Nádraží v Nymburce čeká velká proměna, původní budova může zmizet. Radnice do výběru zapojila občany
Jedna z variant počítá s demolicí stávající budovy. Správa železnic chystá rozsáhlou modernizaci celé stanice.
Obyvatelé Nymburka mohou rozhodnout o tom, jak bude v budoucnu vypadat hlavní nádraží ve městě. Jeho rozsáhlou modernizaci chystá Správa železnic, součástí bude i stavba výpravní budovy.
Město Nymburk na svých stránkách zveřejnilo anketu, v které mohou lidé vybírat ze dvou návrhů. Finální podobu určí architektonická soutěž, konečné slovo bude mít Správa železnic.
Dvě varianty se liší především tím, zda zůstane stávající budova nebo ne. Zatímco v jedné variantě by zůstala a přibyly by k ní nové budovy, druhá počítá s její demolicí. Zatím se jedná pouze o ideovou studii, která má ověřit možnost realizace obou variant.
„Jednání s majiteli budov trvala více než dva roky,“ uvádí místostarosta Bořek Černý. „Nebylo to vůbec jednoduché. Budovu jsme koupit nemohli, byl by to obrovský závazek a zátěž pro město a zastupitelstvo města tuto koupi neschválilo. Přesto jde o citlivé téma, které Nymburáci živě diskutují. Jsme přesvědčeni, že k podobě nádraží mají občané právo se vyjádřit, i když není majetkem města,“ řekl Černý.
Návrhy zpracovala společnost AFRY CZ. Informace k hlasování v anketě jsou na stránkách města.
Konečné slovo bude mít Správa železnic
Správa železnic chystá v Nymburce rozsáhlou modernizaci celé stanice, tedy nejen výpravní budovy, ale především kolejiště. „Stavba výpravní budovy je samostatná investiční akce, ale úzce souvisí s připravovanou modernizací stanice,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Odhadované náklady jsou 170 milionů korun. „Konečné slovo o podobě výpravní budovy bude mít Správa železnic, která je vlastníkem budovy. Významnou roli v konečném výběru varianty ale bude mít i město Nymburk,“ dodala Friebová.
Správa železnic aktuálně počítá s modernizací celé stanice v roce 2025. Předmětem stavby je rekonstrukce průjezdu uzlem včetně kompletní přestavby osobní části stanice, kde dojde k plné peronizaci a zajištění bezbariérového přístupu na nová nástupiště. Ve stanici také vzniknou koleje o délce 740 metrů pro zajištění potřeb nákladní dopravy. Součástí projektu je rovněž navazující rekonstrukce zabezpečovacích a sdělovacích zařízení, silnoproudých technologií a trakce.