejnerovedomy.cz/kontejnerova-univerzitni-budova/
Nikdy to však nebude vypadat jako ta bouraná – a dodávám – krásná, ale zanedbaná – budova.
A ještě bych dodal poslední věc – kdyby SŽ byla soukromá firma, které záleží na návratnosti a užitečnosti investic, tak si nechá vypracovat návrh celého systému modulárních staveb pro různé potřeby z co nejvíce totožných modulů.
Něco jako železniční normálie, které vstoupily do 21. století (kdyý už 20. překočily).
Vaši obavu sdílím. Důvodem jsou zásadní rozdíly v nákladech na „holé“ a architektonické řešení. V druhé variantě jde o násobky nákladů první a navíc se zásadně omezí možnost rozšíření či snížení počtu modulů.
S tim ja samozrejme problem nemam, ale v cem je nevyhovujici stav budovy?
Me se totiz prilis nelibi bourat neco co neni staticky ve spatnem stavu a neprekazi… Vetsina toho materialu po bourani uz na stavby neni pouzitelna jinak, nez jako sut…
Jinak proti modularnimu systemu nic nemam,… Dokonce lze stavet i klasicke sttavby jako skelet a nosne sloupy a uvnitr vse delit jednoduchymi prickami, ktere lze snadno prestavovat…
Nevyhovující je v tom, že někomu nevyhovuje a nechce se o ni starat, natož ji opravit a využít. A navíc by to bylo celé moc levné a mnoho lidí by se z toho neuživilo.
Toto mi hlava nebere. Jak zaznělo ve článku, tak jinde se snaží pro budovy najít jiné uplatnění a pochybuji, že v Teplicích by se nenašel nikdo, kdo by za rozumný nájem neměl zájem zde si pronajímat prostory. I kdyby to mělo pokrýt jen náklady na údržbu, tak to bude lepší, než si za půl milionu vypracovat dokumentaci na to, jak spojit několik odpaďáků… pardon, kontejnerů k sobě a vytvořit zde hranatého plecháče.
Ne, tahle budova fakt není ani na podnikání, ani na bydlení, ani pro cestující. Je to ostrůvekl mezi kolejema, celý nádraží je sotrůvek mezi sklárnou ze všech stran. Jeď se tam podívat 🙂
Děkuji, ale nemyslím si, že by to na mém názoru cokoliv změnilo 🙂 Nemyslím si, že na takovém místě by se nedalo podnikat.
To je ještě horší místo k podnikání,jako nádraží v Ústí nad Orlicí.Ani nádraží v Teplicích není moc využívané(nějaký seknhand a bufet,uvnitř 2 stánky).A to je na mnohem lukrativnějším místě.Naprostá většina budovy je nevyužitá.
Ale mně nejde o podnikání v oblasti gastronomie. Klidně si tam může udělat kancelář partička ajťáků, která chce založit start-up. Prostě kdokoliv, kdo potřebuje nějakou kancelář, ale nepotřebuje být v kontaktu s lidmi…
https://mapy.cz/turisticka?x=13.8007785&y=50.6420507&z=19&base=ophoto
Ja jenom aby bylo jasno o jake misto jde…
Ano, to mi neukazujete nic nového. Kdyby to bylo například tady: https://mapy.cz/turisticka?x=13.0694447&y=50.4397164&z=17, tak je situace samozřejmě jiné.
Nemusíte mít obavu, znám to tam dobře a nevidím důvod pro řadu možností, jak to využít.
Taktu budovu kupte a řadou možností využijte!
Protože jinak jsou to od vás VŠECHNO jen kecy.
Opravdu argumentace na úrovni. Trošku se zamyslete nad tím, co píšete. SŽ má za úkol spravovat a hospodařit se státním majetkem a za to jsou zaměstnanci a vedoucí pracovníci placeni. Takže je jejich povinností ne bourat, ale starat se o majetek a třeba tím i získávat tržby.
Ajtáci v teplicích? mezi kolejema… tak to jo 😀 co by táhlo ajtáka, který vystuduje v praze, či jiném větším městě do tohodle místa? Peníze? ne, lokalita? ne, velká zahraniční firma? ne… tak nevím možná tak pro milovníky Train simulatoru
A jo, já zapomněl, každý chce žít jen v Praze 🙂
Zkuste odpovědět.
Partička ajťáků, která chce založit start-up. Prostě kdokoliv, kdo potřebuje nějakou kancelář, ale nepotřebuje být v kontaktu s lidmi…
——-
Za prvé, partička ajťáku nebude zákládát startup v Teplicích. Fakt ne.
A když už takoví budou raději sedět doma a spolupracovat na dálku. A když se vdou chtít sejít, dají si sraz v hospodě.
A pokud už budou náhodou chtít kancelář, budou chít něco moderního a efektivního. Ne starý barák, nákladný na provoz.
Nestažte se za každou cenu hledat využití pro barák, jehož smysl existence pominul a historickou hodnotu nemá.
Hmm… tak to se bohužel pletete a v podstatě ve všem 🙂
Zkuste být konkrétnější. Opravdu v dnešní době, kde je trendem homeoffice, a to i v korporátech, bude zrovna startup potřebovat kanceláře a navíc někde v Řetenicích na nádru?
Je tam vube internet? Je tam vůbec natažená pevní linka? Zvládne to víc než 20∕2 mbit? K zaparkování bude potřeba povolení ke vjezdu do kolejiště? Jestli ne, tak ani tu pizzu nedovezou.
Můžete nám tedy říct v kolika dalších nádražních budovách, které se SŽ rozhodlo nezbourat ale naopak zrekonstruovat se usídlily IT start-upy?
Nechápu, Ano byl to takový příklad. Ale dalších možností jsou klidně stovky a když se chce, všechno jde.
No jasně,ta parta ajtáků okolo pana Vondráčka si ten slavný hackaton nechtěla uspořádat nikde jinde než v nádražní budově v Řetenicích,ale zlá SŽ řekla rezolutní NE. Omlouvám se za ironii.
A proč topu tak je? Já se domnívám, že aby mohlo v jakékoli budově cokoli fungovat, musí budova především přitáhnout svým vzhledem. Podívejte se na centrum Walzel v Meziměstí. Výběžek a konec světa.
No, ale za tím barákem je les.
Kdežto kolem toho nádraží v Řetenicích jsou ošklivé továrny (ale ještě ne dost ošklivé na to, aby uchvátili aspoň srdce urbexerů) kam jen oko dohlédne.
Takže tu máme starou ošklivou zničenou budovu v blbé lokalitě s ohavným okolím.
Kdo by tam asi tak dobrovolně šel a ještě za to platil? Předpokládám, že v Teplicích není kritický neodstatek kancelářských prostor, a všechny ostatní jsou navíc _lepší_.
Rozumím, ten názor jsem dal obecně a opravdu bych nechtěl nikomu vnucovat svoji představu ke konkrétní situaci. Jen se bojím, aby SŽ nerozjela škatulov.
Ona už toho rozjela více než dost a k chlubení to není.
Jenže nádraží v Řetenicích je na poměrně odlehlém místě, mezi kolejemi a sklárnou, a jediný přístup, který tam vede, je po lávce nad sklárnou. Obrat cestujících tam není takový, aby se vyplatilo tam provozovat např. občerstvení.
Je mi sice líto, že mizí drážní historie, ale obávám se, že v tomto případě s tím nejde dělat nic.
Pardon, nevšiml jsem si Vašeho příspěvku. Určitě souhlasím, že je „mimo“ civilizaci a určitě tam nemá smysl podnikat v něčem, kde musí být zákazníci přímo na místě. Ale existuje spousta podnikání, kde toto nepotřebujete. A nemyslím si, že by neexistovala poptávka přesně po takových kancelářích (ve městě, přitom odlehlé a za nízký nájem). Neříkám, že by se musel někdo najít. Ale kdyby bylo jasně řečeno „zkusili jsme rok hledat nájemce, nepodařilo se to, náklady na údržbu jsou příliš vysoké a vyplatí se tedy investovat desítky/stovky milionů do vybudování hospodárnější budovy“. Ale to tady vůbec nepadlo. Vypadá to prostě na hurá… Číst vice »
A to víte odkud, že se SŽ nesnažilo sehnat nájemce?
A ona se o to někde snaží? Všude naopak nájmy vyhání nájemce, zejména se to nyní týká restaurací, bufetů, ale i malých obchodů. Takže to asi nebude náhoda. Prostě když nám nikdo nedá tolik, kolik si řekneme, tak raději nic a bouráme.
Tak si tam sklárna bude odkládat sklenice a porcelán a ředitel tam bude mít salonek pro milenky. Stačí třeba toto?
Pokud ty kontejnery budou vypadat architektonicky dobře (něco jako dělá firma Koma nebo jak vypadají kontejnery v Manifestu), tak ta myšlenka není úplně nejhorší. Vzhledem k reputaci SŽ v architektuře (čest světlým výjimkám) se toho ale děsím a bojím se, aby to nedopadlo jako v Brně na dolním nádraží. Nebo třeba v Bosně, když tímto způsobem narychlo zprovozňovali některé pro osobní dopravu dlouho nepoužívané stanice se zavedením Talga před pár lety. Další odstrašující příklad je Topčider v Běhelradě: https://www.novosti.rs/upload/images/2018b//07/18/bgd-Topciderska-stanica-petar%20(2).jpg
Na ty ,,davy lidí,, co jdou v Řetenicích na vlak by stačila plechová bouda od zastávky autobusu.
Tak to, že budovu sbourají a naradí něčím menším, to je logické a správné z mého laického pohledu. Ale nějak si nejsem jistý, že nové řešení bude důstojné, ukazovat úroveň ekonomiky naší doby a um našich lidí…
Stačí se podívat na hangár v Karlových Varech. To je i pro město pěst na oko, co tam teda neladí. Architekt asi pojedl „muchomůrečky“.
Právě, že to ukáže úroveň ekonomiky naší doby a um našich lidí…
Jestliže na stávajících drážních budovách visí silně přestřelené cenovky za pronájem či prodej, nebo to vůbec nikdo neřeší a jen chátrají, není se čemu divit.
A to, že budu budovu podle potřeby zmenšovat či zvětšovat je blábol na desátou. Jakékoliv úpravy tohoto typu podléhají stavebnímu řízení, takže to nebude „přivezu jeřáb a 2 bedny odvezu či přivezu“. Za to můžou od stavebního úřadu vyfasovat pěknej flastr.
To je pravda,dají se tam cenovky nižší. V případě prodeje za nějaký čas přijde soudní kolečko a pak tepláky a budova bude chátrat po vzoru Ústí na Orlicí,ale tak to má být.
Z pohledu zákona není kontajnerova budova nemovitostí ( není pevně a nedělitelně spojená se zemí) a tudíž žádnému stavebnímu řízení na stavebním úřadem nepodléhá.
Na druhou stranu na RD z kontajneru ze stejného důvodu nedostanete hypotéku a nenapíšete si tam trvale bydliště, protože to není nemovitost
Bardotko, mýlíte se. Za stavbu se považuje také výrobek plnící funkci stavby.
Koho napadla taková zhovadilost? To je nerozum!
Proč, má to své výhody.
přesně tak, provoz těch velikánských budov =černá díra na peníze. Jenže šotouši to nikdy nepochopí, je nezajímá ekonomika, komfort….
A co je rozum? Předimenzovaná budova, která je poplatná době vzniku, údržba stojí majlant, reálně není pronajmout komu, protože místní ceny nemovitostí jsou tak nízko, že nepokryjí ani náklady budovy drahé na provoz, natož náklady na úpravu aby bylo co projnamout.
Takže „zkusíme zbourat“ a pak uvidíme? 😃
A jaké řešení tedy navrhujete vy ? Nezbouráme a necháme stát a chátrat, ža to někomu třeba spadne na hlavu ?
Takže čunkodomky už i na nádraží….
Holt „dobrá správa“.
Zase Illiaš oznamuje nějaký železniční hnus, je to příšerné. Cca. 120 let né-li více let starou budovu nahradit buňkami. To je opravdu zoufalost, když už nechtějí ani opravovat. Sždc se takhle připraví třeba o nájmce, kteří by tam mohli bydlet v bytech, je to proti veřejnému zájmu!
Jako, že by chtěl někdo bydlet uprostřed fabrik a kolejiště? Vždyť do civilizace musíte dojít po lávce skrze sklárnu.
On by tam klidně i někdo bydlel, ale to by SŽ nesmělo chtít za byt nájem, jako by byl v Praze na Václaváku.
Chlapi blbnem, blbnem… 😃
Opravdu byt v Řetenicích pronajímají za 100 000 měsíčně? A můžu tu smlouvou a nebo inzerát vidět?
Kancelářské menší prostory se v Řetěnicích pronajímají za 130 a 170 měsíčně na metr, věřím tomu, že za pronájem všech nepotřebných prostor v budově by šlo za víc, než 100 000 měsíčně.
Zase to není daleko na vlak, aspoň dokud tam něco staví ….
Ještě se dá jít okolo kolejí skrz sklárnu 🙂
V Ústeckém kraji jsou nejlevnější byty jak k pronájmu, tak ke koupi. Pár bytů na nádraží uprostřed sklárny není nijak zasadnich. Kontejnery v Retenicich nepovažuju za problém, lepší peníze použít na nějakou potřebnější budovu.
Navíc po rekonstrukci pozbude ta budova smysl.Technologie je ve vedlejším objektu ,na nové nástupiště se cestující dostanou přímo z nadchodu,který vede z města přes továrnu.Asi mnoho lidí nebude sestupovat z nadchodu do budovy nádraží a pak opět šlapat přes vysoký nadchod na ostrovní peron.Taktéž bydlet z obou stran obklopen továrnou nad kolejištěm nebude žádné terno(navíc s přístupem přes nadchod).
Vždyť to je to samé co budova v Praze-Vysočanech. Tu byste také zachraňoval? Přitom ta je něčím opravdu tak moc hnusným, že by se musel i mistr Kotasovec snažit, aby vytvořil něco nového a přitom natolik špatného.
Tam jde o to, že tam skutečně mohou být malé kanceláře, provozy. Třeba projektanti, malé laboratoře, ordinace, a jiné. Nakonec i ta doprava je přímo na místě vlakem, takže i dostupnost dobrá. Chce to jen nápady a snahu. Opakuji, možností je víc než dost, ale není pohodlné přeci něco shánět a pracovat. My to nedáme, radši to zbouráme. Mimochodem, já bych byl pro demolici Národního divadla, které je také předimenzované a na jeho místě bych udělal jen plátěný stan. Vyšlo by to levně, bez údržby.
V čem je ND předimenzované?
Ono nehraje furt a místa nejsou vyprodávána?
Respektive ono se vůbec nevyužívá (ať to srovnáváme z nádražníma budovama)?
Zjevně jste nepochopil. To byla nadsázka. Je to stejná argumentace jako u té budovy nádraží. Na druhé straně jen malá poznámka mimo tuto diskusi. Nechci vám brát iluze. Ono to ND dnes opravdu nebývá moc vyprodané a obsazené. To bývalo. Ono se dnes nemá moc čím chlubit a jeho pověst není taky nic moc. Bohužel, je to smutné, ale je to tak.
Nepochopil…
Tak jestli není vyprodané, tak se tam snad konečně vypravím a shlédnu nějaký kus.
Velebnosti, jdu ble…
Pardon, ale nic jiného mne nenapadlo. Nevadí mi zbourani budovy, ale kontejnery? Ano, účel to splní, v zimě tam bude teplo… Ale přece by neměl byt problém postavit na místě malou jednopodlažní budovu pro daný účel.
A půl mega za obrázek pěti kontejnerů je taky dobrý kšeft.
Jistěže nejen obrázek, ale i potřebné bláboly okolo a projednání s několika institucemi, ale pořád je to i proti dnešní drahotě 5x předražené … ale určitě nám odpoví nějaký chytrák, že tolik to prostě dneska stojí, a že se na to nemáme dívat pohledem socek, které berou 20 tisíc čistého měsíčně, jako když jsem se pozastavil nad cenou projektu kolejového trojúhelníku v Praze u Národního musea …
Naprostý souhlas, kontejnery by dávali smysl jen kdyby šlo o dočasnou stavbu, třeba kdyby nádraží chtěli posunout. Ale to by pak zase nemuseli bourat tu stávající. Další možnost je, že máte na spěch a nebo v místě nejde kvůli poloze efektivně stavět… Ale železniční stavby se staví na dlouhou dobu a v tom případě to prostě nedává smysl.
Proc ne, kdyz tak muze zit urcita skupina obyvatel v Chanove nebo ve Vsetine, tak cestujici se take prizpusobi 😂
Spolek „Snědá tíseň“ by tam mohl mít pracovní a snad i reprezentační prostory. A SŽ by uaspoň dělala něco pro řešení problematiky.
Architektonický skvost 21. století.😄
Tak zhlediska zabezpeční provozu stačí domek 4×4 m s třemi místnostmi, zejména, pokud dopravu bude SŽ řídit dálkově.
A nestačil by nakonec jen domek s jednou místností a jedním otvorem? 😃
A nestačil by domek bez místnosti? 🙂
To spíš jen samotný otvor s deklem. 😃
Pokud bude za 8-20Kč, tak stejně lidi budou chodit jinam.
A nestačila by tam jen cedule s názvem?
I v dalkově řízených stanicích musí být kompletně vybavená DK + technologie.A jenom ta technologie zabere těch 16m2 minimálně. Takže ne nestačil