Infrastruktura Železnice

Nádraží Vyšehrad dál chátrá. Praha zvažuje zajištění sanace na náklady vlastníka či vyvlastnění

Stav nádraží Vyšehrad v říjnu 2020. Foto: www.zachraninenadrazivysehrad.cz
Stav nádraží Vyšehrad v říjnu 2020. Foto: www.zachranimenadrazivysehrad.cz
Stav kulturní památky se dál zhoršuje, jednání s majitelem nikam nevedou.

Hlavní město Praha podniká s Ministerstvem kultury a městskou částí Praha 2 kroky k záchraně secesní budovy bývalého Nádraží Vyšehrad. Její majitel ji dál nechává chátrat, přesto tvrdí, že jde o mediální útoky.

Praha v tiskové zprávě uvedla, že nemovitosti již ohrožuje své okolí. „Neznámí pachatelé totiž nově pravděpodobně rozebrali podstatnou část plechové střechy budovy. Její majitel navíc z pěti pokut zaplatil pouze jednu,“ uvedlo hlavní město v tiskové zprávě.

Podle pražského radního pro oblast majetku Jana Chabra je jednou z možností řešení zajištění nutných sanačních a statických prací městem na náklady vlastníka. „Je třeba si uvědomit, že vlastnictví znamená nejen práva, ale i povinnosti starat se o majetek dle příslušných regulí. Pokud si někdo koupí nemovitost a ví, že se jedná o kulturní památku, tak má povinnost se o ni taky náležitě starat! Vlastník kulturní památky je povinen na vlastní náklad pečovat o její zachování, udržovat ji v dobrém stavu a chránit ji před ohrožením, poškozením, znehodnocením nebo odcizením,“ uvedl Chabr.

V minulosti odbor památkové péče pokutoval majitele opakovaně, jelikož neumožnil přístup do objektu. Ten však uhradil pouze první pokutu ve výši necelých dvou milionů. Majitelem budovy je společnost RailCity Vyšehrad se základním jměním 200 tisíc korun.

Nové místo pro Slovanskou Epopej?

„Za hlavní město Prahu zasíláme na Ministerstvo kultury dopis, zdali dosud nedošlo k dohodě s vlastníkem o prodeji budovy nádraží státu. Pokud to stát potvrdí, nemělo by nic bránit zahájení procesu vyvlastnění. Jsme připraveni ho rozeběhnout z pozice hlavního města, přičemž budeme postupovat právě podle zákona o státní památkové péči. Budeme však o těchto možnostech ještě vést diskuzi a dál jednat,“ dodal 1. náměstek primátora pro oblast územního plánu a rozvoje Petr Hlaváček.

Předseda zastupitelského klubu Spojených sil pro Prahu Jiří Pospíšil uvedl, že si v budově dokáže představit umístění Slovanské epopeje od Alfonse Muchy. Radní Michal Zuna z městské části Praha 2 je přesvědčen, že střecha byla rozebrána úmyslně.

Je nutné zajistit bezpečnost okolí budovy a nedopustit, aby budova nadále trpěla významně narušenou střešní konstrukcí. V této věci městská část Praha 2 naléhavě komunikuje se zástupci vlastníka a rovněž podala i trestní oznámení pro obecné ohrožení. Mohu tvrdit, že nerozumím, proč se soukromý vlastník ke svému majetku takto chová, ale nebyla by to pravda. Při pohledu z hradeb je zřejmé, že někdo záměrně rozebral velkou část střechy. Čas je neúprosný a je třeba budovu zachránit. Hlavní město Praha musí nadále pokračovat v krocích, aby nabylo budovu od soukromého vlastníka do svého vlastnictví co nejdříve,“ vyzývá hlavní město radní pro oblast bezpečnosti Prahy 2 Michal Zuna.

Jednání o koupi neúspěšná

Městská část Praha 2 jedná o její odkoupení už od roku 2007. Veškerá jednání s majitelem budovy ovšem dosud nikam nevedla.

Společnost RailCity Vyšehrad v tiskovém prohlášení uvedla, že je napadána kontroverzními výroky komunálních politiků Prahy 2, kteří veřejně vyhrožují vyvlastněním budovy Vyšehradského nádraží.

„Svalovat vinu za aktuální stav památky na současného vlastníka je přinejmenším nekorektní,“ uvedla jednatelka Renata Štemberová. Podle ní firma dělá vše pro záchranu této památkové budovy a intenzivně hledá investora pro připravený projekt.

Ohrazujeme se proti záměrnému mediálnímu zkreslení, že se v budově propadla střecha, což má být údajně důvod k razantnímu postupu města proti jejím majitelům. Fakta jsou taková, že střecha a fasáda objektu byly záměrně poškozeny, navíc někdo neoprávněně vniknul do zajištěné budovy,“ dodala.

Firma se podle svých slov nebrání jednání o prodeji budovy nebo směně za jiné pozemky. „Není možné ovšem objekt prodávat pod cenou za odhadní cenu odhadce najatého Magistrátem hl. města Prahy,“ uvedla Štemberová.

71 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek

A řekl bych, že tenhle pohled z ulice není ještě tak tragický, jako ten od kolejí.

petr 5

Neschopnost Prahy 2 a Magistrátu. Paní Černochová se stará, abychom měli nejsilnější armádu světa, ale doma si uklidit neumí. A pan Hřib vyhlašuje válku Číně, dává si oběd na Karlově mostě, ale doma to samé. Chaos a bordel. Čím se liší modré straky piráti?

Filemon44

Jediná šance v podobných případech je, že zájemce o objekt předloží projekt na jeho využití a současně prokáže, že má i finance na provedení.Jasně,nejsem naivní a určitě by se i tak našlo dost chytráků, kteří by to zkoušeli obejít,ale to už je věc policie a soudů,aby konaly

Jerry

Normálně vyvlastnit.majitel na to sere ,takže vyřešeno.

K.S.

Vyvlastnit… to je blbina, existuje tu nástroj na řešení staveb, které ohrožují okolí a majitel se o ně nestará. Používat nástroj vyvlastnění, pokud je zde jiný s přesně nadefinovaným postupem je hloupost. Akorát je tu problém, o tu stavbu se majitel musí nestarat poměrně dlouho.

jkjk

13 let nestačí?

Alibaba

Spíš to chce pokutovat tak často, až součet pokud bude odpovídat ceně tý ruiny. A pokud nebude firma platit, tak na ni vyhlásit exekuci a barák ji zabavit.

Karel Brno

„Svalovat vinu za aktuální stav památky na současného vlastníka je přinejmenším nekorektní“ – tak určitě, ale co za 13 let pro nádraží Vyšehrad udělali? Nic, nechali ho zchátrat. Bohužel, ať se na mě ta firma nezlobí, ale i já bych byl pro vyvlastnění (když to doporučuje i UNESCO)…

Bob

Tak vinu má především ten, kdo tu památku záměrně nechal prodat komusi, kdo se živí tím, že prostřednictvím bílých koňů skupuje památky a zhodnocuje pozemky tím, že ty památky nechává vyhnít. Zlíchovský lihovar už taky dozrává.

Huh

Zlíchov pokud vím není chráněný. Už je vidět skrz a probíhá povolovací process na novou výstavbu. Tam není co zachraňovat.
Jak píšete soukromý majitel to kupovat s tímto záměrem. Stačí prohlédnou na fotku: https://www.novinky.cz/bydleni/reality-a-finance/clanek/cenne-nadrazi-na-vysehrade-maji-nahradit-kancelare-40201960

noerf

Fascinuje mne, kolik město a městské části stráví času zájmem o soukromý majetek. Kdyby takovou péčí věnovali zchátralým mostům či dobudování pražského vnitřního okruhu anebo plánům na zkapacitnění kolejí pro městskou a příměstkou dopravu s uvolněním těchto pozemků pro Správu železnic.

jakub (easydrink)

Je to jejich povinnost. Naopak vlastník svoje povinnosti neplní.

noerf

Myslím, že prvně se musí Praha postarat o svůj majetek a rozvoj, což momentálně nevidím.
A v tomto případě nevidím ani snahu něco řešit s majitelem.

Karel

Jojo, souhlas, nejak nam ta sprava majetku hlavniho mesta pokulhava.. Doporucil bych urednikum vyrazit do ulic a podivat se, jeden den v tydnu cca od dubna do zari podivat se jak to venku vypada

K.S.

Tady je to složitější, to nádraží je jako takové, i v tomto zuboženém stavu, stavbou místně celkem významnou, není to řadový dům, který by bylo možné jen tak nechat spadnout. Celý prostor by se ale měl řešit i v návaznosti na případnou trojkolejku na Smíchov. Takže tu je snaha Prahy zasáhnout celkem důležitá. Mě by se třeba líbilo s tím nádražím postupovat následovně: Dojednat se SŽ že trojkolejka bude minimálně po tram. zastávku Výtoň (dočasně) koleje se posunou k Vnislavově, čímž se uvolní prostor, a pak se začne s řešením plochy kolem nádraží. O budově pro Epopej, pokud by se… Číst vice »

Petr

Za tři roky tam bude zajímavé zátiší, most i nádraží, leda tak na odstřel. 🙁

BND 30

Skanzen…

Petr

To spíš něco, v podobě toho, co se zeptal turista z bývalé Jugoslávie, když projížděl vlakem, koncem devadesátek, okolo cementárny v Berouně . „U Vás byla taky válka?“ 🙁

Alibaba

Hlavně že do mostu kousek vedle památkáři kecaj. Ale možná to bude návod pro SŽ jak postupovat. Most zbourat, postavit nový, a od památkářů si nechat dát pokutu, kterou zahrnou do rozpočtu mostu.

Peeetr

Je pravda, že památek je tu jak nas…. ale zrovna tohle by mohlo zůstat a hlavn ětakovým vychca… spekulantům zatnout tipec.
Dlouhodobě spravedlivé řešení bych viděl v rovině snížení daně z nemovitostí u památek minimálně o polovinu, a centrální nastavení limitů na počet památek, aby památkáři museli při přidávání nový i nějaké staré ty nejméně významné ubírat.

K.S.

Pokud se pamatuji, tak se to táhne tak 15-20 let, možná je to již vyřešené v zákonech.

Druhá polovina je tak napůl, snížit daň u památek je dobrý nápad (musíme ale vědět co chceme chránit, jak k tomu chceme přistupovat), ale ten nápad s omezeným počtem památek je trochu problematický.

Původní Pražák

Kravina na kvadrat sama o sobě, ale stejně by me zajímalo, v čem spatřujete spravedlnost, kdyz za památku prohlásí dům souseda a na oplátku vyskrtnou můj.

Standa

Já doufám že To spadne dřív než se to stihne vyvlastnit a za těžký prachy to pak opravit…

rtep

Na tohle nádraží by myslím nebyl problém udělat i účinnou sbírku. Ale i kdyby to platilo město nebo stát, tak by to bylo dobré.

jakub (easydrink)

Já doufám, že ne. Není možné podporovat takový způsob zbavení se památek jakkoliv podporovat a každý musí vidět, že tudy cesta nevede.

David Brzezniak

Pan „majitel“ si myslel, že stát bude tak blbý a odkoupí od něj za pár let rujnu na nekřesťanské peníze. Taková neuvěřitelná škoda, ale doufám, že to konečně někdo dotáhne do zdárného konce. Který bezdomovec může říct, že může spát v tak krásné historické budově…

Jiří Kocurek

z Wiki: Mucha (spolu s Cranem) obrazy daroval „pod podmínkou, že město Praha umístí hotové obrazy na vlastní náklady v budově výslovně vystavěné k tomuto účelu“

Tak navím, jestli znárodněné nádraží tuto podmínku splňuje. Není vystavěno na náklady hl. m. Prahy, a už vůbec ne jako obrazárna.

Adolf

Vedle stadionu Sparty na Letné jsou asi 4 vily ve stejném stavu. Vlastní je bohatá developerská společnost a čeká se až spadnou aby mohla na pozemky zastavět. Stát je v tomto impotentní.

Walker

Tyhle vily me vzdycky zajimaly. Je jich skoda a zajimave misto. Vite jak se ta develop. firma jmenuje?

Adolf

Nevím přesně, ale je to na internetu. Chtějí tam postavit komerční blokovou zástavbu, ale je to v rozporu s UP.

Mirekl

Tady nejde o nic jiného, než aby budova sama spadla a vlastník si tu mohl postavit co chce.

Šejdr

Vyšehradské nádraží je ovšem postavené opravdu bytelně a přes veškerou nepéči ne a ne spadnout, ba dokonce ani ty stropy pod děravou střechou se nechtějí propadnout.

Pišta

Majitele zavřít až zčerná.

BND 30

Copak provedl ?

mgr.pavel

„střecha a fasáda objektu byly záměrně poškozeny, navíc někdo neoprávněně vniknul do zajištěné budovy,“ – a na policii to hlásili, nebo máme věřit jejich čestnému slovu?

Btw. pokud neplatí pokuty, nelze na ně uvalit exekuci? Když může v exekuci skončit dítě chycené revizorem, proč ne zde?

Eduard

Protože z toho nekoukají easy many. Toto zavání prací a průšvihem. Nikdo si nechce pálit prsty. Ono kdyby se opravdu chtělo, tak by se to vyřešilo. Jenže ono se nechce. Ono pak potěší provize až to samo spadne a developer tam postaví něco na čem se vytříská balík peněz. Snad k tomu nedojde a tato krásná budova se zachrání.

Alibaba

Tak když se nechce, tak je to ještě horší než když se nemůže.
Hlavně, že mají ústa plná spoustu povídání.

BND 30

Exekuci lze dát na nemovitost. Ale 200.000 je málo na její prodej v dražbě…
Takže ukládat další pokuty. Pokud už tam nevisí nějaké jiné zástavní právo…

Anonym03

Tisková mluvka je fakt vtipná. A kdo jiný může za tento zubožený stav budovy, než majitel? Moc dobře věděl, co kupuje!

Jiří Kocurek

A že si to památkáři nekoupili sami? Lukrativní pozemek a dům prakticky v centru Prahy by využití jistě našel, dokonce by si mohli i vydělat na jiné akce.

Pozdravy a čest všem, kteří bridádně rekonstruují nějaký ten hrad, do kterého už památkáři nekecají.

Alibaba

Památkáři to nekoupily proto, že oni nic nevlastní a jen do všeho blbě kecaj. Všechno vlastní stát. A od státu(?), respektive jeho společnosti (ČD?) to současný vlastník kupoval.
Takže stát (ČD?) to vlastně neměl vůbec prodávat, a měl to převést na jinou složku nebo na město.

SaulGoodman

No majitel asi věděl, co kupuje, ovšem celkem nepřekvapivě s logickým cílem na tom vydělat. Když ovšem památkáři či město blokují přestavby umožňující rozumné komerční využití, tak to pak holt dopadá takhle. Je to střet dvou pohledů – buď budeme za každou cenu trvat na tvrdé památkové ochraně a co možná největším zachování historické hodnoty, nebo dáme přednost tomu, že každý z tisíců památkově chráněných objektů nebude muset vlastnit a platit stát, a tedy umožníme soukromým majitelům svůj majetek používat tak, jak chtějí. Je otázkou, jestli by zrovna třeba tady prostě nebylo řešením umožnit majiteli zachovat vnější podobu a uvnitř… Číst vice »

On.

Ano původní plán kolem roku 2002 ano to není překlep 2002, byl hotel a casino. To neprošlo z mnoha důvodu třeba blízkost železnice a zachování stěží obvodových zdí budovy a do té doby nic.

Frantisek

Tak když si kupuji památku, měl bych taky chtít památku. Pokud nechci památku, mám si koupit něco jiného. Je celkem jasné, že když tuto budovu obložím předimenzovanými krychlemi, v nichž se pohledově utopí, a ještě tak učiním na území městské památkové rezervace, že to bude špatně. S tím skanzenem je to takové klišé, budovy z 19. století lze bez větších stavebních úprav plnohodnotně užívat dodnes. „Palladium“ je spíše takový líbivý fasádismus s hloupým názvem a ještě hloupějším zaslepením Revoluční vjezdy do garáží. Jo, nezchátralo to, ale taky to místu nic nepřineslo, možná tak prázdnou Kotvu a větší nápor lidí odjinud.

Eduard

Myslím, že majitel hlavně kupoval atraktivní pozemek pro novostavbu. Což ovšem nikdo veřejně neřekne.

švestka

No věděl no, ale už když jí kupoval byl stav budovy slušně řečeno ruina a nabízí se otázka, proč to už tehdy ruina byla a jak se o tu budovu staral předchozí vlastník? A všichni víme kdo to byl.

Filemon44

Souhlasím,ale jen částečně.Prvopočátek neutěšeného stavu vyšehradského nádraží skutečně je v původním majiteli.Ovšem tomu současnému majiteli nikdo nedržel pistoli u hlavy když to kupuval…a pokud teprve po podpisu a zaplacení začal zjišťovat,v jakém stavu vlastně budova je,je to jen jeho problém.
Osobně se klonim k názoru, že současný majitel o stavu budovy věděl velmi dobře a zcela mu to vyhovovalo, protože mu šlo o pozemek a ne budovu.Je to bohužel až příliš běžná praxe….. jednání neustále protahovat,nic nedělat,stav objektu nechat dojít do havarijního stavu a pak ho „obětavě“ nechat zbourat a vydat prohlášení, že s velkou lítostí a přes veškerou snahu….

Gejza

V ČR je potřeba precedentní postup u těchto případů, kdy majitel nechává dlouhodobě navzdory pokutám a výzvám chátrat památkově chráněný objekt. Jestli se nepletu, tak u Lobkovického pivovaru v Roudnici nad Labem to město vyřešilo tak, že provedlo havarijní opravu střechy na své náklady a když náklady opravy nevymohlo po majiteli, poslalo majitele do exekuce, ve které vydražilo objekt pivovaru. Neslyšel jsem, že by se tohoto příkladu chopila města / úřady jinde. Nejsem si jistý, zdali by to zabralo v tomto případě (v dražbě může město přeplatit nějaký soukromník), ale za pokus by to stálo…

K.S.

A co chcete když tu u každé druhé opravy nádraží byť památkové chráněného je bambilion názorů typu “ Strhněte to ať si památkáři na*rou!“ Předevčírem tu někdo chtěl pro změnu zabalit celé nádraží v Teplicích do polystyrenu. Další tu běžně chtějí stavět dálnice přes baráky, nebo trvají na přestárlých plánech bez projednání… máme setsakra daleko do kulturního národa, destrukce způsobená 40 lety budování komunismu tu napáchala hodně velké škody na estetickém cítění a společnosti jako takové. Pořád má mnoho lidí kohokoliv kdo protestuje proti něčemu za magora kterého je třeba eliminovat. Eh… proč mi přijde že jsme tak 60 roků… Číst vice »

Vlakmania

Nejste vy děda ze spolku VODA Z TETČIC. Náhodou dálnice jsou důležité. Nádraží i po zabalení do polystyrenu může být hezké viz. Břeclav, Semily.

K.S.

Představte si že nejsem. Nádraží v Břeclavi se podařilo z jednoho důvodu, je to snaha o návrat k tomu co bylo ztraceno necitlivou přestavbou v 60./70. to o čem mluvím byl případ nádraží v Teplicích kde je dochována budova v neporušeném stavu. Co se týče dálnic, tak tu konstantně říkám že stát musí kontinuálně záměry komunikovat a koordinovat s veřejností a není možné to jen tak odbývat tím že to je 60-80 let v plánech. Tak to nejde. Stejně jako postavit sídliště, nerespektovat vývoj a cpát tam dálnici jenom protože ji tam kdysi nakreslili a ani se nevymýšlí nějaké moderní… Číst vice »

Vlakmania

No coment

Alibaba

Je rozdíl stavět liniovou stavbu (dálnici), která vede od někud někam a potřebuje nutně mít koridor, a je rozdíl stavět sídliště, které se dá postavit skoro kdekoliv. To že někdo nerespektuje vyznačené dopravní koridory je smutné, ale nemělo by se mu ustupovat.
Obecně se dá říci, že to někdo zprasil, hlavně to postavení sídliště vedle koridoru (ještě nepostavené) dálnice, bez nalezení a vymezení nového koridoru.

K.S.

No právě, jenže tu je v obou případech, jak u dálnice, tak sídliště jedná o historické záležitosti. Na druhou stranu nelze trvat na dopravním koridoru stanoveném za zcela jiné politické a společenské situace a jenom se jej tupě snažit protlačit i přes obrovské změny které nastaly. Navíc když pravděpodobně (historii tak dobře neznám) nějakou dobu vůbec nebyl uvažován, D43 dnes začíná někde jinde než je Hitlerova dálnice. Pěkné řešení by mohl být ten kdysi už uvažovaný tunel pod Brnem. Akorát by tedy vedl od D2. Vlastně by mne celkem i zajímalo jestli jsme snahou o Hitlerovu variantu nepromrhali více prostředků… Číst vice »

Frantisek

Ale i to sídliště potřebuje dálnici, nebudou přece jezdit „sockou“ 😉

K.S.

Jedna věc je napojit to sídliště vhodně na cestní síť, ne jenom nějakým vyasfaltovaným úvozem, druhá je přes ně vést dálnici transevropského významu. Což R43 durch Bástr jest.

Vlastně je to zvláštní že dodnes máme u nás mánii na vedení tranzitních komunikací skrze města či po jejich okruzích (byť u Brna to jinak nejde asi), jedno jestli jsou to železnice, nebo dálnice (vodní cesty jsou o něčem trochu jiném). Byť i tam by to šlo asi řešit.

nedulezite

Nesměšujte (či nemanipulujte) prosím, liniové koridory jsou vytyčovány právě proto, aby byly respektovány dlouhodobě!

Alibaba

Píšu to samé, jen trochu jinak vyjádřené.
Tady se podle následných e-mailů jedná o dálnici skrz Bystrc, která tam byla naplánovaná dřív než tam bylo postavené sídliště. A ten kdo stavěl sídliště kašlal na vytyčený dálniční koridor, v socialismu běžná věc.

MLB

S některými argumenty by se dalo souhlasit, ale realita posledních cca 20 let v ČR je neúprosná: za opožděnost naší republiky může z velké části právě to, že každý pišišvor který má někde dům, kus pole nebo prostě jen v hlavě nějaký svůj světonázor může blokovat rozvoj infrastruktury a dalších veřejných zájmů prakticky jak dlouho se mu zachce a to co jinde trvá měsíce nebo roky se u nás počítá na generace.

Dejme jim ještě víc práv a nástrojů a na konci tohoto století bude zpoždění ne 60, ale 100 let…

Kubrt

Za to nemůžou blokující pisisvori, ty jsou i v jiných zemích, ale neschopnost veřejných investorů se s nima vypořádat. A tim nemyslím brutální vyvlastnění čínského střihu.

K.S.

Za opožďování republiky spíš jde na vrub byrokratické snaze kontrolovat naprosto vše a stále vládnoucímu myšlení plánovačů minulého režimu. Bohužel státu se místo jednání více chce jít do sporů ve kterých pak obviňuje všechny ze všeho a chová se jako spratek. A to je ten problém. A reakcí na tuto spratkovitost a aroganci je pak o to větší odpor proti stavbám. Stejně tak je stát neschopný realizovat úpravy relativně bezkonfliktních staveb. To je větší problém. Navíc to co je ještě větší problém je ne infrastrukturní zaostávání kde stát hraje chtě nechtě roli celkem velkou, ale zastaralé myslení a názory a… Číst vice »

Původní Pražák

O mentalite bych raději pomlčel, příklon k ultralevičáctví na Západě ukazuje, že jsme je spíš my tak o 80 let předběhli.

K.S.

Ultralevičáctví… no nevidím tam vznik komun, to je spíš takové salónní levičáctví které už žere své děti. Ale víte co je za tím? Tři věci ze kterých je jedna trochu konspirací, tedy začnu jí, údajně se sověti pokusili rozšířit levičáctví po univerzitách a mezi mladými no a ti jsou dnes na nich profesoři. Další věc je rozpojení mezi růstem cen nemovitostí a mzdami. No a ve finále jsou za tím tři krize posledních patnácti let. Pět let před tím na západě dotcomová bublina a k tomu paralelně problémy s ekologií.

Gwann

Ultralevicavtvim na západě myslíte přesně co?

K.S.

To bude asi něco jako ten bájný neomarxismus, který ohrožuje bílé heterosexuální pracující muže, no považte jaká hrůza to je když nemohou beztrestně osahávat sekretářky! 🙂
Ale to je takový jeden zastírací výkřik mi přijde, prostě ten západ budeme dál nálepkovat pro každou blbost aby si lidi všímali toho že se jim rozsypal popelník a nám na dvoře bouchl hounocuc.

ondra

tak vzhledem k událostem,jenž se poslední týdny dějí ve Francii,jsem rád za 40 let uzavřené hranice,já vím,vykoupenými politickými procesy v 50.letech a šedivé normalizaci,ale ta západoevropská sebevražda je asi už neodvratná

Karl vB.

Myslíš integrovat staré s novým, jako např. Leonhardskirche ve Stuttgartu s dvěma Parkhausy a magistrálou?

https://www.google.com/maps/place/St.+Maria+Kirche/@48.7735134,9.1792239,158a,35y,90h,39.42t/data=!3m1!1e3!4m8!1m2!2m1!1sstuttgart+kirche+osterreicher+platz!3m4!1s0x0:0x3b1bd2f144d3
9c7c!8m2!3d48.7700042!4d9.1720176

– nebo jako v Linzi na nákupní centrum vedle barokního kostela na Landstraße?

https://www.google.it/maps/place/Hauptpl.,+4020+Linz,+Rakousko/@48.3017488,14.288837,127a,35y,40.69h,45t/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47739783fed1b851:0x70a8ac4b9ebd6dae!8m2!3d48.3059369!4d14.2861976

Alibaba

No, jestli to v Roudnici fungovalo, tak by se Praha měla poučit a udělat stejný postup!
Třeba se to někam hne.

Gejza

No stavebně se to tam úplně nedořešilo. Jen havarijní oprava pro zamezení zatékání (dočasná střecha z plechu). Od té doby město připravuje projekt zpřístupnění a rekonstrukce (samozřejmě s dotační podporou). Ale je to návod, jak si poradit s majiteli, co čekají, až památka spadne. Jen to chce proaktivní úřad.

ušatá

Pokud mám informace, pak v zahraničí se takto postupuje. Pokud majitel nereaguje na výzvy k opravám apod., zajistí to stát, město apod. a peníze vymáhá na majiteli nebo to prodá a uhradí to z prodeje a pokud to nestačí, vymáhá se to soudně na majiteli. U nás ten zákon měl být také přijat, ale nebyla ochota ho schválit. Proč asi? Mluvilo se i o něčem podobném, ale asi se nic takového nepřijalo. Možná někdo o tom ví víc. A nejde jen o toto nádraží, ale řadu budov a velmi solidních. Jen namátkou třeba obytný dům s lázněmi na Slup ze… Číst vice »